Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Bezpłatna komunikacja coraz bliżej? Trwają rozmowy

Bezpłatne przejazdy dla dzieci i młodzieży, kilka bezpłatnych linii, a może całkowicie bezpłatna komunikacja? Rozmowy na ten temat trwają i konkretów jeszcze nie ma. Wiadomo jednak, że "coś" się ruszyło w tej sprawie.

Bezpłatna komunikacja coraz bliżej? Trwają rozmowy

- Rozmowy w sprawie bezpłatnej komunikacji w ostatnim czasie zostały przyspieszone. Miastu na tym zależy i będę dążyła do tego by udało się to zrealizować - mówi prezydent miasta, Anna Hetman.

Międzygminny Związek Komunikacyjny zaproponował pomysł wprowadzenia bezpłatnej komunikacji dla dzieci i młodzieży. Na jakich zasadach będzie się odbywać i czy ostatecznej dojdzie do wprowadzenia pomysłu w życie, jeszcze nie wiadomo. Trwają na razie wstępne rozmowy. Jak jednak mówi Benedykt Lanuszny, Dyrektor biura MZK, bezpłatne przejazdy dla dzieci i młodzieży były pomysłem najszybszym i najprostszy do wprowadzenia.

Innym pomysłem jest też wprowadzenie kilku darmowych linii, tak by stworzyły one podstawową siatkę bezpłatnych połączeń. Dzięki analizie danych z e-biletu można byłoby stworzyć optymalne trasy oraz godziny przyjazdów autobusów. Taki pomysł popiera również firma Warbus, która obsługuje jastrzębskie autobusy.

- Bardzo chętnie się włączymy w tego typu projekt. Myślę, że rozmowy pójdą w dobrym kierunku i miasto oraz MZK dojdą do porozumienia - mówi Paweł Szymiczek z firmy Warbus.

Rozmowy nadal się toczą i jeszcze nie wiadomo jakie rozwiązanie zostanie wypracowane. Postęp jednak jest, bo wszystkie ze stron szukają pomysłów na zwiększenie komfortu pasażerom.

32 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Wiedzący (84.234. * .174) 02.04.2016 09:42

Zapytajcie dlaczego radni przegłosowali zostanie w MZK. Bo szefem MZK jest człowiek PiS-u z Żor. A kto ma większość w naszej radzie? PiS. Po prostu chcieli swój stołek zachować. Ot sprawa wyjaśniona.

~Gość (195.66. * .139) 24.03.2016 13:33

To jest prawda i lepiej zawsze zarejestrować swojego nika

~Pan Moderator (84.234. * .174) 23.03.2016 17:41

Aby uniknąć problemów jak np. zabranie podpisu, zapraszamy do rejestrowania się. Każdy zarejestrowany użytkownik będzie mógł stworzyć swój nick i dodać avatar. Wtedy nikt się nie pomyli i nikt nie będzie miał do nikogo pretensji.

~Gość (5.172. * .249) 23.03.2016 17:39

To jest ogólnodostępne forum tutaj każdy może napisać co mu się podoba, jak również użyć swojej nazwy, jedyne co to trzeba przestrzegać regulaminu tego portalu.
Moje pseudo to Gość i widziałem że parę osób go używa.

