Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Znowu wzrosną ceny biletów autobusowych

Od nowego roku zmienią się ceny biletów autobusowych Międzygminnego Związku Komunikacyjnego w Jastrzębiu-Zdroju. Bilety jednorazowe zdrożeją o 20 groszy, a okresowe nawet o 6 zł. 

Znowu wzrosną ceny biletów autobusowych

Ceny normalnych biletów jednorazowych zwiększą się o 20 groszy, natomiast ulgowe o 10. Już w lutym za normalny bilet do 10 minut zapłacimy 2,40 zł, a za ulgowy 1,20 zł. Bilety z Jastrzębia do Rybnika wzrosną o 40 groszy za normalny i 20 groszy za ulgowy.

Podwyżki dotkną również biletów okresowych. Na przykład, za bilet normalny S1 (wszystkie linie na terenie jednego miasta) zapłacimy 98 zł, a nie 92 zł jak jest jeszcze dziś. Ten sam bilet, ale ulgowy będzie droższy o 3 złote.

Decyzja o podwyżce spowodowana jest wystąpieniem Wodzisławia z MZK.

51 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Greningo (178.37. * .0) 01.01.2013 12:03

Podwyżki cen biletów co 5 miesięcy-bezcenne...

~AnonimowyAndrzej (79.202. * .135) 31.12.2012 15:31

Jeszcze jedno co jest śmieszne... Akcja sprzed nie wiem... roku? Ceny biletów są podnoszone, w kiosku od pani usłyszałem, że na starych nie można jechać chyba, że dokupi się bilet 10gr. No to pytam się pytani czy ma te nowe, (minęły 4 dni od podwyżki) pani nie miała, no to może ten za 10gr? Nie, także nie ma. I co wtedy zrobić drogie MZK? :)

~pasażer 58 (85.219. * .243) 31.12.2012 09:34

od 1 lutego

~monoa (178.180. * .174) 30.12.2012 20:41

CZy nowe ceny biletow obowiazuja od 1stycznia?czy do pewnego czasu mozna jezdIc na starych?

~pasażer 58 (85.219. * .243) 30.12.2012 18:12

Bilet 5zł , za jazdę bez biletu 2000 zł kary, za spóżnienie autobusu potrącenie 50% pensji kierowcy, za brak ogrzewania wywalenie z roboty na pysk.....będzie czysto , ciepło ,kuturalnie .. proste?

~only (84.234. * .81) 30.12.2012 14:56

MZK to skansen, czerwony skansen.

~Do kanara (178.37. * .0) 30.12.2012 14:09

To niech miasto nie wspomaga MZK i niech będą bilety poi 10zł,tylko wtedy zobaczymy kto będzie jezdził autobusami,hm???
Co MZK robi z tymi pieniędzmi które dostaje poprzez sprzedaż biletów???
Ceny biletów mamy jedne z najdroższych w Polsce,jakośc jedna z najgorszych...

~pytam (88.90. * .64) 30.12.2012 11:45

W takim razie ile nasze miasto musiałoby dopłacić, żeby cena biletu nie zmieniła się?

~oolek15 (85.202. * .130) 29.12.2012 21:11

Gapowicze gapowiczami (wysiadka na najbliższym przystanku powinna być + mandat oczywiście) - ale wyłapywanie gapowiczów i ściągalność mandatów to sprawa MZK, sądów itd. @Daniel: Po pierwsze, dla ścisłości - u nas autobusy jeżdżą na ojeju napędowym i LPG. Po drugie: Należy się zastanowić ile MZK pożera pieniędzy i co oferuje w zamian a nie oczekiwać od przewoźników żeby schodzili z cen (u nas cena za wozokilometr nie jest jakaś strasznie wielka [wręcz przeciwnie], a PKM wyżyć i unowocześniać się musi). Poza tym widziałeś kiedyś autobus PKMu na stacji benzynowej? Jeżeli tak to tankował LPG, bo PKM posiada własną stację paliw - z ON, który to kupują w przetargu. MZK pożera dużo kasy i to jest problem. Na razie w pełni zauważył go tylko Rybnik.

