Pogoda na dziś zobacz prognozy
 16°13°
20 kwietnia 2020

Spadają ceny węgla. JSW traci

Spadają ceny węgla.  JSW traci
fot. Damian Hetman / jastrzebieonline.pl

Spadające ceny węgla niekorzystnie odbijają się na kondycji spółek węglowych. W większym stopniu dotyczy to węgla energetycznego, ale też koksującego.

Jastrzębska Spółka Węglowa podsumowała pierwszy kwartał działalności. Z przedstawionych danych wynika, że doszło do spadku cen węgla. Ceny węgla koksowego w porównując I kwartał 2020 roku do IV kwartału 2019 roku spadły, w przeliczeniu na USD, 5 %. Natomiast ceny węgla energetycznego w tym samym okresie obniżyły się o 10 %.  Zmniejszyła się również średnia cena koksu o 12 %.

Polub i udostępnij
Czytaj też

Wybrano nowych członków zarządu JSW Wybrano nowych członków zarządu JSW

Kandydatów jest wielu do zarządu JSW Kandydatów jest wielu do zarządu JSW

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (79)
jacek24.04.2020 12:44

@ttt
Polska nie jest pępkiem świata, ani też Polski. Węgiel koks. jest potrzebny, ale jest Australia, Chiny itp.które wydobywają go często dużo taniej niż my. Gdyby polskie kopalnie wydobywające węgiel koksujący potrzebowały jakiejś zapomogi to wątpię czy dla ratowania 30 tyś miejsc pracy byśmy ją dostali patrząc na skale problemu jeśli chodzi o gospodarkę w Pl.
Po prostu za te miliardy wpompowane w ratowanie 30 tyś. miejsce pracy, można by uratować np. 200 tyś. miejsc pracy w gałęziach przemysłu, które są mniej kosztowne.
Kopalnie oczywiście pod młotek. ;)

Dżordż prosto z drzewa22.04.2020 14:38

@ttt

"do odbudowy koniunktury nasz węgiel będzie potzrebny"

Zgadza się, masz rację, nikt nie zaprzecza, ale wystarczą do tego te przepełnione węglem zwałowiska. Mylę się?

ttt22.04.2020 14:15

ale o tym, że do odbudowy koniunktury nasz węgiel będzie potzrebny, bo bez niego nie da się budowac stali,bez stali nie ma domów, samochodów itd, to jakoś nikt nie pisze. Dlatego włąśnie firma przetrwa, bo jest niezbędna!

Jeszcze górnik.22.04.2020 10:50

Jestem emerytem i robię w firmie zewnętrznej na kopalni .Firma moja odprowadza podatki nic mi nie daje na kopertę.Rozliczam sie co kwartalnie w ZUS-ie.Jak widzicie nie wszystkie firmy kombinują.Macie pretensje że firmach robią emeryci,ale gdyby nie emeryci ,to firmy by nie istniały.Gdyż z nowoprzyjetego nie było by efektu z roboty.Po za tym emeryci są zdyscyplinowani i nie korzystają z L-4.A druga sprawa rząd zachęca emerytów żeby dłużej pracowali.

Łazienny22.04.2020 7:20

Co to za roszady w Zofiówce podobno dyrektor do spółki poszedł do przechowalni , a techniczny zdegradowany .

Korona Wirós22.04.2020 6:52

Polki i Polacy! Rodacy!

Przez ostatnie lata gornictwo, jak okręt nabierający wody, szło na dno, więc my, aby go ratować, pomalowaliśmy pokład nową farbą (czyt. sypnęliśmy kasą). Teraz też podjęliśmy zdecydowane kroki - za kolejne pieniądze podatników, czyli nas wszystkich, wciągnęliśmy na maszt flagę, aby katastrofa była piękna wizerunkowo. Amen.

Korona Wirós22.04.2020 6:27

@Artek

Jakie ograniczenie biurokracji?

