Drogi Użytkowniku,

Dziękujemy za zainteresowanie portalem JastrzebieOnline.pl.

W związku z nowymi regulacjami o ochronie danych osobowych zaktualizowaliśmy chcemy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych przez serwis JastrzebieOnline.pl. Dbamy o to aby Twoje dane były bezpieczne. Jednocześnie informujemy o stosowaniu plików cookies.

Zaktualizowaliśmy w tym celu regulamin portalu oraz politykę prywatności i plików cookies – prosimy o zapoznanie się z nimi.

Klikając przycisk „przejdź do portalu” akceptujesz nowe postanowienia wymienionych dokumentów.

Zamknij komunikat
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 0°°
30 kwietnia 2019

Uwaga! Od 1 maja - zmieniony rozkład jazdy

Uwaga! Od 1 maja - zmieniony rozkład jazdy
fot. MZK Jastrzębie

Od maja obowiązywać będą nowe umowy na obsługę komunikacji miejskiej w Jastrzębiu-Zdroju i gmin ościennych. Skutkuje to zmienieniom rozkładem jazdy, który będzie obowiązywać od 1 maja.

Międzygminny Związek Komunikacyjny podpisze je z trzema przewoźnikami. Głównym wykonawcą będzie „PKM Jastrzębie Spółka z o.o”, który zrealizuje 65,4% wozokilometrów. Pozostałą część wykonają firmy: „PPUH Kłosok Andrzej Kołosok” i „Mikrus S.C.”. Umowa z PKM ma obowiązywać do końca lutego przyszłego roku. W międzyczasie gminy zrzeszone w MZK zdecydują, czy PKM stanie się podmiotem wewnętrznym Związku i z czasem przejmie całą komunikację na terenie Jastrzębia-Zdroju.

Na terenie Jastrzębia od maja, w ramach komunikacji MZK, kursować będzie 39 autobusów. We wszystkich zainstalowany będzie system identyfikacji pasażerów, a więc czytniki e-biletów, monitoring i system nawigacji satelitarnej pojazdów GPS. Nastąpi także korekta rozkładu jazdy.

Najważniejsza zmiana w porównaniu do rozkładu obowiązującego obecnie to ograniczenie kursów na dworzec autobusowy znajdujący się przy ul. Północnej. W dalszym ciągu będą tutaj jeździć autobusy linii: 102 (Żory - Jastrzębie), 106 (z ul. Chlebowej przez Graniczną do ul. 1 Maja), 127 (Jastrzębie-Pawłowice) oraz linii 112 (z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego przy ul. Armii Krajowej przez centrum Jastrzębia do kopalni Borynia). Z wieloletniej analizy wynika, że z dworca korzysta niewielu pasażerów, a autobusy wożą bardzo często przysłowiowe powietrze. Dlatego też zmieniono trasy i godziny kursów części linii autobusowych.    

Rozkład jazdy po majowej korekcie będzie widoczny od najbliższej soboty na starym internetowym rozkładzie jazdy MZK, natomiast od 1 maja na nowym. Wymienione będą również tradycyjne, papierowe rozkłady jazdy umieszczane na przystankach.  

W lipcu natomiast planowana jest gruntowna zmiana rozkładu jazdy na terenie miasta. Wstępne propozycje przygotowane przez MZK trafią do urzędu miasta w Jastrzębiu-Zdroju w maju i na ich podstawie prowadzone będą dalsze konsultacje.

 

Polub i udostępnij
Czytaj też

Na razie nie będzie komunikacji za "0" zł Na razie nie będzie komunikacji za "0" zł

Maksymalnie 30 osób w autobusie miejskim Maksymalnie 30 osób w autobusie miejskim

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (28)
mobil04.05.2019 16:15

Czekam az PKM będzie dla pasażera, a nie pasażer dla PKM. Dużo się musicie uczyć przykład brać z Krakowa od najlepszych.

Radio Teheran03.05.2019 9:13

"Uczniowie na zajęciach matematycznych czy informatycznych popracują nad tym i wyjdą całkiem fajne rozkłady jazdy."

Uczen to chyba nie, ale kazdy student informatyki, ktory pokochal badania operacyjne, da sobie rade.
Rowniez swietny przyklad mozliwosci zastosowania programowania deklaratywnego z ograniczeniami (constraint programming).
Swoja droga, siedzi tam facet nazywany specjalista od systemow transportowych.
Programista w swoim zyciu zawodowym ma wiele problemow do rozwiazania z przeroznych dziedzin. W rezultacie oznacza to permanentna nauke i zdobywanie wiedzy. Czemu ten specjalista nie wlaczy chocby gugla, nie kupi jakis ksiazek. Ukladanie rozkladu to klasyczny problem optymalizacyjny.

