Pogoda na dziś zobacz prognozy
 0°
14 marca 2020

Kiedy pierwszy przypadek wirusa na kopalni? Pyta żona górnika

Kiedy pierwszy przypadek wirusa na kopalni? Pyta żona górnika
fot. Damian Hetman / jastrzebieonline.pl

W mediach społecznościowych pojawił się list żony górnika zaniepokojonej bezpieczeństwem górników, w kontekście rozszerzającej się epidemii koronawirusa. Jastrzębianka obawia się, że pierwsze zakażenie będzie miało miejsce w kopalniach. Publikujemy w całości jej tekst.

Zwracam się szczególnie do żon GÓRNIKÓW, ale dotyczy to wszystkich mieszkających w rejonie.

Nasi mężowie pracują w jednym z największych zakładów pracy, samo JSW to ponad 20 tys. ludzi. Na Boryni pracuje 3,5 tys ludzi, na Pniówku 5 tys. ludzi. Tyle ludzi pracuje w jednym miejscu. W jakich warunkach wszystkie dobrze wiemy, zamknięte przestrzenie, wilgoć, warunki "sanitarne" itd.... Obecnie w kraju trwa mobilizacja, aby ograniczyć skupiska ludzi, ludzie przechodzą na pracę zdalną, ogranicza się kontakty do maksimum. A co robią w tym kierunku kopalnie? Mierzą temperatury i dają do wypełniania ankiety. To śmieszne! To żadne zabezpieczenie, ani żadna skuteczna profilaktyka.

Prawdopodobnie czeka się aż będzie pierwszy przypadek wirusa na kopalni, tylko pomyślcie, czy wtedy nie będzie za późno na działania. Kopalnie to obecnie miejsce, w którym powinno się wprowadzić natychmiast bardzo poważne ograniczenia. Jeśli wszyscy to robią, jeśli cały kraj przechodzi w stan mobilizacji, to czy zakład pracy, w którym przebywa mnóstwo ludzi z regionów już zarażonych nie powinien podjąć radykalnych kroków?

Piszę do Was, aby się zmobilizować, podjąć inicjatywę oddolnie, nagłośnić jak najszybciej problem i zwrócić się do władz JSW. Jeżeli nagłośni się problem, jeżeli bardzo duża grupa ludzi zwróci się do władz JSW, jeżeli nagłośnimy sprawę w mediach społecznościowych, wystosujemy pisma grupowe to może zaczną coś robić! Powinni ograniczyć tymczasowo liczbę pracowników do minimum! Minimalizować ryzyko!

Jak wiadomo w kobietach jest wielka siła. Czy jesteście w stanie podjąć działania, macie inne pomysły, czy jesteśmy w stanie, jako żony i matki domagać się bezpieczeństwa swoich rodzin? Piszcie, uważam, że trzeba zrobić wszystko, żeby wywołać jak najszybsze realne ograniczenia.

JSW dba o bezpieczeństwo pracowników w czasie epidemii koronawirusa 

 

Polub i udostępnij
Czytaj też

Oddział Pediatryczny wyłącznie dla dzieci chorych na COVID-19 Oddział Pediatryczny wyłącznie dla dzieci chorych na COVID-19

W aptece ruszają szczepienia przeciwko koronawirusowi W aptece ruszają szczepienia przeciwko koronawirusowi

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (299)
Lilek23.03.2020 9:37

Tym bardziej, jak jeden z pracowników przychodzi ostatnio chory do pracy, nawet na podział, a oni zamiast go zbadać, to do domu go odesłali!!!

Anonim21.03.2020 13:30

JSW, słaba ta strategia z wypisywaniem komentarzy. Pan Bóg każdego z Was za to co robicie rozliczy. Każdy pan z zarządu odpowie kiedyś za każdą swoją decyzję... za wybór gratyfikacji i zysków finansowych nad zdrowiem i życiem ludzi. A ludzie.... obserwują.... I DZIAŁAJĄ! ?

Ona118.03.2020 11:50

Nie trzeba odkażać należy zachowac tylko podsatwową higienę. Myć ręcę i nie kichać oraz kaszleć na kogoś. On 23:29 Ty się myjesz? Myjesz ręce? czy po nocy spać nie możesz i wypisujesz dyrdymały.

on17.03.2020 23:29

zosiu a która kobieta w markecie ściska się jak na wyjazd podszybiu itp ? markecie pracuje 3 do 5 tysięcy osób
myjecie się wszyscy razem ?? wszyscy jednym powietrzem dychacie Świerzym i zużytym masz środki ochrony osobistej ? masz .. dezynfekcje masz ?? co prawda i tak współczuje wszystkim kobietą pracującym w markecie powinny mieć już zarezerwowana maski na wypadek zaostrzenia epidemii i jakiś fartuszki pozdrawiam i życzę zdrowia wszystkim pracownikom handlu ...

ale teraz rzeczywistość
kopalnia vs market market 6 osobowa zmiana na kopalni rana zm ponad tyś ,teraz czemu pierwszej kolejności są pozamykane siłownie kina muzea ... nie sety wszyscy korzystają z jednego dotykają siedzą itp .. tak jest na kopalni szola powietrze łaźnia aparat poręcze pociągi transport itp
pandemia prawdziwa wybuchnie jak jeden przyjdzie chory na kopalnie ... ten przyjdzie do ciebie na zakupy
do rodziny no i z tysiąca razy rodziny w domu ... uwwaa źle

moje pytanie dlaczego nikt nic na kopalni nie odkaża do zjazdu nie używa się masek ochronnych dezynfekcji łaźni
najlepszy jest sztab kryzysowy do dupy wlazłem guwno widziałem zero pojęcia o wirusach chorobach ale sztab kryzysowy to jak każdy rolnik z widłami to zeus

zosia17.03.2020 12:12

pewnie autorka listu chcialbym aby każdemu górnikowi zostalo przyznane po 10tys i niech siedzą bezpiecznie w domu... a teraz pytam co z kobietami które pracuja w marketach? moze one tez niech przestaną pracowac z obawy przed wirusem jak wszyscy to wszyscy

Żona-druga strona medalu17.03.2020 12:08

Każdy się martwi o siebie i najbliższych, wiadomo, ale trzeba podchodzić do tematu z rozwagą. Bycie górnikiem ciężka praca , ale taka była i taka będzie i każdy decydujący się na pracę pod ziemią powinien być tego świadomy. Ja też martwię się o męża, ale wiem też że nie można wstrzymać pracy kopalni, bo nie będzie już do czego wracać. Ryzyko zakażenia koronawirusem owszem jest, ale uważam, że JSW stanęło na wysokości zadania i wprowadziło dpowiednią profilaktykę

WszystkieŻonyDzielnychMężów17.03.2020 12:08

Żono Górnika,
rozumiem Twój strach, boję się o swojego męża każdego dnia kiedy wychodzi do pracy, tak jak wszystkie Żony strażaków, policjantów i innych dzielnych ludzi, którzy pracują w zawodach podwyższonego ryzyka. Dziś mamy sytuację trudną i zupełnie nową i każdego dnia uczymy się jak sobie z nią radzić. Wywoływanie paniki - zwroty - kiedy pierwszy przypadek wirusa na kopalni - są moim zdaniem nierozsądne. Spójrzmy na farmaceutów, sklepikarzy - dzisiaj każdy z nich ryzykuje. Czemu nie zamykają sklepów? Bo nie mieliby za co żyć, a my nie mielibyśmy czego dać dzieciom... Niestety są takie zawody, które zawsze będą się wiązały z ryzykiem - każdy człowiek podejmuje decyzję za siebie. Dziś zamiast siać panikę i obrzucać oszczerstwami innych namawiam do zachowania spokoju i wsparcia - choćby wirtualnego dla tych dzielnych ludzi, którzy każdego dnia - nie tylko w czasie pandemii - ryzykują swoje życia.
Amen

artB17.03.2020 11:54

DO Koleżanka, 9.10... ależ dezynfekują przecież... tutaj ma Pani rzetelne informacje na temat podjętych działań prosto ze źródła https://www.jsw.pl/media/wydarzenia/artykul/kopalnie-nie-stworza-wirusa/.  Widać, że zarząd robi co tylko może, żeby uchronić pracowników, ale do tego musi być współpraca drugiej strony a nie ciągły atak dla zasady

Niezgoda17.03.2020 11:34

JSW wprowadza działanie prewencyjne, Urząd Górniczy potwierdza że na dole warunki są ok do pracy.
Histeryczka ryje, podejżewam że to jakaś gadzina która knuje przeciwko obecnemu zarzodowi.
Akcja manipulacja, bez paniki chłopy.

MAS17.03.2020 9:44

JSW S.A. to firma mocna podatna na światowe trendy i na koniunkturę światową.
Pamiętajmy jednak że rynek wycenia przyszłość, po mocnym spadku światowego PMI- możemy być świadkami gwałtownego odreagowania i zapotrzebowania na surowiec, którego nie będzie w odpowiedniej ilości- to stworzy mocny popyt.

Ceny w kontraktach na maj 2020 w Chinach stabilne tak jak i ceny koksu:

ceny koksu:
http://www.dce.com.cn/DCE/Products/Industrial/Coke/index.html 

ceny węgla koksującego:
http://www.dce.com.cn/DCE/Products/Industrial/Coking%20Coal/index.html 

Na rynku CME 160 $ cena za metryczną tone węgla koksującego - to stabilizacja:
https://www.cmegroup.com/trading/energy/coal/australian-coking-coal-platts-low-vol-swap.html 

Firma w pełni zabezpiecza pracowników przed KORONOVIRUSEM:
https://www.jsw.pl/media/wydarzenia/artykul/kopalnie-nie-stworza-wirusa/ 

Na zakładach pracy pełne monitorowanie pracowników, powołany sztab który podejmuje działania zapobiegawcze, obawy o wstrzymanie produkcji - nieuzasadnione.

Warto wspomnieć iż wśród surowców notowanych na świecie: węgiel koksujący, i koks nie miały mocnych wahnięć.

Koleżanka 17.03.2020 9:10

Przy tym konorawirusie powinni zaostrzyć przepisy i to bardzo prysznice powinny być odkażane bo tam też można się zarazić i popieram Panią która opublikowała swoją wypowiedź jako żona górnika. Każdy się martwi o swojego męża czy partnera

kat17.03.2020 7:58

do Ja Żona. Trzeba poczekać na nastepny zjazd, albo i nastepeny i nastepny. inaczej się nie da, cudownego rozmnożenia szoli nie będzie

Kolega16.03.2020 22:17

Niech harkaja dalej na wszystko, jedzą rylpasze
'słonecznik' i plują nią do okoła, czystość na łazni czyli mycie plecków, tego powinni zakazać.W szoli miej osób, okej niech worza mniej ale jak wszyscy się cisną do środka żeby jak najszybciej do niej wsiąść i na dole zająć wygodne miejsce w wozie i się zdrzemnąć.

Ja Żona 16.03.2020 19:36

fff jak w szoli, w której jest ciasnota trzymać dystans? Czy Ty człowieku nie wiesz jak na kopalni to wygląda? Zero wyobraźni.. Jestem żoną Górnika i wiem jak to wygląda w praktyce.

fff16.03.2020 19:04

termometr to raz, maska to dwa, ale jak jeden z drugim kaszle prycha kicha to przeciez nie kopalnia winna. I nie trzeba stac jeden na drugim w kolejce, nawet w Biedrze ludzie trzymają dystans, widac gornik nie wie ile to metr

Gość16.03.2020 18:05

Zono liczysz na postojowe 30 lat to na emeryture

Adam16.03.2020 17:57

Moim zdaniem najlepiej do tego wirusa podeszli Anglicy.
Z nich tym razem powinniśmy brac przykład

Żona górnika16.03.2020 17:41

Odniose się do ponizszej wypowiedzi jednego Pana.
Szanowny Panie nie wiem gdzie Pan pracuje ale mój mąż Od ponad 30 lat na kopalni na Pniówku i jeszcze w życiu nie widzial by drzwi wejsciowe na kopalnie byly automatyczne. Wszystkie są otwierane za klamke.
Podobno od dzis jest obowiazek zakladania masek w szoli. I tu brawo dla osoby która o tym pomyślała. Tu nie chodzi ani o krytyke ani o hejty ludzi którym sie nudzi. Tu chodzi o bezpieczenstwo Nas wszystkich!!!!!

fff16.03.2020 16:40

podbijanie tego beznadziejnego tekstu jest daremne

Piters16.03.2020 16:25

Bo teraz widać tak naprawdę jakie zyski a nie straty przynoszą polskie kopalni, jak ważny jest polski węgiel do tego całego chaosu powinno wam wszystkim braknac prądu żebyście zrozumieli jak ważne jest górnictwo, zobaczcie że wogole nie ma smogu mimo że palimy w piecach, obudzcie się ludzie samochody truja nas na potęgę, jakieś znaczenie węgiel i jego emisja ma ale w stosunku do aut to kpina... Czy ktoś wogole się zastanowił że gdy braknie prądu żaden respirator nie pomoże nikomu???

