Drogi Użytkowniku,

Dziękujemy za zainteresowanie portalem JastrzebieOnline.pl.

W związku z nowymi regulacjami o ochronie danych osobowych zaktualizowaliśmy chcemy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych przez serwis JastrzebieOnline.pl. Dbamy o to aby Twoje dane były bezpieczne. Jednocześnie informujemy o stosowaniu plików cookies.

Zaktualizowaliśmy w tym celu regulamin portalu oraz politykę prywatności i plików cookies – prosimy o zapoznanie się z nimi.

Klikając przycisk „przejdź do portalu” akceptujesz nowe postanowienia wymienionych dokumentów.

Zamknij komunikat
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 10°
13 marca 2019

Wiosną ruszy rozbudowa szlaku rowerowego

Wiosną ruszy rozbudowa szlaku rowerowego
fot. pixabay

Pięć samorządów leżących bezpośrednio przy granicy polsko-czeskiej postanowiło w miejscu zamykanych, niewykorzystanych linii kolejowych stworzyć trasy rowerowe - unikatowy transgraniczny produkt turystyczny. Pomysł okazał się strzałem w 10.

Ze względów organizacyjnych tej niełatwej inwestycji,  postanowiono  o  etapowaniu realizacji tego zadania. Samorządy zaczęły od stworzenia pierwszej małej pętli Żelaznego Szlaku Rowerowego. W Jastrzębiu-Zdroju budowa pierwszego - prawie kilometrowego, odcinka tras rowerowych zakończyła się w ubiegłym roku.

W tym roku rusza drugi etap przedsięwzięcia, realizowany w ramach projektu  „Rowerem po żelaznym szlaku”. W Jastrzębiu długość trasy wynosi aż 9 kilometrów. W granicach naszego miasta przebiegać będzie wzdłuż nieczynnej linii kolejowej z Moszczenicy do Zebrzydowic. Cała budowa szlaku rowerowego podzielona jest na 4 odcinki. Wszystko w celu przyśpieszenia realizacji zadania.

-  Do końca marca zamkniemy procedury przetargowe i poznamy wykonawców poszczególnych odcinków. W kwietniu planujemy rozpoczęcie robót. Zgodnie z harmonogramem inwestycja zostanie zakończona w trzecim kwartale 2020 roku - tłumaczy zastępca prezydenta Roman Foksowicz.

Zakres jest szeroki, począwszy od odwodnienia i utwardzenia terenu, zniwelowania różnicy poziomów, aż po nałożenie nawierzchni mineralno-żywicznej na podbudowie z betonu jamistego. Całość przedsięwzięcia kosztować będzie 18,4 mln zł. Na jego realizację Jastrzębie-Zdrój pozyskało ponad 8 mln zł unijnego dofinansowania.  Do końca marca poznamy firmy, które budować będą w Jastrzębiu-Zdroju szlak rowerowy.

Polub i udostępnij
Czytaj też

Zabrakło 8 mln zł. Trzeba dołożyć pieniędzy Zabrakło 8 mln zł. Trzeba dołożyć pieniędzy

Będzie kontynuacja "Żelaznego Szlaku Rowerowego" Będzie kontynuacja "Żelaznego Szlaku Rowerowego"

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (24)
cyklista niedzielny17.03.2019 12:50

Wogóle to przydałby się jakiś przewodnich po okolicznych trasach rowerowych ... :( połowy oznaczeń nie ma. Nie wiadomo gdzie można pojeździc...

Gość15.03.2019 22:55

Wiadomo, czemu się tak spieszą. Zainteresowani, jak maziizam wiedzą, że możliwe są alternatywne linie kolejowe. I trzeba zrobić wszystko, żeby kolej do Jastrzębia nie wróciła.

Lowerboj15.03.2019 11:28

Do zarządzania całą tą infrastrukturą należy powołać spółkę miejską z zarządem, radą nadzorczą i prezesem.

Radio Teheran13.03.2019 19:42

@GW
"brak realnych inicjatyw pro-inwestorskich"

A nowe wydzialy w UM? Przeciez to inicjatywa proinwestorska, tylko inwestorzy nie rozumieja.

Radio Teheran13.03.2019 18:51

@maziizam
Wladze miasta sa przeciw cywilizacji ogolnie.

maziizam13.03.2019 16:59

Władze Jastrzębia ewidentnie są przeciwko transportowi publicznemu: Kolej, autobusy.
Kolej uwalają przez głupie ścieżki rowerowe, a wielce kolej chcą posadowić na szkodach górniczych Pawłowice-Jastrzębie Graniczna gdzie będzie wieczny remont i komunikacja zastępcza a koszty roczne będą podobne do budowy tego odcinka. Za to zamiast patrzeć realnie i odbudować dwa odcinki Wodzisław -Jastrzębie i Jastrzębie Zebrzydowice oraz dodać pętlę Jastrzębie Graniczna obok Podhalańskiej do linii na Zebrzydowice i mieć tym sposobem fajne połączenie z Katowicami przez Wodzisław-Rybnik dodatkowo pociągi Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie-Zebrzydowice-Cieszyn oraz nawet bezpośredni pociąg Jastrzębie -Zebrzydowice- Trzebinia-Kraków to rujnują to przez pubowe pseudo ścieżek rowerowych które powinne być obok dróg lub rzek. Dodatkowo wszystkie wiadukty rozwalają. Naprawdę miejscowość cofa się do wieku XIX bez kolei, bez transportu publicznego - tylko rowery zostają może jeszcze stadninę koni zrobić miejsce na ich postój obok przystanków i będzie ciekawie :)

Oko proroka13.03.2019 16:33

To nowy pociąg "Hetmalino" będzie lewitowal nad ścieżką rowerową proste

Pokaż wszystkie opinie (24)