~AleDom (85.202. * .130) 21.03.2016 21:49

Chyba na pewnym portalu z jednego adresu IP pisali Bastek, Jan i Alf (nazwy nie podam, bo byłaby to reklama) - pozostałym komentującym pozostawiam to do przemyślenia. Ciekawe jaki był adres IP osoby podpisującej się jako AleDom nie będącej mną? No, ale to poboczny wątek. Czy rozkłady powinny być w jakiś sposób konsultowane z mieszkańcami? Tak. Czy zawsze powinna decydować większość? Nie. Jeżeli byłoby inaczej na takiej Ruptawie czy Bziu nie jeździłoby nic, bo większość mieszkańców mieszka w Centrum. Rozkłady to wbrew pozorom dość skomplikowana sprawa (przesiadki, trasy generujące w miarę dobre przychody, dane statystyczne, obiegi pojazdów, przejścia pojazdów między liniami, czas pracy kierowców). Większość mieszkańców nawet nie odróżnia zakresu obowiązków PKM i MZK, nie wie ile kosztuje nowy autobus, więc nie mają pojęcia o \"backstage\'u\" komunikacji miejskiej. Jedynymi właściwymi adresami do zgłaszania uwag są adresy UM i MZK, bo to oni odpowiadają za komunikację. Stowarzyszenia cośtam mogą, ale nie za wiele - jak beton nie zwróci uwagi na to co mówią to nic się nie zmieni. Osoby prywatne niestety nie mają za dużo do powiedzenia, więc \"projektowanie rozkładów\" przez jedną osobę nie ma sensu (szczególnie jeżeli ktoś nie ma pojęcia o KM). Komunikacja miejska nie jest taka prosta jak niektórzy myślą. Co z tego, że ktoś stworzy \"rozkład\" jak są godzinne przerwy między kursami, są stada, czas pracy kierowcy jest niezgodny z przepisami a godziny kursów nie odpowiadają godzinom rozpoczęcia pracy/szkoły przez potencjalnych pasażerów?

~Alf (195.66. * .139) 21.03.2016 19:39

do Bastek00

Wiesz co fajny rozkład jazdy wymyśliłeś ale jak masz czas i ochotę to myśl dalej
Ja tez postaram się jakiś rozkład jazy wymyślić i po Świętach może go na jakieś stronie będzie dostępny
Ale powiem ci masz głowę - gratuluję pomysłu i , dalej kombinuj
Wiadomo moim zdaniem , mogło by być takie coś przeprowadzone
Niech każdy kto ma ochotę i czas na zabawę to żeby mógł go wysłać na jakiś adres maliowy i takie propozycje tego Rozkładu Można by było nadsyłać do dnia np 30 Września 2016 roku
A potem z tych rozkładów przesłanych przez Mieszkańców - by był wybrany ten prawie właściwy - ale tez by mogła nastąpić mała zmiana trasy i godzin kursów

~AleDom (85.202. * .130) 21.03.2016 16:01

Kapitalizm mówi jak jest. Za to Gość z 14:14 nie widział na oczy budżetu MZK - te \"minimalne zyski\" to ponad 14 mln zł w skali całego MZK (gdzie wpływy z dotacji gmin to ponad 25 milionów). Czyli jeżeli udział Jastrzębia we wpływach z biletów jest taki sam jak w dotacjach to jastrzębianie kupują rocznie bilety za jakieś 7 mln zł. To by się zgadzało, bo Warbus weźmie z obsługę linii niecałe 20 mln zł rocznie. Oczywiście, Warbus (razem z PKM, Mikrusem i chyba Kłosokiem) będzie wyjeżdżał liniami poza Jastrzębie. ZTCP w tym przetargu nie było za to 130 i 132 (ta linia jest w przetargu na \"Wodzisław bez Wodzisławia\", gdzie prawdopodobnie pojedzie Kłosok i A21). To by trzeba było przeanalizować, ale co do zasady finansowanie MZK w części jastrzębskiej to: 12 mln zł od Jastrzębia, jakieś kilka milionów od Żor, Zebrzydowic, Pawłowic, Mszanej, 6-8 mln zł z biletów, ok. 500 tys zł z opłat dodatkowych. To w sumie daje ponad 20 mln zł, które wędruje do Warbusa (dalej do PKM, Mikrusa i zapewne Kłosoka) i na działalność MZK.

~kapitalizm (91.192. * .7) 21.03.2016 15:53

tak, zgadzam się, aby KM była dotowana z moich podatków. Trollini bastek, ilu znasz ludzi, którzy są blisko 90? Ale mam na myśli żywych, tutaj w rzeczywistości a nie facjaty z twoich anime. Na twoim miejscu wpierw bym się zapoznał z ortografią, np. Wielki słownik ortograficzny PWN. A później możesz udawać wielkiego speca od komunikacji. Ucz się lepiej do egzaminów gimnazjalnych bo czas leci... Seba L.

