Drogi Użytkowniku,

Dziękujemy za zainteresowanie portalem JastrzebieOnline.pl.

W związku z nowymi regulacjami o ochronie danych osobowych zaktualizowaliśmy chcemy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych przez serwis JastrzebieOnline.pl. Dbamy o to aby Twoje dane były bezpieczne. Jednocześnie informujemy o stosowaniu plików cookies.

Zaktualizowaliśmy w tym celu regulamin portalu oraz politykę prywatności i plików cookies – prosimy o zapoznanie się z nimi.

Klikając przycisk „przejdź do portalu” akceptujesz nowe postanowienia wymienionych dokumentów.

Zamknij komunikat
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 11°
23 października 2019

MZK oszukuje pasażerów? "To nieprawda!"

MZK oszukuje pasażerów? "To nieprawda!"
fot. Damian Hetman / jastrzebieonline.pl

Podczas kasowania opłaty za przejazd autobusami MZK niektórzy pasażerowie zauważyli, że pobierana jest większa opłata, niż wynika to z cennika. Odezwały się głosy, że jest to oszustwo. MZK zaprzecza i już podjęło działania naprawcze.

Interpelację w tej sprawie złożył radny Piotr Szereda (PiS). Według jego informacji zdarzają się przypadki, że pobierana przez kasownik opłata za przejazd jest wyższa, niż powinna. Zamiast 1,2 zł pasażer płaci 2,4 zł. Taka sytuację radny nazywa skandalem.  Tym bardziej, że - według niego - zwrot niesłusznie pobranych pieniędzy dokonuje się dopiero na wniosek klienta.

Jak do opisanej sytuacji ustosunkuje się Międzygminny Związek Komunikacyjny? Rzecznik prasowy Rafał Jabłoński zdecydowanie odrzuca sugestie, że MZK celowo pobiera od pasażerów zawyżone kwoty.

- Mówienie o okradaniu, oszustwie i skandalu jest nadużyciem. Sugeruje się jakoby pracownicy Biura MZK celowo zawyżali opłaty za przejazd autobusem. Tymczasem mamy do czynienia ze zwykłą pomyłką, błędem systemu elektronicznego, który może się zdarzyć nawet w najlepiej zabezpieczonych i kontrolowanych projektach wykorzystujących rozwiązania informatyczne. Najdoskonalszy system poboru opłat nigdy nie działa w 100% niezawodnie. Stąd też MZK prosi o zgłaszanie każdego przypadku nieprawidłowego poboru opłaty, w celu zwrotu pasażerowi nadpłaconej kwoty. Nikomu nie przyszłoby do głowy, by celowo pobierać od pasażerów zawyżone kwoty. W tym kontekście, stwierdzenia o kradzieży są krzywdzące i niesprawiedliwe - wyjaśnia Rafał Jabłoński, rzecznik prasowy Międzygminnego Związku Komunikacyjnego.

MZK podkreśla, że z dotychczasowej kontroli wynika, że problemy z działaniem systemu zdarzają się sporadycznie. Są to przypadki pojedyncze. Międzygminny Związek Komunikacyjny natychmiast po otrzymaniu sygnału podjął działania zmierzające do zweryfikowania oraz wyeliminowania zasygnalizowanego problemu. Biuro MZK prowadzi stałą kontrolę czytników (kasowników) oraz transakcji w celu całkowitego wyeliminowania błędów.

 

 

Polub i udostępnij
Czytaj też

Autobus PKM wycofany z ruchu przez drogówkę Autobus PKM wycofany z ruchu przez drogówkę

Dodatkowe kursy autobusów na Wszystkich Świętych Dodatkowe kursy autobusów na Wszystkich Świętych

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (29)
Ofiara losu, co nie lubi bigosu25.10.2019 6:08

Błędem systemu było w ogóle pojawinie sie MZK na horyzoncie.

To wrzód na zdrowym organiźmie społeczeństwa.

Należy go dokarmiać bo to mu się należy.

gabi24.10.2019 19:40

Dzięki temu, że jest taka organizacja jak MZK to dziesiątki ludzi mają zatrudnienie. Wypłaty, premie, dodatki i to ne tylko w samym MZK.

Aga24.10.2019 13:48

Mamy do czynienia z błędem systemu.... Więc wypadałoby ten błąd naprawić w momencie kiedy wpłynie już jakąś skarga a nie czeka się aż samo się zrobi...

jery24.10.2019 13:21

ja się też pomyliłem i zamiast wyciągnąć to wsadziłem. zwykła pomyłka a alimenty muszę płacić.

Sjz Barbara 24.10.2019 11:53

Dziwne ze kasownik się nie pomyli w drugą stronę na korzyść pasażera

ok24.10.2019 10:14

Od początku ten system był nastawiony na oszustwo i dojenie pasażerów. Ciągłe awarie, konieczność posiadania wyższej kwoty na karcie niż wymagana do przejechania na krótkim odcinku, coraz mniej punktów gdzie można naładować bilet, MZK to oszuści.

Kobieta za ladą24.10.2019 9:39

@LG

"Ludzie z roku na rok stają się coraz bardziej głupi."

Nie głupi tylko naiwni bo uwierzyli w darmową komunikację, dlatego się obługi kart elektornicznych nie nauczyli.

Pokaż wszystkie opinie (29)