Pogoda na dziś zobacz prognozy
 8°
Wesele w Dąbrówce
16 marca 2020

Prezes JSW: Nieodpowiedzialność i panika są groźniejsze od samego wirusa

Prezes JSW: Nieodpowiedzialność i panika są groźniejsze od samego wirusa
fot. Damian Hetman / jastrzebieonline.pl

Zarząd Jastrzębskiej Spółki Węglowej podkreśla, że podejmuje odpowiednie działania w związku z epidemią koronawirusa. Kierownictwo JSW apeluje, aby pracownicy stosowali się do komunikatów dyrekcji zakładów. U żadnego pracownika nie stwierdzono symptomów koronawirusa.

W kopalniach JSW przeprowadza się pomiar temperatury ciała wchodzących pracowników, są również środki dezynfekujące i zakaz wstępu dla osób postronnych. To jedne z pierwszych decyzji podjętych przez zarząd JSW, które mają zapobiec dopuszczeniu do pracy osób, które mogą zarażać innych.

 - Jednak nawet najdoskonalsze metody profilaktyki przyjęte przez zarząd JSW nie pomogą, jeżeli pracownicy będą zachowywać się nieodpowiedzialnie. Nieodpowiedzialność i panika są groźniejsze od samego wirusa  - przestrzega Włodzimierz Hereźniak, prezes JSW SA.

W JSW działa sztab kryzysowy, który na bieżąco monitoruje sytuację i podejmuje adekwatne do sytuacji działania.

 - Apeluję, aby stosować się do aktualnych komunikatów i zarządzeń kierowników ruchu zakładu górniczego. Służby kopalniane starają się jak najbardziej usprawnić działania, jednak ograniczeń technicznych nie przeskoczymy. Funkcjonujemy w warunkach nadzwyczajnych, w których dostępność preparatów dezynfekujących i innych środków jest ograniczona. Dlatego musimy działać rozważnie, używać racjonalnie dostępnych zasobów. Apeluję o rozwagę  - mówi Artur Dyczko, wiceprezes zarządu JSW SA i szef sztabu kryzysowego.

W piątek zmierzono temperaturę ciała 23 010 osobom, podejmującym pracę. Nie stwierdzono nikogo z podwyższoną temperaturą.

Każda kopalnia przygotowuje najbardziej optymalne plany podziału na zmiany. Chodzi o to, aby pracownicy zajmujący kluczowe stanowiska byli w stanie zastąpić kolegów, którzy mogą w którymś momencie zostać skierowani na kwarantannę.

 - Mamy do czynienia z pandemią. Zarządowi JSW zależy, aby zagrożenie poczyniło jak najmniejsze szkody. Ponieważ zdawaliśmy sobie sprawę z niebezpieczeństwa, ze znacznym wyprzedzeniem przygotowaliśmy działania profilaktyczne - podkreśla prezes Hereźniak.

Kierownictwo JSW podkreśla, że zamykanie kopalń nie wchodzi w grę.

-  Jeżeli nie będziemy fedrować, górotwór zaciśnie większość naszych wyrobisk, w zrobach będą inkubować się pożary endogeniczne, wstrząsy nie ustaną, a metan będzie dalej się wydzielał. Jakie jest wyjście? Trzeba zachować spokój i bezwarunkowo przestrzegać wszystkich procedur bezpieczeństwa, które chronią przed zarażeniem, dostosowywać zakres prac do aktualnej sytuacji i zapewnić obsługę naszego majątku i naszych stanowisk pracy - wyjaśnia Artur Dyczko, wiceprezes zarządu JSW SA i szef sztabu kryzysowego.

Zobacz: Kopalnie nie stworzą wirusa 

Polub i udostępnij
Czytaj też

Do szpitala tylko w maseczkach i rękawiczkach Do szpitala tylko w maseczkach i rękawiczkach

JSW nie wydobywa tyle węgla, ile potrzeba JSW nie wydobywa tyle węgla, ile potrzeba

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (174)
scooby22.03.2020 16:02

Z tego, co czytam, widzę że zarząd wprowadził niezbędne środki bezpieczeństwa, więc nie wiem o co te gównowburze. Czasami czytając koentarze górników mam wrażenie, że cokolwiek zarząd by zrobił to i tak poleci fala krytyki, ot tak dla zasady

cat22.03.2020 9:02

To trudna sytuacja dla nas wszystkich, ale dobrze wiecie, że nie można zamknąć kopalni, więc zamiast hejtować każde działanie zarządu po prostu współpracujcie i niech każdy robi swoje!

seriously20.03.2020 16:25

Zdecydowaliście się na wykonywanie pracy o wysokim ryzyku, codziennie w jakimś stopniu ryzykujecie zdrowie i życie, bo nigdy nie wiadomo, co w kopalni może się wydarzyć, a teraz taka wrzawa z powodu koronawirusa? Seriously? Owszem, wirus jest bardzo zakaźliwy, ale u większości osób, zwłaszcza młodych, przebieg choroby jest lekki. Jesteście młodymi, zdrowymi chłopami, nie mażcie się

poirytowany20.03.2020 9:17

halo, opamiętajcie się - mamy pandemie, trzeba działać rozważnie, wprowadzać procedury bezpieczeństwa i to właśnie jsw robi. niech każdy pomyśli o swoich działaniach i zacznie zachowywać się odpowiedzialnie! sianie paniki to najgorsze co można teraz zrobić

byk19.03.2020 22:49

do kania. Bardzo dobrze skończyły by się ciągłe żadania rylie którym ciagle mało. Pozwalniali by połowę bezproduktywnej biurokracji i pociotków poprzyjowanych. Dosyc tego bezprawia w Polsce i korupcji przyjmownia łapówki za zalatwienie pracy!

kania19.03.2020 17:29

Chłopy opamietajcie, zamkną kopalnie, to już będzi epo polskim górnictwie. Jak jesteś odpowiedzialny i się żle czujesz nie przychodź do roboty. Zachowuj się mądrze. Kierowniki robią co moga, ludzie trza się wspierać , przyjdzie Hindus i kupi kopalnie za bezcen i będziecie mieć wtedy raj. 2 ty sna rękę zero bhp. Zero 13 14 itp
Puknijcie się w głowę i nie panikujcie

Gość18.03.2020 16:33

W KWK Knurów nie mamy żadnego dostępu do środków dezynfekujących. Dwie maseczki na szychtę p2 i p3 jedna na zjazd i wyjazd jedną do pracy. Maska przeciwpyłowa nie jest maską przeciwwiwusową. Kumulacja ludzi kilkaset na zmianie twarz w twarz w szoli i osobówce. Kontrola temperatury zawsze wynik w okolicy 36 lub niżej. Co to jest? Przypomnę że do kościoła wpuszcza się max 50 osób. A nasz dozór wyższy pozamykani w swoich biurach, odprawy na zmianach przez telefon bo sztygar nie może wejść do biura nadsztygara. Jedna wielka kpina z ludzi którzy nie dość że ciężko pracują to jeszcze są bezpośrednio narażeni na zarażenie się wirusem.