~Bastek00 (195.66. * .139) 21.03.2016 14:41

do kapitalizm

To się nie zgadzaj , ale wiesz ok 90% Mieszkanców Jastrzębia Zdrój , che mieć darmową komunikacje.
Jak ci to nie pasuje , to wyprowadz się z Rodzina do innego Miasta , np jak Warszawa czy Katowice - tam może nie bedzieś miał komunikacj Darmowej
A teraz pytanie do ciebie
Dla czego Żory mogą mieć bezpłatną komunikacje dla wszystkich ?
A to dla czego w Jastrzebiu Zdrój nie moze być ok 6 do 8 lini darmowych - tylko dla co maja , stały lub tymczasowy meldunek w Jastrzebiu Zdroj
Albo można też zakodować dla kazdego na e bilecie 10 do 15 przejazdów dzienie darmowych na kazdej linii lub ostatecznie na tych 6 lub 8 liniach , A nastepne przejazdJay platne wedlug taryfy czasowej
Jak wiesz to i teraż komunikacja platna tez jest dopłacana z naszych podatków - ale o tym na pewno nie miales pojecja .
Czyli nie lepiej zrobić cos dobrego dla Miasta i Mieszkancow .- zeby mogli przynajmniej podjechać do pracy czy do szkoly czy tez na zakupy za darmo i nie wydawać kasy na bilety

Jak ktos w poprzednich komentazach napisal cos takiego
I taka zmiana tego regulaminu przewozu powinna już , obowiązywać od 1 Czerwca 2016 . Lub ostatecznie od 1 Lipca 2016 roku
Chyba to nie jest az tak trudno te 2 punkty zmienic , nic nie szkodzi na przeszkodzie .
Pomysl jest bardzo dobry i oceniam go na ocene 6
Zmienić regulamin taryfy i przewozow

1 . Ulgowe przejazdy na platnych liniach , by obowiazywali od 70 lat
2. Darmowe przejazdy na platnych liniach , by obowiazywali od 90 lat
A pozostały regulamiń zostawic tak jak jest teraz

A co ci nie pasuje tam w tyn rozkladzie BKM - mi sie wydaje ze jak linia B 1 jest dośc ciekawa.
Jak do tej pory nigdy z Kusocinskiego i z Marsażowny nie , mieli dojazdu na ul 1 Maja , a w tym rozkladzie by byl dojażd i czas jazdy jest w miarę przyzwoity

http//bezplatnakomunikacja.blog.pl

Już na tym blogu jest schemat 3 linii autobusowych bezplatnych
1 to linia B 1 z trasa i z godzinami kursowania
2 to linia B 2 z linią B 3 są jak narazie tylko z trasą na razie bez godzin kursowania , ale jaj znajde czas wolny , to godziny wpriwadze , być moze pojawią sie tam po Swietach
A co chodzi o nastepne Linie B 4 , Linie B 5 i oraz Linie B 6 - to proszę zaproponujcie jakieś trasę i godzine kursowania i go napiscie w komentażu na tym blogu , Najciekawszy bedzie dostepny na tym blogu
Prosze opiscie jak wam się te 3 linie autobusowe przypadli czy tez byscie chcieli jakies korekte w trasie i godzinach wprowadzić . piscie i kazda uwaga bedzie brana pod uwage w komentazach na tym blogu

~do kapitalizm (83.10. * .4) 21.03.2016 14:19

Ja ******* ile ludziom trzeba tłumaczyć że teraz gdy jest płatna komunikacja i tak z twoich podatków idzie kasa na komunikację!!! Miasto płaci 13 mln dla MZK właśnie z Twoich podatków między innymi.

~Gość (5.172. * .204) 21.03.2016 14:14

do kapitalizm a zgadzasz się na płatną komunikację MZK która i tak jest płacona z twoich podatków, dochód z biletów to tylko minimalne zyski

~kapitalizm (77.114. * .10) 21.03.2016 13:29

Nie zgadzam sie na żadną bezpłatna komunikacje placoną z moich podatków. Jak chcą ludziom pomóc to niech dadzą potrzebującym darmowe leki. Ludzie za darmo umarło. Tak psioczyliście na komunę ale na każdy chwyt komuny aby zostać przy korycie się zgadzacie. A troll bastek niech troche popracuje to się skończy marzenie o bkm.

