Pogoda na dziś zobacz prognozy
 0°-1°
Wesele w Dąbrówce
17 sierpnia 2018

Mieszkańcy w szoku: "Wyciął nam dwie sosny!"

Mieszkańcy w szoku: "Wyciął nam dwie sosny!"
fot. nadesłane przez czytelnika

Mieszkańcy bloku przy ulicy Wrocławskiej przeżyli w czwartek rano szok. Wandal wyciął im sosnę z zadbanego ogródka. To już kolejny atak nieznanego osobnika.

- Rano przeżyłam szok. W ogródku, o który wspólnie dbamy z sąsiadami, zobaczyłam ściętą, kilkunastoletnią sosnę. To już drugi atak wandala. Około miesiąca temu wyciął już jedną sosnę i jałowiec - mówiła jedna z lokatorek bloku przy ulicy Wrocławskiej 39.

Policja już wcześniej została poinformowana przez lokatorów i administrację o tym akcie wandalizmu.

Mieszkańcy mówią nieoficjalnie, że mają podejrzenia w stosunku do jednego z lokatorów, który publicznie deklarował, że zamierza wyciąć drzewa i boją się, że na tym nie poprzestanie.

- Powiedziano nam, że nie złapaliśmy go za rękę i nic nie można zrobić. Liczymy jednak na to, że Policja poważnie podejdzie do tej sprawy. Dbaliśmy o nasz ogródek. Dwie piękne sosny, które wyciął nam wandal były naszą dumą. Teraz zostały tylko pnie. Inni lokatorzy z sąsiednich klatek boją się, że ich ogródki również zostaną zdewastowane i padną ofiarą wandala - mówi inny mieszkaniec bloku.

Lokatorzy szacują, że straty materialne wynoszą ok. 1400 zł. 

Polub i udostępnij
Czytaj też

Wandal wskoczył na pojazd i zaczął go demolować Wandal wskoczył na pojazd i zaczął go demolować

63-latek dewastował samochody przed blokiem 63-latek dewastował samochody przed blokiem

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (60)
obserwator20.08.2018 12:20

no brodacz teraz się doigrałeś ze swoją połowicą

Gość20.08.2018 9:14

Lokatorów sadzących drzewa pod oknami ukarać za utrudnianie życia pozostałym mieszkańcom bloku.

piston19.08.2018 23:50

uj bombki strzelił choinki nie będzie.posadźcie topole ,szybciej urośnie .

Hanzel19.08.2018 23:07

U nas w Niemcach nikt by sobie nie pozwolił bez pozwoleństwa posadzić drzewo i to jeszcze komuś pod oknem no ale to wiadomo Niemcy Niemcy ponad wszystko .

miłośnik przyrody19.08.2018 15:21

W Bziu wycięto cały zabytkowy park i cicho sza a wy robicie raban o dwie sosenki .

Helena19.08.2018 13:24

Te drzewka to są pod klatkami potrzebne tylko po to żeby cała klatkowa psiarnia miała się gdzie odlać a tak pożytku żadnego .

Mały19.08.2018 12:23

Nie Macie tam monitoringu okiennego ?? Po pierwszym ścięciu powinien być uruchomiony ;) A na serio to żal.pl te bloki są tak szpetne że chociaż kawałek fajnych drzewek nie może jak widać ocieplić klimatu. Na pocieszenie spółdzielnia da coś nowego.

Maczeta19.08.2018 10:43

W każdym bloku w każdej klatce mieszka grupka lokatorów która tylko obgaduje ludzi uważa się za tych którzy tylko mogą decydować o tym co gdzie i kiedy będzie pod klatką z mojej obserwacji wynika że są to najczęściej ludzie przegrani życiowo którzy nic nie osiągnęli w życiu zawodowym i prywatnym i w ten sposób wyładowują swe złe frustracje na innych ludziach dlatego na przykład sadzą ludziom pod oknami drzewa .

Mokry Marian 19.08.2018 10:41

"Mieszkańcy w szoku pozadzili nam sosny w ogródku i nic nie widać, wilgoć, ciemno, pełno robactwa" Kto odpowie za niszczenie mienia ?

Gość19.08.2018 7:34

A ładnie to tak sadzić komuś drzewa pod oknami i odcinać mu dostęp do słońca?

Gość19.08.2018 0:27

pewnie ten z pierwszego pietra wyciał, bo mu debile przed oknem posadziły

Ja 18.08.2018 21:25

I dobrze zrobił,sadzicie ,nie pytacie,

do Sąsiad18.08.2018 18:20

Widocznie Jesteś człowiekiem słabym który całe życie się przed wszystkimi chowa uciekasz od ludzi ale po cichu za tego drzewa za oknem obserwujesz ludzi .

