Pogoda na dziś zobacz prognozy
 18°14°
26 lipca 2021

Którędy pojedzie pociąg do Katowic? Trwają konsultacje

Którędy pojedzie pociąg do Katowic? Trwają konsultacje
fot. fot. kolejeslaskie.com

W czwartek odbędą się konsultacje w sprawie rewitalizacji linii kolejowej z Jastrzębia do Katowic. Tematem będzie szczegółowy przebieg planowanej trasy kolejowej w ramach programu Kolej +.

Spotkanie odbędzie się w dniu 29 lipca 2021 r. (czwartek) o godz. 10:00 w formie zdalnej (online). Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia na adres mailowy: konsultacje.jastrzebie@infracd.pl, do dnia 27 lipca (wtorek). Link do telekonferencji zostanie przesłany zgłoszonym osobom w dniu 28 lipca (środa).

Tematem spotkania jest odtworzenie połączenia kolejowego z Jastrzębia do Katowic przez Żory, w ramach programu Kolej+. Podczas zebrania podane zostaną szczegółowe warianty rozpatrywanych wariantów tras. To właśnie szczególnie interesuje mieszkańców, których nieruchomości znajdują się w okolicach planowanego przebiegu linii kolejowych.

Polub i udostępnij
Czytaj też

Z Jastrzębia do Warszawy pociąg dojedzie w 2 godziny Z Jastrzębia do Warszawy pociąg dojedzie w 2 godziny

Prace przy budowie kolei ruszą za 3 lata Prace przy budowie kolei ruszą za 3 lata

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (36)
Jacek28.07.2021 8:43

Pomiędzy Podhalańską a skarpą jest dość miejsca, Gmyrdek można uregulować i przesunąć koryto. W większosci są tam obecnie parkingi, jest też parę firm, Lidl, Biedronka - ale w takim wypadku przesiedlenie byłoby łatwiejsze niż w przypadku prywatnych domów.
Odbudowa w starym śladzie ? Należy sobie uświadomić, że fatalne umiejscowienie stacji i przystanków kolejowych było obok szkód górniczych jednym z powodów zamknięcia i upadku kolei, to należałoby starać się poprawić...
Czy i kiedy to wypali? to inny temat, ale wiele linii kolejowych zostało reaktywowanych w ostatnim dziesięcioleciu, więc nadzieja jest.

Do Jacek Dziś o 13:1927.07.2021 22:41

No to kogo wysiudać z podhalańskiej żeby było miejsce na tory i peron? Drogę, rzeczkę, Bielaszkę z inwestycjami, może bloki wzdłuż drogi wywalić te bez balkonów? Albo kilka metrów bardziej na południe i wysiudać nowobogackich na ul. gołębiej, zamłynie i okolicach? Zahaczyć o kościół na górce przy okazji i ogrody działkowe. Te ostatnio często się palą więc może już szykują tam miejsce pod perony.
W tym mieście jedyne sensowne miejsce na torowisko to stary szlak innego nie ma. Ale to nie wypali, Stawiam kontener browara jak do 2035 przejedzie przez Jastrzębie pociąg osobowy. Lub odjedzie z Jastrzębia.

Fliger27.07.2021 21:45

Dobrze by było uruchomić połączenie przez Orzesze, Łaziska Średnie, Wyry, Tychy.

Inżynier27.07.2021 18:02

Jak będą postoje na tych wszystkich wsiach typu Baranowice czy Palowice Kolonia, to pociąg będzie jechał 1,5 godziny i zabierał na nich jednego pasażera raz na 2 tygodnie. Należy skupić się na stworzeniu szybkiej linii opartej o Jastrzębie, Żory i najlepiej Tychy. Idea prowadzenia linii do Wodzisławia podoba się wyłącznie kilku głośnym ideologom z TEK (które powinno się raczej nazywać Towarzystwem Entuzjastów Wodzisławskiej Kolei), którzy wypisują głupoty i ponaciągane teorie wszędzie gdzie się da, często okazując brak kultury i stosując wulgarne słownictwo. Ostatnio jakiś klient z tego pokracznego tworu pisał, że w Warszowicach pociąg powinien jechać 30 km/h, bo mu bezstykowe tory stukają i nie czuje się bezpiecznie.