Dżordż prosto z drzewa03.05.2019 6:15

Nie wiem, co by się musiało stać, aby zlikwidowac MZK. Nic nie da się zrobić. Tak, jak z finansowanymi za unijne pieniądze projektami, one po prostu muszą trwać. Tak samo jest z MZK po powołaniu na szefa wszystkich szefów, najzdolniejszego jastrzębianina, którego wisienką w CV było samozatrudnienie. Roman F. is debeściak!

Barbara02.05.2019 23:27

Masakra,jastrzębskie autobusy to jeszcze są ok. ale do tych innych ani z wózkiem ani na wózku inwalidzkim nie wsiądziesz....

Pasażer02.05.2019 20:46

Mamy takie mądre karty do odbijania w komunikacji. A rozkład jazdy do bani. Czemu nie przeanalizować tras i ilości podróżnych komunikacji na podstawie właśnie odbijanych kart.
Jeżeli szanowna a niepotrzebna biurokracja w MZK tego nie potrafi. To udostępnijcie te dane dla uczni szkół. Uczniowie na zajęciach matematycznych czy informatycznych popracują nad tym i wyjdą całkiem fajne rozkłady jazdy.
A personel z MZK dać właśnie do tych szkół celem mycia korytarzy i sal lekcyjnych. Za darmo w ramach rekompensaty.

Gość zołza z zofiówki 02.05.2019 18:13

Drogie MZK czas na zmianę czasu ,Wasze zegarki na przystankowych wyświetlaczach spóżniają się o 15-20 minut przykład -przystanek na pszczyńskiej przy grodzkiej.Dzięki wspaniałej pogodzie poszłam pieszo z załadowaną na 20 zeta kartą MZK.Można, można do domu wróciłam ze znajomymi taxi za 7 zeta .7:3= taniej niż MZK ma bilety

Lowerboj02.05.2019 7:55

Sensu ani racjonalności na próżno szukać. Poza tym zwykłych podróżnych korzystających z komunikacji miejskiej nie interesują czy autobusy jeżdżą z logo PKM, MZK czy kogoś zupełnie innego. Byle autobusy jeździły.

antyPKM02.05.2019 7:41

Po wyjściu Warbusa miało być już tylko lepiej. Miała być komunikacją na takim poziomie, na który zasługuję Jastrzębie. Autobusu najlepszego przewoźnika, jakim jest PKM nie takie złe. Najmłodszy sprzed dekady. Można prezyc muskuły. Awangarda jest znana z tego, że błyszczy- jak nie przymierzając niebieski Neoplan na Arki Bożka w samo południe. Przyjrzyjmy się jednak korpusów "wojska" - tu też na bogato. Wozy, które znają trasę, żadnego przystanku się nie boją, a nawet stać lubią- dla przykładu pod płotem, spod którego je zabrali.
Brakuje ariergardy. No cóż, nie wszystko można i trzeba mieć.
Połączenia zostaky wycięte, ale to mieści się w pojęciu "ekologicznie". Mniej kursów to mniej kilometrów, a więc i mniej zużytego paliwa. Czyste powietrze jest ważne, a to jest cegiełka radnych, którzy głosowali za kroplowka dla śmiertelnie chorego, w osobie PKMu. To przedłużenie uporczywej terapii, jest absurdalne i doprowadziło do pogorszenia jakości komunikacji miejskiej, ale może właśnie na to zasługuje Jastrzębie?

YeahBunny01.05.2019 22:40

Im dluzej szefuje nauczycielka tym wiecej problemow. Mocna figura ma tylko mocne zdjecia.

LG01.05.2019 17:28

@OcoKAMAN? Ale czyż właśnie nie to było celem całej nagonki na Warbusa, jaką w komentarzach pod wiadomościami nt. KM tu czy na innych jastrzeskich portalach dało się przeczytać... Były nowe autobusy, było źle, jest po staremu i stare autobusy, jest... no właśnie... również źle. Narzekać każdy jeden potrafi, ale pomyśleć jest ciężko, że o zrobieniu czegoś nie wspomnę. Czekam z niecierpliwością na projekty RJ mającego obowiązywać od lipca. Zobaczymy co będzie dalej. A co do autobusów, to z dnia na dzień się ich wyprodukować nie da, o kupnie, gdy firma podnosi się z dna, nie wspomnę. Jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie, zanim ten burdel się posprząta.

Pokaż wszystkie opinie (28)