Drogi Użytkowniku,

Dziękujemy za zainteresowanie portalem JastrzebieOnline.pl.

W związku z nowymi regulacjami o ochronie danych osobowych zaktualizowaliśmy chcemy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych przez serwis JastrzebieOnline.pl. Dbamy o to aby Twoje dane były bezpieczne. Jednocześnie informujemy o stosowaniu plików cookies.

Zaktualizowaliśmy w tym celu regulamin portalu oraz politykę prywatności i plików cookies – prosimy o zapoznanie się z nimi.

Klikając przycisk „przejdź do portalu” akceptujesz nowe postanowienia wymienionych dokumentów.

Zamknij komunikat
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 2°
8 listopada 2018

Rozmowy o reaktywacji kolei podczas kongresu w Warszawie

Rozmowy o reaktywacji kolei podczas kongresu w Warszawie

Niedawno Jastrzębie zostało wpisane do Programu Uzupełnień Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. Natomiast w środę prezydent Anna Hetman prowadziła rozmowy na ten temat w Warszawie.

W środę prezydent Anna Hetman wraz ze swoim zastępcą Romanem Foksowiczem wzięła udział w kongresie kolejowym w Warszawie, podczas którego spotkała się z ministrem infrastruktury. Są to kolejne spotkania i rozmowy prowadzone w celu przywrócenia linii kolejowej w Jastrzębiu.

Rewitalizacja kolei zaplanowana jest w ramach specjalnego rządowego programu, który pozwoli na właściwe planowanie i wsparcie inwestycji mających na celu m.in. usprawnienie komunikacji pasażerskiej na poziomie międzyregionalnym, racjonalne i spójne podejmowanie działań realizujących kierunki rozwoju kraju na poziomie regionalnym w obecnej i kolejnej perspektywie finansowej.

 

 

Polub i udostępnij
Czytaj też

W Sejmie o przywróceniu linii kolejowej w Jastrzębiu W Sejmie o przywróceniu linii kolejowej w Jastrzębiu

JSW: Będą pociągi zasilane wodorem JSW: Będą pociągi zasilane wodorem

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (19)
Gość10.11.2018 13:47

Anka tyle na obiecywała że niewie jak z tego wyjść z twarzą.

Zizu09.11.2018 13:16

Magistrat niedawno zlecil za niezla kase studium wykonalnosci odbudowy lini katowice-jastrzebie z kierunku Pawlowice!!! Okazuje sie ze w Warszawie maja plany odbudowy ale z kierunku Wodzislaw !!!! Cos tu kurka nieteges, jakis nonsens!!!
Kierunek z wodzislawia wydaje sie sensowniejszy ze wzgledu na zakonczone wydobycie jas-mosu i chodz teren jeszcze bedzie w niewielkim stopniu osiadal to i tak w porownaniu do bzia to sielanka. Tylko co z zelaznym szlakiem rowerowym ???? Co z dworcem niedawno rozebranym, co ze zbuzonymi mostami i wiaduktami. Po drodze jest tez A-1.

gość09.11.2018 7:39

Jastrzębscy działacze Pis już nie chcą kolei. Nie jest już im potrzebna. Niech sobie Hetmanowa załatwia. I tak zablokują jej możliwość pozyskania kasy. Sól jastrzębskiej ziemi.

ja09.11.2018 1:33

do Zebrzydowic nam jest bardzo potrzebna kolej, też można byłoby ją reaktywować częściowo szlakiem towarowym przez tereny dawnej KWK Moszczenica, krótsza trasa to była, z Zebrzydowic do Cieszyna jeszcze jeżdżą pociągi, tylko zwiększyć ilość, poprawić rozkład, a moglibyśmy śmigać po Czechach, bo tam kolej jest bardzo dobra. Z polskiego Cieszyna jeżdżą szynobusy czeskie do Frydka-Mistka, a z Czeskiego nawet do Pragi są pociągi i na Słowację, okno na południe, a my mieszkamy przy granicy, a się z nimi (Czechami, Polakami i Ślązakami z Rep. Czeskiej, zza miedzy, nie połączyliśmy!

mk09.11.2018 1:09

Do Wodzisławia mieliśmy dwie linie: pasażerską przez Godów, Łaziska oraz towarową przez KWK 1 Maja, czyli przez Wilchwy. Obie spotykały się w pobliżu Zdroju, wydaje się, ze ta towarowa miałaby większy sens, bo jest krótsza.

maziizam08.11.2018 21:41

Towarzystwo, które walczy o kolej do Jastrzębia to TEK. Walczy nie tylko o Jastrzębie Zdrój, ale też o Głubczyce itd. Towarzystwo walczyło o rewitalizację całej linii 159 Orzesze-Żory-Pawłowice-Jastrzębie-Wodzisław oraz linii 170 Jastrzębie -Zebrzydowice(Cieszyn) niestety miasto włodarze miasta działają destruktywnie na odtworzenie kolei do Jastrzębia chcąc ślepo zakończyć w Jastrzębiu kolej z Katowic przez Pawłowice, gdzie takie rozwiązania są z góry skazane na niepowodzenie - niesamowite szkody górnicze i zapadlisko, które pogłębia się na rok o około metra i więcej co powodowało by ciągle zamknięcia gdyby to było zakończone ślepo.
Od strony Wodzisławia szkody górnicze skończyły się i nie będzie problemu utrzymać infrastrukturę w należytej prędkości nawet odcinkami ponad 100 km/h. Za to projekt zamówiony przez miasto Jastrzębie jest tak kretyński, że przewiduje 100km/h na mega czynnych szkodach górniczych, gdzie podobne szkody występują na liniach przemysłowych w Jastrzębiu i nie da się utrzymać 50km/h jest około 30km/h, gdzie ciągle są prowadzone remonty.
Linia od strony Wodzisławia ma dodatkowy plus jest już SKM Rybnik-Wodzisław wiec można byłoby go wydłużyć do Jastrzębia, a nawet z drugiej strony do Żor lub (Leszczyn-Knurowa-Gliwic) co jest dobrym pomysłem.

Gość08.11.2018 18:35

Połączenia Wodzisław - Jastrzębie zmieni na zawsze oblicze miasta .... tego miasta.

Pokaż wszystkie opinie (19)