Po zal się Boże 16.03.2020 15:56

Jak to czytam aż się łza w oku kręci . Ludzie tu nikt nie ma zamiaru faworyzować Górników czy się nad nimi litować. Sprawa jest bardzo poważna i owszem ktoś tam napisał że maseczki we własnym zakresie ??? Człowieku pracując na dole musimy je mieć chronią nas przed wieloma szkodliwymi substancjami . A sytuacja obecnie wygląda tak że brak jest wogole tych masek pomijam już temat wirusa . Człowieku chodzi o to że pracuje nas na zmianie bardzo dużo w ciągu dnia pracy spędzonego w kopalni mamy styczność bliska z co najmniej 50-100 osób i o to chodzi .Ludzie wystarczy jeden dwóch niech zaniesie to do domu i zaraz cały region będzie zakażony . Czy wy naprawdę w każdej sytuacji musicie hejtowac.

górnik zofiówka 16.03.2020 15:50

Ludzie jak wam się nie podoba praca to idźcie do prywaciarza.
Nie popadajmy w paranoję jak wam się nie chce robić idźcie na rewir lub urlop, kto wam broni. Najlepiej zamknijmy kopalnie dajmy postojuwki leniwe gorole. I tak ponad połowa ludzi będzie zarażona naturalna selekcja i nic na to nie poradzimy. Doprowadzenie JSW do postojówek niczego nie rozwiąże zrozumcie to, tylko nasza wspólna dyscyplina pozwoli nam to przetrwać. I do roboty bo jak nie my to kto;-) Napoleon

oxer16.03.2020 15:22

Ci co sprawdzają temperaturę wiedzą w ogóle jak to robić???
Jednemu wyskakuje 20 stopni,drugiemu 40......smiech na sali

Jaro16.03.2020 15:22

Niech się zwolni jak się boisz, nie wychodź do sklepu. Taka panika wykonczy wszystkich, PSYCHICZNIE!!!

Gornik16.03.2020 14:55

To jakas farsa nie ma zadnych srodkow bezpieczenstwa chyba ze pracownikom administracyjnym bo nas sie ma w d.... stoimy I sie tloczymy na badanie pozniej na lazni nastepny sped gornikow idziemy pobrac plyny I do klatki I znowu 40 chlopa scisnieci jak sledzie w puszce jedziemy na dol I na dole Nadal wspolny transport

Jebiewdenko16.03.2020 14:47

W kopalniach w całym kraju też występuje podobny problem . Ciekawe jak to się zkończy.

Czubaka16.03.2020 14:44

Matka żona: co za piękna komunistyczna wypowiedź. Obudź się

Głupota ludzka...16.03.2020 14:11

@Żona Górnika 13:30 skoro się Pani tak niepokoi, to proszę pouczyć męża, żeby stał w bezpiecznej odległości w kolejce, mył często i dokładnie ręce oraz we własnym zakresie kupił sobie maseczkę i rękawiczki jednorazowe jak my wszyscy. Myśli Pani, że mi pracodawca wręcza maseczkę pod domem, żebym bezpiecznie dotarł do pracy?! Niechże się Pani zastanowi zanim coś napisze, po to co Pani napisał świadczy jedynie o tym, że to Pani mąż jest nieodpowiedzialny i nie potrafi zastosować się do prostych procedur

KK16.03.2020 14:03

@Żona Górnika 12.30 Proszę się nie wypowiadać jeśli jest Pani niedoinformowana. We Włoszech jest taka sytuacja, ponieważ pomimo wyraźnego nakazu ograniczania kontaktów towarzyskich włosi chodzili po pubach i restauracjach. Aktualnie jesteśmy w okresie kwarantanny, kto może pracować zdalnie pracuje z domu, a kto nie ma takiej możliwości pracuje w miejscu pracy i nie widzę powodu, dlaczego akurat górnicy mieliby mieć wolne i pewnie jeszcze płatne 100%?!

Gość16.03.2020 13:57

Żona górnika na kopalnie wchodząc są drzwi automatyczne na foto komórkę niema klamek piszesz to bzdury maski i okulary są stosowane od dziesięcioleci trzeba chcieć je zakładać na twarz.Nie pisz tu kłamstw bo aż niedobrze się robi.

Misza16.03.2020 13:43

Z tego co wiem JSW wdrożyło wszelkie niezbędne środki bezpieczeństwa. Zlecili pracę zdalną większości pracownikom administracyjnym, mierzą temperaturę przy wejściu na teren kopalni, dezynfekują klamki, poręcze. Teraz cała nadzieja w górnikach, że wykażą się zdrowym rozsądkiem i będą przestrzegać wytycznych

Żona górnika16.03.2020 13:30

Też tak uważam.
Powinny byc przynajmniej obowiazkowo rękawiczki,maseczki i np.okulary.
Górnicy czekający na pomiar temperatury na bramie czekają w kolejce. Nie ma zachowanej odleglosci 1 m. A osoby mierzące temperature nie potrafią obsługiwać termometra. Jednemu chłopu pokazało 20stopni. A innemu mierzyli 5 razy.
A wchodząc na kopalnie każdy otwiera drzwi dotykając klamki. W szolach są sciśnięci jak sardynki w puszce bez maseczek.
Zero zabezpieczeń.

Gosc16.03.2020 13:26

Pan prezes klamie w zywe oczy niech wejdzie na kwk i zmierza mu temp ludxie bez mazek term pokazuja ta sama tem 36 gdzie jest bhp gdzie sie pochowali bhpowcy ktorzy gonili ludzi na szybach czemu biali nie jada na dol skoro tam jest tak bezpiecznie naglosnijcie sprawe zanim nie jest za pozno niech ptezes zjefzie z tv i pokaze te srodki bezpieczenstea niech poksze lsznie zasyfione brak mydls itl itd

Matka żona 16.03.2020 13:19

Męża mam na Szczyglowicach. Strach jest. Troje dzieci. Ale zamknięcie kopalń to załamanie gospodarki kraju, to one napędzają przemysł. Nikomu nie pomoże brak pradu czy wstrzymanie produkcji. To upadek kraju. Zacisnijmy zęby i czekajmy.

Magik16.03.2020 13:15

Żona Górnika to Trolem Roku.
Zlikwodować wszytsko niczego niech nie będzie:)

Gość16.03.2020 13:15

Alkohol i papierosy to nie przeszkadza ale umyć ręce i założyć maskę w pracy maskę które górnicy dostają od zawsze to już problem.

Adam16.03.2020 13:11

Moja żona jest pielęgniarką na zakaźnym i co, mam jej powiedzieć, żeby rzuciła pracę?! Ogarnijcie się, są osoby które pracują w miejscach o wyższym stopniu ryzyka.

Mieszkanka Jastrzębia16.03.2020 12:46

A co ma powiedzieć taki lekarz, pielęgniarka czy Pani w sklepie a co gorsza, osoby pracujące w hurtowniach spożywczych? Wszyscy jesteśmy zagrożeni, nie bądźmy egoistami którzy nie widzą dalej niż czubek własnego nosa.

Inżynier nadsztygar Adam16.03.2020 12:36

A ja tu widzę ciągle parę osób jedni i ci sami lenie co się robić niechce.Wpusy żenada a podstaw higieny osobistej zgłosić się do mnie to nauczę a wogole to więcej wody i mydła a mniej alkoholu i papierosów.Gadzina nic więcej.

Emeryt16.03.2020 12:33

Spółka i tak padnie po okresie 10 letnim .czyli przyszły rok

Żona górnika16.03.2020 12:30

Ja też się zgadzam z tym zamknąć kopalnie bo skończymy jak Włochy tam też ignorowali i co nawet do szpitali nie przyjmują bo nie ma miejsc chyba zdrowie jest ważniejsze zdrowia nie kupisz A całą resztę tak jsw niech pomyśli co jest w życiu ważne

Żona ochroniarza16.03.2020 12:26

Sanepid na pniowku jak przygotowali ochronę do mierzenia temperatury

Pracownica Ochrony16.03.2020 12:20

Drodzy Górnicy !
Szanujemy Was i Waszą pracę. Pomyślcie bardzo proszę o nas o Pracownikach Ochrony , którzy 24 godziny na dobę jesteśmy obecni na Bramach i w określony sposób wykonujemy zadania przy Waszym wejściu /i wyjściu/ na Kopalnie. Pomyślcie proszę o naszym bezpieczeństwie. Wielu z nas to ludzie w wieku podwyższonego ryzyka. Może ktoś zainteresuje się naszą sytuacją ?
Niech Pan Bóg ma Was w swojej opiece.
Prosimy o zrozumienie i modlitwę za nas.

Trewt16.03.2020 12:12

Wszystko pięknie napisane ale jak nikt nie będzie pracować i wszyscy w domu będą to już niego będzie kolejny wirus głodu bo za co będziemy żyć jak nie będziemy pracować ten drugi wirus głodu będzie dopiero bezwzględny

Trew16.03.2020 12:08

Wszystko pięknie napisane tylko czy żona pomyślała z czego mąż będzie miał wypłatę jak nie będzie pracował

Żona górnika16.03.2020 11:51

Zgadzam się z tym co tu pisze zamknąć wszystkie kopalnie

Pniowek16.03.2020 11:36

Na pniowku ochrona mierzy temp. bez masek jeden mu dmuchnie a ten nadmucha na 100 następnych tak nas zabezpieczaja... A łaźnia dalej plują charakaja. Na palarni pelno...

Aaaa16.03.2020 11:09

Pani mądrze pisze, ale raczej bardziej powinno zamknać sklepy, pani na kasie ma wieksze zagrożenie niz gornik zjeżdżający na dół i w ramach bezpieczenstwa pracować ma w maseczce na twarzy.

Xx16.03.2020 11:08

Mam takie pytanie modrale powiedzcie mi na temat pana bhp który był ponodz objety kwarantana dlaczego przyszedl do pracy skim się wital i skim miał styczność

Żona górnika16.03.2020 11:03

Zgadzam się z tym co tu pisze powinni zamknąć wszystkie kopalnie.

Żona górnika16.03.2020 10:50

Zgadzam się że wszystkim co pani napisała . W kopalni na dole nie ma żadnych warunków a jest bardzo dużo osób można powiedzieć w tysiącach.

Gosc16.03.2020 10:15

Urzad miasta w jastrzebiu zamkniety ale pisowcy prezesi jsw nie ograniczaja zatrudnienia na zm oni sie nie boja oni was poswieca sami pracuna w domu albo biurach z kilma i w maskach ale gornikow ktorzy na nich robia maja w d....

E

Wwww16.03.2020 10:09

Myślę że ma Pani rację przecież słyszymy że należy zostać w domu ograniczyć kontakty. Patrząc na kopalnię to mam wrażenie że nic się złego nie dzieje. Mierzenie temperatury to jedyne co robi się na kopalniach. Straszne

TJZ16.03.2020 9:56

W Polandzie i JSW i tak staję na rzęsach by nic się nie stało, BHP 100%. A Angli mają inne metody, przestańcie siać panikę. Zamkną kopalnie bedziecie na grzyby do lasu chodzić

Gornik16.03.2020 9:54

Gornicy piszcie do tv dzwoncie do sanepidu na policje straz miejska ze kaza wam chodzic do pracy w skupiskach ludzi niech jezdzi z wami do pracy dyczko i herezniak w tej samej szoli i dyrektorzy nagrajcie filmy i poslijcie premierowi inaczej was pozamykaja ns kopalni w kwarantannach jak ten syf tam dojdzie

Tomek16.03.2020 9:53

Ekolodzy chcą zamknąć nasze kopalnie wykorzystując wirusa, nie dajmy się!!!!

Grzegorz 16.03.2020 9:40

Ja też jestem górnikiem i pomyślcie wkoncu co by się stało jak by jeden zarazony w szoli kichnol.
I nie wypisujcie głupot bo to poważna sytuacja a jak chcesz udawać twardziela to rób dalej jak idiota. Włochy też mieli to w dupie i zobacz co się dzieje. POMYSL O RODZINIE I O SOBIE.POZNIEJ DEBILNE TEKSTY PISZ

Gość16.03.2020 8:59

Górnicy niech się dobrze przyjrzą w pracy na kogo można liczyć a kto jak zawsze jest ciotą i panikarzem.To nie jest praca dla maruderów niech się zwolnią i siedzą z bezrobotnymi żonami w domu.

Strzałowy z wnęki16.03.2020 8:56

A czy ta żona górnika interesowała się kiedy jej małżonek był w pralni ze swoimi ciuchami roboczymi? Czy materiał już przypomina papę dachową? Może przesiaduje na ławeczce pod prysznicami szorując nóżki, a później ,, kolega myjesz plecy?,, Mojej zdanie jest takie, niech się żona nie martwi, w takim syfie nic nie przeżyje, prócz grzybów, ale niech lepiej o tym nie wie, bo z bliższych kontaktów nici...

Don t Panic 16.03.2020 8:50

Górnicy mają węglowe płuca a więc jak filtr węglowy wirus się nie wklei. Szybsze podziały załóg, Wcześniejsza jazda ludzi aby nie stać bez potrzeby w kolejkach i będzie ok

Gość16.03.2020 8:47

Kierownictwo JSW powinno już dawno pozbyć się wiecznych maruderów do narzekania i kasy pierwsi do pracy ostatni.