To przy obecnym stanie zatrudnienia w biurowcach JSW należałoby jeszcze przygotować wakat dla pani Zosi?

do onuce21.04.2020 20:46

Zofiówka nie fedruje i są MEGA roszady na SZPICY - Ale jaja

Artek21.04.2020 17:55

Kiedyś pracowałem w firmie, która miała roboty zlecone na różnych kopalniach. Oprócz nas na danej kopalni byli jeszcze sztygarzy, nadsztygarzy i kierownik punktu pracy przy danej kopalni. Zaś cała otoczka biurokratyczna, czyli wszelkie dokumenty, zaświadczenia, bony, itp itd załatwiała pani Zosia, która przyjeżdżała do nas co czwartek. We wtorki była na innej kopalni, a w pozostałe dni w siedzibie firmy. Po co o tym piszę? Może to być jednym ze sposobów na ograniczenie biurokracji. Niekoniecznie cała, ale być może część biurokracji mogłaby tak właśnie pracować.

sprężone powietrze21.04.2020 15:03

do Helmut. To juz powinni zlikwidować a ten cąły biurowiec. Ile oszczędności by było. Siedza w tych kańciapoach biurwoych a górnik na nich baka wyjeżdżają wcześniej do domu bo boją się o swoje zady. A my górnicy bakamy na nich to co przez 7 godz. sie nie zarazi a godzinę wcześniej wychodza z biur. My may zjeżdżać na dół i nikt sie nie przejmuje czy nie zarazimy się ale te biurwy trzeba chronić.

Zycher21.04.2020 14:59

Czekam na redukcję etatów w biurach i cięcia przywilejów. Pozwalniać połowę biurowców, bo to sa stanowiska dublowane dla pociotków z ZZ i nie tylko. To jest bardzo duzo kasy które JSW wydaje na biurokratów.

Gość21.04.2020 10:56

@Ja

"tempe barany"

Cud, że sam jesteś nie "tempy".

Emeryt21.04.2020 10:39

I dobrze niech to zamkną

Mar21.04.2020 9:25

Nie trzeba było sprzedawać EC ktore spalały Wasz najgorszy syf,i dawały Wam jak własny akumulator energie za darmo a z których to EC za kazde niedotrzymanie (wypadniecie maszyny z ruch) braliscie kary nieeeeeeebotyczne wyprowadzajac kase od zalogi tych zakładów pozbawiajac Ich premi.... Prąd mieliscie za friko ,zbyt na odpadowy wegielny kamień także , też ,biomase do EC sprowadzaliscie płacąc za 1t dwiema tonami wegla i Wy teraz placzecie . Nie zal mi Was,.

Ja21.04.2020 8:23

Wszyscy co komentują górnika to tempe barany np nauczyciele siedzą w domach i tylko wysyłają zadania i mają wszystko 100% płacone za co że w domu siedzą !!! Chore!! Już nie mówię o całej budżetówce ale tempe barany tylko widzą górnika dlaczego nie siedzą w domu tylko robią tam nie ma zgromadzenia!!!! Covin19

Helmut21.04.2020 7:42

Wyngiel powinien kosztować ,1000 pln za tonę,, a szlachta ,za jeden oddech w biurze, 10 Euro,, No i tyla

onuce21.04.2020 7:10

A Zofiówka to fedruje czy jak bo tam zawsze mało wongla fedrowali.

Gość21.04.2020 6:36

@Do patrzący

"podatki z węgla myślisz gdzie idą?"

Nigdzie. Skoro węgiel zalega na składowiskach, bo jest fatalnej jakości i drogi, to nikt go nie chce kupić. Górnicy sami przecież walczyli o gospodarkę wolnorynkową a teraz mają za złe, że kontahenci wybierają importowany.

Gość21.04.2020 6:23

@Do patrzący

"Parę lat temu kupiono ruinę szczygłowice za kasę ogromną przepłacona 4 krotnie"

Naprawdę? Co wtedy zrobiły ZZ? Nie słyszałem o żadnej akcji palenia opon w stolicy. Marionetki i tyle w temacie.

Gość21.04.2020 6:19

@Do "W"

"To praca dla prawdziwych mężczyzn a nie panienek."

Może kiedyś ta praca taka była, ale teraz nie jest. Większość pracy wykonują maszyny. A gdyby takiego górnika jednego z drugim posadzić przy kasie w biedronce, miałby problem z obsługą nawet ekranu dotykowego. Amen.

Korona Wirós21.04.2020 6:08

@Patrzący z boku

"O tym nikt na kopalni nie myśli."

