Ta strona wykorzystuje pliki cookie Odwiedzając portal JastrzebieOnline.pl zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz akceptować cookie na swoim komputerze, opuść stronę. Więcej informacji o wykorzystaniu plików cookie znajdziesz w polityce prywatności.

Zamknij
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 25°21°
7 października 2015

Błąd przy pobieraniu opłat za e-bilet. Są reklamacje

Błąd przy pobieraniu opłat za e-bilet. Są reklamacje
fot. MZK Jastrzębie-Zdrój

165 osób złożyło do tej pory reklamacje związaną ze złym naliczaniem opłat za przejazdy utobusowe. Osoby, które korzystały z e-biletu mogły stracić nawet kilkanaście złotych. MZK przyznaje, że błąd się pojawił. Awaria jest już naprawiana.

Niektórzy pasażerowie mogli natknąć się na błąd systemu naliczania opłat e-biletu. W ponad 100 przypadkach (na 700 tys. operacji) źle naliczono kwotę za przejazd (na niekorzyść pasażera). Teraz Międzygminny Związek Komunikacyjny uruchamia procedurę reklamacyjną poszkodowanych pasażerów. Co ważne, reklamacje przyjmowane są również w przypadku gdy naliczenie opłaty nastąpiło z winy użytkownika (np. złe przyłożenie e-biletu do czytnika).

- Najwyższa kwota reklamacji wyniosła 13,60 zł na niekorzyść pasażera, najniższa 20 gr. Łączna kwota niesłusznie naliczonych opłat to niecałe 500 zł - informuje MZK.

Awaria najczęściej występowała na trasach o dużym zagęszczeniu przystanków. Powodem błędu są wady modułu elektronicznego. Firma, która zajmowała się wdrażaniem systemu już pracuje nad naprawieniem błędu.

- Dla naszych klientów system elektronicznej obsługi jest nowością, dlatego też na tym etapie podchodzimy do sprawy ze zrozumieniem i również tego typu reklamacje rozliczamy na korzyść pasażera - mówi Karolina Budkiewicz z MZK.

Polub i udostępnij
Dwie Żabki
Czytaj też

"Ledwo zdążyłem na przejściu". Kierowca rozmawiał przez telefon "Ledwo zdążyłem na przejściu". Kierowca rozmawiał przez telefon

Czy miasto przejmie PKM?  Radni chcą dokapitalizować firmę Czy miasto przejmie PKM? Radni chcą dokapitalizować firmę

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (19)
gosc24.03.2016 2:08

Oni okradaja ludzi. Zawsze w MZK Jastrzebie mozna bylo kupic kilka biletow u kierowcy. Ja znow, po dlugim czasie niekorzystania, wsiadlem i kupilem dwa bilety. Okazalo sie ze ZMIENIONO SYSTEM i ze NIBY WSZYSCY wiedza. No nie wszyscy, ja nie wiedzialem, okradziono mnie, nie oddano nadplaconych pieniedzy i nie zezwolono mi na powrot na tym bilecie rowniez ( kierowca i kontrolerzy ). Otrzymalem dzisiaj list od kierownik MZK JASTRZEBIE ze reklamacja nie zostanie uwzgledniona. Jezeli ktos mial podobna sytuacje bardzo prosze o kontakt sprawa jest u wladz miasta i w prokuraturze, domagam sie natychmiastowego zwolnienia pani kierownik - Doroty Pietrzak. W kazdej firmie, kazdym sklepie, hurtowni itp itd w przypadku pomylki czy nieporozumienia zwraca sie nadplacone pieniadze. Kierownik MZK Jastrzebie dokonuje wymuszenia, rozboju. Prosze tutaj odpowiedziec kto chce dolaczyc sie do sprawy, zero kosztow z Waszej strony lub prosze pisac do wladz miasta, do Pani prezydent. Pozdrawiam.

Bastek0009.10.2015 19:23

do Pasażerka do komentarza z dziś o godz 15:57

Idzie zarejestrować e bilet na okaziciela zarejestrować , w tym systemie
Czyli spróbuj , zakładając , konto na tej stronie co jest niżej podana , w moim poprzednim Komentarzu o godz 15:06 wpisujesz numer tej e biletu na okaziciela
Nie szkodzi ze korzystasz z portmonetki niespersonalizowanej".- idzie ją zarejestrować na tym koncie - jedynie co to miejsce pesel nic się nie wpisuje - i można dokonać sprawdzania Historii kasowania tej portmonetki niespersonalizowanej".
Jedynie już na tą portmonetki niespersonalizowanej".- nie zakodujesz biletów Miesięcznych , Okresowych i oraz Tygodniowych i tez nie dokonasz , wpłaty na tą kartę na portmonetki niespersonalizowanej".
Jedynie te portmonetki niespersonalizowanej". - doładujesz prawie już we wszystkich Kioskach Ruchu - są wyjątki które nie mają , ale ich jest już mała ilość takich punktów - gdzie nie idzie doładować tej karty na okaziciela