Gość16.03.2020 8:32

S.w twój post jest dziwny zastanów się co chcesz napisać.

Darek 16.03.2020 8:30

Do żony górnika. Jest się czym martwić bo jak wiadomo wirus jest bardzo niebezpieczny i długo utrzymuję się na powierzchniach płaskich a jak wiadomo takie właśnie są muzgi grubiorzy

Aga16.03.2020 8:03

A Wy myślicie, że tam nie ma jeszcze zarażonych? Nie bądźcie naiwni...

S.w16.03.2020 7:59

Każdy z was może iść na kopalnie czytając wasze komentarze nauczycielki nie mają 14 Ale nie narażają życia każdego dnia jak strajkowaly to było dobrze .Wszyscy mają . Mieć kwarantanna tylko górnicy nie ludzie posłuchajcie się wy tyko widzicie ile zarabiają za darmo nic nie ma

Jorguś16.03.2020 7:47

PO mega kasie która się sypnęła na przełomie roku ,masa kropidoła aby udać kasa, pojechala się bawić na narty na stoki do Włoch,a najlepsze ceny były po feriach przełom lutego i marca,przywiozą oprócz opalenizny masa syfa z Italii,jeszcze chwila i Slońsk będzie centrum chińskiego syfa.

Waldek16.03.2020 7:33

Dostają podwyżki, 13tki,14 tki Barbórki to przynajmniej wiedzą za co narażają życie. A lekarze, pielęgniarki, nauczyciele, urzędnicy i inne grupy nieuprzywilejowane za marne grosze... żony górników niech ruszą tyłki do pracy.

Gość16.03.2020 7:19

A wczoraj spotkałem takiego związkowca i mówi mi popełniliśmy błąd że przywróciliśmy 14,i deputaty skąd teraz weźmiemy ja mu mówię a mówiłem ci Jacku że Zagórowski miał rację jak zabrał nieuzasadnione przywileje .

Emeryt16.03.2020 7:12

Biorą takie pieniądze to niech robią. Moja żona robi i jest dobrze a wam wszystko przeszkadza

Gość16.03.2020 7:06

Jedźcie opony palić póki możecie, jak się wam nie podoba...

Ozjasz16.03.2020 6:52

Już wiadomo że wyniki finansowe JSW legną w gruzach już teraz powinno się wstrzymać wypłatę Deputatów,14, Barbórek,kredek,Flapsow , obniżyć wypłaty o 25%aby przetrzymać ciężki okres.Zwiazki jak są rozsądne już teraz powinny wyjść z taką inicjatywą a nie czekać aż braknie na wypłaty . Należy też ograniczyć zatrudnienie zwolnić emerytów czy ludzi z stażem poniżej 15lat bo i tak nie dorobią w tej branży niech już idą pracować gdzieś indziej bo i tak jak widać kupa narzekania na wszystko.

Do. Mona16.03.2020 6:29

Co żal ci dupe ściska że twój nie robi na kopalni. Zazdrosc to zły rywal.

Gość JSW16.03.2020 6:25

Mierzenie temperatury to jakaś kpina Jak można mieć 26 stopni kolega przede mną miał 27 a za mną 29 To nic nie da że jest mierzona temperatura taki termometrem Na łaźni w jednym sektorze kompie się 60 osób więc jak ktoś będzie chory to będzie w moment lawina chorych Jest problem że sprzedażą węgla bo zwały pełne to nie można zrobić tylko dozoru i ograniczyć wydobycie

jerry16.03.2020 5:30

Do żony górnila: spokojnie, nie napieraj, na pewno się doczekacie!

Górnik PGG 16.03.2020 4:39

Nastanie moda na rewir :D

Wtf 16.03.2020 1:42

Pracujcie po 2 tygodnie zmniejszycie ryzyko zarażenia się jeśli nikt ze zmiany nie ma to 14 dni jesteście bezpieczniejsi a jeśli ma to wyjdzie. Zmniejszycie obsadę? Nic to nie da. Samych młodych zostawicie? będą się wkurzać czemu to oni muszą pracować a inni nie l. Więc jeśli jesteście w stanie pracować najlepiej 14 dni bez przerwy to najlepsze rozwiązanie jest tymbardziej że później możecie siedzieć 1,5 miesiąca w domu. Sam pracuje na zmiany niestety brutalne wyjście ale najlepsze i najbezpieczniejsze.

on16.03.2020 1:26

Dominiku dokształć się trochę wiesz co to epidemia masz rodziców ? czy znaleźli cie w kapuście

cały ja tu masz trochę racji tylko twoja zona nie pracuje w tak zaludnionym zakładzie ma środki dezynfekcji rękawiczki jeszcze powinna mieć maskę moim zdaniem tysiaka premii

a teraz wróćmy do rzeczywistości na kopalni ktoś coś dezynfekuje szole po jednej jeździe, barierki narzędzia, łaźnie,cechownie lapowania, aparaty, itp ?? nie ... aż się boje gdy ktoś przyniesie takie coś ...

Mona15.03.2020 23:52

Święte krowy inni też pracują i co Górniki umieją tylko maski sprzedawać na olx

Mona15.03.2020 23:48

Nie tylko na kopalni mąż pracuje też gdzie masa ludzi jest i co robi dalej górnicy to na postojowe ale nie bo mało kasy będzie

Nina15.03.2020 23:12

Brawo dla tej Pani za mądry wpis.
Kopalnie powinny być pozamykane w tym okresie.

byk15.03.2020 23:08

To niech sobie mąż weźmie urlop. Chyba ta żona nie myśli że dadza górnikom wolne a pieniadze dostana takie jak by pracowali.

Walić górników 15.03.2020 22:50

A ja proponuję zamknąć kopalnie dla świętego spokoju i wypłacać 60% postojowego. Jak paniusia odczuje brak mamony to sama kopnie starego żeby do roboty poszedł.

Dominik z SiG15.03.2020 22:33

Jak Mąż ma cykora niech się zwolni

Cały ja.15.03.2020 22:14

Moja zona pracuje w biedronce na kasie. Sam pracuje na kopalni i uwierz mi głupia babo ze to ja martwie się o nią nie na odwrót. Co?? Staremu chcesz wolne załatwić żeby mógł mieszkanie pomalować? ? Zastanów się co mówisz kobieto. Są ludzie którzy mają gorzej i nie płaczą.

R15.03.2020 22:11

Nie można zatrzymać wydobycia ściany muszą fedrowac inaczej nie będzie do czego wracać

Gość15.03.2020 22:00

Sprywatyzować JSW prywatny zrobi raz dwa porządek.

Gość15.03.2020 21:59

Odwalcie się od tych nierentownych kopalń podobno nierentownych bo czym gorole będziecie ładować te swoje gorolskie smartfony jak w Polsce ie będzie prądu no chyba z wiatraków

Gość15.03.2020 21:55

Żeby była kopalnia trzeba pracować i sprzedawać węgiel jak będzie postój ściany mogą się zapalić,zawalić itp Postojowe to gola stawka będzie płacz że kredyt sramto tamto.Dobry moment żeby ci co nie nadają się do górnictwa odeszli.Emerytura po 25 latach jest właśnie za ciężkie warunki jak ktoś ich nie wytrzymuje proszę odejść pracy innej jest sporo.

Incontinentia15.03.2020 21:49

Liczba potwierdzonych zarażeń podwaja się co da dni. 120, 240, 480, 960...
Za tydzień będzie już ok tysiąca zarażonych

Zenek 15.03.2020 21:44

Co to ma być, żona górnika, a mąż kasjerki w markecie, mąż pielęgniarki, żona lekarza, kierowcy autobusu, ci ludzie pracują wśród innych ludzi a górnicy mają kontakt ze sobą i jak nie przyniosą wirusa z zewnątrz to w pracy nic im nie grozi jak tym co wymieniłem, ale zaczyna się górnicy

Krumar15.03.2020 21:42

Smarkających do ręki sznupaczy nie nauczysz już kultury. Tak samo jak nie nauczysz higieny prostych ludzi, którzy nie mają pojęcia co to jest ta higiena.

Gość15.03.2020 21:40

Ale to na kopalni jest wylęgarnia tego korona czy gdzie że tak nie chcecie pracować.Cos komuś styki wysiadły i sieje panikę.Przeciez nikt nikogo nie zmusza do pracy w kwk można jutro złożyć papiery i w domu składać długopisy .

Gość15.03.2020 21:36

Zlikwidować te molochy zwane kopalniami z górnikami zawsze są problemy.Przebranzowić gospodarka wchłonie większość pracowników bo są też tacy co się nie nadają do niczego .To dla waszego dobra tyle narzekacie to likwidować to jak najszybciej.

Mcpatt15.03.2020 21:22

Lekarz w telewizji mówił dziś ze osoby które przyjmują leki z kortykosteroidami są narażone na ciężki przebieg koronawirusa, chcę tylko zauważyć że są to leki które przyjmowane są przez osoby z problemami oddechowymi, astmami itp. jako innchalacje czy krople do nosa mni.dzieci oraz osoby starsze zwlaszcza emeryci górniczy a w naszym rejonie jest to duża grupa ludzi ze względu na jakość naszego powietrza. Tata górnik jemu nic nie bedzie ale co z dziecmi i seniorami jak to zawlecze do domu po szychcie?

StopIgnoracji15.03.2020 21:12

Do Adam: Czy Ty kolego śledzisz co się dzieje na świecie? Czy chcesz abyśmy wszyscy skończyli tak jak Włosi? Czy tylko widzisz czubek własnego nosa?! Nie życzę Ci, aby ktoś był w Twojej rodzinie zarażony - z grupy wysokiego ryzyka, których możesz wciągu kilka dni pożegnać z tego świata. No chyba, że nikogo w domu nie masz, tylko że inni mają i kto ma trochę oleju w głowie podchodzi do tego odpowiedzialnie i rozsądnie. Ta totalna ignorancja ludzi mnie przeraża.

Merco 15.03.2020 21:05

Te wszystkie opinie piszą ludzie którzy nadają się nie na leczenie koronowirusa tylko na zazdrość. Podobno górnik bierze kokosy no i ok niech bierze bo ich robota jest okrutna dziś wiele młodszych ludzi ma bardziej nabite konta niż ten górnik który pracuje uczciwie nikt nie patrzy na to że wynagrodzenie górnika próbuje się dostosować do inflacji i temu nikt nie przeszkodzi ale prywaciarze jak walą ceny z kosmosu np za naprawę auta ale to robią kmioty do 38 roku no do 40 kasa się liczy nie wiedza i arogancja tych ludzi o gwarancji pomarzyć. Dziś gościu po technikum po prawdziwym technikum nawet po zawodówce ma wiedzę i ma praktykę i dziś to są ludzie którym trzeba dać zarobić bo biją tych inżynierów po wieczorowe pociotków i po wujków

Fanpan15.03.2020 21:01

Zamknąć wszystko na minimum 14 dni nałożyć zakazy np. nie wychodzić z domu może szybciej znajdziemy zakażonych będziemy mieli większe szanse na zlikwidowania tej zarazy

Misiek4515.03.2020 20:57

W kopalni jest zamknięty obieg powietrza, wystarczy jeden chory ktory nasznupie sie tabaki i zacznie kichać w pobliżu wentylatora.
..i cały rejon zarażonych mamy. Podają że wirus może przetrwać w powietrzu nawet 2 godziny więc będzie sobie krążył po chodnikach. Inna sprawa to warunki sanitarne na kopalni - syf, malaria dlaczego BHP sie tym nie zainteresuje? Kolejna kwestia stloczeni ludzie na szybie w szolach, kolaskach, sznupanie tabaki, kichanie gdzie popadnie i smarkanie z nochala w rece, rekawy itp. Kopalnie będą największym inkubatorem tego wirusa w regionie i przeniesie sie szybko na okoliczne miasta.

Ruptawa 15.03.2020 20:51

W koncu Zamknięte Będą i spokój

Żona gornika15.03.2020 20:50

Mąż pracuje na Bieldzowicach na kopalni w rudzie śląskiej mam dziecko jestem też takiego samego zdania jak Pani co to za mierzenie temperatury co to da .rusza jak będzie za późno góra ma to gdzieś bo nie zjeżdżają nie mają kontaktu takiegonjsk górniki.