Gruby18.03.2020 15:53

Czy Wy naprawdę myślicie, że zarząd na oczach całej polski jawnie ryzykuje bezpieczeństwo górników? No zastanówcie się, przecież to byłby strzał w kolano i grupowe odwołania z funkcji. Nie znam się na zarządzaniu kopalnią, wiec nie będę oceniać decyzji zarządu, ale znaleźli się ana tych funkcjach chyba nie przypadkowe, więc wiedzą co robią

Jaker18.03.2020 11:52

Ober Ty spać nie możesz, idź pobiegać, zazdrościsz że inni mają robotę. JSW akurat wyjątkowo zadbał o swoich pracowników, nie pitol malkontencie

Gość18.03.2020 6:23

głosowaliśta na idiotów, to tera mata...

ober18.03.2020 3:19

były Zjednoczenia , Zrzeszenia ,Gwarectwa , Pewy , jest Spółka i różni dyrektorzy, prezesi czy sztaby kryzysowe zawsze mówili , że jeżeli ściana wydobywcza stanie na dłużej niż 2 doby to się zawali , zaciśnie , wyciśnie spąg, zagazuje , zapali , zawilgną urządzenia i Bóg wie co jeszcze ale drodzy górnicy przecież oni zawsze chcą waszego dobra czyż to tak trudno zrozumieć.

górnikPrawda18.03.2020 0:55

O czym my wogóle piszemy. Jak na Zofiówce nie ma umywalek nie pisząc już o mydle. Na łaźni syf ludzie jeden obok drugiego kible zapchane pod prysznicami różne robale glizdy muchy. Pytam gdzie jest sanepid czy jakieś kontrole ??? Pamiętajcie dla tych wyżej GÓRNIK to zawsze będzie RYL i robol którego zdrowie i życie nie mają żadnego znaczenia

Z glowa pomysl trochę 18.03.2020 0:22

Tepaki Ci na górze i ochrona jak mierzycie temperature?35 stopni na zimnym czole ?(ide z osiedla 20 minut albo z auta z parkingu 5 min a temperatura 34 nigdy nie bedzie wirusa)albo stoje 5min i czekam albo jak Chinole na nadgarstku

Gość17.03.2020 23:15

a PiSowski Orlen niech sobie daruje. Chcieli się nachapać 25zł za litr płynu dezynfekującego, i dopiero po nagłośnieniu sprawy rzekomo obniżyli cenę do 15 zł... Wstyd....

Gość17.03.2020 23:13

mnie już zaczyna nudzić ta epidemia, pandemia, czy jakkolwiek...

dosdedos17.03.2020 21:55

Za 1-2 tyg bedziemy widzieć kto miał racje, chciałbym tylko poinformować że największym problemem tej pandemi jest brak respiratorów oddechowych których mamy w polsce 10 tyś....chorych szacuje sie do przyszlego tygodnia też 10 tyś a to zaledwie poczatek...obecnie umierają osoby starsze schorowane ale gdy liczba chory bedzie wysoka również ludzie zdrowi gdyż zabraknie respiratorów niezbednych do wyleczenia tej choroby. Kraje UE w tym Polska przystąpiły właśnie w trybie pilnym do przetargów na ten sprzęt o czy głośno sie nie mówi w TV żeby nie siac paniki ale wystarczy poszukać w sieci info. We Wloszech jest tak wysoka śmiertelność gdyż lekarze muszą dokonywać selekcji kto dostanie respirator a kto nie. Dobranoc

Przodowy17.03.2020 20:06

15 zł za litr to cena detaliczna dla klientów indywidualnych. Gdyby JSW kupiła większą ilość możliwe że jeszcze by coś się z tego urwało, ale tego nie wiem. Opakowanie dla pracownika powinno wystarczyć takie jak od zasypki do stóp, a nawet mniejsze ok 100 ml, ale takich Orlen chyba nie konfekcjonuje.

Gość17.03.2020 18:48

Przodowy 15.11 Orlen sprzedaje 15 złotych za 1 litr to chyba teraz najtańsza cena na świecie .Kiedyś kupiłem niemiecki desderman za taką butelkę 0.5 litra zapłaciłem 80 złotych.

Do przodowego17.03.2020 16:35

Ty tak na serio?koronawirusa porównujesz do smogu???Co ty ma w głowie???

Gość17.03.2020 15:33

Ciekawe czy można się dostać teraz do pana prezesa. Na pewno strzeżony jak Tramp

Przodowy17.03.2020 15:11

Widać że spółka reaguje i zaostrza rygor. Maski zakładane przed wejściem do szoli i 10 osób na jedno piętro, na prawdę trudno wyobrazić sobie co jeszcze można by było wprowadzić. Jestem pracownikiem jednej z kopalń i również mam obawy czy nie złapię tego paskudztwa, ale stosuję się do zaleceń, widząc jednocześnie jak wielu pracowników lekceważy problem.

Orlen zaczął produkować płyn do dezynfekcji, może JSW mogła by go zakupić dla pracowników po preferencyjnej cenie. Nie mam pojęcia czy to duży koszt, ale myślę że warto, ale tak jak pisałem wcześniej trzeba sprawdzać czy pracownicy go nie wynoszą do domu.

Heniek17.03.2020 15:06

Jeżeli każdy podejdzie powarznie do problemu a nie tylko te białe h wymyślają to niema obaw tylko dyscyplina i samokontrola swojego zdrowia pozwoli na przetrwanie!

Gość17.03.2020 15:04

Działy BHP mają na kwk kupę pracy do wykonania co niektórych górników trzeba uczyc od podstaw higieny że jak się wysra do sedesu to trzeba spłukać po sobie ,umyć ręce a nie przywitać tymi rękoma z kolegą a potem z kieszeni słonecznik dłubać i pluć gdzie popadnie ubrania nosi się do pralni a nie pierze na łaźni sami syf robią a by chcieli panowie górnicy żeby zatrudnić każdemu pracownika do sprzątania.

Gość17.03.2020 14:58

Gość 14.31 weź sobie mydło do taszy do woreczka odkrec sobie zawór ppoz których jest pełno i umyj się albo idź do sztajgra żeby cię za rączkę zaprowadził do przedszkola.

Gość17.03.2020 14:31

Proszę o wprowadzenie na kopalnie płynów dezynfekujacych aby każdy mógł przemyć ręce nie tylko w biurach. Używać masek ale nie tych które są do pobrania za odbiciem dyskietki bo pisze wyraźnie że one nas nie uchronią przed zarażeniem. Można zrobić jazdę nieco szybciej np. Oddziałami co 15 min. Zaczynając po 6 godz pracy. Bo co to da że do szoku na każde piętro wchodzi po 10 ludzi jak w kolejce za nimi stoi ich DWUSTU. Życzę powodzenia

pracownik17.03.2020 13:07

Wystarczy być ostrożnym, odpowiedzialnym i damy radę.

Elektryk17.03.2020 12:53

Pralnia za darmo, a niektórzy w ciuchach brudnych cały czas. Nie chcę się iść do pralni, bo co?? Bo piwo w lodówce czy level na konsoli do zrobienia? Niech służby bhp sprawdza jak śmierdzi w lazniach, jak brudasy nie chcą prac ciuchów. Niektóre haki to jadą zdechłym kotem!!!

kat17.03.2020 12:36

do Oko - przecież to już kolejna pandemia. I będa nastęone. Trzeba się nauczyć z tym żyć. Rozsądnie!

TPW 17.03.2020 9:49

Dlaczego nie podjął nikt 1/100 tych działań podczas pandemii świńskiej grypy w 2009 roku? Rok trwania pandemii zabił szacunkowo od 150-600 TYSIĘCY ludzi.

Mati17.03.2020 9:18

Nie zamkniemy się wszyscy na dwa miesiące w domu. Trochę rozsądku i ostrożności . Nie będą nam płacić za nic nie robienie przez kilka tygodni bo z czego . Postojowe w 14 roku to był tylko 1 dzień w tygodniu .

martynka17.03.2020 9:01

Nie nakręcajmy się sami.
Nie siejmy paniki.
Tylko spokój nas uratuje.

