Drogi Użytkowniku,

Dziękujemy za zainteresowanie portalem JastrzebieOnline.pl.

W związku z nowymi regulacjami o ochronie danych osobowych zaktualizowaliśmy chcemy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych przez serwis JastrzebieOnline.pl. Dbamy o to aby Twoje dane były bezpieczne. Jednocześnie informujemy o stosowaniu plików cookies.

Zaktualizowaliśmy w tym celu regulamin portalu oraz politykę prywatności i plików cookies – prosimy o zapoznanie się z nimi.

Klikając przycisk „przejdź do portalu” akceptujesz nowe postanowienia wymienionych dokumentów.

Zamknij komunikat
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 21°16°
29 maja 2019

Rusza budowa ścieżek rowerowych. W sumie ma być 42 km

Rusza budowa ścieżek rowerowych. W sumie ma być 42 km
fot. FB / Żelazny Szlak Rowerowy

Znamy firmy, które będą budować drugi etap ścieżek rowerowych w ramach projektu „Rowerem po żelaznym szlaku”.

W ubiegłym roku w Jastrzębiu-Zdroju powstał kilometrowy odcinek trasy rowerowej wytyczonej po byłym torowisku. W tym roku przyszedł czas na drugi etap inwestycji o łącznej długości prawie 8,5 kilometra. Te fragmenty ścieżek będą budowane na terenie Ruptawy-Cisówki oraz Moszczenicy. Przetargi ogłoszono w czterech równoległych częściach, by mogły być zrealizowane jak najszybciej.

- W planie prac jest zagospodarowanie ciągu kolejowego, w skład którego wchodzi budowa tras rowerowych, zjazdów, miejsc rekreacyjnych i innych elementów infrastruktury. W drodze przetargu wyłoniono wykonawców inwestycji. Zostali nimi: Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Akro, Biuro Handlowe Janusz Antończyk oraz konsorcjum firm z liderem Antończyk Spółka jawna. Roboty mają ruszyć jeszcze w maju. Przypomnijmy, że Żelazny Szlak Rowerowy ma w sumie mieć ok. 29 kilometrów długości. W naszym mieście trasa będzie liczyć prawie 10 kilometrów. Tak powstanie pętla łącząca ze sobą Godów, Jastrzębie-Zdrój, Zebrzydowice, Piotrowice k. Karwiny i Karwinę o długości około 42 kilometrów. Złożą się na niego również szlaki wytyczone po drogach - informuje jastrzębski magistrat.

Polub i udostępnij
Czytaj też

Co z modernizacją ulicy 1 Maja? Co z modernizacją ulicy 1 Maja?

Ulica Dunikowskiego w przebudowie Ulica Dunikowskiego w przebudowie

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (20)
rowerzysta30.05.2019 11:11

Jest koniec maja. Czy prace ruszyły?
Do kłamcy podpisującego się "pradomowny": Ile potrzebujesz tych przejść. Po mieście jeździ się już bardzo trudno. Przejazd z Zofiówki na osiedle VI, wydłużył się o 5 minut. A to powoduje tworzenie się korków.

Prawdomowny29.05.2019 19:22

A kiedy przyjdzie czas na przejścia dla pieszych?? Anka ogarnij siebie i ta swoją ekipę w UM.

GW29.05.2019 19:15

Inwestycja pozbawiona sensu, która nigdy się nie zwróci...

Gość29.05.2019 18:00

Weźcie się wreszcie w tym magistracie za robotę, bo u was czekanie na wykonanie czegoś, trwa dłużej niż decyzje w Watykanie
Was się powinno wywieźć wszystkich, na furmankach za rogatki miasta
Daremna prezydent

Radio Teheran29.05.2019 15:11

" gdzie rowery miejskie?"

Kombinuja jchyba ak wal usankcjonowac.
Oglosili raz przetarg zakladajac, ze wydadza do 30 tys. EUR.
Po czym wybrali oferte za pol miliona zl, po czym przetarg uniewaznili, bo wybrali oferte drozsza niz pol wspomniane 30 tysiecy EUR.
Szybko oglosili kolejny przetarg. Znow na 30 tys.
Prawie od miesiaca nie ogloszono, listy firm, ktore sie zglosily, ani nie ogloszono wyniku. Do publikacji niezwlocznej zobowiazuje urzednikow prawo, ale jastrzebski UM tu prawo ignoruje.
Mozna bylo oglosic przetarg na kwote wyzsza niz 30 tys., ale wowczas obowiazuje nieco inna procedura, trzeba oglosic go rowniez w Biuletynie Zamowien Publicznych, terminy sa inne.

stasiu29.05.2019 14:09

bardzo dobra wiadomość. A marudy zapraszam na rower, choćby po to, aby się przekonać ile ludzi korzysta z wykonanej już części szlaku w stronę Godowa.
rekreacja jest bardzo ważna, a rower jest doskonałym do tego narzędziem. Szczególnie w naszym pagórkowatym terenie wykorzystanie nieczynnych szlaków kolei ma sens.
A rojenia o kolei na razie tylko szkodzą miastu, trwale podzielone nieczynnym torowiskiem wzdłuż ul. Pszczyńskiej. I nawet jeśli jakimś cudem to się uda, to współczesne potoki transportu są odmienne niż sto lat temu.

Kris29.05.2019 13:59

A gdzie rowery miejskie?

Pokaż wszystkie opinie (20)