Gornik15.03.2020 20:47

Ciekawe czy ta martwiąca się kobieta pomyślała gdzie wróci jej mąż jak już mamy kryzys w górnictwie a zamknięcie kopalni na parę tygodni na pewno nie pomoże. Jak chce męża w domu niech opiekę sobie wypisze. No ale jak ona znawczyni górniczych warunków pracy ma czas się rozpisywać to pewnie w domu siedzi, więc jak będą następne kopalnie zamykać niech nie beczy.

kazik115.03.2020 20:39

Z tego co widzę to akurat w JSW ogarniają temat jak mogą, sytuacja nie jest normalna, jest nadzwyczjan dla mnie osobiście wymaga zrozumienia załogi, wszystkich pracowników, poprostu współpracy nas wszytskich, a krytykowac najlepiej. Szukac rozwiązania trudniej. Zakładu nie da się ot talk zamknąć i puścic ludzi do domu. Ktoś już o tym pisała To nie sklepik warzywny. Na ile sie da oczywiście decydenci powinni maksymalizować ochronę kupić np wiecej płynów dezynfekujących, itp, Z tego co czytałem wprowadzone zostały procedury ochronne. ( na które większość narzeka::) bo utrudniaj wejście do zakładu ( tak żle tak nie dobrze:::)
NA stronie JSW widziałem, że działa sztab kryzysowy, ludzie opamietajcie się krytykować najłatwiej, jak zamkną kopalnie to ich mogą jeszcze nie otworzyć, są już teksty w sieci zachęcające do wykorzystania epidemii w zniszczeniu pol. górnictwa https://spidersweb.pl/bizblog/force-majeure-pgnig-orlen-covid-19/,  nie bedziemy mieli dokąd wrócić

Górnik pgg15.03.2020 20:36

Nie panikować.Tylko higiena osobista.

Gość15.03.2020 20:30

W naszym regionie następny czy następna zarażona to nie będzie górnik tylko ktoś przypadkowy nie brany wogole pod uwagę że może się zarazić zawsze tak jest.

Gość15.03.2020 20:26

Górnik kwk Pniówek dziękujemy za doniesienia czekamy na twoje dalsze spostrzeżenia i obserwacje.Czuwaj.

Wojt15.03.2020 20:17

Zamknijcie te nierentowne kopalnie do ktorych caly kraj musi dokladac i wszyscy beda zadowoleni!

Gość15.03.2020 20:15

Koło mnie przebiera się ślusarz co w jednych majtkach przychodzi cały tydzień do roboty , skarpety to samo .Mało tego raz było widać chcieć nie chcieć na tych majtkach smugę koloru brązowego i tak następnego dnia te same majty.Sedes nie spłukane.Co najgorsze górnicy nie mają szacunku do żywności i napojów co kawałek czy to łaźnia czy pod szybem a dosłownie wszędzie porozrzucane kanapki i napoje.Jedni głodują a u nas kanapki wyrzucane a w środku widać szynka... Ludzie wam jest ta dobrze a kultury większość ma wielkie zero.

Xx15.03.2020 20:09

Ok rozumiem wszysto ale ktoś kto ma kornawirus przychodzi do pracy ma z najomuch na kilku oddzialach i zkazdym sie przywita albo w szoli kichcnie na 25 chłopa a w tedy pujdze na l 4 1000 chłopa a puzniej kwarantanna kopalni a wtedy bedzecie stać nie 2tydnie ale 2 miesiące jakieś dyżury jakies rozbijanie zalug niewie wprowadzenie 6zmian albo 5 zmian niewiem musimy jakoś przetrwać ale niemam ochoty zostać zamkniety na kopalni z zarażonymi wiecie co bedze sie działo ale niech materjalizm was zabije

Krumar15.03.2020 19:49

Co będzie jak zabraknie masek dla pracowników dołowych ?

Gość15.03.2020 19:34

Przodowy dobrze pisze, wprowadzić większe zabezpieczenia.

Przeor15.03.2020 19:25

Co wymyśli JSW ? Wiadomo, kolejny dupochron do podpisania w poniedziałek. Instrukcja BHP która całość winy zwala na pracowników. Jak zwykle

Przodowy15.03.2020 19:20

Nie jestem za tym żeby wprowadzać postojowe na kopalniach. Przynajmniej nie w tym momencie. Jeżeli ktoś myśli że wirus zniknie za dwa tygodnie to jest albo naiwny, albo nie ma pojęcia jak to przebiega w innych krajach. Ta epidemia potrwa ze trzy miesiące a na tak długo nikt nie wyłączy kopalni z normalnego funkcjonowania !
Jednak obecne działania JSW są niewystarczające ! No ale co można zrobić ? Opuszczać na dół po jednej osobie żeby ludzie nie mieli ze sobą kontaktu ? Wpuszczać po jednym pod prysznic ? Sami widzicie że pewnych praktyk nie da się zastosować. Można nakazać zakładanie masek zaraz po pobraniu oraz zapewnić pracownikom żel antybakteryjny. Jednocześnie kontrolować czy pracownicy nie wynoszą do domu tego żelu, bo takie zachowanie niestety będzie powszechne.

Gość15.03.2020 19:20

popieram

Adam15.03.2020 19:11

Nikt nie broni iść na L4 jesli sie boi, a zamykanie wszystkiego to glupota i rujnowanie gospodarki.
Zamykanie szkół klubów galerii itp to głupota ktora niczego nie zmini....
Jak dlugo bedziemy zamykać? 2 tygodnie miesiąc 2 miesiace? Co to da oprócz tego ze znizzczy sie gospodarkę.....nic bo za 2 miesiace ten wirus nadal będzie.
Trzeba sie jak najszybciej pogodzić ze wirus juz zawsze bedzie nam towarzyszył

Górnik KWK Pniówek. 15.03.2020 19:08

Nie wiem czy komuś wiadomo ale 12 marca na Kopalni Pniówek wywieziono dwóch górników z podejrzeniem wirusa na powierzchnię. Z górniczym pozdrowieniem Szczęść Boże.

Gornik15.03.2020 19:05

Jsw nic nie zrobi to gornicy z jsw musza wygonic z kopaln zwiazki i zabrac na sciane prezesa i tego drugiego wulca i razem z nimi pracowac wtedy bedzie postoj inaczej was poswiecom a te knury beda siedziec w domu

Przodowy15.03.2020 18:53

Odpowiedzi minuta po minucie, czyli pisała jedna osoba. Nie kompromituj się

Maxxx15.03.2020 18:51

Kolejna kontrowsyjna uwaga na temat górników. Jacy to Oni biedni, zagrożeni. Św krowy, którzy myślą tylko o sobie. Ne wążne ze przynoszą straty, i że wszyscy muszą kładąc się na ich wyniki za wynagrodznie. Dlaczego żądny biedny górnik nie napisze o panią h, które sprzedają im piwo po pracy. Dlaczego ta biedna żona nie pisze o pracownikach z sklepów spożywczych, którzy są najbardziej narażeni. Nikt z n nich się nie dn skarży,

Dziki z boryni15.03.2020 18:49

Wprowadzić 8 zmian żeby zmniejszyć ilość pracowników jedna zmiana fedruje druga przygotowuje

Matka i żona górnika.15.03.2020 18:48

Pani pisząca o mężu fryzjerze to podobno takie zakłady zamykają a podatek zawsze można umyć ręce. Natomiast pracownicy kopalni pracują w dużym skupisku ludzi w zamkniętej przestrzeni bez możliwości umycia rąk. TAM NA DOLE NIE MA ŁA ZIENEK.!!!

Dziki z boryni15.03.2020 18:38

Niepanikujcie ograniczcie kontakty do minimum wtedy i na kopalniach będzie bezpiecznie poza tym drzwi które nie są na próbie automatyczne powinny być otwarte!

Górnik PGG15.03.2020 18:14

Traktują nas jako tania siła robocza w PGG jedna babeczka z płuczki miała już korona wirusa wywieziono ją do szpitala kto wie ilu zarażonych jest jeszcze , wystarczy kichnąć a na chodniku górniczym jest przeciąg to taki wirusem poleci nawet 100m i oozarwza kolejne osoby znajdujące się na tym chodniku , nic tylko brać rewiry na własną rękę :), temperatury nie musisz mieć aby mieć korona wirusa :) , Pozdrawiam

tomasz15.03.2020 17:58

Media muszą żyć z sensacji, dlaczego cytują jakąś huisteryczkę. Żona policjatna, pana na kasie w Biedrze, nie daje czadu jak ta paniusia, czy jest realną osobą ? Nie wierze w jej intencje nie wierze również że jej działaanie to nie celowa robota nie po to by rzekomo pomóc mężowi i górnikom ale po to by siać zamet.
W tym samym czasie pojawiły się również informacje, że koronawirus ma szanse w końcu doprowadzić do zamknięcia kopalń, górnictwa itp.
Kto za tym stoi, obstawiam, że moga to być grupy inetersu, którym na rękę jest natychmiastowe odcieice węgla od energergettki ( Nasz jastrzebski to wegiel kokusjący do hutnicta więc ida po całość:().
Komu na tym zależy jak nie towarzyszom ze wschodu? Jak zamkną kopalnie oni będą dostarczać węgiel do kraju. Przecież nasza energergetyka nie przestawi się z dnia na dzień na inne paliwo. Jeśli robią to ludzie z PO ( nie chcę wierzyć by wykorzystywali taką sytuacje do nabicia sobie punktów kosztem braci górniczej) i to wyjdzie na jaw to b im współczuję - ludzie im tego nigdy nie zapomną i na Śląsku . Działania w JSW są mega racjonalne, zabezpieczają zdrowie i produkcje, Tłuki jedne kopalnia to nie bar, który dziś zamkniesz jutro otworzysz. Z tego co widziałem zrobili sporo, sa namioty, lekarze, każdemu mierzona jest temperatura. Rozwaga i rozsądek zalecam

Gość15.03.2020 17:53

A w Anglii mają to gdzieś i produkują respiratory...

Michał15.03.2020 17:48

Na Boryni nie ma ani jednej umywalki w toaletach , a ci ludzie muszą rozdawać nam np. wodę SIPowcy byli o tym poinformowani , ale nic.... liczy się dodatek do wypłaty :(

Maz15.03.2020 17:31

W kftp zory pracoja na produkcji kobiety ktore kaszla I kichaja, pracuja na okraglo soboty I niedziela, zadnych zabezpieczen przed koronawirusem, gdzie sa sluzby sanepit I pip czy firmy koreanskie sa w Polsce na wyjatkowych prawach by pomiatac polskimi pracownikami.

Gość15.03.2020 17:25

Krg rónież masz rację, wiemy że może dojść do pożaru , niebezpiecznych sytuacji, ale dlaczego JSW nie prowadzi na masową skalę odkażania i innych środków o to górnikom, pracownikom chodzi Nie ma tyle personelu medycznego, aby potem pomóc chorym ludziom, a jak medycy zachorują to koniec to wypowiedzi lekarzy z wojewódzkiego szpitala w Rybniku. No trzymajmy się faktów.

Ryl15.03.2020 17:17

Żona górnika to stan umysłu,

Czesław15.03.2020 17:14

Niech żony powiedzą swoim górnikom że jak zrobi kupę na łaźni do sedesu to trzeba to spłukać a ręce umyć w umywalce obok bo wiecznie tam jest nawalone i nie spłukane.A śmieci do śmietnika i powiedzcie im jeszcze żeby nie pluli i smarkali gdzie popadnie.Pozdrowienia BHP.

Żona kierowcy15.03.2020 16:54

No a mój mąż teraz musi jeździć po krajach gdzie koronka szaleje. I co mam zrobić

Żona fryzjera15.03.2020 16:53

A mój mąż może zacząć się nożyczkami i co to też niebezpieczne.

Żona slusarza15.03.2020 16:51

Jestem żona slusarza i też uważam, że to bardzo niebezpieczny zawód.

Gość15.03.2020 16:50

Dlaczego w Chinach epidemia wygasa, bo Chinczycy zamknęli w kwarantannie na 3,4 tygodnie prawie 50 mil. ludzi i do tego stosowali drakońskie odkażanie wszystkiego, mierzenie temp.

Agata15.03.2020 16:46

MACIE RACJĘ. MÓJ MĄŻ DZISIAJ IDZIE DO PRACY I MAM STRACHA ZE SIĘ ZARAZIE ALE KOGO TO OBCHODZI CO MOGĄ TO JUŻ DAWNO SIEDZĄ W DOMU. A RESZTA MUSI ROBIĆ NA NICH ONI WYPŁATY BĘDĄ MIELI 100%A NASI MEZOWIE NIE WIĘC ONI SIĘ BOJA IŚĆ NA L4

Zonka15.03.2020 16:45

Dzieki "Gosc" za poparcie.Chcialabym,aby w tym trudnym czasie dla nas ludzi,gospodarki krajowej udalo sie uniknac jak najwiekszych zarazen

Barbara15.03.2020 16:35

Lepiej mieć te 40% z wypłaty niż odwiedzać bliskich na cmentarzu.

Glupie baby15.03.2020 16:26

Miesięczny postoj JSW = bankructwo glupie baby z betonowej wioski. Jak sie boicie to brac L4.

Krg15.03.2020 16:18

Kopalnia to nie sklep spożywczy, żeby zamknąć go z dnia na dzien, lub żeby za ladą stanął właściciel. Rodzinę trzeba za coś wyzywic, nie jesteśmy tchórzami, jeżeli będzie trzeba niech zrobią kwarantannę na kopalniach. Górnicy przetrwali stan wojenny, przetrwali strajki, przetrwają wirusa. Nie ma co ukrywać , kopalń nie da się zamknac, ilości ludzi za bardzo też nie da się ograniczyc, każda funkcja ma kluczowe znaczenie w gornicctwie. Pracownicy biurowi pracują zdalnie.