~Bastek00 (195.66. * .139) 20.03.2016 10:56

Jak moim zdaniem można zrobić coś takiego , te 6 linii bezpłatnych kursowało by od Poniedziałku do Piątku ( mogą być dla Mieszkańców na podstawie E - biletu imiennego lub ostatecznie dla każdego ale dla każdego to duży koszt zostaję jednak przy tym 6 lin darmowych po Jastrzębiu Zdrój dla tych osób co maja stały adres zamieszkania na terenie Miasta Jastrzębia Zdrój Albo ostatecznie na e bilecie imienny dla Mieszkańców Jastrzębia Zdrój zakodować np 10 do 15 przejazdów darmowych w każdy dzień a pozostałe kursy płatne według taryfy biletowej A co chodzi o Sobotę i Niedziele i jakieś Święta to by byli już płatne

do LG z dnia 20 03 2016 roku o godz 8:59

Okej dobrze piszesz to idzie np te linie płatne - które by się dublowali z liniami bezpłatnymi je po prostu zlikwidować . Czyli dajmy jak np jedzie autobus płatny 106 z Chlebowej Pęta na Armii Krajowej WORD
To tą linie 106 - zlikwidować lub ostatecznie ograniczyć ilość kursów np w tygodniu to 10
A na liniach bezpłatnych to by mogli być tak jak piszesz fajny nasz plan

A już mam schemat trasy i linii proponowany już w prawie na ukończeniu jest , za nie długo będzie dostępny na moim blogu podam adres tego bloga

http://bezplatnakomunikacja.blog.pl/

to na razie są tylko trasy przystanków i czas przejazdów

~LG (89.79. * .209) 20.03.2016 08:59

Przynajmniej jedna linia na każde osiedle kursująca minimum co pół godziny w szczycie i 45 minut poza szczytem. Ale nic bez problemu, bo gdy wejdą linie bezpłatne to na liniach płatnych ruch zaniknie, a linie bezpłatne będą przepełnione. To może wyglądać albo tak jak w Żorach (w obrębie miasta wszystkie linie za 0zł, a międzymiastowe normalnie), albo lepiej nic nie zmieniać, bo będzie bałagan.

~AleDom (85.202. * .130) 18.03.2016 13:30

O 19:53 nic tu nie pisałem. Znowu ktoś się pode mnie podszywa, więc znowu będę musiał się logować przed skomentowaniem czegokolwiek.

~mieszkaniec (89.79. * .94) 18.03.2016 10:40

Oj Hetman Hetman. Komunikacja za frii dla wszystkich a nie wybranych!!!

~Bartek (195.66. * .139) 18.03.2016 08:44

do Gość z dnia 17 03 2016 o godz 10:28

Żory nadal są w Związku MZK Jastrzebie - nie zauważyleś na Bezpłatnych Liniach znaku z MZK Jastrzebie to zobacz a potem się wypowiadaj na ten temat .

do AleDom z dnia 17 03 216 o godz 19:53

Fajny pomysl dales dla wladzy z Zwiazku MZK Jastrzebie zeby podniesli wiek na przejazdy darmowe .
Teraż jest od 70 lat są darmowe przejazdy , a mozna to podniesc od 1 Czerwca 2016 roku .
Do darmowych przejazdow sa uprawnieni byli by osoby które by ukonczyli 90 lat
A koszystac z ulgowych biletów dopiero od ukonczenia 70 lat
Czyli wychodzi najlepsze rozwiązanie jest takie jak ty ponizej pisaleś ale to w platnych liniach

A co chodzi o Komunikacje Bezplatna dlq kazdego ale na podstawie e biletu imienego lub e biletu na okaziciela

Kazdy kto ma staly adres zameldowania na terenie Miasta Jastrzebie nie zaleznie ile ma Lat by musial posiadać e bilet imienny z zdjeciem i na tym e bilecie zakodowac 15 przejazdow darmowych w kazdy dzień - alw by musiał być doladowany za min 4 zl

A dla osob zameldowanych poza Miastem Jastrzebia Zdroj czyli chodzi o inne Miasta jak Zory Wodzislaw , Rybnik i.t.d to tez by mogli sie ubiegać kazda osoba , nie zaleznie ile ma lat by musiala posiadać e bilet imienny ze zdjeciem i na tym bilecie zakodowac 10 przejazdow darmowych w kazdy dzień Ale by musiala byc doladowana kwota za min 6 zł