Do do wołanie18.08.2018 16:30

A czy można nazwać kulturą sadzenie komuś drzewek pod oknem w bloku w którym mieszka kilkadziesiąt osób?

Oi18.08.2018 16:21

Lex Szyszko.

Sąsiad 18.08.2018 16:07

Opinie niektórych mieszkańców są przynajmniej zastanawiające. Widać od razu jaką opcję reprezentują bo jest tam taki jeden któremu przeszkadza puszcza. Mam drzewa przed oknami i do głowy by mi nie przyszło aby je wyciąć. Przynajmniej wścibscy sąsiedzi z następnego bloku nie gapią mi się w garnki. Jakim trzeba być człowiekiem aby niszczyć zieleń wokół siebie

Grażyna ŻarkoGrażyna Żarko18.08.2018 16:06

Ludzie, kto to widział, żeby zabijać żywe stworzenia. Ludzie przestali chodzić do kościoła bo sklepy pozamykali w niedzielę. Zawsze były pielgrzymki do sklepów. Szczęść Boże.

do Gość18.08.2018 15:58

Ty mądry inaczej nigdy nic nie rozumiesz .

koko18.08.2018 15:50

Administrator bewzdlednie powinien w regulaminie sm napisac jasno i klarownie ze jest calkowicie zajaz sadzenia drzew w ogrodkach ! To wina administratora budynku. !

Gość18.08.2018 15:38

Ja ciee... Współczuję wam jak czytam te komentarze. Czym wy bezmózgi bedziecie oddychać???? DNO.

ORMO czuwa.18.08.2018 13:20

Grupa sąsiedzka która myśli że wszystko może bez pytania innych o zgodę gonić dziadostwo bo będzie coraz gorzej niech by mi kto przyszedł pod okno drzewo sadzić to cienko go widzę.

Helena18.08.2018 13:10

Ja sobie nie wyobrażam nawet żeby mieć czelność pod kogoś oknem sadzić drzewa co to za ludzie gdzie to się uchowało takie numery to za komuny robiono a nie teraz a ci sąsiedzi co te drzewa sadzili to niech się zastanowią trochę nad tym co robią bo to nie tylko ich ogródek .

Bizon18.08.2018 13:01

W ogródku to rośnie trawa i kwiatki a nie drzewa ale wielu ludzi tego nie rozumie a sadzenie drzewek pod oknami mieszkańców powinno być prawnie zabronione i żadnych dyskusji .

Józek18.08.2018 10:57

I bardzo dobrze zrobił a jak się komuś nie podoba to niech idzie mieszkać w lesie .

Smolka18.08.2018 10:49

Co Ci ludzie mają w.glowach że komuś pod oknami drzewsko sadza. Dramat

Waldek18.08.2018 10:03

O co tyle zlosci.
Ja bym nie chcial miec przed oknami lasu. Tez bym powycinal. Pod Waszymi oknami sadzcie sobie co tam chcecie.
Gratuluje determinacji. Miasto jest dla ludzi a dla drzew jest las.

do Wołanie! 18.08.2018 9:04

A czy kulturą można nazwać wycinanie sosn pod osłoną nocy, nezgodnie z prawem? Nie dziw się, że ludzie się bulwersują, co mają zrobić na taką samowolę pana z toporem. Kto wie kogo zaatakuje i co mu przyjdzie do głowy? Tacy ludzie się niezrównoważeni psychicznie i Policja powinna się tym zająć!

Wołanie !18.08.2018 9:00

Kultury, potrzeba. Niektórzy piszący chwalą się swym prostactwem. Czy wiecie, że wiadomo, kto co napisał? Niema anonimowości. Nie zdziwcie się, jak ktoś wam wypomni brak kultury i poszanowania innych.

Zielony18.08.2018 7:29

Komuś okna przysłanialy i się zdenerwował

koko17.08.2018 21:49

Kto to widzial w ogrodku sosne. Sosna powinna rosnac w lesie.

Lechu 17.08.2018 21:26

Sosny, były. Są i będą - nowe posadzimy. A wandale niech się ma na baczności.

do Wolny demokrata17.08.2018 21:17

Skąd ty chłoptasiu wziąłeś liczbę mieszkańców 80 tys? No faktycznie wyższa matematyka na poziomie 2-klasy podstawówki. Obecnie Jastrzębie liczy 89.800 więc śmiało można powiedzieć, że 90.000 paziu.

Gość17.08.2018 20:33

Co za problem dać wandalowi po pysku w ciemnej klatce. Za sosny!