Tym JEDNYM zdaniem trafiłeś w sedno, bo na kopalni NIKT nie myśli.

Gość21.04.2020 6:03

Gurnik tesz może chodźcie ma fochy węgiel ładować do workof

Do Patrzący z boku. 21.04.2020 1:13

Tu z panem muszę się zgodzić. Praktycznie wszyscy emeryci górniczy szukają pracy po uzyskaniu świadczeń. Nie było by to problemem gdyby wykazywali dochód rzeczywisty. Jednak smutne jest to że podejmują pracę na najniższej składce i reszta pod stołem lub drugi etat w spółce córce. Zazwyczaj są to Ci najbardziej krzyczacy i "uczciwi ". Podatkami naszymi wspieramy górnictwo od lat bo jest deficytowe. I nie odnoszę się tu do górników jako winnych takiej sytuacji tylko do zarządu. Chłopy ryjcie uczciwie miejcie te świadczenia ale nie róbcie z nas idiotow a z siebie dziadów dorabiajac na lewiznach. To dlatego społeczeństwo ma takie nastawienie do Was.

Kowalek21.04.2020 0:41

Mirotto ty miernoto.

Patrzący z boku20.04.2020 22:05

Z tymi na budowach macie rację. Szkoda tylko że 25% pracujących w firmach budowlanych na Śląsku to Górnicy emeryci, którym układ najniża krajowa plus reszta w kopercie po prostu pasuje, a w ten sposób nadają ton całej branży i powodują problemy innych zatrudnionych bez zaplecza w postaci comiesięcznej wysokiej jak na polskie warunki emerytury. . Na tym polega egoizm Górniczy, o którym wspomniałem... Padaja przykłady Mamy, która po 24 latach pracy ma tyle na koncie w ZUS ile górnik po 11 latach? Czy to jest normalne, czy tak powinno być? Czy Mama ma na to wpływ? Większość "Grubiorzy" nie patrzy na innych zatrudnionych ze zrozumieniem , zawsze znajduje uzasadnienie tylko swej sytuacji i perswaduje swoje racje. Nie chodzi mi o to aby Wam zabierać, tylko o to aby z Waszej strony popatrzeć realnie na to wokół się dzieje, i przynajmniej nie uwydatniać tego, że Wam się należało i należeć się będzie zawsze,ja po prostu nie zgadzam się na to żeby z moich podatku były finansowane granty bo tak jest zwyczajowo w całej budżetówce.... Skoro węgiel tanieje a Pgg pracuje tylko po to aby zwiększać Stocki urobku, na, który nie ma zbytu a czas dobrej koniunktury został zaprzepaszczony to co sądzić w szerszej perspektywie o sensie pracy Górnika, jego szefa i całego Nadzoru, który też bierze pieniądze niby za myślenie? Czy ty z pracując w Jsw chciałbyś aby z twojego podatku finansowano upadające Pgg lub np Panstwowe zakłady produkcji motorowerów w Warszawie? Chodzi o to żeby w końcu coś z tym zrobić a nie robiąc cały czas to samo spodziewać się innych rezultatów... Jak każdy zacznie od siebie to może cokolwiek się zmieni.. Jakoś w prywatnych firmach nawet górniczych nie ma tego typu dyskusji jakie są w spółkach. Ostatnio Paniom w Lidlu i w Biedronkach wprowadzili całodobowy system pracy i co? Były strajki krzyki, burdy...? Nie po prostu poszły do pracy... A w Takim Pgg na temat skrócenia czasu pracy i tym samym zarobków jak się dyskutuje? Od razu Zz wykładają swoje racje... Jaki jest odbiór społeczny? O tym nikt na kopalni nie myśli.Generalnie życzę Wam wszystkim zdrowia i dużych wypłat bo macie ciężka pracę i tego nie kwestionuję ale czasami warto podpatrywać innych bo w ten sposób nabiera się odpowiedniego dystansu.

Aga20.04.2020 20:51

Ludzie po co komentujecie górników czy jeden z drugim jak zazdrości to proszę się przyjąć na kopalnię A nie komentować.

Lokator 20.04.2020 20:22

Do mirotto nie mirotto a marnotto wstyd komentarze czyta cały Świat ,nawet najgłupszy ptak nie robi w swoje gniazdo .