A dla tych osob co by byli sporadycznie przebywaja na terenie Miasta Jastrzebia Zdroj wydawac e bilety na okaziciela juz zakodowanym 5 darmowymi przejazdami a nastepne to juz wedlug taryfy biletowej - a tez by musiala byc zaladowana za min 8 zł

To by sie dotyczylo nawet tych osob co maja znaczny stopien niepelnosprawnosci i oraz osob po 70 roku zycia kazdy by musial posiadac e bilet imienny lub na okaziciela :

I kazda osoba by tak samo korzystała po wejsciu do autobusu i zblizyc e bilet do kasownika w celu zarejestrowanua swojego darmowego przejazdu

I kazda osoba ktora by wysiadala z danego autobusu tez by musiala zblizyc e bilet do kasownika w celu wyrejestrowanua sie z darmowego przejazdu

Czy to nie jest dobre rozwiazanie na darmowa komunikacje na terenie Miasta Jastrzebia .
Albo ostateczie na ok 8 do 10 linu ktore by kursowali za darmo a pozostale linie platne

Np linie bezplatne mogli by posiadac taka numeracje
KB 1 i trasa
KB 2 i trasa
KB 3 i trasa
KB 4 i trasa
i tak az do lini
KB 10 i trasa
Ale to by sie liczylo z likidacja lini platnych - ktore by byli obslugiwane przez KB 1, 2 n
, i tak dalej co sadzicie i takim pomysle moim zdaniem jest dosc swietny i chyba az tak nie kosztowny

Albo jest ostatnie wyjscie z tej sytulacji ponowne wyjscie z MZK Jastrzebia i zalozyc swoja komuikwcje bezplatna ale tylko juz wylacznie dka Mieszkancow jastrzebia a inne niech dalej bula za bikety .

~lokator (89.73. * .23) 17.03.2016 23:22

było bezplatnie dla dzieci i mlodziezy do lat 20 rodzina 3+ i co od 1 marca wycofali sie z tego a co dopiero bezplatne dla wszystkich dzieci i mlodziezy...oszusty

~AleDom (195.66. * .139) 17.03.2016 19:53

Jak co to mogą być np ok 6 linii autobusów które by po mieście byli za darmo . A plam rozkładu jazdy mogę podać np jutro czy po świętach mogę taki plan rozkładu jazdy zrobić gratis.
Ale nie jestem za tym żeby tylko dzieci i Młodzierz jechała za darmo a inni płacić za bilet
Jak już to dla każdego Mieszkańca za darmo na tych paru liniach
A co chodzi o linie płatne to zmienić regualmin
I tak jak teraz osoby co maja 70 lat korzystają za darmo
to zmienić ten punkt i
i wprowadzić darmowe przejazdy na płatnych liniach
osoby które będą mieli 90 lat - dopiero mogli by kurować autobusem za darmo w płatnych liniach
a od 70 lat by mogli korzystać ulgowych biletów w płatnych liniach
i wtedy będzie super i kasy przy okazji do MZK Jastrzębia zostanie większy wpływ z biletów
to nie jest zaden kłopot coś takiego wproadzić od 1 maja 2016 roku lub od 1 czerwca 2016
Proszę o przemyslenie tego pomysłu ile kasy by wam przybyło z biletów od tych osób

~Adam (87.207. * .113) 17.03.2016 18:59

Pomysł z kilkoma podstawowymi darmowymi liniami w mieście jest chyba idealnym środkiem między opłacalnością a pożytkiem dla społeczeństwa.