Oko17.03.2020 8:46

@TPW@ To ty sie obudz czlowieku, WHO oglosilo PANDEMIE!!! ale do ciebie to pewnie nic nie przemawia tylko teorie spiskowe

Janek17.03.2020 8:25

Widza że nie jeden tutaj chciołby mieć koronowakacje. A najlepiej po tych wakacjach już nie wracać. Tacy solidarni z firmą chyba tylko na piknikach i festynach.

danka17.03.2020 8:23

zgadzam się sianie paniki nic nie da, trzeba zachować wszelkie środki ostrożność - i ze strony spółki i ze strony każdego pracownika, bo niestety ale jak zamkną kopalnie to pozamiatane.... dla nas wszystkich

jeff17.03.2020 8:17

Do ŻONA GORNIKA
16.03.2020 21:58- ty madralo a zadzwon do swojego starego i powiedz mu jak i czym wyczyscic ma naped i gdzie ma łopate.

Gość17.03.2020 8:01

Rynek surowców jest trudnym rynkiem .Trzeba wydobywać i zbywać non stop i pilnować przychodów i kosztów .Maruderzy ,cykory itp nie musicie pracować w kwk i wieźć się na plecach innych pracy jest sporo odejdźcie poprostu .

Ewrin Zielonka 17.03.2020 7:30

A jak pozamykają gróby to po kasa gdzie do tej bezrobotnej żony górnika czy do kogo.Kopalnia to nie bar ze idzie zamknąć przodki trza drążyć a ściany wybierać a przeróbka musi odebrać i wykonać produkt z urobku. Prezes.dibrze wam pisze ale niektórzy wolą słuchać panikarzy.Wirus jest i trzeba się nauczyć z nim żyć więcej higieny i będzie dobrze.

gosc 17.03.2020 6:29

co za debile tu pisza? i tlumacz jednemu z drugim o co chodzi z zamykaniem czy postojem
chodzi o to zeby byla okrojona zaloga, najpotrzebniejsi ludzie i ludzie na sciane, tyle, zadne ZAMYKANIE gamonie

Ass17.03.2020 2:44

Mierzenie temperatury. Od momentu zarażenia do objawów mija 4 dni. W tym czasie już się zaraża innych.

TPW17.03.2020 1:26

Na chwile obecna w Polsce jest 390000 ludzi chorych na dobrze znana i bezpieczna grypę, na która mamy oczywiście szczepionkę 1% światowej umieralności. 390000X0,01=3900 osób umrze jutro w Polsce na grypę gdy cały 1% przypadnie Polsce.
KoronaSwirus na chwile obecna 177 osób, przy światowej śmiertelności 3,7% dają nam 177*0,037=6,549. Media sprytnie manipulują liczbami przedstawiając ja w wygodnym do potrzeby charakterze. 0,01% to może być znacznie więcej niż 99,9%. Czytam komentarze jak sami ich błagacie o zamknięć w domu, bo panicznie was media wystraszyły. Później dzielnie wypuszcza nas z domów po miesiącu izolacji, będziemy tak odklejeni za na słowa DRODZY OBYWATELE! WYGRALIŚMY WSPÓLNYM POŚWIECENIEM I DETERMINACJA! WALKA KOSZTOWAŁA WIELE MILIARDÓW DOLARÓW, KTÓRE POŻYCZYLI NAM NASI PRZYJACIELE (oni pożyczyli), RZAD ZNAJDZIE ROZWIĄZANIE, A WY ODETCHNIJCIE Z ULGA I WROCIE DO PRACY. Spłatę rozwiążą nowe podatki i wyższe ceny. Tak to widzę. Drugiej wersji wolałbym nawet nie pisać. Ludzie wy żyjecie w letargu! Obudźmy się!

mark.16.03.2020 23:36

Nieodpowiedzialny jest zarzad narazajac gornikow i ich rodziny na niebezpieczenstwo zarazenia sie wirusem

tomek16.03.2020 23:25

Niestety kopalnia jest podzielona na dwie czesci. Biurowiec jest pozamykany i brak dostepu, natomiast pracownicy dołowi zyja jak do tej pory. Dlatego te wypowiedzi prezesow trzeba włozyc miedzy bajki. Czy na lazniach i wc sa srodki typu mydla reczniki papierowe ? nie. Czy jest ograniczona liczba osob wsiadajacych do szoli ? nie. Czy osoby ktore wydaja napoje itp maja rekawiczki ? nie

Gość16.03.2020 23:02

Słuchajcie prezesa. On chce dobrze. Nie kpię sobie w tym momencie.

mustafa16.03.2020 22:38

Co to znaczy że mierzenie temperatury to są jakieś jaja? Jaja to są jak ktoś nie czuje się na siłach a i tak jedzie fedrować!!! To jest nieodpowiedzialne. Krytykować firmę która staje na rzęsach aby zapewnić ciągłość pracy w zakładzie... górniku a co Ty takiego zrobiłeś? Górniku czy ty przychodzisz na bramę w maseczce? Kichasz do łokcia czy po sportowemu dalej?

Olekk16.03.2020 22:34

Tu chodzi nie o zamykanie nie pracowanie tylko o wymianie pracowników jak najmniesza liczba górników pracować oczywiście bezpiecznie bo jak tak będzie to są takie stanowiska że trzeba doświadczenie na kopalni mało kto pracuje kilofem i łopatą jak pójdzie ten wirus w dany dział to kto bedzie awarie naprawiał powodzenia JSW

Gość16.03.2020 22:32

W/g GIS naleźy zachowywać odległość od 1 m go 1,5, myć często ręce, stosować dozowniki z płynem odkażającym.

Gornik16.03.2020 22:27

Zapraszamy na kwk a nie pier.......c z klimatyzowanych pokoi to sa bzdury pisowski prezesie pan nawet nie wie jak wyglada sciana w ruchu

Górnik16.03.2020 22:27

Prezes ma rację i trzymam jego stronę.

Gość16.03.2020 22:05

Niektórzy to tylko narzekać a na kasę pierwsi najbardziej łase cwaniaczki a na łaźni to co też wam prezes ma przyjechać spłukać w kiblu a przed zjazdem maskę też on ma wam zakładać dorosłe chłopy a gorzej jak przedszkolaki.

Zawodowiec16.03.2020 21:58

Przodowy 18.41 masz rację widać te ty facet z jajami.

Do ŻONA GORNIKA16.03.2020 21:58

No cześć. Też jestem żoną górnika. I powiedz mi tak szczerze kochana czy ty z nim rozmawiasz czasami co w pracy? Czy tylko ręce po pieniądze wyciągasz? Wiesz co to jest chociażby: holmana, nabijak, ocios, skleper lub ringi?
Pisząc że JSW w miarę możliwości będzie reagowało.. by nasi mężowie, bracia znajomi pracujący na kopalni zachowali spokój. Mam wrażenie jakbyś była żoną górnika jakiegoś z biura.
Uwierz mi kochana poznałam z opowieści każdą stronę pracy na dole. Jakie sanitariaty. Wyobraź sobie że jesteś w pracy i przez 8h nie masz dostępu do WC. Myślisz że oni robią do woreczka i wynoszą ze sobą? Gdzie mają umyć dłonie? Twarz? Ten poda temu klucz, trzeci czwartemu poda tabake. Jeden kichnie, drugi beknie, trzeci pójdzie na Małysza.... Owszem najważniejsze jest spokój i opanowanie. Na łaźni.. słyszałam jak tam wygląda. Więc nikt mi nie powie że nagle się znalazły pieniądze na jakieś środki, które oczywiście trzeba racjonalnie używać... Nikt mi nie wmówi że nie ma nikogo zarażonego na kopalni bo w to nie uwierze. Tylu pracowników wszyscy zdrowi nawet objawów nikt nie ma. Wczoraj mężowie namierzyli 32 stronie.. śmieszne co. JSW poprostu nie chce stracić nawet złotówki teraz. Teraz mają wszystkich pracowników. A za dwa tygodnie ilu będą mieli jak wyjdzie na jaw jakiś przypadek zakażenia? Cała kopalnia objęta kwarantanna. Pazerny dwa razy traci a karma to .... Teraz siedzicie w biurach lub w domkach z rodzinką. Przyjdzie wszystko wstrzymać to będziecie sr.ć po kątach i szukać pomocy i wsparcia w górnikach. Oby wszyscy wtedy się wypieli na was tak jak wy teraz na nich i ich rodziny. Dobranoc.

