JSW: Będą pociągi zasilane wodorem

Fabryka Pojazdów Szynowych „H. Cegielski” z Poznania zawarła porozumienie z Jastrzębską Spółką Węglową i PKP Cargo w sprawie komercyjnego wykorzystania wodoru w transporcie kolejowym.
List intencyjny w tej sprawie Jastrzębska Spółka Węglowa i PKP Cargo podpisały już w czerwcu 2018 roku. Teraz do inicjatywy przyłączyły się zakłady „H. Cegielski-Poznań SA” zajmujące się zaawansowanymi technologiami w zakresie kolejnictwa. Porozumienie podpisano w Jasionce koło Rzeszowa podczas Kongresu 590, którego JSW była partnerem.
Porozumienie dotyczy wspólnego wypracowania innowacyjnych rozwiązań, które mają sprzyjać zmniejszeniu zużycia energii oraz emisji spalin do atmosfery, związanych z eksploatacją taboru kolejowego. Takim rozwiązaniem niewątpliwie jest wodór - czyste, ekologiczne i przyjazne środowisku paliwo. Jastrzębska Spółka Węglowa stawia na wodór jako paliwo przyszłości.
- JSW planuje zaangażować się w „wodorowy projekt”, stając się jego głównym producentem w kraju. Możemy wytwarzać wodór w bardzo konkurencyjnej cenie. Zamierzamy go pozyskiwać z gazu koksowniczego, który jest produktem ubocznym w procesie koksowania węgla w naszych. Koksowniach. W jednoznaczny sposób pokazujemy, że myślimy w nowoczesny sposób. JSW, poza produkcją niezbędnego surowca do produkcji stali, ma szansę stać się również producentem paliwa, które zmniejsza emisyjność, bo przecież efektem spalania wodoru jest niemal wyłącznie para wodna. - mówi Daniel Ozon, prezes zarządu JSW SA.
Oczyszczony wodór może być wykorzystywany w ogniwach wodorowych do produkcji energii elektrycznej, ciepła i chłodu, zasilania urządzeń elektrycznych i awaryjnych stacji zasilania, np. dla szpitali, szkół czy urzędów, ale też może okazać się niezwykle cenny jako ekologiczne paliwo w transporcie publicznym. Ogniwa wodorowe znajdują coraz częściej zastosowanie nie tylko w transporcie samochodowym, ale także w kolejowym. Pierwszy na świecie pociąg zasilany paliwem wodorowym pojawił się we wrześniu w Niemczech.
W podpisaniu listu intencyjnego wzięli udział przedstawiciele trzech spółek: Jastrzębskiej Spółki Węglowej, PKP Cargo oraz Fabryki Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Prawdopodobne jest poszerzenie listy zaangażowanych w ten wodorowy projekt instytucji.
Mało ci pazerniaku??
Oddać kasę za 20 16 emerytom 2018
Coś wam ryle powiem. Opróżnijcie wasze garaże po wsiach to kluczy, bksów, kilofów i innych narzędzi starczy dla każdego. Ale wy zepsuci malkomenci wszystko "do sia", a potem pierdololo że wszyscy kradno w tej spółce. Co drugi hanys mógłby otworzyć castorame z zajumanym sprzętem górniczym. Także proponuje patrzeć najpierw na swoje i kolegów łapki, potem na zarząd. A JSW niech idzie z postępem! Brawo panie prezesie!
Tylko dziesiątki nowych umów a efektów brak. Umowy z firmami powstałymi w ciągu ostatnich dwóch lat i ciągłe plany, co to nie będzie. A nie ma nic. Każdego dnia nowa umowa z nową firmą. A to wszystko opatrzone znakami - narodowy, patriotyczny i katolicki. Jakieś efekty tych kilkudziesięciu umów już są? Jakie są koszty tych umów dla JSW S.A.? Wyprowadzanie pieniędzy, nic więcej.
Prezes napompowany wodorem i buja w obłokach jak dron
Haha, dobre. Do Jebia nie dojedziesz żadnym pociągiem, nawet na napęd knyszowy.
Wodoru nie można opatentować. Technologia znana od lat, ale zamiatana pod dywan przez koncerny naftowe...