A dla wyjaśnienia e bilet na okaziciela - to znaczy ze korzystanie tylko z portmonetki niespersonalizowanej".- , gdzie macie , daną sumę kasy wpłaconą

Czyli Pasażerka - można ją zarejestrować i możesz wysłać reklamacje do Biura Obsługi Klienta jak ci za dużo z portmonetki niespersonalizowanej" pobrało >
Odpis jak ci się uda tą reklamacje złożyć do tego Biura Obsługi Klienta e biletu ? czekam na odpowiedz

Pasażerka09.10.2015 15:57

Bastek, napracowałeś się, natłumaczyłeś, ale Twój wysiłek poszedł na marne, bo ja na szczęście nie jeżdżę często i korzystam z "portmonetki niespersonalizowanej". Takiego e-biletu nie można w internecie zarejstrować , doładować ani sprawdzić stanu konta.

Bastek0009.10.2015 15:06

do Pasażerka do komentarza z dziś o godz 11:00

Nikt ci nie każe jechać do tego Biura Obsługi Klienta e - biletu na ul: Przemysłową
Reklamacje można , wysłać z każdej poczty e mailowej - tylko w tej wiadomości napisać numer e biletu i ewentualnie jak się pamięta , w którym to było , dniu i o której godzinie był ten kur autobusem

A jak ktoś jest ciekawski , czy dobrze mu system pobiera opłaty ,to może założyć konto na stronie podaję linka do niego
https://e-biletmzkjastrzebie.com/rejestracja 

i na tej stronie dokonać , przez siebie wpisu

w pole gdzie pisze Pełna nazwa + podać swoje Imię i Nazwisko
w pole , gdzie pisze Użytkownik - wpisać swoje logo - może być np maks
w pole , gdzie pisze Hasło - podaje się , hasło , które potem się pamięta podczas logowania do tego systemu
w pole gdzie pisze adres e -mail = wpisuje się swój adres poczty e - mailowej może być -----@---
w pole , gdzie pisze powtórz swój e - mail - to ponowie się wpisuje ten sam co u góry jest wpisany

i po prawidłowym wypełnieniu tego rejestracji - proszę zalogować się na swój podany e - mail i potem , na niego przyjdzie wiadomość , żeby potwierdzić , te konto i kliknąć , w ten linka co , będzie w tej wiadomości
i jak będzie dostępny i aktywne te konto , to wchodzimy na linka

https://e-biletmzkjastrzebie.com/logowanie 

Wpisujemy w pole Użytkownik - swój login czyli jak wyżej np mak
Wpisujemy w pole Hasło - swoje hasło jakie podaliśmy w formularze rejestracji
i logujemy i jak zalogowaliśmy się , do tego serwisu
i następnie u samej góry mamy napis Twoja strefa :- naciskamy na nią i ukazuje się następujące pola
naciskamy e - kartę i ponownie wyświetla się stan karty i dodaj kartę lub moje karty
i tam wpisuje się , cały numer tego e biletu a jak jest imienny , to dla bezpieczeństwa podaje się pesel
i po dobrym wpisaniu tego numeru tej e - karty możemy przejść w historię skasowania
czyli postępujemy następni tak
Twoja Strefa - - Stan Karty - Historia porponetki - Historia skasowań - doładowanie porponetki - zakup biletu okresowego
twoja - strefa - i pod nim jest takie coś jak wnioski i reklamacje - wniosek o zablokowanie e biletu lub o wydanie duplikatu e biletu - i tez jest reklamacja pasażera - gdzie można napisać jakieś skargi , np Złożyć reklamacje z powodu błędnego poprania kasy za przejazd
i to na tyle nic to trudnego , wiem że dużo ludzi przy wysiadaniu dużo błędów popełnia - przy wysiadaniu to tylko przykładamy kartę do kasowania i niczego nie naciskamy na kasowniku !!
Najlepsze jest jak osoby które maja prawo do ulgi - wyrobić , sobie e bilet imienny z zdjęciem i , tam już jest na tym e bilecie ulga zapisana - i nie ma przymusowego już , wtedy naciskania na kasowniku literki U = w ten sposób sam kasowani pobiera opłatę , jak ulgowy przejazd

Pasażerka09.10.2015 11:00

165 reklamacji złożyły osoby, które miały czas i ochotę jechać na drugi koniec miasta. Podejrzewam, że oszukanych było 10 razy więcej. Mi pobrało za 3 bilety po 2,40, ale nie będę brała wolnego dnia tylko po to aby odzyskać 4,80. Byle do wyborów. Myślę ,że Jastrzębianie zrozumieją, że złodziejskie MZK to PIS i wybiorą właściwie.

S109.10.2015 8:32

A niby tylko parę reklamacji było. Ha Ha

Ernest08.10.2015 9:48

A ja złożyłem reklamacje i dostałem negatywną odpowiedź. Normalna banda amatorów i fuszerantów

Pokaż wszystkie opinie (19)