Zofiówka 16.03.2020 21:53

Jakie mierzenie temperatury??? Mierzą gościowi wychodzi ze jest źle gość wychodzi z kolejki i idzie do innej albo łazi przed bramą i tyle.... A służby gdzie w tym czasie są??? Żeby ewentualnie gościa zawinąć

Pat16.03.2020 21:48

Czemu do nadsztygarów jest utrudniony dostęp??; Gdzie oni są?

Zmartwiona16.03.2020 21:45

Wiem od meza jak wyglada to mierzenie temperatury. Blagam Was jak ktos przyjdzie o 5 rano na brame to cialo jest chodniejsze. Po drogie jakie srodki higieny mozna zastosowac przy wsiadaniu do szoli gdzie wciska sie na sile 30 ludzi I co chwile albo ktos kichnie albo zakasla. Dla mnie to tylko kwestia czasu kiedy ktos z.koronawirusem trafi na kopalnie I wtedy wszyscy obcujacy z ta osoba zostana poddani kwarantannie ... I wtedy bedziemy mowic o stratach.

Jo16.03.2020 21:10

????Cza robić, bo po panice z wirusem czyli za 2, 3 mieś. nie będzie do czego wracać. weź to sobie jeden z drugim na logikę, przeca robisz na dole?Samo to nie bydzie hulać. Tyle???? ja jeszcze.. zarządzie! ino nie myście o koszarowaniu, bo takie pogłoski słyszymy. każdy mo rodzina, kaj na niego czekają.

Daniel Gruz16.03.2020 21:03

Kierownictwo kopalni jest cwane bo się w biurach pozamykają i nic im nie grozi a my plebs mamy na nich robić i guzik ich obchodzi zagrożenie

Burak16.03.2020 21:00

13 marca Minister Zdrowia wydał Rozporządzenie o stanie epidemiologicznym. Czytamy w nim, że obowiązuje zakaz zgromadzeń (zgodnie z ustawą o zgromadzeniach) powyżej 50 osób. Jeśli przeczytamy ustawę to dowiemy się że ten zakaz nie obowiązuje m.in. kopalni!!!!

Do rokk16.03.2020 20:30

Może mają tylko tyle masek że starczy na jedną zmiane

Aurelia16.03.2020 20:23

Panie prezesie -Nieodpowiedzialność i panike idzie zastopować a tego wirusa niestety jak narazie nie da rady także niech pan się najpierw zastanowi co pan mówi.

Pracownik16.03.2020 20:16

To fakt, że kopalnie są specyficznymi zakładami pracy i tydzień postoju spowoduje, że nie będzie do czego wracać. Ale puki co wszelakie działania skierowane są na bezpieczeństwo pracowników administracji i obsługi powierzchni. Może warto pomyśleć o pracownikach dołowych. Trudno jest utrzymać odpowiednie warunki pod szybem, w pociągu itp. Może puki co wystarczy ograniczyć obłożenie do niezbędnego minimum. Jak by nie było coś trzeba działać. Bo gdy stwierdzi się choć jeden przypadek korona wirusa na kopalni już nie będzie komu pracować na tych co zajmują te "kluczowe stanowiska" bo wprowadza kwarantannę. Pozdrawiam

Śmiech na sali 16.03.2020 20:04

Miało mierzyć się temperaturę bezdotykowe, a mi babka na branie przycisneła termometr do skroni.

Szejn16.03.2020 19:58

"przodowy" ty matole! Tym wpisem nareziłeś się wszystkim mieszkającym na wsi. Zastanów się co wypisujesz blokersie z króliczoka.

Przodowy16.03.2020 19:41

Jest okres grypowy, nie każda gorączka to od razu koronawirus ! Mocno się przeziębisz albo złapiesz anginę to też temperatura może ci skoczyć w okolice 38 stopni.
Boicie się koronawirusa a nie boicie się palić gównem w piecu. Co to ma wspólnego ? Ano to, że zarówno koronawirus jak i smog zabijają atakując płuca.
Zakładajcie maski już na podziale, albo przynajmniej przed wejściem do szoli, dbajcie o własną higienę bo od niektórych to jedzie jak z rumuńskiego balkonu, jeszcze przed rozpoczęciem szychty.

A najlepiej to niech każdy zajmie się tym za co ma płacone.

Ali16.03.2020 19:21

Słyszałam opinię nt. mierzenia temperatury: nieodpowiedzialne, tworzą zbiorowisko ludzi, który tworzy potencjalne zagrożenie... Jednak na mój wywód, iż ludzie tam zgromadzeni, tworzą zagrożenie, bo nie utrzymują przestrzegania odpowiednich zasad, Pani nic nie odpowiedziała. Szkoda też, że podobni ludzie nie doceniają heroicznej pracy tych, którzy starają się dbać o nasze zdrowie i życie...

no16.03.2020 19:14

Ciekawe czy JSW będzie takie mądre po dzisiejszym dniu i na koniec tygodnia , na pnówku już parę osób nie poszło do pracy z powodu gorączki , wczoraj na jastrzębu też chłopa wywieźli , ciekawe czy dalej będą tacy mądrzy ...

monkey 16.03.2020 19:14

do Przodowy: Brawo, nareszcie ktoś napisał prawdę,aż dziwne ,że cię nie ocenzurowali.Mam pytanie do tych wszystkich "wiejskich filozofów"jeśli macie doskonalsze pomysły na zapobieganie epidemii to się podzielcie swoim geniuszem. Prawda jest taka ,że nigdy nie dbaliście o higienę a teraz larum podnosicie.

kat16.03.2020 19:07

kurde, banda frustratow, narzeac potarficie,a le metr jeden od drugiego sie trzymac to juz nie. Termometr nie pasuje, a wez kup lepsze teraz. Na czystosc narzekacie w lazni, a kto tam syf robi??? prezes przychodzi nasyfic??? jak to było z tą belką we własnym oku?

Kamil16.03.2020 19:00

Podczas strajków nikogo nie przekonywało zaciśnięcie wyrobisk.

.....16.03.2020 18:45

Nie potwierdzono przypadkow? Jak cofano ludzi z bramy na Budryku z podwyższoną temperaturę w sobote A na Knurowie szukają gościa co pitna z bramy z goraczaka....obluda

Górnik pz16.03.2020 18:23

Wstrzasy nie ustaną powiedzial Deczko. Co za bzdury. Skąd on się urwał. Jak się ogranicza wydobycie to i zagrożenie tapaniami i wstrząsy są mniejsze. Gdzie on miał praktykę?. Kto go zrobił Prezesem?