~do kanara (84.234. * .81) 29.12.2012 18:53

kanar, nie cwaniaku, MZK to dziadowska firma, po kolei wszystkie miasta ją olewają i rozwiazują umowy. Czy to normalne, ze nie s w stanie uruchomić nowych linii, że dają sobie podbierać klientów busiarzom? Czasy się zmieniły, ustrój się zmienił, a MZK nie.

~Daniel (178.37. * .0) 29.12.2012 16:48

Ceny benzyny poszło bardzo do dołu a bilety MZK do góry...gdzie tu jest sens???Złodzieje i NIC więcej...

~Kanar (89.73. * .202) 29.12.2012 16:10

Na całym świecie miasta dopłacają do komunikacji miejskiej, bo nie ma takiej co by dochody przynosiła. Z całym szacunkiem. Gdyby nie dotacje z miasta bilet kosztowałby 10zł. Nie porównywać Łodzi, Wrocławia czy Warszawy do Jastrzębia-Zdroju. Inna sprawa. Czasami na jednym kursie 10-ciu gapowiczów. Pytam się, kto za nich zapłaci? Wstd, żeby dorośli ludzie dopuszczali się takiego złodziejstwa. Pasażera bez biletu powinno się wywalać do rowu bez poniesienia konsekwencji. Z waszych wypowiedzi wynika, że wszystko się wam należy, a pasażer to święta krowa. Kto z was krzyczał, że przed świętami masło było droższe o 1zł? Kupowaliście bez opamiętania. Powodzenia.

~oolek15 (85.202. * .130) 29.12.2012 11:50

Po prostu MZK robi ludzi w balona. 3 autobusy przegubowe, które ok. 15:00 już nie kursują? W większości miast na biletach jednorazowych można się przesiadać, więc czemu nie u nas (i to przy takich cenach)? Tzw. E-karta miała u nas być wprowadzana \"do końca 2011 roku\" - i gdzie jest? Kto pozwala kursować takim czymś jak np. na 103 [albo 101 w niedzielę rano]? Dlaczego autobusy jeżdżą stadami? A że politycy wożą się samochodami to ich MZK nie interesuje (chyba że tych zasiadających w MZK - ale tych to tylko dodatkowa kasa interesuje).

~Mieczysław (83.5. * .97) 29.12.2012 11:43

Na tym to polega, że jak jedziesz z Ruptawy czy Boryni to liczba pasażerów nie jest w stanie spłacić przejazdu. Za to 101 powinna kosztować parę groszy gdyby podzielić to na wszystkich pasażerów. Tym niemniej czy to Wrocław czy Jastrzębie- miasto, czyli wszyscy nawet jak nie jeżdżą, dopłaca.

~do młynarski (84.234. * .81) 28.12.2012 22:34

bzdury opowiadasz, więcej ludzi jest w dużych miastach, ale i większy obszar. Jeździłem n.p. z Psiego Pola (osiedle na obrzeżach, dosć małe) do centrum Wrocławia i zawsze były miejsca siedzące, a bilety były tańsze niz u nas. I była też komunikacja nocna, mogłem sobie o północy jechać z centrum na to Psie Pole, u nas to jest nie do zrobienia jak i wiele innych rzeczy.

