Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Rusza budowa ścieżek rowerowych. W sumie ma być 42 km

Znamy firmy, które będą budować drugi etap ścieżek rowerowych w ramach projektu „Rowerem po żelaznym szlaku”.

Rusza budowa ścieżek rowerowych. W sumie ma być 42 km

W ubiegłym roku w Jastrzębiu-Zdroju powstał kilometrowy odcinek trasy rowerowej wytyczonej po byłym torowisku. W tym roku przyszedł czas na drugi etap inwestycji o łącznej długości prawie 8,5 kilometra. Te fragmenty ścieżek będą budowane na terenie Ruptawy-Cisówki oraz Moszczenicy. Przetargi ogłoszono w czterech równoległych częściach, by mogły być zrealizowane jak najszybciej.

- W planie prac jest zagospodarowanie ciągu kolejowego, w skład którego wchodzi budowa tras rowerowych, zjazdów, miejsc rekreacyjnych i innych elementów infrastruktury. W drodze przetargu wyłoniono wykonawców inwestycji. Zostali nimi: Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Akro, Biuro Handlowe Janusz Antończyk oraz konsorcjum firm z liderem Antończyk Spółka jawna. Roboty mają ruszyć jeszcze w maju. Przypomnijmy, że Żelazny Szlak Rowerowy ma w sumie mieć ok. 29 kilometrów długości. W naszym mieście trasa będzie liczyć prawie 10 kilometrów. Tak powstanie pętla łącząca ze sobą Godów, Jastrzębie-Zdrój, Zebrzydowice, Piotrowice k. Karwiny i Karwinę o długości około 42 kilometrów. Złożą się na niego również szlaki wytyczone po drogach - informuje jastrzębski magistrat.

20 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~rowerzysta (89.64. * .211) 30.05.2019 11:11

Jest koniec maja. Czy prace ruszyły?
Do kłamcy podpisującego się "pradomowny": Ile potrzebujesz tych przejść. Po mieście jeździ się już bardzo trudno. Przejazd z Zofiówki na osiedle VI, wydłużył się o 5 minut. A to powoduje tworzenie się korków.

~Prawdomowny (37.47. * .95) 29.05.2019 19:22

A kiedy przyjdzie czas na przejścia dla pieszych?? Anka ogarnij siebie i ta swoją ekipę w UM.

~GW (46.134. * .231) 29.05.2019 19:15

Inwestycja pozbawiona sensu, która nigdy się nie zwróci...

~Gość (83.26. * .191) 29.05.2019 18:00

Weźcie się wreszcie w tym magistracie za robotę, bo u was czekanie na wykonanie czegoś, trwa dłużej niż decyzje w Watykanie
Was się powinno wywieźć wszystkich, na furmankach za rogatki miasta
Daremna prezydent

~Radio Teheran (193.28. * .1) 29.05.2019 15:11

" gdzie rowery miejskie?"

Kombinuja jchyba ak wal usankcjonowac.
Oglosili raz przetarg zakladajac, ze wydadza do 30 tys. EUR.
Po czym wybrali oferte za pol miliona zl, po czym przetarg uniewaznili, bo wybrali oferte drozsza niz pol wspomniane 30 tysiecy EUR.
Szybko oglosili kolejny przetarg. Znow na 30 tys.
Prawie od miesiaca nie ogloszono, listy firm, ktore sie zglosily, ani nie ogloszono wyniku. Do publikacji niezwlocznej zobowiazuje urzednikow prawo, ale jastrzebski UM tu prawo ignoruje.
Mozna bylo oglosic przetarg na kwote wyzsza niz 30 tys., ale wowczas obowiazuje nieco inna procedura, trzeba oglosic go rowniez w Biuletynie Zamowien Publicznych, terminy sa inne.