Gość15.03.2020 16:11

15.46 co ty wiesz człowieku o etanolu a ten syf na łaźni to kto zrobił ,?Ci co tam pracują nasrsne nie spłukane ubrania robocze rzucone zostawione .Sami to robicie nikt inny.

Zonka15.03.2020 16:08

Dzieki "Gosc" za poparcie mojego zdania.Wiem jaka ciezka robote odwalacie tam na dole wy Zwykle chlopy!!! Czemu inne grupy zawodowe maja byc chronione a Wy nie? Wy jacys gorsi?

Bez pracy15.03.2020 16:04

Niech dadza gornika wolne ale bez placenia kasy. inni tez musza sobie radzic np restauratorzy bez zarobku. Kazdy by chcial miec wolne za grube pieniadze.

Gość15.03.2020 15:46

Etanol jest tani w produkcji, są surowce nie rozumiem jak może być taki syf na łaźni. Jak dojdzie do masowych zachorowań to będzie wyłącznie wina zarządu JSW . Dobrze, że tu piszecie o tych zaniedbaniach,Zonka dobrze pisze. Po diabła kwarantanna reszty jastrzębian jak syf do domu przyniosą z kopalni, a w domach mieszkają z schorowanymi seniorami, którzy mają choroby układu krążenia, choroby płuc~ pylica, inni rak. Dlaczego taka śmiertelnoś we Włoszech1440 osób, bo to byli ludzie 70+80+,bo ze względu prawdopodobnie na dietę lub genetyczne uwarunkowania żyją tam dłużej, a śmiertelność przy wirusie dotyka tej grupy najbardziej. Co z chorymi dziećmi ,których mamy w mieście ogrom często mają upośledzoną odporność.

Adam 015.03.2020 15:39

Do tych co myślą, że za postojowe dostaną 60%,70% lub jeszcze lepiej 80%, przeczytajcie swoje umowy o pracę, zgodnie z KP w przypadku postojowego macie tylko stawkę osobistego zaszeregowania, co w Waszym przypadku to jest raptem nawet 40% wypłaty, bo reszta czyli premia i inne dodatki, które robią wypłatę nie będą wypłacone,
No a teraz start kobiety przerażone, co już strach minął i jutro chopa do roby wyciepiecie????

Zonka15.03.2020 15:38

Patrzcie ile ludzi juz wypowiedzialo sie na ten temat..ciekawa jestem czy ktos z rzadu to czyta,czy zajmuja sie teraz ochrona sprzedawcow albo jeszcze kogos innego

RYL15.03.2020 15:35

A jo ida zaroz na 18 na grube kasa zarobić a potem na narty do Włoch z Kadry a co....

Zonka15.03.2020 15:30

Kazdy jest odpowiedzialny za siebie i swoja rodzine...kasa to nie wszystko..przez swoja pazernosc mozna wiele stracic..

jonek15.03.2020 15:21

Na kopalniach odwołane kursy,szkolenia,nawet WUG nie przyjedzie na kontrolę żeby się nie zarazić a my dalej pracujemy w skupisku gdzie praca zespołowa jest najważniejsza to kwestia czasu jak epidemia przeniesie się na górników.

Anonim15.03.2020 15:17

Jakoś na weekendy się zapisują i wirus im nie przeszkadza,wazna kasa, kasa. A jak coś złapie to wina kopalni.

Max15.03.2020 15:10

Proponuje wszystkim górnikom udzielić 4 miesięcznego Bezpłatnego urlopu. Niech biedaczki w tym czasie jada na narty do Włoch,. Przecież nikt na takim rozwiązaniu nikt ni ucierpi. Węgla jest pod dostatkiem. A taki górnik nie boi się stać b z kolegami i piwko pić. Albo po Ch z zona latać

Zonka15.03.2020 15:08

Nie rozumiem dlaczego restauracje maja byc zamkniete,msze mamy ogladac w telewizji,unikac skupisk ludzi,gdy kazdego dnia maz przychodzi z pracy,w ktorej ma kontakt z taka iloscia ludzi..W kazdej chwili moze nabyc wirusa,zarazi reszte rodziny.Bez sensu w takim razie Wasze zamykanie granic,sklepow,gdy tu w tym czasie taka duza liczba osob moze byc zarazona...i to jak szybko!!!Prosze Was zrobcie cos z tym...!Mam nadzieję,ze rzad podejmie odpowiednia decyzje w tym kierunku.Bezpieczeństwo obywateli jest w Waszych rękach...

Gornik15.03.2020 15:00

Po co siejecie panikę. Górnik po każdej zmianie myje się dokładnie szarym mydłem które jest antybakteryjne.

Dobre15.03.2020 14:52

Chyba pierwsi na dniach .Wrocili z Wloch z kadry i ponoc sa na kwarantannie.

pracownik JSW15.03.2020 14:40

JSW ma ogromne zapasy nie sprzedanego węgla powinni zabezpieczyć kopalnie na minimum niezbędne i wysłać załogę na postojowe by przeczekać ten czas, jak załoga się zarazi to kto będzie pracował ..Biuro Zarządu nie nafedruje nic bo oni już w domu siedza, widać kto jest priorytetem dla prezesów ....chyba nie mają żadnych rozsądnych pomysłów na te sytuacje. A zwachole ...szkoda gadać. Nik się nie przejmuje załogą. No ale koniec kwartału się zbliża i PTE trzeba realizować bo co niektorzy już czekają na sowite premie kwartalne i tylko to się liczy. .....bo to że zwały stale rosną to nic, może dojdzie do samozapłonu tych zwałów ale to też nic .....premia, premia, premia to się tylko liczy ...a załogę zagna się do roboty na cały tydzień to odrobią ....jak będzie komu ...Zastanówcie się co robicie?????!!!!!!!!!!

Zonka15.03.2020 14:25

Ja również jestem zona gornika.Zgadzam sie z poprzedniczka,ktora proboje ochronic rodziny przed zarazeniem koronawirusem.Prosze rzad o to by wzieli pod uwage tych naszych górników,zanim bedzie za pozno.Wprowadzacie zakazy,a tymczasem tylu ludzi jest masowo narazonych na zachorowanie.Prosze zamknijcie na jakis czas zaklady i przeczekajmy to

Flaku15.03.2020 14:11

Zamknąć i już nie otwierać.

Anonim15.03.2020 14:10

Górnik jest odporny, więc po nim może nawet nie będzie widać objawów. Ale będzie nosicielem Dlatego przyniesie wirusa do domu, do starszych osób, być może do żony, córki po onkologii, syna, córki z przewlekłymi chorobami, do żony, córki w ciąży... Nie chodzi o zdrowie górników, bo im nic nie będzie. Ale trzeba mieć świadomość, że w Jastrzębiu ogromna liczba ludzi pracuje na kopalni. Więc chodzi o zdrowie ludzi słabych, chorych, z grupy ryzyka. Nikt nie mówi o zamknięciu kopalni, tylko o ograniczeniu tymczasowo obłożenia w celu zminimalizowania ryzyka. Dla dobra całego miasta-nie górników. Ludzie, którzy mieszkają w jednym miejscu powinni być solidarni ze sobą.

Gość15.03.2020 14:03

Na boryni robimy normalnie a ci co marudzili zawsze marudzą i teraz.Szczęść Boże bracia górnicy.

Gość15.03.2020 13:37

No tak ale prąd i Internet ma być zapasy zrobione lodówki wyłącza i tylko kwarantannie zostanie.,Byłem górnikiem ciezka praca ale codziennie łaźnia i duże temperatury nie sprzyjają wirusowi

Masakra15.03.2020 13:32

Dzisiejsi Polacy są pozbawieni duszy i serca. Nawet w takiej krytycznej sytuacji uprawiacie sobie nagonkę na górników ,inni znowu wplątują w to politykę , wstyd !!!!!!

??????15.03.2020 13:23

Dla wszystkich niedouczonych 80% to minimum jakie wtedy otrzymuje się w takim przypadku !

Seba15.03.2020 13:19

Kwk Piast pomiar temperatury u każdego pracownika

Gość15.03.2020 12:55

11.41 pokaż tańszą ofertę na rynku no pokaż.Obecnie litr takiego płynu do dezynfekcji kosztuje nawet 200 złotych.

maro15.03.2020 12:53

Fajne są te termometry na bramie co wszystkim pokazują 35 ° C

Mmm15.03.2020 12:38

Dostaną 70% i będą płakać że za mało i nie ma za co żyć

Dan15.03.2020 12:01

Nie wierze ze choroba zniknie za 2 tygodnie. To bedzie z 3 miesiace jak nic. I wtedy jak wszystko bedzie pozamykane, gdy czesc pracownikow dostanie 60 % podstawy wynagrodzenia albo bedzie musiala pozamykac zaklady mimo ze Polska dostala iles tam miliardow z KE, wtedy będzie brud smród i ubóstwo. Ludzie beda sie zabijac o zarcie. Ja jestem osoba ktorawoli pracowac i miec za co zyc niz siedzieć w domu i patrzec w 4 sciany. Bo tv i internetu nie da sie juz sluchac i czytac. Caly czas gadaja jedno i to samo. Te 2 tygodnie to za malo zeby zahamowac rozwijanie sie choroby. Potrzeba wiecej czasu.

Gość15.03.2020 11:50

Jak by byli odpowiedzialni ludzie którzy byli za granicą to by nie było takiego strach jak teraz mogli siedzieć na dupie w domu a nie łazić tam gdzie popadnie a teraz płacz bo zamkną kopalnie

Radca15.03.2020 11:42

Górnicy w domciu, ale kasa jak za robotę, paniusiu?

.........15.03.2020 11:41

5 litrów płynu dezynfekującego z Orlenu wyprodukowanego ze spirytusu zwolnionego z akcyzy kosztuje ok 20 zł , litr benzyny wyprodukowanej z ropy naftowej sprowadzanej np. z Arabii Saudyjskiej przerobionej w rafinerii i obłożonej podatkami i akcyzą kosztuje około 5 zł .... tak trzymać i nie wyciągać!!!!!!!!

Pracownik JSW15.03.2020 11:41

Drodzy górnicy,
Jak już nie jeden lekarz się wypowiadał- jeżeli dbaliscie wczesniej o zdrowie- szczepienia, zdrowa dieta, leczyliscie choroby i dbacie o higienę nie powinniście czuć az takiego zagrożenia ponieważ jesteście MLODYMI LUDZMI.
Co innego, ze wiekszosc z was ma w dupie zdrowie, chodzicie chorzy do roboty bo premia i kartki- skad wiem, bo sama pracuje w JSW i widzę, co się dzieje. A jak macie isc na L4 to tragedia bo lepiej isc zarazac innych niz pomyśleć.
I dziwi mnie to, ze wiekszosc pretensji mają zony a nie sami pracownicy- no tak, ale wiekszosc zon siedzi w domu i ma czas na spekulacje.

Diament15.03.2020 11:15

Nikt nie myśli ścisk w klatce zjazdowej łaźni praca która osłabia na doli i przerobce .zamknac skoszarowac zastepy i słuzby do utrzymania kopalni ...

Jac15.03.2020 10:54

Najbardziej "lubię" takie anonimowe elaboraty od żon, niby lekarzy i inne. Ktoś pierdoły wymyśli i pośle dalej a reszt łyka. Przedstaw się autorko, autorze swoich wypocin i bądź wiarygodny.

**** Autor jest znany redakcji

Gość15.03.2020 10:43

Górników na dniowki postojowe i dać im 8 tys na rękę bidoczkom.

Alle15.03.2020 10:33

WHO - mamy pandemie!!! A JSW czeka na pierwszego chorego, nic nie robi. Ludzie sie tłocza i tylko kwestia czasu jak to pierdyknie!!

Żona15.03.2020 10:21

Też mam męża górnika i syna boję się o nich ale za Co my będziemy żyć jak pozamykają kopalnie. Ja pracuję w służbie zdrowia też się boję ale idę do pracy bo nie mam innego wyjścia.

Olek15.03.2020 10:10

Ja mogę zostać na kopalni 2 tyg niech dają materace koce jedzenie i 1000 za dniowe potem 2 tyg wolne oczywiście bez odrabiania

Pol15.03.2020 10:07

Co za tępota, waszym bogiem jest pieniadz tylko do grobu go nie wezmiece. We Włoszech nawet mlodzi ludzie od tego umierają. To nie jest grypa żołądkowa tylko specjalnie zmutowany wirus w jakimś laboratorium żeby truć ludzie !!! A wy z Jastrzębia martwicie się o kasę do chlolery, 6000 tyś zarabiają i wiecznie nie nafedrowani . No to czas na pokorę i gdyby nawet zamknęli kopalnie to skulić łeb z pokorą i jazda do normalnej roboty. W pgg to można pomarzyć o takiej kasie a oni w Jsw jeszcze chcą podwyżki. Jak kwarantanna dla całego kraju to dla całego kraju a jak nie to POZAMYKAĆ , SKOŃCZY SIĘ NIERUBSTWO Wugów, prezesów, zastępców nadsztygarów itd. KONIEC KOMUSZYCH POSAD I SOCJETÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tępy ryl15.03.2020 10:07

Mam nadzieje że Adam przyniesie wirusa do domu i zarazi swoje dzieci stojąc na rano w kolejce 500 osobowej do pomiaru temp. Bede sie śmiał mimo takiej tragedii

Zostań w domu15.03.2020 9:44

"otóż jeśli sytuacja się pogorszy to spółka zaś stanie nad przepaścią, będzie konieczna redukcja zatrudnienia,"

A jeśli nie zamkną kopalń to nie tylko staniemy nad przepaścią. Znacznie gorzej wpadniemy w tą przepaść! I nastąpi redukcja nie tylko zatrudnienia, ale ludzkości.