~Młynarski (84.234. * .174) 28.12.2012 22:14

To że są drogie bilety autobusowe to sie zgodzę, wystarczy spojrzec. Nie porównywałbym natomiast Łodzi czy większych miast do Jastrzębia. Mamy tu tylko 90 tys. ludzi. Wiec tym samym mniej osob korzysta z komunikacji. Gdyby było ich więcej, kazdy autobus byłby prawie pełny co skutkowałoby tym ze wiecej osób \"składałoby\" sie na koszty utrzymania i tym samym bilety byly by tansze. A u nas te koszty rozkładaja sie na mniej osób i dlatego jest drożej. Fakt faktem kursy mogliby jakos lepiej ulozyć bo często jest tak ze o pewnych godzinach autobusy jeżdżą przepełnione a o innych są prawie puste (co rowna się dokładaniu do tych nierentownych kursów). Swoja droga gdzies czytalem ze prezes MZK zapewnial ze wystąpienie Wodzislawia z MZK nie wplynie na ceny biletów... a tu jednak niespodzianka.

~Adam (82.40. * .42) 28.12.2012 22:00

oj wkradła się pomyłka, 1.20 PLN kosztują bilety 20 minutowe, 1.60 PLN 40 minutowe na wszystkich mozna się przesiadać.

~Adam (82.40. * .42) 28.12.2012 21:50

łoł w tej chwili bilet ulgowy, 30 minutowy w Łodzi kosztuje 1.20 PLN i można się na nim przesiadać..

~Aleksander Mioduszewski (84.234. * .206) 28.12.2012 15:58

Do prezesa MZK: obyś przez tę pazerną chciwość piechotą łaził. Albo gorzej. Bez wyrazów szacunku.

~leming (84.234. * .81) 28.12.2012 15:01

Powinno być drogo, bo, jak mawiał Lech Wałęsa, o takem Polskem walczylimy.

~Arka (89.73. * .202) 28.12.2012 13:33

@penisa. Jestem takiego samego zdania. Co do kultury kierowców to racja. Same chamy. My pasażerowie też kulturą nie grzeszymy. Bydło ma w sobie kulturę i inteligencję. A kto zapłaci za stadiony i autostrady? To dopiero początek dramatu.

~penis (31.175. * .73) 28.12.2012 12:47

bilet do dziesięciu minut powinien kosztować 5 zło i to ulgowy ! A normalny 12 zł

~cran (77.252. * .31) 28.12.2012 01:02

polecam www.blablacar.pl warto

~h (89.72. * .94) 28.12.2012 00:20

no no, jeszcze trochę europejskie standardy - 1 euro za normalny będziemy płacić -.-

~bb (87.239. * .181) 28.12.2012 00:04

Niech robią tak dalej, to już nikt nie będzie korzystał z mzk. W Wodzisławiu bilet miesięczny 60zł, a ulgowy 30zł kosztuje, a bilet do 10minut - 1zł. Na szczęście za 3 lata wynoszę się z tego chorego miasta. I już mnie więcej tu nie zobaczą.

~ikop (84.234. * .48) 27.12.2012 22:45

I znów wszystko przez Wodzisław, no ileż można?

~biednyAleZaradny (89.72. * .97) 27.12.2012 21:32

no chyba ich pogieło w 5 czesciach. zapomnijcie ze na mnie zarobicie hehehe kupilem sobie jednosladowiec i bede wymiatał na drogach :)

~Stefan (195.34. * .77) 27.12.2012 21:12

Chyba już nie będę korzystał z autobusów.

~gouvu (87.239. * .208) 27.12.2012 21:08

Dopiero co była podwyżka - ceny nie idą w parze z jakością usług, kultura kierowców odbiega od \"sredniej\" znacząco, autobusy spóźniają się notorycznie - syf, kiła i mogiła - pytam się za co płacić? Za to, że nie można doczekać się na przyjazd taboru, za to, że wewnątrz większosc zapuszczona i nie ma gdzie usiąść. A kogo obchodzi że Wodzisław wystąpił z MZK - wygląda, ze teraz każdy powód dobry, by wyciągnąć od pasażerów więcej pieniędzy. Życzę, by w MZK zatarły się wyszystkie autobusy, albo by się cały tabor zimą rozłożył. Niedługo będą wozić tylko samych siebie, bo normalni ludzie będą korzystali z przewozów albo przewoźników innych niż mzk. Od 1 lutego ani grosza więcej.