Aga16.03.2020 18:22

Gdzie na kopalniach są środki dezynfekcyjne? W których miejscach? Kiedy górnicy mogą z nich skorzystać?

30stopni16.03.2020 18:08

Czy tą temperaturę na bramie mierzą też tak uczciwie jak na dole ?

Domestos16.03.2020 18:04

Dzwoncie, piszcie do sanepidu jak zobaczą te łaźnie i kible to pozamykają kopalnie nawet bez koronawirusa :))

Erwin Zielonka16.03.2020 18:03

Przodowy 17.33 święte słowa.Brawo Ty.

premia prezesa16.03.2020 17:56

Nie panikujcie jesteście nieodpowiedzialni idcie do pracy jest bezpiecznie...powiedział prezes w zamkniętym, wentylowanym biurze, pracując zdalnie.

Przodowy16.03.2020 17:33

Żałośni jesteście z tym narzekaniem !! Wielkie pretensje o brak umywalek, o niezapewnienie środków czystości. A wy to co ? !!
Pierzecie swoje osrane majty i zagrzybiałe onuce pod prysznicem a na każdej łaźni jest napisane że nie wolno !
Grzebiecie w dupach a potem skubiecie słonecznik wkładając palce do ryja. To dla kogo ma być ta higiena zapewniona ! Sami zacznijcie zachowywać się jak ludzie a nie jak wieśniaki to żadnego wirusa tu nie będzie !

Czubaka16.03.2020 17:18

Ostatnio jak brałem prysznic po szychcie, to ze szpary między kafelkami wyszedł robak i zjadł mi gąbkę.

Czubaka16.03.2020 17:13

Do Kolo: nie będzie ani jednego przypadku zarażenia. Uwierz że nie będzie, BHP o to zadba, że jeśli będzie to nie będzie :)

Gość16.03.2020 16:55

Kasia 16.35 karty bankomatowe są dostępne w Polsce jakieś 30 lat i bank nie ukrywał tego nigdy a twoja babcia 30 lat temu mogła się dowiedzieć o powszechnym urządzeniu jakim jest karta do bankomatu była wtedy sredniolatką . Niektórzy całe życie jak dzieci za rękę...

Ania16.03.2020 16:54

Gość tu się ostro wypowiada do każdego komentarza, a ma problem z czytaniem ze zrozumieniem Myśli sobie pewnie
,,Nie wiem, ale się wypowiem i podosrywam ,,

Słońce Peru mistrz bajeru 16.03.2020 16:53

Czyli w sklepach urzędach czy w zakładach co zatrudniają 50-200 osób ryzyko jest duże A na kopalniach małe???ciekawa teoria

Emeryt16.03.2020 16:53

Jak ja pracowałem na kopalni to ze względu na zagroźenie metanowe ograniczało się bieg ściany np.co drugą zmianę a niby prezes twierdzi jak zatrzyma ścianę to mu się będzie wydzielać metan i zagazuje oddział.Kto go uczył górnictwa

Gość16.03.2020 16:50

Dużo tu wpisów o stanie łaźni o tym o tamtym czy to się stało przez kilka ostatnich dni niektórzy nagle się obudzili że pracują na kopalni a przeniescie się co niektórzy do fabryki wafli

joo16.03.2020 16:48

kasa się tylko liczy, nie człowiek

Oko16.03.2020 16:44

Apeluje do wladz spolki JSW -natychmiastowa decyzja o minimalnym oblozeniu w celu zabezpieczenia ruchu kopalni !!!
WHO oglosilo PANDEMIE!!! Kazde skupisko ludzi to ... nietrzeba chyba komentowac, jeszcze jest czas na szybka decyzje bo za pare dni juz bedzie dramat!!!
Odpowedzcie sobie na pytanie - dlaczego pozamykano urzedy, zakaz zgromadzen powyzej 50 osob, premier mowi o narodowej kwarantanie!!! A JSW wprowadzilo procedury

Do Kolo16.03.2020 16:38

Ryzyko jest małe. Dużo gorzej będzie gdy stanie wydobycie. Może się skończyć pożegnaniem z pracą.
Rząd by się ucieszył, ale pracownicy chyba nie.

Kolo16.03.2020 16:36

Czekamy na 1 przypadek korony w spółce. Ciekawe co powie prezes ?!

Gość16.03.2020 16:36

Postojowe płacą goła stawka starczy wam na życie na kredyt i na utrzymanie w większości waszych prowadzących wygodne życie bezrobotnych żon a to może potrwać dłużej.Nie porównujcie się do administracji bo oni mogą wykonać swoje obowiązki przez telefon i komputer a wy zatrudnialiscie się nie do biura a do pracy w szczególnych warunkach za co otrzymujecie sowite wynagrodzenia oraz emeryturę po 25latach.Niech każdy robi swoje a panikarze niech zmienią pracę.

Kasia16.03.2020 16:35

Do dziś 15.02
Starsi ludzie boja się innowacji i nie oczerniaj tu rodziny wiadomo ze teraz pomożemy babci i zrobimy jej zakupy ale nie wszyscy musza i maja kartę do bankomatu bank powinien o tym pomyśleć

Gość16.03.2020 16:27

Cieszcie sie że mocie robota co byście robili w życiu z waszym w większości brakiem wykształcenia.

Hajer16.03.2020 16:21

Działania są ale pozorne. Nie da się na kopalni uniknąć bliskiego kontaktu, na łaźni, na nadszybiu, podszybi w klatce szybowej, w pociągu czy w przodku lub na ścianie. W biurach brak środków do dezynfekcji, brak masek. Chroni się tylko dyrekcji i biurwy w biurach.

Pracownik16.03.2020 16:18

W miejscach gdzie są toalety nie ma nawet umywalek . Traktują nas jak zwierzęta .

Olek16.03.2020 16:16

JSW OBUDŹ SIĘ!!!!!!

Pracownik16.03.2020 16:11

Ostatnio tak mi zmiezyli temperaturę że miałem 28stopni

Bez paniki16.03.2020 15:57

Spokojnie nie panikujcie.

Janusz Tracz 16.03.2020 15:54

nieodpowiedzialnosc?? wez sie chlopie punknij w swoj głupi łeb, nikt nie mowi tu o calkowitym zamknieciu, wziasc na kopalnie najpotrzebniejsze osoby, ryli na sciane tez i wszystko bedzie jechac tak jak w czasie strajku gdzie niby kopalnie "staly" ponad 3 tygodnie, ciebie to w ogole nie interesuje bo ty sie zamkniesz w swoim biurze i liczysz kase, ale ryle cie za to jeszcze rozlicza :)

Gość16.03.2020 15:53

Jakoś wam do dej pory syf na kopalniach nie przeszkadzał... Najważniejsza była prymjo i dodatki... Teraz nagle pokazujecie, jakie z was "twardziele"....

Adam16.03.2020 15:53

Nie narzekać- wszyscy robią co mogą aby zmniejszyć zagrożenie.
Np najświętsza kopalniana władza siedzi pozamykana w biurze i nikogo nie wpuszcza - jak chcesz coś załatwić, to jedynie telefonicznie...

Gość16.03.2020 15:52

Jaka dezynfekcja? Na Jastrzebiu remont łaźni na całego jak wejdziesz to nie ma czym oddychać bo szlifują gładzie na ścianach. Porodia.

V9n16.03.2020 15:46

Kłamstwo i nic więcej. Stan łaźni na kopalniach woła o pomstę do nieba. Robaki, glizdy itp. Brak umywalek. Za to dla największych darmozjadów takich jak np nadsztygarzy są osobne kabiny,muszą mieć czyste raczki jak przyjdą kogoś ukarać.