Kawa na ławę15.03.2020 9:44

KWK RUDA:
Kiedyś każdy posiadał osobisty aparat ucieczkowy. Dziś panie przydzielają każdemu aparat. Czyli rano mogła używać go osoba zarażona. Natomiast wieczorem pobiera go zdrowy pracownik. Zero dezynfekcji pasków. Kolejna sprawa pobierane metanomierze które zazwyczaj nowi się na szyi, również zero dezynfekcji. Panie które wydają maski P2/P3. Maski nigdy nie były i nie są zamknięte w szczelnych workach. Tak więc jeżeli choć jedną z pań będzie zarażona, to epidemia rozprzestrzeni się błyskawicznie. Doszły mnie słuchy że kazano "odseparować" ratowników od reszty załogi. Również zarząd, jak i inni pracownicy biurowi w obawie o zdrowie wykonują pracę zdalną. Tak więc jak widać dzieli się pracowników na tych lepszych i gorszych. Dla zarządu nie jesteśmy ludźmi. Tylko zasobem ludzkim. Jednostkami w tabelkach.

KHW15.03.2020 9:36

Ta żona to niech się chyci sprzątania a noe zajmuje się pierdołami jak mo parcie na szkło to niech idzie do polityki

Zych15.03.2020 9:34

Wyjada i koranawirusa wycharkom metry metry babo a lodówka nowo to się chce

Rex15.03.2020 9:31

Ta pani powinna zwolnić męża z kopalni, życie jest najważniejsze a tam grozi mu virus, pylica, choroby wibracyjne, wybuchy metanu, zawały skał itd. Powinni żyć zdrowo i szczęśliwie z wypłaty żony.

TM15.03.2020 9:26

Zgadzam się z opinią Adama, co więcej , uważam że 80% tych komentarzy piszą ludzie którzy kopalnie widzą z balkonu, bez minimalnej wiedzy o górnictwie,dla nich sciana , to ...sciana . O zagrozeniach związanych z postojem zielonego pojęcia nie mają, ale chcą być "fachowcami" . W domu ich nikt nie slucha , może tu znajdą sobie podobnych nieudaczników

Adam 15.03.2020 9:07

Czytając te komentarze, uważam ze spółka powinna wystąpić o ID tych komentujacych, dlaczego, już śpieszę z odpowiedzią, otóż jeśli sytuacja się pogorszy to spółka zaś stanie nad przepaścią, będzie konieczna redukcja zatrudnienia, i w pierwszej kolejności powinna zwolnić tych, co tak wielce tu panikuja, bo to same lebry, którym się robić nie chce.

Gość15.03.2020 8:57

Pozamykać wszystkie kopalnie to są skupiska nierobów

Przerażona15.03.2020 8:50

Jestem w ogromnym szoku czytając niektóre komentarze!
Ludzie opanujcie się!!!
Wartość życia ludzkiego jest największa, a strata poniesiona z zamknięciem kopalń czy fabryk jest niczym w porównaniu ze stratą z życia ludzkiego.
Pandemia minie wszyscy się odbijemy i od nas zależy w jakim składzie.

Gość15.03.2020 8:34

Kasa musi się zgadzać ????

Gość15.03.2020 8:34

Jak na łaźni jest max, to myj się w domu.

Gornik15.03.2020 8:32

Dziennie sprawdzają temp, a jeżeli będzie ktoś zarażony to i tak zamiota to pod dywan żeby jechać, metry i tony, ludzi da się wymienić, do sigu jest 20 tys podan, jest w czym wybierać...

SzajbaTWO15.03.2020 8:28

Strach w górnictwie jest na porządku dziennym. Nie możemy się dać wystraszyć. TRZEBA DBAĆ O NASZĄ MATKĘ ŻYWICIELKĘ. JAK BĘDZIE TRZEBA TO POŚWIECĘ SIĘ I ZOSTANĘ NA ZOFIÓWCE !!!! TAK DŁUGO JAK BĘDZIE POTRZEBA !!!!! A do JSW jedyne co mogę za sugerować to zastosować suplementy wzmacniające odporność dla pracowników !!!!! . SZCZĘŚĆ BOŻE

Pracownok15.03.2020 8:26

Wszyscy piszecie o ograniczeniach i zamykaniu na dwa tygodnie a czy ktoś pomyślał o tym jak zamkniecie kopalnie albo wstrzymacie wydobycie na dwa tygodnie to będzie do czego wracać. Jak zostawicie ścianę bez postępu przez dwa tygodnie to macie pewny pożar, albo ją pozaciska i wtedy będzie płacz bo trzeba będzie zaczynać od początku a na to jsw nie będzie stać

Kami.15.03.2020 8:17

W PGG też tłumaczą że wszystko pod kontrolą mają myślą że rozwieszenie plakatów cos pomoże jak w szoli na 3m2 jest przynajmniej 20 osób wystarczy że jeden będzie zarażony to z automatu mamy 20x4osoby w domu daje nam 80 zarażonych ale poco dać na 1 tydzie? postojowe przecież na zwałach niema węgla haha Głupota i bezmyślność zarządu PGG, Panie Sasin prosze o wydanie polecenia zarządowi o 1 tydzień postojowego bo Prezesi niewiedzą co robią taka jest prawda to apel o nasze zdrowie.

Straznik15.03.2020 8:14

A na łazni rano jest max ludzi

Hajer15.03.2020 8:13

Pewnie siejcie dali panika niech pozamykajom wszystko i co wy wtedy tempe dzidy bydziecie do garów wklodac wasze puste Łeby, ciekaw kiedy luje bydom do WOS łazić jak wasze chopy bydom w domach siedzieć. O gurnikow się nie martwcie gurnik piję piwo i do tego flaszka Mo sznupaka i po fertiku nom nic nie bydzie pyrsk.

Dusia15.03.2020 7:21

Moim zdaniem wladze kopalni mogliby zaczac cos robic jak narazie mierzenie temperatury to zenada, zminimalizowac prace gornikow do min. Moj tato na lazni pracuje tam tez zero ochrony a jak sie odezwal to zostal buntownikiem i chca go zwolnic, gdzie tu ematia w stosunku do pracownikow, ino kasa sie dalej liczy a to o nas o spoleczenstwo chodzi, wladze kopalni jak i same firmy pracujace w niej powinny juz zastosowac srodki bezpieczenstwa!!! Ten problem do Uwagi sie nadaje! Kopalnia to tysiace ludzi pracujacych w jednym miejscu, zrobcie cos do cholery!

Rex15.03.2020 7:11

Większości zakładów pozamykali,żeby ludzie balowali sobie.Kopalni nie pozamykali oraz sklepów.Jestem kasjerem-sprzedawca jeżeli Mnie zaraza zazadam odszkodowania od Kancelari Ministerstwa pana Morawieckiego.Poprostu ludzi zwykłych mają gdzieś liczy się dla firm tylko siano a nie człowiek.

Dora15.03.2020 6:57

Tez sie pytam szkoly zamkniete na cholere obsluga chodzi po co pytam. Przeciez zamkniete sa szkoly

Do Rylu15.03.2020 6:47

Zgadzam się z Panem w 100%. Mam męża górnika i jestem tym przerażona co się dzieje... po raz kolejny pokazują, że pracownik się nie liczy, tylko ZYSK, ZYSK, ZYSK.... :-( jak pracy w kopalni nie ogranicza, to Śląsk sobie z tym nie poradzi...a Górnicy też maja rodziny...

Gość15.03.2020 6:42

Przestój kopalni oznacza olbrzymie problemy ściany mogą się zapalić, zacisnąć czy o to chodzi tym którzy chcą na siłę chaosu.Nieodpiwuedzialni ludzie i wpis kobiety która może być fake newsem i nie istnieje a prawdziwy autor ma nie dobro górników a co innego na celu.

mecenas15.03.2020 6:42

Gdzie są nasi posłowie z Jastrzębia?

Gość15.03.2020 5:58

Mąż owej pani jesli.wogole jest górnikiem a nie kalfaktorem lub maszyniokiem jeśli się tak boi niech zwolni się z pracy w kwk a przyjmie na piekarnie w kwk zawsze może się coś wydarzyć to nie praca dla każdego niech zgłosi się do BHP po skierowanie na badania psychologiczne czy wogole się nadaje do pracy w szczególnych warunkach za którą otrzymuje się emeryturę po 25 latach pracy a nie narzekania.

Abelard 15.03.2020 5:47

Napisała baba nie pracująca, z trójka dzieci

Gość15.03.2020 3:40

Może najpierw niech żony/konkubiny/partnerki górników nauczą higieny swoich partnerów. 70% z nich czuć z daleka. To ten typ: prawdziwy facet musi śmierdzieć potem, myją się i perfumują p***ły! "Prawdziwego górnika- samca po stanie uzębienia, brudnych paznokciach i brakach w uzębieniu poznacie!

Prawdomowny15.03.2020 3:29

@Ona: Pani nie zdaje sobie sprawy z tego, co by sie zaczelo dziac gdyby kazda firma powyzej piecdziesieciu pracownikow przestala pracowac. Gornicy i ich rodziny to w wiekszosci niziny spoleczne i ja to rozumiem ale zrobcie cos dla dobra spoleczenstwa i sie zwyczajnie nie udzielajcie bo siejecie ferment. Aha, jeszcze jedno, jak ktos sie boi isc do pracy to jest mozliwosc wziecia urlopu. Dziekuje.

Kopidoł15.03.2020 2:14

Mam nadzieję że związki w pgg się obudzą po wielkim w cudzysłowu sukcesie podwyżek, i zaczną działać. Jak ludzie zachorują przez brak odpowiednich decyzji, to procesy sądowe i odszkodowania wykończą górnictwo.

A.15.03.2020 1:34

Proszę wprowadzić 6 h dzień pracy minimum ludzi kto chce wolne je dostaje, i oczywiście soboty i niedziele tylko minimalna liczba osób.
Zróbcie coś

on15.03.2020 1:33

wszyscy od poniedziałku pracują zdalnie a nam się wmawia że ktoś wprowadza środki zapoboegawcze... ochrona w maskach...dyrekcje zamknięte...nadsztygarzy nie zjeżdżają a Wy dalej chcecie być się tłoczyć za uścisk dłoni...sytuacja jest wyjątkowa i czas wprowadzić utrzymanie zakładu...ściana jedna zmiana do dwóch na dobę fedrunek reszta kopalni obserwacje...można to zrobić trzeba chcieć...no ale załoga jest 'wyrozumiała' więc pracodawca to wykorzystuje...mam nadzieję że nie będziecie żałowali potem swojego podejścia... życzę zdrowia Wam i Waszym Rodzinom obyśmy przetrwali ten czas bez stresu...Szczęść Boże

Gość15.03.2020 1:03

Apel do Ministra Zdrowia.

Rylu15.03.2020 0:45

Czytam te wasze komentarze i się zastanawiam, kiedy się JSW obudzi i zacznie coś konkretnego robić, bo na razie nie robi nic widzę to z własnego doświadczenia. Jestem ciekaw kto będzie robił jak się większość z nas zarazi, co w tedy? Chyba lepiej jest przez 2 tyg. ograniczyć zaloge do min. niż potem zamykać kopalnie. Nie piszę tego bo nie chcę mi się pracować lecz obawiam się o zdrowie rodziny. Na kopalniach powinny być prowadzone dezynfekcję szczególnie lazni bo to jest tragedia a nie tylko mierzenie temp. Tak to już jest ze dla pracodawcy liczy się tylko kasa a człowiek to bydło które się nie liczy. Pozdrawiam

Ona15.03.2020 0:43

Jak to jest? Rząd zakazuje zgromadzeń powyżej 50 osób. Dlaczego zatem nie zamkną kopalni?

Trzeba apelować do Rządu! Bo JSW patrzy tylko na swój zysk, liczą się pieniądze, a nie człowiek!!! Muszę przyznać, że argumenty JSW są nie poważne.

Przodowy14.03.2020 23:56

Jeśli na kopalniach pojawi się koronawirus (a na pewno się pojawi) to szybko wykosi większość pracowników. Co wtedy zrobi JSW ! Będą wszyscy wzywani do dyrektora i straszeni konsekwencjami za długie L4 ? !

obiektywny14.03.2020 23:56

A stać w marketach Spożywczych umiecie i nie boicie się wirusa a co mają powiedzięć sprzedawczynie w sklepie jak lecicie po 20 paczek makaronu i mąki i kichacie i kaszlecie im pod kasą?