Jacek27.07.2021 13:19

Moim zdaniem zmiany są nieuniknione, nie ma sensu tylko i wyłącznie odbudowywać tego co było. Najważniejsze moim zdaniem to :
1. stacja Jastrzębie bliżej ludzi, moim zdaniem A.Bozka/Podhalańska to lepsza lokalizacja od podziemnego dworca pod rondem, umożliwia przejście od strony Żor/Pawłowic do Zebrzydowic/Mszany/KDP.
2. Linia nie powinna się kończyć w Jastrzębiu. To umożliwia nie tylko budowanie lepiej siatki połączeń, ale zapewnia dostęp miasta do kolei w razie/czase zamknięć remontowych.
3. Linię z Żor trzeba odbudować od podstaw, m.in. aby uniknąć skrzyżowania w Olszynce, warto wziać pod uwagę krótszy wariant bliżej A1 przez Szczejkowice z włączeniem do linii 140 między Bełkiem a A1.

Wariant z Jastrzębia bezpośrednio do Żor/Cipepłowni byłby krótszy, imijałby rejon największych szkód górniczych oraz pozwalałby na włączenie Szerokiej, i byłby moim zdanien dużo lepszy dla miasta.

Ze względu na 2. oraz połączeń do Cieszyna/Wisły warto zaplanować odbudowę połącznia do Zebrzydowic z nowej stacji Jastrzębie, szczególnie kiedy plany KDP do Ostrawy są bardzo mgliste. To niespełna 10km ma znacznie większy sens niż odbudowa ponad 20km po starym śladzie do Wodzisławia.

Lewak27.07.2021 10:25

Chciałbym, żeby powstała ta linia kolejowa, ale uwierzę jak zobaczę. Póki co trzeba odbierać podróżników z Wodzisławia lub Zebrzydowic. Elektrownia w Ostrołęce też miała powstać, obecnym rządzącym nie można wierzyć. Póki co zajmują się wyprowadzaniem nas z UE i sporem z USA o TVN.

Stary K(o)lejarz27.07.2021 10:23

Jak zdecyduja tak bedzie,zadne konsultacje narodowe nie pomoga!!

Kolejarz27.07.2021 7:19

Jeżeli w planie jest odtworzenie połączenia kolejowego z Jastrzębia do Katowic przez Żory to tylko i wyłącznie śladem linii 159 przez Pawłowice Górnicze, Żory i dalej do Orzesza. Z tym, że według mnie w dawnej Olszynce zamiast skrzyżowania powinna być dobudowana łącznica do linii 169 na Tychy, żeby nie prowadzić dalej linii do Orzesza ponieważ jeśli chcemy uzyskać taki czas połączenia jaki jest zaplanowany to napewno nie uda się tego po linii 140, ponieważ nie ma tam zbyt dużej przepustowości, no chyba, że do Katowic Ligoty dobuduje się drugi tor tak jak kiedyś było to planowane wtedy to ma sens ale z drugiej strony łącznica to lepszy pomysł ponieważ Łaziska Średnie w tym momencie zyskałyby codzienne połączenia. A więc pociągi zapewne Kolei Śląskich mogłyby się zatrzymywać od Katowic: Katowice Ligota, Katowice Piotrowice, Tychy, Wyry, Łaziska Średnie, Łaziska Kopanina, Łaziska Huta, Orzesze Miasto, Orzesze Zawada, Palowice Kolonia, Żory, Żory Baranowice, Warszowice, Studzionka, Pawłowice Śląskie, Jastrzębie Zdrój Bzie, Jastrzębie Zdrój Górne, Jastrzębie Zdrój. Można również alternatywnie odtworzyć linię z Jastrzębia Zdrój do Wodzisławia Śląskiego. Nie ma sensu wykupywać nowych gruntów, ciąć tysięcy drzew i niszczyć setki domów i pól skoro można poprowadzić linię kolejową śladem zlikwidowanej w pewnej części linii nr. 159. Mam nadzieję, że włodarze zaakceptują ten pomysł.