Czubaka16.03.2020 15:40

Zapamiętajcie, monitoring jest lekarstwem na wszystko !! Coś złego się gdzieś dzieje, jest zagrożenie zdrowia lub życia to jaką słyszymy odpowiedź ? "Monitorujemy sprawę" Więc nie bójcie się ludzie żadnego wirusa, monitoring nas ochroni !!

Bazyl16.03.2020 15:37

Jak chcesz przerwy w pracy to weź sobie jeden z drugim urlop z tym teraz nie ma problemu, a nie sracie ogniem i wielce kopalnie zamykać chcecie. Dajcie ludziom tym co chcą spokojnie pracować. Sami możecie dokonać wyboru bez tej głupiej polemiki.

uj16.03.2020 15:29

Prezesie proszę świecić przykładem...jutro rano z górnikami pod bramą później łaźnia, kolejka pod szybem, ścisk w kolasce i szychta w przodku...a na koniec mycie pleców z setką chłopów pod prysznicem, jeśli jest bezpiecznie proszę świecić przykładem a nie opowiadać takie fleki że sianie paniki i bezpiecznie bo biurowce i dozór praca zdalna lub pozamykani na biurowcach a górnikom opowiada pan takie bajki...nawet hale produkcyjne fiata stają. ps.na strajkach bylo utrzymanie przez niewielka liczbę ludzi reszta siedziała na powierzchni i nic sie nie stało, więc skończ pan opowiadać brednie że się kopalnia zawali.

Byra16.03.2020 15:24

O co wam chodzi? Czemu się nie zwolnicie jeśli tak bardzo się boicie? Albo chociaż na chorobowe?

Gość16.03.2020 15:24

Nic tylko sanepid wezwać, koszmar xxI wiek nie ma umywalek. I kto winien nie górnicy tylko zarząd. ZZ cicho siedzą

Pracownica kopalni16.03.2020 15:18

Kłamstwa,nie ma żadnej dezynfekcji,nie ma żadnej ochrony,nie ma żadnych zabezpieczeń...tysiące ludzi pracuje na różnych kopalniach,jeśli jeden wejdzie z wirusem to inni w mgnieniu oka zachoruja..
Zobaczymy kto później będzie pracować...to jest stan zagrożenia!!!

Gosc16.03.2020 15:18

Właśnie zamknęli fabryke fiata w tychach, jsw ponad prawem!!!

Henio z Zofii 16.03.2020 15:08

Umywalek na łaźni nie uświadczysz a wy piszecie i to z takim spokojem ze lepiej fedrowac? Kichać zabronicie... Tylko czekam. Pomiary robicie? No nie żartujcie, bo ci z temp i tak są wpuszczani. Ten szit jest w powietrzu nawet 30 min... I to na jakiej przestrzeni. Odległość między pracownikiem np. kichającym ma być powyżej 4 metrów... No kpina z nas pracowników totalna. To nie jest śmieszne moi drodzy... Wg who zachoruje każdy... To nie ściema. Oby się to nie potwierdziło... Mamy rodziny do których wracamy, a tam osoby starsze i schorowane... Dzieci to mogą przechodzić bezobjawowo... Minister z obawy już mówi o tys zachorowań na ten tydz... Pytacie jak to... A no tak to że robią najmniej testów ze wszystkich krajów w przeliczaniu na mln osób. Ograniczyć natychmiast całą działalność JSW.

Rokk16.03.2020 15:06

Dlaczego strażnicy którzy mierzą temperaturę mają założone maseczki tylko na pierwszej zmianie a na innych nie czyżby chodziło tylko o zdrowie biurowca a pracownicy jinnych zmian uż się nie liczą, tak dzieje się np na Pniówku nawet przez sobotę i niedzielę ciekawe.

Zniesmaczony16.03.2020 15:06

Rząd dał zakaz gromadzenia się grup powyżej 50 osób a przed kopalnią w kolejce do pomiaru temperatury kilkaset osób.....

Do kasi16.03.2020 15:02

To takich ma twoja babcia wnuków i wnuczki że jej nikt nie pomógł wcześniej wyrobić karty do bankomatu także teraz miejcie pretensje tylko do siebie a nie do urzędników!!!

tadzio16.03.2020 14:59

Podczas strajku kopalnie stały prawie miesiąc a teraz podczas zagrożenia zdrowia i życia ludzkiego nie mogą stanąć na 2 tygodnie?

Żona górnika16.03.2020 14:56

Wiadomo jaka jest sytuacja.
Jestem żoną górnika i boję się bardzo.
Ale zachowajmy spokój.
Niech nasi mężowi i bliscy na kopalniach w miarę możliwości (wiem że to bardzo trudne) zachowają ostrożność.
JSW w miarę możliwości będzie reagowała na pojawiające się okoliczności.
Musi być dobrze.

persona non grata16.03.2020 14:53

wszyscy mają tu rację , ale pytanie brzmi , gdzie są te środki do dezynfekcji o których mowa ? kontrola temperatury to jedno , ale za chwilę wszyscy łapiemy klamkę lub uchwyt drzwi na bramie , która dotyka 1000 osób. gdzie te środki do dezynfekcji ? że my jesteśmy podgatunkiem to już wiemy jak zrobiliście boczne wejścia dla dozoru, ale dla nas podludzi można by choćby na bramie zrobić punkt mycia tym nieszczęsnym płynem rak po wyjściu i przed ...

Gość16.03.2020 14:46

@on

"morze" kóp sobie słownik ortograficzny.

Czubaka16.03.2020 14:41

Te co kaszlą i kichają, na wirusa zapraszają.

Miko16.03.2020 14:20

Panie Dyczko to Pan jesteś skrajnie nieodpowiedzialny bo narażasz kilka tysięcy pracowników na utratę zdrowia i życia. Zostawić z każdego oddziału po jednej zmianie na dobę żeby jechać ścianami i przodkami a reszta postojowe. Kogo z nas robicie, niewolników? Cała "góra" jest odizolowana a zwykły pracownik ma trwać na stanowisku do końca? O nie jeszcze się Pan i zarząd zdziwicie co zrobią ludzie, wtedy Pan se zjedź na dół z biurem zarządu i odpowiedzialnie pracuj acha najpierw pomiar temperatury na bramie żebyś był maksymalnie bezpieczny.

Gość16.03.2020 14:13

Miejsce: KWK Budryk
Pracownik ochrony przy pomiarze temperatury: 38,2 C !?
Pracownik: Bo przyjechałem na rowerze.
Pracownik ochrony: A to proszę iść dalej.

Taka sytuacja z wczoraj :/

Wściekła16.03.2020 14:10

Jakaś masakra, na podziałach niektórych oddziałów jest ponad 50 osób, w szoli jest ścisk jak w kurniku i gdzie te środki bezpieczeństwa??? Oczywiście w biurowcach ludzie mają pracować zdalnie, a górnicy niech zapierdalają w tym skupisku! Jak góra taka mądra to niech sama zjeżdża skoro jest tak "bezpiecznie" i nie.ma paniki !

Ola16.03.2020 13:54

Szlachta się pozamykala, a chłopi musza robić
Nie każdy ma kartę i dostęp do komputera są ludzie którzy wybierają gotówkę w banku i w nim płaca rachunki a teraz co będzie ?
Powinnismy wszyscy siedzieć w domach , a nasz rząd powinien rozwieść ludziom najpotrzebniejsze produkty chleb, zgrzewkę wody itp

Adi16.03.2020 13:52

Mierzą na bramie temperaturę śmiechu warte a dlaczego nie przebadaja ws, ystkich pracowników na punkcie opatrunkowym dziennie inny oddział moim zdaniem to jest pić na wode

Gość16.03.2020 13:50

On 13.15to przenieś się do fabryki w Tychach robić.