Olek17.08.2018 20:06

Też staruchy nie mają nad czym płakać tylko nad Sosnami....
Może lepiej niech się wnukami zajmą hahah

Lokator 17.08.2018 20:00

Zetniemu mu łeb nie dwa a jeden i wtedy pogadamy z wandalem. Albo Policja zrobi z nim porządek albo dojdzie do samosądu. W tej klatce się gotuje!

Wolny demokrata17.08.2018 19:06

Jak zawsze .. urzędnicy nic nie mogą więc po co są ? Zwolonić !!!! Czy decyzję ma podjąć sam prezes .Po co UM zatrudnia całą armię gryzopiórków skoro oni nic nie mogą lub nie mają kompetencji Zwolnić !!!!!!!. Czy ktoś z was zastanowił się jakim cudem działa takie miasto jak ...City of New York, którego liczebność wynosi ponad 8 milionów 620 000 tys. osób .Liczba radnych Nowy Jork ma ich 51, Los Angeles 15 ... Jastrzębie 80 tys. mieszkańców 19 radnych których nic nie może ... czyli według naszych standartów taki NY York powinien mieć jakieś 7000 radnych.

Gość17.08.2018 18:44

Precz z wandalem, pod sądu. Zarekwirować mu topor. A co jak komuś wbije go w plecy?

max17.08.2018 18:35

Administracja ma to gdzieś,więc sam zrobił porządek i dobrze jak miał noc w dzień.
Tłumaczą,że mogą ingerować tylko w koronach drzew,nie wolno im wycinać,skracać w połowie itp.
A decyzję o wycince podejmuje UM,ale niestety jest bardzo trudno o zgodę,a jak już zechcą podnieść tyłki to czekasz pół roku na oględziny i następne pół na wycinkę.
Nie mam nic przeciwko naturze,drzewom,ale jak masz ścianę z drzew za oknem,egipskie ciemności, i nie możesz się doprosić o wycinkę,to co mu pozostało nie łamiąc prawa?
Taki mamy klimat-żyją z naszych środków,a jak przyjdziesz o coś prosić to się wypinają.

Ela17.08.2018 16:23

Ja temu kolesiowi też wytne, ale nie powiem co, bo moderator nie puści... :)

Byk17.08.2018 16:19

To nikt nie słyszał. Wszyscy tak twardo śpią? Przecież jak ktos piłuje drzewo, to słychac.
Do Z bloku. Takich ludzi miec obok za siąsiadów to okropna rzecz. Pokuta do końca zycia. Wytnij wszystko i będziesz miec pustynie. Z takimi ludźmi,to wysłać ich na Marsa.

30 latek 17.08.2018 15:59

Ja na Turystycznej też prosiłem starsze panie, aby mi nie sadziły pod oknami drzewek, bo za kilka lat nie otworzę okna. Panie chyba miały problem ze słuchem, więc Rundoup załatwił wszystko, i teraz jest wielka żółta plama, jak w Czarnobylu. Jestem mieszkańcem parteru i nie pizwolę, aby ktoś bezprawnie zamykał mnie w "zielonym więzieniu".

KAZ17.08.2018 15:22

"Mieszkańcy są w szoku"

No to chyba zostali otoczeni opieką psychologa.

Z bloku17.08.2018 15:09

Wszelkie iglaste nie dla wszystkich są zdrowe. Tworzą silnie działającą na wiele osób mikro atmosferę rozsiewając opary żywiczne. Spółdzielnia zatrudnia wiele osób niekompetentnych, które cały czas starają się pozbyć problemu. Kierownicy i kierowniczki osiedlowe spółdzielni udają, że mają nam ułatwiać życie a nie olewać lub narzucać swoje widzimisię. Drzewka pod oknami i balkonami należą do mieszkańców. Każdy właściciel mieszkania na parterze jest właścicielem skrawka ziemi przed balkonem. Jeśli mu przeszkadza drzewko to ma prawo go wyciąć. Nikt nie ma prawa narzucać mu swej woli. Jak ktoś z piętra lubi drzewka to może je zasadzić w doniczce na balkonie. Każdy ma prawo do swego życia tak długo jak to nie przeszkadza innym. Wyrzucający śmieci przez okna i balkonu wtrącają się do życia innych i są za to karani.

Gość17.08.2018 14:55

Ludzie, skoro te sosny rosły tyle lat, to czemu jakiś wandale z toporem je wycina. Policja powinna zrobić z tym porządek!