Do malkontentów27.07.2021 5:40

Może w koncu zamknie pyszczek, ten "yntelygent" co zawsze tu pisał ze kolej jest niepotrzebna i nigdy nie powstanie?
Jak ci teraz w gębie, skoro już wiesz ze kolej będzie w Jastrzębiu na 100%, bo takie są standardy w UE.

Janina z Bunkra.27.07.2021 5:36

Jaka prezydent_ówna taka kolej.
Chwała wielkiej pszczole.

Papa27.07.2021 1:19

Po pierwsze można zrobić kilka tras, jedna przez Rybnik, Wodzisław, druga przez Orzesze, Żory, Pawłowice. Trzecia awaryjna przez Zebrzydowice. Ale żeby miało ręce i nogi to konieczne drugi tor z Ligoty do Chałupek, odbudowa Żory -Orzesze, Pawłowice-Jastrzrębie, Zebrzydowice- Jastrzębie. Nie wspomnę o odbudowie Orzesze- Gierałtowice w razie objazdów w sam raz linia dodatkowa

E.T.26.07.2021 23:14

Źle czytasz i źle interpretujesz TEK.
Kolej do CPK ma omijać i Jastrzębie i Wodzisław i Rybnik, a przystanek ma być w Mszanej i chce zrobić wokół tego przystanku ring kolejowy Jastrzębie, Żory, Rybnik, Wodzisław. Pomysł genialny!

do Tomasz Bachlaj Dziś o 20:1726.07.2021 21:40

Dlatego że ta kolej to jest tylko w swerze marzeń notabli którzy chcą się na opowiadaniu głupot wybic partyjnie i na papierze i nigdy do niej nie dojdzie !!! A ty łykasz takie pierdoły jak dziecko.

Maminek26.07.2021 21:22

Mam nadzieję, że trasa będzie poprowadzona, jak najbliżej centrum, aby dostęp do kolei był większy.

Tomasz Bachlaj 26.07.2021 20:17

Dlaczego najpierw nie poinformują mieszkańców obok których ma przebiegać trasa kolei? Sam mieszkam przy starym torowisku i nie wiem czy mnie to dotyczy

Stasek26.07.2021 19:59

Czytając komentarze ,to mam wrażenie że komentują półgłówki.

Jacek26.07.2021 19:30

Bardzo się ciesze, że w temacie coś się dzieje i miasto takie konsultacje organizuje. Widzę tu większe szanse na powrót kolei do miast niż CPK, czy KDP...

doNie dla TEK26.07.2021 17:36

Jakis Ty głupi ,Jastrzębie schodzi na psy w sumie na siłę zrobili z tego miasto ,żadnej kultury .Tylmko gieksiarze a to juz raczej chwały Jastrzębiu nie przynosi

Otto26.07.2021 16:51

Ooj naiwni naiwni naiwni, jak dzieci we mgle. Co kilka miesięcy wraca temat nowej linii kolejowej przez Jastrzębie-Zdrój. Ileż to już było poważnych konsultacji z notablami zainteresowanych powiatów, które kończyły się niczym. Nową linię kolejową w Jastrzębiu-Zdroju zobaczycie jak świnia niebo.

on26.07.2021 16:31

W 2021 miało być oddane na kwk Jasmos centrum logistyczne tak hucznie zapowiadane przez PIS i itp i co? zrezygnowali z tego po cichu!!! . Przez Jastrzębie nigdy nie pojedzie pociąg chyba ze z węglem albo odpadami na hałdy!!! Ten rząd to jedno wielkie kłamstwo i obietnice bez pokrycia

Andrzej26.07.2021 15:47

Tylko przez Wodzisław ,i tyle temacie

Wirtuoz26.07.2021 13:04

Na pewno głowny dworzec musi być w centrum. Najlepiej na ul. Podhalańskiej, ba przeciw placu autobusowego A.Bożka.