Pejsaty20.04.2020 19:23

Jak już to zlikwidujcie to zabraniam zasypywać szyby bo ja to kupie a jak zasypiecie to zapłacicie mnie odszkodowania i to w dolarach lub szeklach.

Do "W" 20.04.2020 18:26

Oj ty zazdrośniku jeden haha. Co Cię tak boli ta górnicza ekipa ? Za parę groszy robisz pewnie bąki zbijając z górników się czepiasz. Czysta zawiść i nic więcej. Zjedz choć raz pod ziemię. Popracuj na przodku to pogadamy. To praca dla prawdziwych mężczyzn a nie panienek. Więc kapcie na szwaje i puść se "Klan". Pozdrawiam

Do patrzący z boku20.04.2020 17:52

Górnikowi całą wypłatę ma opodatkowaną. A pracownik budowlany jest liczony z najniższej stawki, a 2 razy tyle dostaje na lewo do koperty... I praciwnik budowlany chodzi na tzw. fuchy, z których się nie rozlicza...

Do patrzący 20.04.2020 17:40

Witam, kilka odpowiedzi, jeśli pisać to sumiennie i prawdę, akurat JSW nie dostaje i nie dostanie ani centa bo to spółka giełdowa kropka. Parę lat temu kupiono ruinę szczygłowice za kasę ogromną przepłacona 4 krotnie zabrano wtedy pracownikom JSW węgiel i 14naski na 3 lata ale tego nie pisano bo po co... Gdy JSW wchodziło na rynek państwo zabrało całe pieniądze JSW chyba 5 mld złotych, ale tego nie pisano bo po co, jest trochę syfu na kopalniach owszem, ale ludzi do pracy jest mało a po otrzymaniu pierwszej wypłaty z sig około 2.2 tyś się zwalniają nie pisz głupot, węgiel emerytom zabrano i słusznie, 14nastki są wszędzie w każdej państwówce, premię w innych zakładach też są więc nie rozumiem o co chodzi z barbórką a co do węgla skoro taki nie opłacalny to cóż tak ściska co do emerytury patrz na policja, straż graniczna, wojsko, pomostówki za szkodliwe a po 25 latach na ścianach i przodkach zmieniłbyś zdanie, a co do ZUS emerytury o jej wysokość miałem szwagra w budowlance zarabiał tyle co ja cieszył się ale pod stołem reszta składka najmniejsza ja po 11 latach mam więcej odłożone na koncie ZUS niż moja mama po 24 latach i to o. Sporo więcej, a i podatki z węgla myślisz gdzie idą? Raczej do państwa a więc pisanie głupot i brak wiedzy pozdrawiam. Ps sory za brak przecinków

Mirotto 20.04.2020 17:04

Pozamykać a nieroby górnicze do normalnej pracy bez przywileji bo się im już w d.pach poprzewracało . Polska sobie bez was poradzi młodzi emeryci. ????????????????

Patrzący z boku20.04.2020 16:46

Po mojemu jest tak, że wszyscy wiemy jaka jest przyszłość górnictwa tylko się oszukujemy. Górnictwo wymaga zmian bo po prostu z dzisiejszą mentalością zarówno, Zarzadów spółek, nadzoru jak i zwykłych górników nie da rady się utrzymać. Do tego dochodzą związki zawodowe i polityka i mamy miks, gdzie ręka rękę myje, bezpieczeństwo tylko jest na papierze, odpowiedzialność społeczna np. Za szkody górnicze jest żadna, a buzię pragnących zmian zamyka kwestia wciąż podtrzymywanych przywilejów płacowo emerytalnych, których nikt nie ruszy w imię spokoju wlasnego i innych bo wszystkim ten stan pasuje. Niestety Górnik nie widzi niczego poza swoim ego i to jest największym problemem tej społeczności,brak rzeczywisrych reform utrzymywanie przywilejów to wszystko powoduje, że górnictwo samounicestwia się... No ale po co się martwić... Skoro za każdym razem sektor otrzymuje pomoc rządową, która się przejada. Skoro jest tak źle na kopalniach dlaczego nadal jest tyłu chętnych do pracy na dole? Dlaczego Gornicy nie szukają innych kwalifikacji jak pracownicy innych profesji? Jak to jest ze górnik po 25 latach pracy potrafi mieć 2 a nawet 3 razy większa emeryturę niż idący na nią w wieku 65 lat pracownik budowlany.?Jak to jest ze górnictwo przeżywa kryzys a ciągle wypłacane są uposażenia dodatkowe? Jak to jest ze śrubka kupowana przez kopalnie jest pięć razy droższa niż ta sama w obrocie wolnorynkowym? Biorąc to wszystko pod uwagę na końcu dnia nie narzekajcie Panowie ze nasz węgiel jest drogi a przyszłość stoi pod znakiem zapytania..