Gosc14.03.2020 23:55

A kto patrzy na nasze zdrowie tu sie kasa liczy

1 kichniecie w szoli i mamy juz 30tu
Reszta to juz proforma w tycb warunkach

Rozsadny czlowiek wezmie l4

Rozsadny zarzad wprowadzi ochotnicze minimalne zabezpieczenie na okres wstepny .

Ale po co my pionki jestesmy bez znaczenia przeciesz ciagle nas truje sie spalinami i cala reszta dziadostwa o ktorym sie nie mowi bo to twoje ryzyko za tyle co dostajesz .

Przodowy14.03.2020 23:50

Zakazać związkom organizowania wycieczek. Niech ktoś pomyśli za nich skoro myślenie ich przerasta.
Wejdźcie na stronę dowolnego związku, same wycieczki !

Gość 14.03.2020 23:37

Jsw jak możecie stwierdzić że niema zagrożenia epidemiologicznego??? Tysiace ludzi na kopalniach przebadaliście wszystkich że jesteście tak pewni ????

mecenas14.03.2020 23:30

zróbcie coś rozsądnego, bo polegniemy wszyscy jak kostki domina!!!

Przodowy14.03.2020 23:19

Skoro ten wirus utrzymuje się w powietrzu nawet pół godziny po kichnięciu a na klamkach i innych elementach trzy godziny, to żadna profilaktyka nie pomoże. No chyba że noszenie masek od momentu wejścia przez bramę aż do wyjścia. Ale to niewykonalne.

Rozsądna14.03.2020 23:10

Popieram!!! Tylko izolacja nas uratuje przed skutkami pandemii z jaką przyszło nam się zmagać. Zamknąć kopalnie oraz fabryki i inne duże przedsiębiorstwa. Wirus lawinowo zbiera żniwo.

StopIgnoracji14.03.2020 23:00

Dla JSW. Proszę podać jakie działania profilaktyczne prowadzicie dla poniżej wymienonych przykłądów (oprocz piomiaru tempretury) m. in. dotyczącyh skupisk ludzi przy nadszybiach, podszybiach, dworcach osobowych, jak i dotyczących dezynfekcji między innymi łaźni i gdzie są służby bhp? Monitoring to nie wszystko, trzeba działać.

JSW14.03.2020 22:52

Apelujemy o rozsądek i nie nawoływanie do zamykania jastrzębskich kopalń! Sztab kryzysowy JSW SA cały czas monitoruje sytuację. Informacja z godz. 22: nie stwierdzono zagrożenia epidemiologicznego dla załóg górniczych. Od kilku dni prowadzimy działania profilaktyczne.

Gość 14.03.2020 22:44

Nie tylko na Jsw jest problem kopalnie z Pgg tak samo nie przygotowane do niczego..Mierzenie temperatury kpina narażają wszystkich,tysiące ludzi się tam przewija,zamykają wszystko a kopalnie sie boja. Wiadomo że ktoś musi pracować ale ograniczyć do minimum.Tak Śmiejecie się z ochrony bo nie umią pomiaru zrobić a pomyśleliście chociaż że oni są zmuszeni żeby to robić bo bhp kazało i też się narażają,też niema środków odkażających wszystkiego brak...

Karuzel14.03.2020 22:35

Górnik, to po co dzisiaj pchałeś się do roboty !

Gość14.03.2020 22:17

Jak jest dobrze to kasiora na prawo i lewo jak źle roszczenia o podwyżki itd Nie pytaj co kopalnia może zrobić dla ciebie zapytaj co ty możesz zrobić dla kopalni przyszedł czas na to.

Zaniepokojona14.03.2020 22:16

Najważniejsze jest zdrowie i życie, byle potem żony górników nie zaczęły narzekać, a nawet może strajkować, że mało zarobili, bo ich na urlop wysłali. W Jastrzębiu liczy się tylko górnik niestety. Jest mnóstwo ludzi, którzy w Czechach pracują, w JZR, Prymacie itp. gdzie też jest skupisko ludzi. Ludzie uważajcie na siebie wszyscy. Nie pozwólmy się temu g.. rozprzestrzeniać.

Górnik14.03.2020 22:16

Dzisiaj na Pniówku najmądrzejsza na świecie dyrekcja przeszłą samych siebie, wyjazd szybem 3, ponad 500 ludzi w kolejce na wyjazd przez 1,5 godziny w takim scisku że szczescie że nikt nie został połamany. Bo najważniejsze jest wydobycie i premia dla Dyrektora za wyniki, a zdrowie ludzi na szarym końcu, bo to ma jechać i ****

Kolo14.03.2020 22:16

Powinni zmniejszyc wydobycie. Trzeba zapobiegac tlumom. Tez sie pytam szkoly zamkniete to czemu obsluga administracja panie sprzatajace siedza w nich zamiast z domow niewychodzic i zapobiegac. Beznadzieja gorszy sort.

Ignorancjastop14.03.2020 22:06

Totalną ignorancją jest w obecnym czasie wyjazd niektórych osób do Włoch na narty

Xxx14.03.2020 21:54

Na jas mosie sprawdzają temperaturę bez masek stoją naprzeciw każdego z osobna i mierzą temperaturę bez żadnego zabezpieczenia. Działają jak łącznik. Niewiem czy się śmiać czy płakać.

Górnik 14.03.2020 21:48

Łaźnie w kopalni to gnój i smród. Woda leci jak chce. Albo jest zimna, albo gorąca. Łazienni jak paniska. W kiblach syf i smród. To jest obraz jak pracodawca dba o pracowników. Karaluchy i robale to nasi codzienni przyjaciele. Dlaczego jsw nie zadba o warunki sanitarne w kopalniach i odbierze łaźnie pod swoje skrzydła?

mecenas14.03.2020 21:42

wszyscy od poniedziałku pracują zdalnie a nam się wmawia że ktoś wprowadza środki zapobiegawcze... ochrona w maskach...dyrekcje zamknięte...nadsztygarzy nie zjeżdżają a Wy dalej chcecie się tłoczyć za uścisk dłoni..

życzę zdrowia Wam i Waszym Rodzinom obyśmy przetrwali ten czas bez stresu...Szczęść Boże

Główny Kalfaktor Inżynier14.03.2020 21:40

do Tom
Dziś o 21:02
Po to żeby się pokłady nie zapaliły, widać że masz pojęcie o górnictwie.

Przodowy14.03.2020 21:37

Polak i po szkodzie głupi

mecenas14.03.2020 21:27

W JSW nic nie robia tam zwykly człowiek się nie liczy ma się sypac wegiel i tyle ale to prawda jeżeli tylko jedna osoba będzie zarazona to w ciągu tygodnia może mniej zarażeni będą wszyscy pracownicy bo taka jest specyfika pracy na kopalni jeżeli nie zarząd nie podejmnie zadnych konkretnych działań narazi na bezpieczeństwo kilka tysięcy osób a mówię wam wtedy sprawy sądowe za narazenie pracowników wykończą spolki węglowe

Gość14.03.2020 20:51

Na postojowe i zapłacić dzielnej braci górniczej, za ich trud! Dzięki spalaniu węgla i tak umrze więcej ludzi, niz przez koronawirusa. Szczęść boże i do kościoła w niedzielę!

Leon14.03.2020 20:49

Co wy, tłuste koty pewnie zdalnie się odkażają, znaczy pracują.

Główny Kalfaktor Inżynier14.03.2020 20:44

Zwolnić w jasną cholerę i nie będą wysyłać listów żony górników. Ściany same się nie sferdują panie pindzie, kopalnia musi fedrować, idź ty , jedna z drugą skoro tak się boisz o męża i jedź metry.

Gość14.03.2020 20:43

Ponoć ma być postojowe płacone. Warszawa już pudjela decyzję

StopIgnoracji14.03.2020 20:42

Drodzy bohaterzy przez "ch",
czytając Wasze komentarze, zastanawiam się czy co poniektórzy mają trochę "oleju" w głowie. Autorka tekstu słusznie porusza problem dotyczący branży górniczej. Obserwując to co się dzieje na kopalni, pytam się gdzie jest zwiększona mobilizacja w aspekcie poprawy warunków sanitarnych i bhp? Oprócz pomiaru temperatury i postawienia namiociku, niemożna dostrzec innych działań do poprawy owych warunków sanitarnych, aby zmniejszyć do minimum ryzyko zarażenia się wirusem. Gdzie są służby BHP, które stoją na straży bezpieczeństwa, a w szczególności higieny pracy. Jakoś ani słychu, ani widu. Myśle, ze pełnienie tej funkcji nie ogranicza się do gnojenia ludzi czy stania na czytnikach rcp. Gdzie te środki do dezynfekcji rąk, dezynfekcji łaźni. Od razu powinien być apel do władz JSW, przez związkowców. Występujące skupisko ludzi wokół nadszybi, podszybi, dworców osobowych itd - przecież to wszystko wpływa na wielkie narażanie wszystkich osób przebywających w tym otoczeniu. Przykładów tych absurdów można podać wiele.Dziwi mnie postawa załogi, która tak ignoruje i nieodpowiedzialnie podchodzi do tematu. Zastanowiliście się jak się ma powaga sytuacji? Wystarczy, że jedna osoba przyjdzie zarażona na zakład pracy? Co później? Pociągnie to za sobą kolejne osoby, które mogą zostać zarażone. Efekt domina. Wtedy będzie za późno wejdzie kwarantanna, sanepid i nie będzie do śmiechu. Zostanie wykluczona owa zamiana czy po prostu zamknięcie zakłądu. Ale czytając co poniektóre komentarze, widzę, totalną ignorancję i bezmyślność ludzi. Przede wszystkim musimy zacząć od swojego postępowania - powołując się na przykład: kichania czy kasłania na drugą osobę, mówi samo przez siebie... Ludzie, trochę odpowiedzialności! Ale przecież każdy najmądrzejszy, z końskim zdrowiem - do czasu, jeśli "nie poczuje" to na własnej skórze, pociągając za sobą zdrowie również swojej rodziny, najbliższych. Jest takie przysłowie: "mądry Polak po szkodzie" .. a patrząc na przebieg naszej historii już wiele razy to miało miejsce... Niestety, później to już będzie za późno. Lepiej zapobiegać, niż zwalczać. Dlatego dziwie się, że władze JSW nie wprowadziły ograniczenia załogi do minimum, aby jedynie zabezpieczyć ruch kopalni z należytymi środkami higieny pracy jakie teraz są wprowadzane w standardy w walce z pandemią. Kryzys gospodarczy jest nieunikniony, dotyczy to każdej branży. Trzeba działać tak, aby miało się do czego jeszcze wrócić, a nie działać pochopnie, nie patrząc w przyszłość. Straty się nadrobi, a zdrowie najważniejsze! Ps. Odnośnie innych branż, to jak najbardziej się zgadzam, aby również zostały wprowadzane radykalne zmiany, w szczególności sprzedawczyni w sklepach, jednak owy tutułowy temat artykułu jest dotyczący branży górniczej.

Przodowy14.03.2020 20:39

"zajmnie" - ludzie przestańcie się kompromitować. Koronawirus się rozprzestrzenia, ale najbardziej rozprzestrzeniony jest analfabetyzm.

Gość14.03.2020 20:38

To urąga wszelkiej godności to mierzenie temperatury jak bydłu na wsi

Tępy ryl14.03.2020 20:07

Jeżeli w poniedziałek przed bramą na zofiówce bedzie wiecej niż 50 osób dzwonie na pały, w piątek było napewno koło 500 osób

Gość14.03.2020 20:04

Brawo mecenas

Gość14.03.2020 19:53

Tu piszecie że w jsw jest zatrudnionych 20tys ludzi w policji jest ponad 100tys i jakoś cisza na temat tej formacji

mecenas14.03.2020 19:35

Postój musi być!Tam nie ma żadnej higieny, nikt nie myje rąk przed posiłkiem, po czynnościach fizjologicznych, kąpiemy się wszyscy na wspólnych łaźniach. W szoli zjedzmy na dół i wyjeżdżamy w 15 osób na 3m2. Ludzie kichają i smarkają, urlopu nie można dostać. Boimy się o swoich bliskich

Gość14.03.2020 19:31

Pewnie ze sie nam nalezy ty spusc leb na dol i bierz to co ci daja

Erwin14.03.2020 19:17

Kto chce niech *** na opieke i dostanie 1.500 zł. Ani na hlep a każdy przeważnie ma kredyty i komornik im domy zajmnie tak sie stanie.jak nie bedą zarabiac.

Gość14.03.2020 19:02

Ciekawe są te komentarze Piszę to ktoś z ograniczeniami I nie chce nikogo obrazić Co już górnicy są be?

