Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Koszt 1 km linii kolei dużych prędkości to 40-60 mln zł

Kolejne konsultacje w sprawie przebiegu linii kolejowej odbędą się w środę, 6 kwietnia. Tym razem zainteresowani mieszkańcy spotkają się w hali widowiskowo-sportowej.

Koszt 1 km linii kolei dużych prędkości to 40-60 mln zł

Poprzednie spotkanie ze względów epidemicznych odbyło się online. Teraz, 6 kwietnia, każdy zainteresowany może przyjść do hali widowiskowo-sportowej, przy al. Jana Pawła, początek o godzinie 17:00, aby porozmawiać na ten temat.

Podczas konsultacji internetowych poruszono wiele kwestii, m.in. koszt budowy kolei dużych prędkości. Według specjalistów wynosi on 40-60 milionów złotych za 1 km i jest to wielkość torowiska dwukierunkowego. Pytano również o to, czy wiadomi, ile domów zostanie wyburzonych, jednak informacje te ze względu na to, że mogą ulec zmianie, nie są publikowane.

Wszelkie uzyskane na etapie konsultacji sugestie oraz informacje będą miały istotne znaczenie podczas doprecyzowywania rozwiązań projektowych w trakcie kolejnych etapów realizowanego zamówienia.

23 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~@ myśliciel (80.51. * .251) 02.04.2022 20:11

Można by. Ale w tym wypadku ktoś by nie zarobił na przekrętkach i nie opłacalne dla tych co przy tym kombinują.
Ja o tym już pisałem z 3 lata temu. Żeby zrobić jak piszesz i w dodatku darmowe albo tanie ale częste połączenia do dworców PKP już istniejących. I w dodatku z głową wedle połączeń pociągów a nie 1h przed i 2h po pociągu ja to mam miejsce teraz z MZK i PKP Zebrzydowice.

~myśliciel (46.134. * .52) 31.03.2022 15:17

Za te pieniądze to można puścić darmowe autobusy do Katowic co 15 minut do końca istnienia tej upadającej osady górniczej.

~Iza (188.137. * .108) 31.03.2022 07:32

Do Jowity - Drabas do Katowic 20 zł. Pociąg z Wodzisławia 8 zl dla studenta. Kiedy ostatnio jechałaś drabasem?Czy w ogóle jechałaś?Wolę jechac dwie godziny pociągiem niz godzinę tym czyms takim niby busem koszmarnym.

~@ Jowita Dziś o 15:30 (80.51. * .251) 30.03.2022 21:00

A pojedziesz pociągiem do Katowic? Przypomnę Ci - ten pociąg nie pojedzie w 45 minut a minimum prawie 2 godziny.
Szybko zmienisz zdanie i wsiądziesz do nielubianego drabasa. Nie dość że szybciej to ceny podobne albo i busem taniej będzie.

~Jowita (83.10. * .176) 30.03.2022 15:30

Ja tam jestem za tym aby kolej była. Dzięki temu będę miała wybór bo teraz to tylko Drabas do Katowic jeździ.

~I <3 Jaszczembie (80.188. * .244) 30.03.2022 05:43

@Xdfds

"Dworzec powinien być na bziu, ruptawie i w zdroju."

I koniecznie na Gogołowej, bo mieści się tam mennica.

~Gość (80.51. * .251) 29.03.2022 22:16

Może ktoś mądry w końcu napisze:
Ta kolej szybka to nie ta co będzie o ile będzie w Jastrzębiu.

~Spostrzegawcze Oko (188.137. * .248) 29.03.2022 20:14

Jeśli koszt 1 km torowiska kosztuje od 40 do 60 mln. To za te pieniądze wszystkie drogi w Jastrzębiu będą nowe. Obwodnica kosztowała 130 mln. odcinek około 9km. budowany od zera. Na polach zaoranych pługiem.

~Iza (188.137. * .108) 29.03.2022 20:07

odzywają się przedstawiciele pewnego właściciela "busów".

~Iga (188.137. * .108) 29.03.2022 20:06

Śmieszne są opinie ludzi którzy ostatni raz widzieli pociąg w latach 90tych.Wystarczy pojechac do Wodzislawia czy Katowic i zobaczyć ile ludzi teraz jeżdzi, czasem trudno o miejsce siedzące. Koleje Śląskie mają bardzo porządny standard.

~abc (31.179. * .5) 29.03.2022 19:38

Przeciez to sie nie splaci nigdy

~Zibi (46.134. * .106) 29.03.2022 18:10

Mieszkam przy torach i widziałem ilu jeździło pociągiem ludzi (można było policzyć na palcach)śmiechu warta ta inwestycja.jestem na Nie

~Xdfds (87.239. * .85) 29.03.2022 15:08

Dworzec powinien być na bziu, ruptawie i w zdroju.

~Gość (93.179. * .130) 29.03.2022 13:49

Stop wyburzeniom na Górnym.

~Gość (93.179. * .130) 29.03.2022 13:48

wszędzie się kolej opłaca.Ale jeden dworzec w Zdroju chyba wystarczy.

~seboc (31.179. * .1) 29.03.2022 13:10

Jastrzębie płaci podatki na kolej, ktorej nie ma.
Wstyd dla państwa, ze 90 tys miasto w srodku Eurokołchozu nie ma kolei.

~wiluś (89.64. * .196) 29.03.2022 12:32

Kiedyś Gierek wybudował Jastrzębie a teraz pani burmistrz wszystko chce burzyć...zaczęła od mostków nad torami pózniej wyburzyła budynki stacji kolejowych które to były budynkami zabytkowymi...a teraz będą wyburzać domy pod linie energetyczną a w dalszej perspektywie pod nikomu nie potrzebną linie kolejowa !!! tak że z Jastrzebia zostaną tylko blokowiska i troche Zdroju!!!

~Pies Barona Munchhausena (31.179. * .1) 29.03.2022 11:16

Jestem za połaczeniem kolejowym od samego początku. Pamietam, jak 30 lat temu jeździlo się piciągiem do Wisły. Ale to były czasy!

~Jontek (5.184. * .201) 29.03.2022 11:02

Zamknąć te złodzieje prądu.

~gz3 (89.25. * .86) 29.03.2022 07:54

przywrócić kolej... totalnie idiotyczny pomysł od samego początku, totalnie nie opłacalny.

~Pies Barona Munchhausena (178.27. * .27) 29.03.2022 07:52

Bajki bajeczki dla naiwnych.

~Ola (188.137. * .108) 29.03.2022 07:33

Czy nie wystarczy dworzec w Zdroju? Po co odcinać Górne, żamykać Grodzką,burzyć domy.

~Ola (188.137. * .108) 29.03.2022 07:32

Skoro linia u tak kończy się na Górnym i będzie to ślepy tor, to chyba wystarczy dworzec w Zdroju? Po co wyburzać domy. Poza tym - jeśli przedłuży się Północną aż do Zdroju,. dystans do dworca się zmniejszy,