Zycher20.04.2020 16:24

do Szczujecie. Ja juz dwno u prywaciarzy nic nie kupuję bo to zdziercy. nawet meble wole kupić w sklepie niż u prywaciarza który policzy podwójna cenę a ws klepei tez można sobie zamówić jakie się chce z wymiarami i wychodzi taniej. Zreszta nie muszę miec nic na wymiar. Wole miec za to pieniądze w kieszenie a nie dawać napchać moja kasą prywaciarzowi

Zycher20.04.2020 16:21

Do rolnik. Widać,ze to ryl się wypowidaz. Bo pomyślunku za grosz nie ma. Co z tego że koks, jak jest mniejsze zapotrzebowanie na ten surowieć pusta głowo. Zim juz nie ma wiec automatycznie nie potrzeba tyle koksu a inne fabryki wolą sprowadzić z Rosji tańszy. Będziesz jadł jeszcze ten wengiel z tych hałd.

Zycher20.04.2020 16:19

Dac jeszcze podwyżki rylom, poprzyjmować do administracji więcej gryzipiórków. Zwiększyć przywileje! Powinni połowę pozwalnić w tych biurach kopalnainych i w siedzibie JSW. Pobcinac pensje biurwą. Teraz mają skrócony czas pracy powinni to odrobić i pensja obcięta.

Szczujecie 20.04.2020 15:48

Jak braknie kopaln to bedzie jedno wielkie złodziejstwo :) Nikt u prywaciarzy nic nie kupi bo nie bedzie za coooo :) Troche mozgu .

W20.04.2020 15:44

Zamknąć te rylownie w cholere. Cały kraj musi utrzymywać tych lebrow i dopłacać do ich pensji, nagród, deputatow i innych ciulstw. Przecież każdy to wie że lepiej kupić węgiel z Rosji niż utrzymywać tych pasożytów z jsw, począwszy od dołowych po tych w biurach. W czterech literach się przewraca od tego niańczenia tej dziwnej grupy społecznej. Nie mają szacunku dla innych ludzi, nie mają szacunku dla nikogo. Ważne jest tylko ile zarobią i o ile więcej zarobią. Metan zrobił swoje w tych główkach....

gierek20.04.2020 15:36

no to teraz niech górnicy zabierają węgiel do domu, na obiadek

Ale Policjanci i górnicy20.04.2020 14:56

Najgorsze jest to że tacy Policjanci i górnicy, którzy są na swoich emeryturach to jeszcze zabierają prace młodych, którzy pracują tutaj w Polsce jak i za granicą.

Tomek20.04.2020 14:08

Co za różnica że ceny spadają, gornictwo nie działa na warunkach rynkowych, reszta spoleczenstwa będzie po prostu musiała więcej dopłacić.

Świenta prafda20.04.2020 13:53

@Krzysiek

W Żorach na przykład górnictwo od kiedy tam u nich klęknęło, to miasto tylko rozkwita.

A Jastrzębie? Co ma ta upadająca osada górnicza z kopalń? Chyba tylko szkody górnicze. Weź pomyśl czasami.

Świenta prafda20.04.2020 13:50

@Am 50

"tata na niego robi składając części w Czechach"

Żadna praca nie hańbi. Też robię w Czechach. Fakt musiałem tam tymczasowo zamieszkać ale firma sponsoruje

rolnik20.04.2020 13:43

do Jurek: JSW wydobywa przede wszytskim węgiel koksowy, nim nikt w domu nie pali...

inzynier BOLEK20.04.2020 13:32

@ oko proroka Tu masz rację. A tym co tak plują jadem na górników polecam pieprznąć się porządnie w baniok.

