Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Do 2015 modernizacja podziemnego transportu w JSW

Jastrzębska Spółka Węglowa zamierza do 2015 roku gruntownie zmodernizować system podziemnego transportu. Ma być bezpieczniej, szybciej i efektywniej.

Do 2015 modernizacja podziemnego transportu w JSW

W sumie podziemne trasy w pięciu kopalniach JSW liczą  ponad 300 km. - Modernizacja systemów transportu jest obecnie naszym priorytetem w obszarze technicznym. To jeden ze sposobów podnoszenia efektywności pracy, ale nie chodzi tu tylko o optymalizację kosztów, ale także o poprawę komfortu pracy załogi i bezpieczeństwa pracy - wyjaśnia Jarosław Zagórowski, prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Prace związane z unowocześnianiem transportu dołowego rozpoczęły się w 2008 roku. Postanowiono, że docelowo w JSW powinny funkcjonować najwyżej dwa systemy transportu: kolejki spągowe zębate z napędem własnym oraz kolejki podwieszone z napędem własnym.

Stopniowo zaczęto eliminować najbardziej niebezpieczne i mało efektywne systemy transportowe oparte na kolejkach z napędem linowym i zastępować je kolejkami podwieszanymi z napędem własnym. Oprócz tego do przewożenia materiałów na dole kopalni, za przykładem kopalni "Budryk", zaczęto w szerszej skali stosować kontenery.

- Kontenery gwarantują płynność transportu i dzięki nim można zrezygnować z niezwykle czasochłonnego przeładowywania materiałów, a im rzadziej materiały są przeładowywane, tym mniej jest wypadków związanych z tymi pracami - powiedział Michał Kapała, główny inżynier w zespole górniczym JSW SA.

Wraz z unowocześnianiem transportu dołowego ilość wypadków  związanych z transportem materiałów i ludzi  w JSW zaczęła  spadać - z ponad 30 rocznie w latach 2008 i 2009 do 23 w  2010 i 19 w 2011 r. Do połowy 2012 r. zanotowano 7 zdarzeń wypadkowych związanych z transportem.

Jak zapowiada JSW, dzięki wprowadzeniu kolejek podwieszanych z napędem własnym oraz konteneryzacji do 2015 roku zatrudnienie związane z transportem dołowym powinno się zmniejszyć w skali całej JSW o około 540 pracowników na dobę.

Koszty przedsięwzięcia szacowane są na ponad 219 mln złotych, przy czym do końca 2011 roku JSW wydała na ten cel przeszło 62 mln złotych.

3 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~jas (89.73. * .142) 02.10.2012 15:07

maszynioków do roboty gonić a nie żeby spali po kanciapach !!

~PePe (188.137. * .1) 01.10.2012 13:29

Może by rozwinęli jakąś komunikacje miejską podziemną, mzk ma ostatnio problemy to kolejkami podziemnymi byśmy podróżowali. Na pewno mamy więcej torów podziemiom niż metro w warszawie.

~r (85.219. * .1) 01.10.2012 11:13

becker sie nachapie kasy znowu ;p