Gość14.03.2020 18:42

Gość 18.12 przychodz do pracy 5 minut prędzej to niema kolejki ale tobie pasuje przyjść na ostatnią minutę i potem robić teatrzyk że kolejka pozatym ty masz zawsze jakiś problem

Gość14.03.2020 18:12

Stoją górnicy w mrozie i deszczu bo termometrów mało. JSW to tragedia. Dlaczego ZZ nie działają

Gość14.03.2020 17:35

Polecam obejrzeć film o górnictwie do końca... Dobry czas na siedzenie w domu. https://www.arte.tv/pl/videos/071437-017-A/re-wydobycie-wegla-w-polsce/ 

Gość14.03.2020 17:32

Jeff 17.20 jakie 1.5 miesiąca a ostatnie strajki spowodowały straty że trzeba było pieniądze brać z unii na restrukturyzacje i wysłać część załogi na urlopy górnicze.robic się niechce i tyle.

jeff14.03.2020 17:20

i po co te komentarze/ strajkowali 1,5 miecha i nikomu nic nie zacisło na kochanych waszych scianach, straty sie rozliczyło, tylko nie ma madrego puscic załogi na postojowe, zabezpieczyc ruch kopalni zgasic swiatło i po problemie. tylko dalej glupota w sobote i niedziele fedrowac mimo ze zwały pelne i pozwolic by doszło do wybuchu zarażeń. sytuacja powazna ale jak tu nie jechac pod egida własciwego zz na narty i wszedzie gdzie darmo. myśla ze wystarczy ogłaszac pseudo- procedury i powoływac sztaby kryzysowe pod egida fachowców. po niedzieli dopiero sie zacznie .

Gość14.03.2020 17:12

Apeluję o przydział makaronu dla każdego górnika! Im się należy!

Gość14.03.2020 17:04

Na jednej z kopalń widziałem na własne oczy jak pewna część załogi piła w pracy wódę z jednego kielicha i jeden nawet się zerzygał i nawet to nie przeszkadzało w dalszym piciu potem tabaka smarkanie na wszystkie strony ,kopanie paluchami w nosie i wszystko ok.Potem oczywiście kupa jeden pod ociosem drugi do toi toia a następnie kanapki i narzekanie że trzeba pracować.Ludzie kultury.

Kibic14.03.2020 16:55

Domagam się zamknięcia sklepów. Czemu moja żona ma być narażona na wirusa? Przecież Ci górnicy nie mają co robić więc chodzą po sklepach.

Przodowy14.03.2020 16:54

Środki podjęte przez JSW są niestety niewystarczające. Należy nakazać zakładanie masek ! Pamiętacie jak były obowiązkowe okulary ? Spisywali tych co ich nie zakładali. Tak samo trzeba egzekwować noszenie masek. Dodatkowo zaopatrzyć pracowników w żel antybakteryjny i polecić myć nim ręce kilka razy na szychtę lub po każdym kontakcie z innym pracownikiem.

Przodowy14.03.2020 16:41

Kamery termowizyjne byłyby bardziej skuteczne. Kopalnie na wyposażeniu mają takie.

Górnik14.03.2020 16:37

Ta pani jeszcze zapomniała dodać że oprócz tego że jej mąż ma nie pracować to jeszcze ma mieć podwyżke i dodatkowe flapsy.

Gość14.03.2020 16:35

Niech i zamkną na dole... Najedzą się węgla i nie będą mieli sraczki. Szkoda papieru...

Gość14.03.2020 16:34

Dlaczego tego nikt nie zgłosi do sanepidu że problem na łaźni, JSW zarząd to kompromitacja. Wystarczy telefon. Gdzie związki

Marek14.03.2020 16:34

Proponuję zebrać ochotników- tylu ilu ma być. Zamknąć na kopalni na 2 tygodnie- tak aby bezpieczeństwo bylo zachowane a nade wszystko profilaktyka ppoż a reszta do domów.

alex14.03.2020 16:28

na szczęście od środy bedzie postojowe, decyzja zapadła w Warszawie... hurrra

Górnik14.03.2020 16:09

Różni specjaliści tutaj wnoszą jedynie nerwową atmosferę i chyba o to chodzi pewnym ludziom.Panikarze, bajkopisarze,fachowcy teoretycy powinni być izolowani.

Ekspedientka14.03.2020 16:06

Pewnien komentarz mnie rozwalił " w biurach i sklepach mogą mieć wolne" a kto będzie stał za ladą i podawał mięso,seru, wędliny. Kto będzie stał na kasie i obsługiwał ludzi. Teraz wszyscy popadaja w szał zakupów. My nie możemy zrobić sobie wolne a wręcz przeciwnie. Musimy pracować na większych obrotach. W moim sklepie towar dodawany na półki i w lady jest na okrągło. Panika " że braknie" ktoś zapyta czy jest jeszcze "coś tam " i krzyk w kolejce proszę panią ja jestem w kolejce idź na koniec bo mi nie starczy jak się wepchasz... w mediach koronawirus w sklepie każdy o wirusie. My naprawdę zdajemy sobie sprawę z powagi sytuacji dla nas jest to wielkie zagrożenie. Ktoś kichnie, zakaszle a my musimy z uśmiechem na twarzy stac i czekać, czekać na to czy będziemy zdrowe czy wirus ominie nasze rodziny. Też byśmy wolały zostać w domu z rodzina i się nie narażać ale nie możemy. Więc prośba do wszystkich trochę spokoju. Też się boimy i obawiamy. Zdrowie mamy tylko jedno. Jeśli masz gorączkę lub obawiasz sie że możesz być chory zostań w domu. Nie narazaj nas i naszych rodzin na utratę zdrowia a w przypadku seniorów utratę życia. Rozumiem że chcesz mieć zapasy, wyjdź raz zrób na dwa tygodnie i siedź w domu. Nie umrzesz bez kotleta przez tydzien, dwa. Trochę zrozumienia.

Górnik14.03.2020 16:05

A autorka tekstu gdzieś pracuje ?

Ktoś14.03.2020 15:50

Do Hanys z Boryni
Ochrona pracuje na tym co zakupila spólka jsw to może do nich się zgłoś i kupią nowe żeby lepiej gorączkę wam mierzyli.

Jo14.03.2020 15:45

Na kopalni wirus nie przeżyję bo nie ma alkomatów. Podobno rozpylasz wirusy dmuchając.

Boryniok14.03.2020 15:30

Na boryni na bramie stoi się w kolejce żeby zmierzyli Ci strażnicy temperaturę której de facto zmierzyć nie potrafią. Stojąc w tej kolejce łatwiej się zarazić, tak samo czekając na szole nie mówiąc już o warunkach sanitarnych na lazniach które powinny być odkażane po każdej zmianie A bhp dalej nie widzi tych problemów

Hanys z Borynii14.03.2020 15:07

Na Boryni ochrona nie potrafi nawet zmierzyć temperatury :) większość wyników to po 35 stopni z groszem ale zdażają się i przypadki typu 34.1 xD no bez żartów xE

Nostradamus14.03.2020 14:57

Efekt będzie taki ,że w naszym rejonie dzięki kopalniom będzie najwięcej zakażonych, a za 2 tygodnie miasto zamkną. Połowa dziadków będzie pod respiratorem. 1 osoba zaraża do 4 osób, sytuacja wymknie się, nie będzie można nad nią zapanować.Kopalni zamknąć nie można. Ta sytuacja potrwa do lipca.

Zołza14.03.2020 14:55

Ludzie, ale jesteście okropni!!!..Nawet w obliczu takich ciężkich chwil co nastały, wychodzi od was jad!!!...wstydzcie się!!!.nawet teraz plujecie na górników...jeden z drugim,co pewnie bałby się zjechać na dół kopalni ma najwięcej do powiedzenia...wstyd mi za was...Polacy...nawet w tej chwili nie potraficie się zjednoczyć!!!

Ktoś14.03.2020 14:42

A czy ta żona pomyślała ze są matki które pracują w sklepach aby ona mogła zrobić zakupy , żeby szanowny mąż miał co na tej kopalni zjeść .Z nami tez nikt się nie liczy, tylko jak bydło krzyczą otwórzcie kasę bo zaraza panuje .Jest dużo osób które są narażone nie tylko górnicy , sprzedawcy ale również kierowcy autobusów ,taksówkarze ludzie opanujmy emocje

Anonim14.03.2020 14:41

Popieram Panią, autorkę tekstu i gratuluję odwagi. Pozdrawiam.

Hanys14.03.2020 14:33

Ni mom czasu na szpitale, mom robota kole chałpy

Gość14.03.2020 14:30

Na kopalni zawsze było jakieś tam stadko ludzi którzy zawsze narzekali na wszystko a robić to nie zabardzo za to dzwonić kiedy coś płacą to pierwsi.Jest okazja to zwolnić tych co się nie nadają.

Koronawirus14.03.2020 14:27

Proszę babeczki, problem dotyczy wszystkich pracujących w dużej części świata.

Krystian14.03.2020 14:13

W biurach i sklepach moga miec wolne jaka to sprawiedliwość

Gość 14.03.2020 14:07

Ale Wy ludzie jesteście zawistni....

Anonim14.03.2020 14:07

@R dopłacasz co najwyżej do 500+ na manhattanie, dzięki Tobie mogą sobie taksówkami jeździć :)

Gość14.03.2020 13:53

Chętnych na kopalnie są tysiące niech ci co się im nie podoba lub są słabi psychicznie sami się zwolnią i dadzą pracować tym co chcą pracować a nie tylko kasę brać i narzekać.

Górnik z Zofiji14.03.2020 13:52

Koronawirus boi się węgla i hałasu , a górnicy się myją mydłem po szychcie. Im Koronawirus nie jest straszny.

leś 14.03.2020 13:49

Muszą fedrować, ale niekoniecznie w takiej obasadzie. Jak był strajk to jakoś dawaliscie rade sciany zabezpieczyć

R14.03.2020 13:48

Ale ale... Pani kochaniutka oczywisice nie wspomniała ze cudowny naród górniczy będzie oczekiwał rekompensat, zwrotów za brak kartek i dofinansowań. A cooo nam normalnym uczciwie pracującym zależy...doplacamy od lat do górnictwa to i teraz to zrobimy

Przodowy14.03.2020 13:47

Wydobycie ponad życie

Aaa14.03.2020 13:47

Nikt portkami nie trzęsie... Ale nie narzeka tak jak Wy...

Gość14.03.2020 13:45

Nigdy tego nie zrobią ludzie się nie liczą tylko wydobycie. Nas się nie szanuje

Znafca14.03.2020 13:41

Zapamiętajcie sobie wszyscy mądrzy KOPALNIA to nie jest zwykły sklep który można zamknąć.Ograniczyć można ale wszystko musi jechać Ściany muszą fedrować inaczej je zaciśnie .

górnik 14.03.2020 13:41

Bardzo dobrze, że ktoś głośno powiedział o tym. Te mierzenie temperatury to fikcja to żenada! Brawo droga pani!

Krystian14.03.2020 13:39

Lepiej iść na chorobowe i mieć gdzieś prace
Zdrowie i zycie ważniejsze

Arek14.03.2020 13:39

To niech jej mąż sie zwolni z pracy i bedzie siedział w domu...Niestety każdy musi pracować nawet mając strach w oczach.

Do gość 13:2914.03.2020 13:39

Kilometry od siebie Ale łaźnie szole to tak naprawdę skupiska bakterii i ciężko zachować odstęp

Beti14.03.2020 13:35

My też pracujemy w dużych zakładach pracy i nikt się nie martwi co dalej będzie

Erich Gołkowice14.03.2020 13:33

Pani pisząca powinna nakłonić męża do zmiany pracy jakieś składanie długopisów w domu , szydełkowanie lub coś w tym stylu.Praca w kwk była jest i będzie niebezpieczna i jest dla twardych mięczaki powinni sami zrezygnować.

żona górnika 14.03.2020 13:32

Popieram panią, bardzo dobrze, że nie boi się głośno mówić o tym. Brawo!

Emeryt 14.03.2020 13:31

Górnicy, Wasze żony mają rację i troszczą się o Wasze zdrowie, wejście się w garść i wykonujcie swoją pracę zdalnie z domu z miejsca zamieszkania, wszak co ma żona gornika po jego śmierci? No co?
Jak to co, wyrąbany przodek, więc będą Wam Wasze żony dozgonnie wdzięczne za takie podejście do pracy i tym samym może wzrośnie przyrost naturalny, co za tym idzie zwiększy się wypłacalność 500 +
Górnicy jesteście nie do zdarcia pokażcie na co Was stać.

Aaa14.03.2020 13:30

Niech biorą opiekę na dziecko...
A nie tylko kasa nawet w soboty się teraz pchają...

J14.03.2020 13:29

A ta Pani pozwolila na publikacje jej tekstu z fb? Idzcie kobiety strajkowac a Wasi mężowie będą z pewnością zadowoleni. Nakręcać atmosferę to potraficie. Ja też pracuje, moja rodzina też, większość w transporcie. Pracują, żebyście wszystko miały a Wy zamknijcie swoich mężów w domach albo wyślijcie do sklepu.

Od redkacji: Tak, autorka wyraziła zgodę

Gość14.03.2020 13:29

Ci ludzie nie pracują w jednym miejscu tylko w różnych miejscach często kilometry od siebie w jednym zakładzie pani pisząca o tym niema zielonego pojęcia o górnictwie .

Gość14.03.2020 13:23

Zmienić pracę na fabrykę wafli z nadzieniem.Kase brać pierwsi nic pozatym.