Emeryt20.04.2020 13:29

Matusiak do łopaty ratować naszą spółkę JSW SA "PAMIĘTAMY" - na PAD-a głosu nie oddamy.

Buczek20.04.2020 13:17

Kopalnie na Śląsku są potrzebne bo w ogóle ten Śląsk już upadnie na samych sklepach nie u jedziemy, nawet nie ma tu za wiele dobrze płatnych fabryk żeby coś w zamian robić, ludzie będą się na ulicach zabijać za 10 zł, także górnictwo musi być bo nie stety Śląsk większości na tym bazuje

Am 50 20.04.2020 13:01

Do on prędzej pujdziesz do opieki społecznej niż nam zamkną kopalnie

Am 50 20.04.2020 12:48

mak to pewnie w domu siedzi a tata na niego robi składając części w Czechach

JSW prezes20.04.2020 12:46

Po co te złośliwości przecież jest dobrze wkrótce premie

Nie ryl20.04.2020 12:30

Cały czas dopłacają....i nie strasz zasiłkiem bo całkiem w głowie Ci się pomieszało od tego metanu.....powinnies pracować do 65

myślący 20.04.2020 12:26

Wszyscy słyszymy wspierajmy lokalnych przedsiębiorców !!! ale nie słyszymy ratujmy JSW kupujmy polski węgiel ale i tak wszyscy kupują tani węgiel z Rosji sprowadzony przez PIS do PL !!!! Górnicy kiedy się obudzicie i powiecie dosyć tego kiedy wasze przychylne temu rządowi związki powiedzą STOP !!!! zastanówcie się dlaczego sprzedaż maleje a JSW traci !!!

lonia20.04.2020 12:12

Na jakiej kasie, ciupasie...
Nie ma kopalń, nie ma sklepów, nie ma kas... ciupasie.
Logika...
Do Wodzisławia bedziesz jezdził na zakupy....ciupasie.
A krzyki autochtonów o zamykanie kopalń, to jest podcinanie gałęzi na której się siedzi...Logika !!!

Krzysiek20.04.2020 12:01

Do większości która , życzy sobie zamknięcia kopalń! Czy wy macie pojęcie trochę o ekomomii? Jastrzębie, żyje z górników. Załóżmy, że górnictwo klęknie. Zdajecie sobie sprawe, że to się odbije na wszystkich? Stracą klintów fryzjerzy, mechanicy, sklepy itp. Włączcie czasami myślenie!

Jurek20.04.2020 11:23

Jak wegiel bedzie tańszy to go wiecej sprzedaja, i ludzie nie beda śmieciami palic

Ryl zofiowka20.04.2020 11:23

Co mnie to obchodzi? Ja Chce kasę za węgiel i to już! Wszystkim dają kasę w tym kraju z my najciezsza robotę za marne 8tys robimy. Zabierzcie patologi 500+ i dofinansowanie kopalni będzie z tej puli. Nie pamietam kiedy ja podwyżkę dostałem

Iceman20.04.2020 11:22

A dlaczego nie jest podane do wiadomości publicznej ze na kopalni JSW Knurów Szczyglowice Ruch Szczyglowice są 2 przypadki koronawirusa??.? Sprawa pod dywan zamieciona????. Metry i wegiel sa wazniejsze od zycia i bezpieczeństwa pracowników i ich rodzin??????!!

mak20.04.2020 11:18

@on
"Ryle pójdo do sklepu na kasie pracować bo kopalnię zamkną"

Oni intelektualnie nie podołają...

Emeryt20.04.2020 10:59

I bardzo dobrze. Niech to pozamykaja badziewie

Oko proroka20.04.2020 10:50

Mordy w kubeł. ,Górnik da rade gorzej z wami sprzedawcy staników majteczek itp górnik z mniejszą kasą ty bez kasy ekonomia to jeden wózek dla wszystkich buce

Mieszkaniec 20.04.2020 10:45

Ludzie jaka nienawiść i złość od Was bije.
Zamiast chcieć żeby każdy miał się lepiej to Wy jak takie Janusze. Bo sąsiad ma to niech mu się noga złamie, a zapewne w kościele to co niedziela. Jesteście tak żałośni, że aż żal po was jechać łacina.