~Adiem (85.202. * .114) 27.12.2012 18:28

krótko i na temat gdzie jest rzecznik konsumenta

~Realista (178.37. * .0) 27.12.2012 18:22

Dopiero co podnosili ceny(jak się nie myle to we wrześniu)a tu już kolejna podwyżka...
Niech robią tak dalej a coraz więcej ludzi będzie jezdzić prywatnymi busami,które nie dośc że są tańsze to jeszcze bardziej zadbane i jakośc jazdy w nich jest lepsza niż w brudnych miejskich autobusach.

~Pan Moderator (84.234. * .174) 27.12.2012 17:39

Proszę skupić się na temacie. Sprawa fabryki z Tych to zupełnie inna kwestia, niezwiązana nawet z naszym miastem.

~słowik (78.31. * .1) 27.12.2012 17:37

29-ęć osób od maja do grudnia każdego miesiąca to znaczy że od maja zwolnili już 230 osób bez prawa do odprawy!!!!!! A w przyszłym roku 1400 następnych.Mam te informacje z portalu z Tych,szczegółów nie znam, dla mnie szokujące jest samo to że w taki sposób się zwalnia.30 osób to już zwolnienie grupowe a 29 to już pojedyncze!!!!!!!!!

~do Mieczysław (84.234. * .81) 27.12.2012 16:52

najlepiej to rowerem, niech już miasto zacznie myśleć o odśnieżaniu dróg rowerowych zimą, niech ludzie do roboty i szkoły jeżdżą na rowerach ZA DARMO, codziennie 4.80 zł w kieszeni! Po dwóch dniach mamy już 9.60, to prawie tyle co kg mięsa wieprzowego albo prawie 5 piw! Po trzech dniach mamy obiad w zwykłej restauracji! Po trzech miesiącach mamy prawie 3 stuwy więcej!

~do Mieczysław (84.234. * .81) 27.12.2012 16:44

29 osób co miesiąc, a w sumie cała zmiana, półtora tysiaca podobno, tylko, ze nie od razu, a \"ratami\". I zwiazki nic nie rozwaliły, bo zakład był wydajniejszy niż włoskie, tyle, ze rząd włoski zainterweniował i produkcja przenosi się tam. Rząd polski dłubał w nosie w tym czasie.

~Stały klient MZK (85.202. * .245) 27.12.2012 16:25

Powiem że tym sposobem MZK będzie jedną z najdroższych w swojej branży firmy , bo nawet w Warszawie Bilet kwartalny bodajże wychodzi 92 zł na miesiąc. Należy wspomnieć , że rozkład jazdy ten z przystanków i strony internetowej się różnią. Widać nie mają czasu zmieniać na aktualne bo te 10 minut wcześniej czy później to bez różnicy.

~And (79.202. * .199) 27.12.2012 16:20

Kiedyś autobusami dojeżdżałem do szkoły. Oki, minęło 6 lat, a dalej autobusy jakie były takie są, a ceny idą czasami bardzo w górę.

~ptaszyn (89.72. * .56) 27.12.2012 16:07

Jak to dobrze,że nie jeżdżę tym środkiem lokomocji! 2.40 za 10 min! chyba kogoś pogięło i to równo.Te trzy przystanki mogę się przespacerować a i własnym samochodem koszta są niższe! Życzę MZK w Nowym roku jak najmniej konfliktów z pasażerami oraz zakupu RYKSZ! bo jak nie to wam konkurencja wejdzie..

~Mieczysław. (10.2. * .115) 27.12.2012 15:51

Słowik, 29 osób to perfidia? A co mają zrobić jak im związki fabrykę rozwaliły?

~mk (84.234. * .81) 27.12.2012 15:40

Trzeba było nie rozwalać torów tylko wyremontować, do Rybnika i Cieszyna dałoby się jeździć, pociągi były na prąd, ceny benzyny nie miały wpływ na koszty