Marek16.03.2020 13:48

Jak dla mnie kierownictwo JSW ma w dupie pracowników dali termometry ochroniarza i w taki sposób dbają o bezpieczeństwo ludzi a związki zawodowe zamiast odezwać się w tej sprawie siedzą cicho w swoim biurach maja nas za idiotów kwestia czasu i może dojść do tragedii w Jastrzębiu

Gość16.03.2020 13:48

Kasia 13.22 z powodu twojego widzi mi się i z powodu twojej babci mamy zostać wszyscy w domu i co wtedy weź nie rób jajec.

Gość16.03.2020 13:42

Gość 11.55wyjazd w tej masce co nie zdążyłeś sprzedać.

Kasia16.03.2020 13:22

Nieodpowiedzialny to Pan jest nie rozumiem tego jedni maja tyrać inni się pozamykali banki,urzędy , wodociągi itp Moja babcia została bez pieniążków bo karty nie ma , a banki zamknięte nie zapłaci rachunków nic nie zrobi ludzie gdzie sprawiedliwość albo wszyscy siedzimy w domu albo wszyscy pracujemy!!!

on16.03.2020 13:15

Tychach wstrzymują fabryki mimo ludzie nie są w ścisku a prezes jsw spokojnie dlaczego całe kierownictwo jest pozamykane w biurach ?? teraz widać kto na kopani jest potrzeby .... jedni się zamykają i biorą dobre pensje
a wydobycie jest czy oni są czy niema wypierdolić ... do zarządu morze chodźcie do górników jak jest tak bezpiecznie ??

https://dziennikzachodni.pl/koronawirus-w-tychach-fabryka-fiata-wstrzymuje-produkcje-fca-poland-oglasza-dezynfekcje-zakladow/ar/c1-14859373 

to ja 16.03.2020 13:04

Te termometry to jakiś tani szit , 5 x mierzona temperatura i świeci na czerwono za chwilę na zielono , wszystko wporzadku może pan pracować , pozdrawiam

zofia elektr16.03.2020 13:04

Zapraszam na łaźnie na Zofiówke, stan ubikacji, łaźni to jakiś dramat. Jak biedny ryl, ktory odda kał czy mocz ma umyć dłonie skoro brak umywalek.

Fizyczny16.03.2020 12:57

Już nas sortują...Dozór wchodzi przez biurowiec bo to najważniejsze osoby na kopalni...Gdyby nie Oni to kopalnie staną

Westie2716.03.2020 12:50

Przede wszystkim trzeba zakupić profesjonalne termometry do mierzenia, a nie to nadzienie. Górnicy i ochrona nie będzie się wtedy tak denerwować. Po drugie maseczki z filtrem HEPA, a nie przeciwmgłowe, które są nic nie warte. Gogle z zakładu ślusarskiego? Śmiech.

Halinka16.03.2020 12:45

Jeżeli mamy tak nie panikować to dla czego biurowce pozamykane przecież tam pracują ludzie ktorzy boją się o siebie i swoje rodziny a na dole to kto ... po prostu brak słów

Janusz Nosacz 16.03.2020 12:45

Panie Dyczko tak mydlić oczy to Warszawce nie nam ...

Inżynier nadsztygar Adam16.03.2020 12:32

Na szkoleniach BHP powinni uczyć ryli podstaw higieny że w WC na łaźni spłukuje się po sobie ,myje ręce itp.Sluzby BHP mają masę pracy w tym kierunku bo załoga pod względem higieny osobistej jest na poziomie średniowiecza.

Max16.03.2020 12:15

Sam jestes nieodpowiedzialny człowieku!!!!!!

Tępy hanys16.03.2020 12:03

Kiedy płacą,ponoć mo być prymio.

Oko16.03.2020 12:02

No to czekamy az sanepid podejmie decyzje

Gość16.03.2020 12:00

Przynajmniej jest porządek na zjeździe nie pcha się te bydło jak ja robiłem to była masakra szczególnie na rano w domu potulny a w robocie bydło

Ktosik16.03.2020 12:00

Jeżeli Budryk wytrzymał 40 dni strajku to dlaczego nie można wytrzymać 14 dni i utrzymywać tylko ruch

Gość16.03.2020 11:55

Pomiary temp termometrem za pare zl ktory pokazuje co chce:) czy po takiej ilosci przebadanych sa poddawane kalibracji? Zjazd i podział w masce przeciwpyłowej? Zenada i farsa:) a wyjazd w ktorej masce tez nienadajacej sie juz do niczego z sciany czy przodka?

KitKat16.03.2020 11:52

W zyciu koles rak nie umyl a teraz dopytuje o mydlo.
Po prostu brudnych rak do ryja nie pchaj i po temacie - i nietylko dzisiaj, w ogole.

Moze potrzebny byl taki wirus, zeby nauczyc warcholstwo podstaw higieny.

Pełna zgoda, przestancie z ta panika. Nawet jesli to bedzie 100k ludzi to i tak to bardzo malo. Smiertelnosc tez na poziomie innych chorob i nie jest to glowna przyczyna smierci a towarzysząca. Naogladaja sie barany TV ale sluchaja jak lemingi, bez zrozumienia.

gość16.03.2020 11:50

Łatwo się podejmuje decyzje jak samemu się siedzi bezpiecznie w domu. Proszę iść między pracowników i spędzać czas z nimi. Skoro tak jest tam bezpiecznie to czemu uciekliście i zaszyliście się w domach. Jak zwykle JSW ma gdzieś swoich ludzi.

Gosc16.03.2020 11:48

Mierza temperaturę i idą dalej do pracy,zjeżdżają na dół ściśnięci jak śledzie i wyjeżdżają tak samo....a co jak temperatury dostanie ktoś na dole....to będzie za późno bo już reszta też może być zarażona!!!

Gornikpniowek16.03.2020 11:44

A co z podwyzką ?kiedy płaca ?????

Słońce Peru mistrz bajeru16.03.2020 11:43

Panie wielki prezesie po ulicach nie chodzić do sklepu po 5 czy dziesięciu w rękawiczkach i najlepiej płacić tylko kartą szkoły zamknięte urząd miasta a ty człowieczku śmiesz twierdzić że gdzie pracuje taka armia ludzi to sianie paniki???w szoli choćby po 10 zjeżdzali to i tak jest ogrom wami rządzą już tylko związki nic nie macie do gadania ot kukiełkowy zarząd

gość16.03.2020 11:36

Te środki dezynfekujące to chyba tylko w siedzibie JSW bo na kopalni nikt ich jeszcze nie widział.

.........16.03.2020 11:35

Jeden za drugim....bardzo bezpiecznie..... to znaczy , że jest trzech. ( jeden za drugim to trzech )

Marek16.03.2020 11:28

Kwestia czasu, kwestia dni...
Obym sie mulił...
JSW ponad prawem....