Łysy26.07.2021 12:17

Stacja powinna być na Manhattanie o nazwie Jastrz nie Zdrój - centrum przesiadkowe Manhattan

Byk26.07.2021 10:56

Niech zamias wodzislawia idzie do cieszyna to by mialo wiekszy sens bo wodzislaw jest beznadziejny albo rybnik Ja bym zrobil linie rybnik jastrzebie cieszyn z odnoga do cpk i w kierunku katowice i w druga do ostrawy

Marek 26.07.2021 10:50

...prawym pasem po wiślance ????

Lol26.07.2021 10:41

Oj brak komentarzy ? Czyżby "mieszkańcy" jeszcze spali po klikaniu bzdur po nocy.

Nie dla TEK26.07.2021 10:25

Należy wykluczyć z tej dyskusji TEK z Wodzisławia, który ewidentnie działa na szkodę Jastrzębia. Towarzystwo Entuzjastów Kolei z Wodzisławia za wszelką cenę chce aby kazdy wyjeżdżający pociąg z Jastrzębia jechał przez Wodzisław. I obojetnie czy to będzie pociag do Katowic, Wisły czy Bielska, wszytko musi jechać przez Wodzisław, aby ratować wodzisławsko-rybnicki odcinek i nadać mu odpowiednią rangę. My jako mieszkańcy 90 tys miasta nie możemy dopuścić, aby nam takie nic nie znaczące stowarzyszenie z innego miasta, dyktowało odbudowę kolei w naszym mieście.

Gość26.07.2021 10:12

Trasa pociągu powina przebiegać od ogrzewalni na Północnej, potem koło E'Lecreka, następnie obok skwerku na przeciwko PKO , dalej obok Supersamu aby każdy z podróżnych mógł się dokładnie przyjrzeć jak wygląda rozwijająca się patologia meneli w Jastrzębiu Zdroju wspierana przez dobrych samarytaninów i tym podobnych matek Teresek z Kalkuty.

Górnik26.07.2021 9:12

Proponuję: Zebrzydowice - Jastrzęcie, Cieszyńska, Podhalańska, Arki Bożka, Al. Piłsudskiego, Graniczna, Cicha - Bzie i dalej po trasie. Czas przejazdu Jastrzębie - Katowice 14 min.

Ja 1126.07.2021 8:37

Mam nadzieję że konsultację tylko dla mieszkańców. Znający realia wielu "życzliwych" z sąsiedniego powiatu będzie brudzić.

Łysy26.07.2021 8:36

Chce PKP do Wodzisławia bo autobusy kursują niereguralnie

Przemko26.07.2021 7:30

To transmisja nie może być dostępna dla każdego ? XXI wiek a trzeba się zgłaszać ... dziwne rozwiązanie.

Kris26.07.2021 7:25

Fajnie byłoby jakby trasa biegła przez moją działkę , a najlepiej przez środek domu :) Przytulił bym parę złotych i ciao z tej zapyziałej dziury.

3,2,1 ... Wyć!!!

Jam konsultant26.07.2021 7:22

Dobrze że te konsultację oline nie są tylko dla zaszczepionych hahahha

Instytut26.07.2021 7:13

Od nadmiaru tych nowych linii kolejowych, parków handlowych i przestrzeni przyjaznych aż głowa boli.

Domagam się konsultacji w sprawie usytuowania szaletów miejskich.

Raper klasztorny26.07.2021 6:27

Nieważne którędy, byle omijał z dala Wodzisław.