Ta strona wykorzystuje pliki cookie Odwiedzając portal JastrzebieOnline.pl zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz akceptować cookie na swoim komputerze, opuść stronę. Więcej informacji o wykorzystaniu plików cookie znajdziesz w polityce prywatności.

Zamknij
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 25°21°
27 lutego 2013

Dziurawa Cieszyńska bez generalnego remontu

Dziurawa Cieszyńska bez generalnego remontu
fot. Damian Hetman / jastrzebieonline.pl

Wiosną znów pojawia się problem dziurawych dróg. Internauci zwrócili naszą uwagę na problem ulicy Cieszyńskiej, która wymaga generalnego remontu. Niestety w tym roku takiego remontu nie będzie.

Jak się dowiedzieliśmy, w tym roku planowane są remonty następujących dróg: Żeromskiego; odcinek Konopnickiej w kierunku przedszkola; odcinek ok. 80 m ul. Długosza od ul. Cieszyńskiej; ul. Ranoszka od skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej w kierunku Mszany - ok. 230 m; ul. Kasztanowa; ul. Dębowa; ul. Węglowa w kierunku kopalni ok. 500 m (remont będzie finansowany głównie ze środków JSW), niwelacja pasów drogowych - Zamłynie.

Tymczasem nasi internauci domagają się remontu ulicy Cieszyńskiej. - Cieszyńska to arcydzieło, zbudowana praktycznie od podstaw kilkanaście lat temu nadaje się obecnie do... zbudowania od podstaw - napisał jeden z internautów.

Urząd miasta wyjaśnia, że na razie generalnego remontu tej ulicy nie będzie. Drogowcy będą natomiast łatać dziury doraźnie. - Jeśli chodzi o ul. Cieszyńską, to obecnie te największe dziury łatane są masą na zimno, a jak tylko wytwórnie rozpoczną prace i pozwolą na to warunki pogodowe, to drogowcy przystąpią do remontów masą na ciepło - wyjaśniła rzecznik UM, Katarzyna Wołczańska.

Polub i udostępnij
Dwie Żabki
Czytaj też

Trzy samochody zderzyły się na Cieszyńskiej. Jedna osoba ranna Trzy samochody zderzyły się na Cieszyńskiej. Jedna osoba ranna

Szkoły mają nowe boiska. Już można z nich korzystać Szkoły mają nowe boiska. Już można z nich korzystać

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (28)
Mały Roman 21.03.2013 17:09

"Drogowcy będą natomiast łatać dziury doraźnie." Ciekawe kiedy to nastąp? Jadąc wczoraj ul. Cieszyńską nie widziałem ani jednej zaklejonej dziury. Jak widać od daty 27 lutego nic nadal się nie zmieniło.Powinny zająć się tym firmy które wygrały przetarg na remonty cząstkowe w Jastrzębiu.Ale widocznie im się nie śpieszy.

kobznij szluga02.03.2013 21:11

no właśnie, Nexus dobrze gada, uzupełnię tylko nieco: ścieralność i kostkowość złej nawierzchni przy zastosowaniu przekręconego betonu i asfaltu w połączeniu z łapówkowatością i zwiększonym odwirowaniem żołędzi dębu pospolitego znajdującego się w podłożu nie dostosowanym do temperatury i opadów marca pamiętnego, kiedy to doszło do zbyt dużego rozmnożenia się wiewiórek, a także niewłaściwe podgotowanie jajek przed spożyciem kierownika i głównego projektanta w zestawieniu z plamami na słońcu nazbyt intensywnymi i nie przewidzianymi w normach unijnych. To jest cała przyczyna, ziomkowie. Nikt tu nie zawinił.

Nexus01.03.2013 16:57

Polska to kraj w którym 38 mln ludzi zna się na budowie dróg i piłce nożnej. Nie jest prawdą że wszystkie elementy drogi wymagają remontu. Konieczna jest tylko wymiana warstwy ścieralnej, krawężników i kostki betonowej. Warstwa wiążąca, podbudowa asfaltowa, podbudowa z kruszywa, warstwa odsączająca i odcinająca, kanalizacja deszczowa, sieć oświetlenia ulicznego są w dobrym stanie technicznym i nie wymagają remontu. Konstrukcja drogi projektowana jest na 20 lat, przy czym po 10 latach może być koniczna wymiana warstwy ścieralnej. Przyglądałem się ubytkom na ul. Cieszyńskiej i tam problemem jest brak przyczepności asfaltu do kruszywa. Asfalt nie skleja już ziaren kruszywa. Ubytki powstają w śladzie kół, gdzie opona działa jak pompa ssąca - wyrywa ziarna kruszywa. Okres w którym ul. Cieszyńska była projektowana, to okres dostosowywania polskich norm i wytycznych do norm europejskich. W ciemno przyjęto europejskie recepty sztywnych betonów asfaltowych o zmniejszonej zawartości asfaltu i odpornych na koleinowanie. Zauważcie że na drogach które powstały nie tak dawno nie ma kolein, ale są spękania i ubytki. Obecnie są opracowane nowe wytyczne i recepty i takie uszkodzenia nawierzchni i nie powinny już występować. Temat kostek i krawężników nie jest mi znany, ale pewnie wynika ze zbyt słabego lub braku wibrowania w czasie produkcji albo ze stosowania cementów niższych klas.

kierowca bombowca01.03.2013 11:48

Masakra,przejechac cieszynska teraz to trzeba niezle sie nakrecic,po prostu slLom gigant albo wyj...ne zawieszenie,ciekawe kto nam zwroci kase za remont aut? Janecki w bziu niema jakos dziurawych jezdni i koszmarnych chodnikow,ludzie w jakich czasach my zyjemy? Przekrety i uklady kazdego dnia i usmiech medialny :), mysle ze przy okazji nowych wyborow wystawimy tym radnym ocene,o losie tylko kogo tu wybrac?

Gość28.02.2013 17:21

Jadąc ulicą Libowiec od "Ruptawianki" w stronę....Bzia nie zauważyłem dziur takich jak winnych rejonach naszego miasta.Ciekawe czy tam był położony inny asfalt ?

Gość28.02.2013 7:07

Jastrzębskie drogi to kura znosząca złote jaja dla firm wykonujących remonty. Fuszerki zapewniają dożywotnie zlecenia.

Gość27.02.2013 21:31

Przecież nie wszystkie drogi będa remontowane z kasy JSW. Tylko odcinek Węglowej.

Pokaż wszystkie opinie (28)