~bela (84.234. * .124) 17.03.2016 16:40

Powinna byc tak jak w Zorach bezplatna dla wszystkich a nie dzielenie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~AleDom (85.202. * .130) 17.03.2016 14:50

@do AleDom: Ale \"bez biletów\" to około 8 mln zł rocznie mniej w budżecie MZK (MZK zapłaci Warbusowi ok. 20 mln zł rocznie). Nie liczę, że ta ekipa zrobi to, czego nie zrobili poprzednicy czyli zbuduje układ linii i rozkład od nowa tak, żeby można było nazwać go \"dobrym\" (na to trzeba pieniędzy i czasu). Poza tym jest umowa z Warbusem na 9 lat. Wozokilometry muszą się zgadzać (są pewne zapisy w umowie, ale różnica nie może być duża, jeżeli liczba wozokilometrów mocno się zmieni to Warbus może powiedzieć \"nie\"). Pewnie w przypadku bezbiletowej komunikacji skończyłoby się na cięciach rozkładu i wielkości taboru (BTW: 4 kursy przegubowe w 90-cio tysięcznym mieście to śmiech na sali). Warbus pewnie pójdzie na jakieś ustępstwa, trzeszczące Scanie upchnie gdzieś indziej a my skończymy z Kapenami za stawkę niewiele niższą niż tą, która obecnie obowiązuje tabor B (solówki).
Jeżeli bezbiletowa komunikacja jest dobrze zorganizowana, miasto na nią stać, jeżdżą autobusy przynajmniej na poziomie PKM (średni wiek w okolicy 10 lat, ponad 80% [a najlepiej 100%] pojazdów niskowejściowych i niskopodłogowych, dobry stan techniczny, bardzo mała ilość wypadających kursów) to ma sens. Pociąć kursy i kupić ZAZy, które rozlatują się mając ledwie kilka lat każdy głupi potrafi. Przede wszystkim liczy się jakość. I tak czekam na narzekania na nowe Scanie, które pewnie będą się telepały (układ wnętrza też nie zachwyca). No, ale w przetargu którego prawdopodobnie nie musiało być wygrał najtańszy (Warbus).

~do AleDom (84.234. * .174) 17.03.2016 14:04

I tak już płacimy w podatkach na komunikację. Ponad 12 mln zł.

~Obserwator 2 (84.234. * .174) 17.03.2016 13:57

Załatwiłem PKM ! Kto tak się wyraził po wygranym przetargu przez firmę Warbus?

~Gość (5.172. * .247) 17.03.2016 13:20

Warbusowi to przecież bez różnicy dla kogo jeździ i tak ma płacone za kilometry

~Hanys (84.234. * .174) 17.03.2016 13:19

Oby jej się nie udało! To zadanie Pisowczyków na najbliższe tygodnie i miesiące ! Pani Prezydet niech pani się nie daje Matusiakom!

~AleDom (85.202. * .130) 17.03.2016 13:07

@Rols: za niedługo kioski prawdopodobnie znikną - to sprawy między RUCHem a kioskarzami. W tej sytuacji wykonawca wyłoniony w przetargu na założenie PDB i dystrybucję e-biletów powinien zapewnić inne punkty. @Gościu z 10:28 - nie wypowiadaj się, skoro nie wiesz jak jest. Poza tym a \"bezpłatną\" komunikację zapłacimy w podatkach. Jeżeli ona ma być na poziomie MZK to dziękuję. Pani Prezydent wzięłaby się za rozkłady, bo to co mamy to tragedia. Co mi da bezbiletowy przejazd w stadzie raz na godzinę? Nic.

~Mela (93.179. * .248) 17.03.2016 11:48

Współczuję Pani Prezydent takich kłód pod nogi... MZK, Warbus i nasza wspaniała Rada - to nie są dobrzy partnerzy do rozmów a co dopiero do realizacji czegokolwiek. Mimo wszystko trzymam kciuki za powodzenie. Dużo siły i cierpliowści zyczę!

~Atal (89.72. * .120) 17.03.2016 11:40

No to rezygnują z kart dużej rodziny i bezpłatnych dla nich przejazdów. A teraz wymyślają znowu bezpłatne? No litości...

~lol (87.207. * .16) 17.03.2016 11:35

poczytamy arykul jak bedzie darmowa komunikacja

~Gość (5.172. * .203) 17.03.2016 10:28

Sukcesem darmowej komunikacji w ŻORACH było to że opuścili MZK

~Rols (89.75. * .233) 17.03.2016 10:11

Ciekawi mnie ile kart autobusowych ma być zarejestrowanych, aby nie cofnęli finansowania z Unii Jełoperskiej. Czyżby z tego powodu zabraliście nam możliwość anonimowego kupowania biletów w kiosku?