Do Anna17.08.2018 14:52

Nie zgadzam się z Tobą. Jeśli drzewka przeszkadzają, należy je wyciąć lub skrócić ale nie samowolnie.

do ko Dziś o 13:5817.08.2018 14:51

Kupić w sklepie Rundop i po drzewach

Anna 17.08.2018 14:26

Do pana Mietka ma Pan rację, tak to bywa na blokach 15 lat temu ktoś posadził ładne małe drzewko nie pytając pewnie o zgodę, a teraz jak drzewko jest duże to jest problem. Nie powinno być takiej samowoli u mieszkańców z tworzeniem "ogródków ".chce ogródek niech kupi sobie prywatną działkę i tam sadzi las

Radio Teheran17.08.2018 14:17

@Do Mieszkaniec
"Wystarczy mała tania przenośnia kamera"

A nie lepiej wlascicielom dzikiej uprawy zaopatrzyc sie w bron palna?

józwa17.08.2018 14:10

"Mieszkańcy w szoku" jak by wyciął jakieś dwa moherowe berety.

Na na17.08.2018 13:59

Jak się nie mylę w tym blokach jest monitoring więc w czym problem.

ko17.08.2018 13:58

chlop z parteru sie wkur... bo mu pewnie z sosenki do pokoju wchodziły !!! Wyrwał chwasty puki małe i nie trzeba było pozwoleń.
Mam kumpla ktory ma podobną sytuacje, mieszka na parterze i kilka lat temu nasadzili mu za balkonem tuje i kilka swierków, takie małe ładne, piekne drzewka. Teraz to busz o ktory nikt nie dbał, a on ma ciemno i ponuro w mieszkaniu. W administracji powiedzieli mu ze nie mogą tego ruszyc, ze pozwolenia na wycinke bo drzewa maja juz swoj wiek, ze obowiązuje procedura. Co mu pozostało ???

Mieszkanka17.08.2018 13:49

Prawda jest taka lokatorzy sadza co chca i gdzie chca .Drzewa rosna i przerabane zawsze ma parter.Dzieci nie maja gdzie kocyka dac bo niszcza trawe w pilke nie mozna grac bo niszcza kwiatki .Kreda po chodniku nie pisac.Ale sadzic to mozna wszystko.Gratulacje.

Do Mieszkaniec17.08.2018 13:07

Wystarczy mała tania przenośnia kamera widząca w "ciemności" żeby znaleźć sprawcę. Taką kamerę jest ta, która na co dzień rejestruje naszą jazdę samochodem. Mamy takich kilka. Ustawiona na rejestrację obrazu który się zmienia, porusza. Potrzebna jest do tego dodatkowa bateria 12V lub zasilacz 12V. Kilka wieczorów i już mamy dowody w ręku. Niema co zgłaszać policji. Sprawca, jeśli ma odwagę sam się zgłosi aby się poskarżyć, że został "zszykanowany". Wtedy sąsiedzi wyjaśnią, że nikt go nie "szykanował" ale widzieli jak coś niszczył lub śmiecił. To świetna "reklama" takiego gostka.

hieronim17.08.2018 13:01

Na pewno borok nie umiał się doprosić w spółdzielni o usunięcie drzewek, bo mu "wchodzą" przez okno do pokoju, to sam sobie ulżył. Też bym tak zrobił. Najlepiej posadzić komuś pod oknami gąszcz zielska i podziwiać z daleka.

Radio Teheran17.08.2018 12:48

@Do Radia T.
"Są cywilizowane sposoby dochodzenia swoich praw"

Z tekstu wynika, ze zawiodly.
Ja tez jestem zwolennikiem rozwiazan skutecznych, wiec, jesli okna faktycznie byly zasloniete, stoje po stronie "wandala".

Do Radia T. 17.08.2018 12:40

Być może, ale to nie oznacza, że można brać topór i robić sobie porządek według własnego upodobania. Są cywilizowane sposoby dochodzenia swoich praw.

Mietek17.08.2018 12:37

Najbardziej takie drzewka pod oknami, lubią ludzie mieszkający na wysokich kondygnacjach, a mieszkańcy z parteru muszą cierpieć, bo komuś z ósmego piętra podobają się drzewka 3m od ściany budynku. Najpierw należy ukarać tego, kto posadził te drzewka komuś pod oknami.

KAZ17.08.2018 12:29

Święta idą

Mieszkaniec17.08.2018 12:21

Niestety, przestępcy czują się bezkarni bo policjanci są bezsilni. Nawet jak złapie się za rękę złodzieja, to niewiele mu można zrobić. Co to za bandyckie prawo panuje w naszym kraju? A ci, którzy deklarują zmiany w prawie na lepsze, zmieniają je pod swoich złodziei.
W Jastrzębiu działają co najmniej dwie grupy zwalczające złodziejstwo i tym podobne przestępstwa. Są nielegalni, ale skuteczni. Ten kogo przekonali, że źle postąpił już nie będzie tak robił. Czy musimy uciekać się do takich metod.

Radio Teheran17.08.2018 11:40

"mają podejrzenia w stosunku do jednego z lokatorów"

Pewnie podejrzewaja tego, komu okna zaslonili.