Korona16.03.2020 11:26

A w tej kolejce do zmierzenia temperatury ilu chłopa stoi? Jeden za drugim....bardzo bezpiecznie ????????a w szoli? ...jak śledzie w puszce. Czym i gdzie mamy na dole myć ręce? I od nas się wymaga odpowiedzialności ???? to chyba prezesiku ty nie podchodzisz odpowiedzialnie do tematu, nikt nie mówi o całkowitym zamknięciu kopalni, ale zminimalizować liczbę osób tylko do utrzymania ruchu na jakiś czas można?! Ale nie! Ryl ma fedrowac bo tylko metry sie liczą. Wszyscy pójdą w końcu na L4 i wtedy nawet załogi do utrzymania ruchu nie znajdziesz. Wtedy niech zarząd i "tłuste koty" z związków niech jadą na dół ????????ps. Tylko nie zapomnijcie o odpowiedzialnym zachowaniu , i mierzeniu temperatury.

Gość 16.03.2020 11:24

Acha czyli dopiero będzie coś zrobione jak któryś będzie miał objawy i tyle ludzi i rodzin się będzie zastanawiać czy wirusa nie ma,no brawo nie ma co .

Gość16.03.2020 11:03

Brak słów na te jego brednie. Pomiar temperatury kpina jakas. Lepiej niech się nie wypowiada i idzie na L4

Górnik pz16.03.2020 11:03

Gdzie są Związki zawodowe które dbają o dobro pracownika. To nie jest organizacja wycieczek. Tu trzeba podejmować decyzje. Kto ma to zrobić dr nadgornik Deczko? który nie ma żadnego doświadczenia!!!!!

Ozjasz16.03.2020 10:54

Gruby 9.51nie jedź tyle a myśl więcej w ustawie jest wyraźnie że miejsce pracy nie jest zgromadzeniem.

Jo16.03.2020 10:50

A kopalnie biedne w mydła, płyny itd. Tylko biedne panie sprzątaczki biegają i myją wszystkie klamki.....

Hanys z Borynii16.03.2020 10:49

Mierzenie temp. to kpina xD wychodzą wszystkim wyniki po 34 do 35 stopni xD za chwilę wszyscy uciekną na L4 i zarząd sam będzie fedrowac xD

Gość16.03.2020 10:48

Do psychiatry niech się część ludzi zgłosi, bo mamy poważny problem ;)

egon16.03.2020 10:16

Dowej podwyrzka a nie o gupotach nom sie nolerzy

Gosc16.03.2020 10:14

2 tygodnie zamknąć się na kopalni??? Zgłoś sie do rybnika na oddział psychiatrii

Gość16.03.2020 10:13

Panie prezesie jak ludzie się zarażą to i tak pójdą na obowiązkową kwarantannę na 2 tygodnie, bo takie jest zalecenie Stacji San., pójdzie to jak domino. Mogą to być setki osób. Część pracowników może umrzeć, zwłaszcza tych starszych mających inne choroby. Dlatego i tak nie będzie ludzi, niektórych nie będzie miał kto zastąpić ze względu na fach. Takie są fakty.

Oko16.03.2020 10:10

Dlaczego pozamykano szkoly, urzedy?? Przeciez mogli tak samo jak na kopalni wszystkim miezyc temp bo jak przekonuje pan prezes trzeba sie stosowac do procedur.
Porazka!!!

Górnik pz16.03.2020 10:02

A gdzie jest Sławomir. Na pewno na kwarantannie. Czekamy na jego decyzję. Deczko i Her się pogubili.
Zmniejszyć wydobycie do minimum. Zamknąć niezbędną ilość pracowników na kopalni na dwa tygodnie tak żeby nie było wymiany z zewnątrz i po dwóch tygodniach zmian pracowników. W czasie strajku się da a teraz jest sytuacja nadzwyczajna i się nie da?. Na co Zarząd czeka. Powołuje komisje. To tylko potrafią

Jojejo16.03.2020 9:57

Popieram Pracownika. Zminimalizować liczbę ludzi do niezbędnego minimum.
Przy takim skupisku ludzi bardzo łatwo o nieszczęście.
No ale cóż....biurwiec, prezesy mogą ograniczać swoją aktywność zawodową.....a ty fizolu do roboty i siedź po cichu

Czubaka16.03.2020 9:57

Na pewno nie będzie ani jednego zarażonego wśród pracowników JSW. To już teraz jest wiadomo że nie będzie. Tak ja z wypadkami

Ozjasz16.03.2020 9:53

Tym co niechcą pracować dać nowe umowy o pracę pozatym zabrać Barbórkę,14,deputat,kredki,flapsy a zarobek obniżyć o 25 %.

Gruby16.03.2020 9:51

Zakaz zgromadzen powyzej 50 osob!!!!! A co sie dzieje przed i na kopalni????
Jeden chory i gruba lezy!!! To kwestia czasu.
Panie Prezesie o jakim rozsadku jest mowa??

Pracownik16.03.2020 9:39

Jak były strajki to i tak fedrowalismy. Przynajmniej jedna zmiana fedrowala żeby ściany miały jakikolwiek postęp bo to jest fakt że ściana która nie ma postępu może się zapalić albo ją zaciśnie. Więc nie uważam że chodzi tu tylko o kasę. Można by pomyśleć nad rozbiciem ludzi np. Żeby załogi danych rejonów przychodziły na inne godziny. Uniknęli byśmy wtedy tłumów na łaźniach, w kolejce do szybu itd.

Co do mierzenia temp. To u kolegi stwierdzono 38, i co? odesłali go do domu.

jeff16.03.2020 9:34

" górotwór zaciśnie większość naszych wyrobisk, w zrobach będą inkubować się pożary endogeniczne, wstrząsy nie ustaną, a metan będzie dalej się wydzielał. " rób deczko 2-gi doktorat bo juz wszystko wiesz. bravo ty.

Gosc16.03.2020 9:31

Niech prezes przyjdzie na rano zmierzyć temperature

Gosc16.03.2020 9:28

Wystarczy jeden przypadek wirusa i nie bedziesz miał kim fedrować prezesiku

Alle16.03.2020 9:22

"przestrzegać wszystkich procedur bezpieczeństwa, które chronią przed zarażeniem" ja sie pytam jakich procedur????
Szkoly, bary, urzedy pozamykane a na kopalni nic sie nie dzieje, temp mierza!!!
Bedzie jeszcze duzy bajzel jak sanepid zrobi kwarantane, Oj karma szybko wroci,

leś 16.03.2020 9:08

Panie Prezesie, nie chodzi tu o zmaykanie kopalń, zeby zacisło. Jak były strajki to dzielni związkowcy nie fedrowali miesiąc a służby sprawdzały bezpieczeństwo ścian. Jak bedzie chcoiaż 1 chory górnik, to prosze policzyć ile ludzi idzie na kwarantannę i nie pracuje. Czy zyski i pieniadze są warte tego bałaganu, który potem nastąpi? Poza tym żona gornika nie napisała niczego złego. Martwi się o męża. Jeśli zamykane są szkoły, przedszkola , urzędy, a wy pracujecie w niezmniejszonym obłożeniu i myślicie ze termometr jest recepta na wirusa, to o czym my w ogóle mówimy. Pozdrawiam.

ryl16.03.2020 9:06

Ja jestem za tym zeby zdrowi i chętni ludzie dali sie zamknać na kopalni na 2 tyg, a druga czesc załogi kwarantanna w domu i po 2 tyg zamiana. Prace były by wykonywane tylko ze w mniejszym stopniu i kopalnia dalej by funkcjonowała. A Ci co maja zamiar mówic ze za postój nie da sie życ to kaj wy macie jakies oszczednosci ze nawet 2 miesiecy nie dacie rady przeżyc.

Gość16.03.2020 8:45

Brawo prezes.

Gość16.03.2020 8:44

i tu prezes ma rację... Ludzie, dajcie już spokój... Podobno panika wywołana koronawirusem trwa 2 tygodnie...