~stasiu (89.25. * .86) 29.05.2019 14:09

bardzo dobra wiadomość. A marudy zapraszam na rower, choćby po to, aby się przekonać ile ludzi korzysta z wykonanej już części szlaku w stronę Godowa.
rekreacja jest bardzo ważna, a rower jest doskonałym do tego narzędziem. Szczególnie w naszym pagórkowatym terenie wykorzystanie nieczynnych szlaków kolei ma sens.
A rojenia o kolei na razie tylko szkodzą miastu, trwale podzielone nieczynnym torowiskiem wzdłuż ul. Pszczyńskiej. I nawet jeśli jakimś cudem to się uda, to współczesne potoki transportu są odmienne niż sto lat temu.

~Kris (77.252. * .120) 29.05.2019 13:59

A gdzie rowery miejskie?

~Gość (84.234. * .208) 29.05.2019 13:05

Czy wiadukt nie jest ważniejszy?

~Czech worker (80.188. * .244) 29.05.2019 11:44

No to będą teraz mogli jastrzębianie do pracy w Czechach na rowerach popier....ć. Myślę, że pani prezydent powinna wyjść na przeciw oczekiwaniom mieszkańców miasta i umiejscowić w Czechach punkt dokujący dla systemu rowerów miejskich, co znacznie przyczyniłoby się do zwiększenia statystyk wypożyczeń. Pozdrawiam!

~KAZ (89.64. * .164) 29.05.2019 10:22

Kiedy uroczyste zamknięcie wiaduktu?

~KAZ (89.64. * .164) 29.05.2019 10:20

Co to za pseudofirma łata dziury na ulicach naszego miasta Prypeć.? Większego dziadostwa nie widziałem. Łatają w godzinach szczytu. Po twarzach "robotników" widać że to emeryty górnicze.

~Lowegirl (85.14. * .18) 29.05.2019 09:58

Nowa linia kolejowa przebiegać będzie wzdłuż szlaków rowerowych

~Radio Teheran (193.28. * .1) 29.05.2019 09:58

"nowych szlaków kolejowych wychodzących w kierunku Katowic"

PiS ma wizje na szlak na Wodzislaw
oraz na CPK, do ktorego droga wiedzie przez Zebrzydowice.

~Radio Teheran (193.28. * .1) 29.05.2019 08:29

"uruchomi się zastępczą komunikację autobusową ;-)"

Przeciez juz jest taka. Komunikacja miejska sama siebie zastapila.

~Gość (188.147. * .188) 29.05.2019 08:22

Dodatkowe 42 km, to dodatkowe patrole "drogówki". Ciekawe kiedy przyjęcia będą.

~Gość Kolyjorz (85.14. * .18) 29.05.2019 08:21

Gwiazdy Jastrszębskiego hejtu nie zapoznały się z planami nowych szlaków kolejowych wychodzących w kierunku Katowic a także innych połączeń i wbijają ciemnotę ludowi by uwierzył .Rozbierzemy za kilka lat ścieżki rowerowe żeby jeżdzić do Katowic przez Zebrzydowice i Cieszyn ?Dobre sobie .

~Dżordż prosto z drzewa (80.188. * .244) 29.05.2019 07:26

@Radio Teheran Kolej będzie. Nawet przy współistnieniu żelaznego szlaku rowerowego. Wystarczy, że na odcinku "Jastrzębie - najbliższa rozsądna stacja kolejowa" uruchomi się zastępczą komunikację autobusową ;-)

~Natan (89.77. * .44) 29.05.2019 06:54

Projekt drogi rowerowej na projekcje przyszłej linii kolejowej.Ktos potem zarobi na rozbiórce. A my podatnicy zapłacimy za tą bezmyślność.

~Radio Teheran (178.27. * .34) 29.05.2019 06:19

No to po kolei

~Lowerboj (80.188. * .244) 29.05.2019 06:15

To w końcu jak? Bo się gubię. Z jednej strony żelazny szlak rowerowy, a z drugiej propoganda o powrocie kolei do naszego miasta. Jedno jak i drugie przedsięwzięcie wykorzystuje dotychczasową infrastrukturę kolejową. Więc?