Drogi Użytkowniku,

Dziękujemy za zainteresowanie portalem JastrzebieOnline.pl.

W związku z nowymi regulacjami o ochronie danych osobowych zaktualizowaliśmy chcemy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych przez serwis JastrzebieOnline.pl. Dbamy o to aby Twoje dane były bezpieczne. Jednocześnie informujemy o stosowaniu plików cookies.

Zaktualizowaliśmy w tym celu regulamin portalu oraz politykę prywatności i plików cookies – prosimy o zapoznanie się z nimi.

Klikając przycisk „przejdź do portalu” akceptujesz nowe postanowienia wymienionych dokumentów.

Przejdź do portalu
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 21°16°
15 listopada 2017

Czerwony przycisk ratuje życie

Czerwony przycisk ratuje życie
fot. OpiekaNowa

Jedno naciśnięcie przycisku na specjalnej bransoletce powoduje, że człowiek uzyskuje pomoc. Natychmiast zostaje uruchomiony system, który może uratować życie. Tak mniej więcej działa w naszym mieście teleopieka, z której korzysta 160 seniorów. 

To usługa dającą im możliwość całodobowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa.

- Uruchomienie teleopieki jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców naszego miasta. Osoby starsze niejednokrotnie sygnalizowały, że poczucie bezpieczeństwa, które towarzyszy im w obecności opiekunki mija, gdy zostają same. Teleopieka stanowi jedno z rozwiązań, wprowadzonych po to, aby podnieść jakość życia tych osób. Podejmujemy też szereg innych działań, by być miejscem przyjaznym dla seniorów  - mówi Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju.

Wdrożenie systemu teleopieki możliwe było dzięki współpracy miasta Jastrzębie-Zdrój, stowarzyszenia EBI Association oraz OpiekaNOVA, których przedstawiciele zapoznali dziś dziennikarzy i seniorów za zasadami działania systemu.

Teleopieka to usługa dającą możliwość całodobowego wezwania pomocy na przykład w razie nagłego zasłabnięcia, czy upadku. Wykorzystuje innowacyjne technologie, oparte na współdziałaniu ze sobą trzech elementów: osobistego nadajnika noszonego przez podopiecznego na przegubie ręki lub w formie wisiorka na szyi, terminala umożliwiającego kontakt z operatorem i Centrum Operacyjno- Alarmowego.

- Podstawowe znaczenie ma tzw. „czerwony przycisk”, którego wciśnięcie włącza alarm odbierany w Centrum Operacyjno-Alarmowym. Centrum podejmuje stosowną interwencję - nawiązuje kontakt z osobą wzywającą pomocy, ustala przyczynę, powiadamia kolejno sąsiadów oraz bliskich celem sprawdzenia sytuacji na miejscu i weryfikuje, czy wizyta kontrolna u podopiecznego została zrealizowana, a w przypadku braku kontaktu głosowego - wzywa odpowiednie służby – wyjaśnia Marek Wojda z firmy OpiekaNOVA.

Wdrażanie systemu jest możliwe dzięki realizacji projektu „Bezpiecznie we własnym domu – nowoczesne technologie w usługach opiekuńczych dla seniorów i osób nie w pełni samodzielnych z podregionu rybnickiego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Projekt będzie realizowany do 31 maja 2019 r.

 

Polub i udostępnij
Czytaj też
Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (3)
Jerzy15.11.2017 18:42

Jeśli ten system działa, to jest to znakomity system.

Jonatan15.11.2017 12:24

Najpierw dzwonią po wszystkich a. Osoba umiera

Gość15.11.2017 12:11

"korzysta 160 seniorów"

Nie rozpowszechnilo sie to jakos szeroko.