Dany20.04.2020 10:11

Pitu Pitu hajs płacony i tak będzie. Radzę przeczytać raporty spółki za 1 kwartał. 1 milion ton koksu sprzedany i 3.33 miliona ton węgla koksujacego. Policzcie sobie jaki to przychod bo mi wyszło około 900 milionów dolarów :))

G. 20.04.2020 10:05

Prawda jest taka, że zarząd spółki jest tam a kopalnie toczą się swoim życiem. Dlaczego nie ma niezapowiedzianych kontroli w kopalniach?? Dlaczego nie ma audytów stanowisk? Dlaczego setki ludzi w kopalniach udaje, że pracuje? Zarząd podaje nam cyferki, wykresy i hasztagi. Kopalnie tumczasem żyją swoim życiem.

Januszek20.04.2020 10:02

Skoro tyle ludzi sądzi że kopalnie zamknąć dobrze niech tak się stanie. Ja i około 10tys innych moich kolegów górników stracony pracę. Skoro wy tępe huje myślicie ze państwo dopłaca do górnictwa to pomyślcie kurwa ze górnictwo zwalniając swoich pracowników automatycznie posyła ich na zasiłki dla bezronotnych i chcąc czy nie chcąc i tak będziecie na nas łożyć. Buhahahahah głupie hujw serdecznie was pozdrawiamy :)

Gość20.04.2020 9:42

@On

"Ryle pójdo do sklepu na kasie pracować bo kopalnię zamkną"

Chyba żartujesz. Na kasie to jest prawdziwa mordęga przecież i żaden ryl nie podoła takiej pracy. To słabeusze.

Tępy ryl20.04.2020 8:44

Spokojnie rodacy wirus powoli zmiecie spółke z powierzchni ziemi... Spokojnie i powoli

On20.04.2020 8:43

Ryle pójdo do sklepu na kasie pracować bo kopalnię zamkną

Gość20.04.2020 8:33

@Gienek

Ty to chyba nawet podstawówki nie skończyłeś.

"Wirós" pisze sie przez u zwykłe, a nie kreskowane. W szkołę kamieniami rzucałeś?

Korona Wirós20.04.2020 8:31

A co ze zdalną pracą dla górników?

Czy JSW Innowacje wymyśliło już taki system?

Może ktoś pokusi się o wynalezienie tak długich sztyli do szpadli.

Carbon20.04.2020 8:19

A co robi prezes ? a prezes poucza górników by po szychcie zostali w domu ,to jest nowoczesne zarządzanie firmą w czasie pandemii i kryzysu gospodarczego . To wszystko co ma zarząd do powiedzenia .Gdzie są wszystko wiedzące tłuste koty ? pewnie siedzą w domach jak zarządził prezes .

Gość20.04.2020 8:08

Ceny węgla spadają, koszty wydobycia rosną. W PGG chcą pomocy państwa... Co oni robili jak było dobrze?? Premie i podwyżki. Brak racjonalizacji w tym polskim górnictwie.

Gość20.04.2020 8:01

Kopalnie to ostatni bastion komunizmu w Polsce.

nadsztygar Adam20.04.2020 7:56

Moje perfumy i wykwintne życie mojej rodziny dużo kosztuje .Proszę płacić deputat.

Obi4420.04.2020 7:39

Jak to ceny spadają? Przecież górnikom się należy! Jeszcze nie dawno chcieli podwyżek płac... Górnikom zawsze się należy i zawsze muszą mieć pomoc państwa first.

Richard20.04.2020 7:26

Ale,cena dolara wysoka.Tosię może kumulować.

Gienek20.04.2020 7:13

Do Korona Wirós
Trzeba było iść pracować na kopalnie bo teraz żal dupę Ci ściska. Sorry zapomniałem że skończyłeś tylko podstawówkę i nawet do miotły Cię nie chcą.

Gość20.04.2020 7:12

Bydzie można taniej hajcować.

Sekcyjny20.04.2020 7:02

Kiedy płacą za ten tani węgiel i ile za tonę , mnie nie obchodzi cena giełdowa mnie interesuje ile mi wpadnie do kieszeni.

Korona Wirós20.04.2020 6:59

"Spadające ceny węgla niekorzystnie odbijają się na kondycji spółek węglowych."

Ale za to korzystnie odbiją się na premiach dla górników bo im zawsze się należy