Ta strona wykorzystuje pliki cookie Odwiedzając portal JastrzebieOnline.pl zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz akceptować cookie na swoim komputerze, opuść stronę. Więcej informacji o wykorzystaniu plików cookie znajdziesz w polityce prywatności.

Zamknij
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 0°°
7 października 2015

Błąd przy pobieraniu opłat za e-bilet. Są reklamacje

Błąd przy pobieraniu opłat za e-bilet. Są reklamacje
fot. MZK Jastrzębie-Zdrój

165 osób złożyło do tej pory reklamacje związaną ze złym naliczaniem opłat za przejazdy utobusowe. Osoby, które korzystały z e-biletu mogły stracić nawet kilkanaście złotych. MZK przyznaje, że błąd się pojawił. Awaria jest już naprawiana.

Niektórzy pasażerowie mogli natknąć się na błąd systemu naliczania opłat e-biletu. W ponad 100 przypadkach (na 700 tys. operacji) źle naliczono kwotę za przejazd (na niekorzyść pasażera). Teraz Międzygminny Związek Komunikacyjny uruchamia procedurę reklamacyjną poszkodowanych pasażerów. Co ważne, reklamacje przyjmowane są również w przypadku gdy naliczenie opłaty nastąpiło z winy użytkownika (np. złe przyłożenie e-biletu do czytnika).

- Najwyższa kwota reklamacji wyniosła 13,60 zł na niekorzyść pasażera, najniższa 20 gr. Łączna kwota niesłusznie naliczonych opłat to niecałe 500 zł - informuje MZK.

Awaria najczęściej występowała na trasach o dużym zagęszczeniu przystanków. Powodem błędu są wady modułu elektronicznego. Firma, która zajmowała się wdrażaniem systemu już pracuje nad naprawieniem błędu.

- Dla naszych klientów system elektronicznej obsługi jest nowością, dlatego też na tym etapie podchodzimy do sprawy ze zrozumieniem i również tego typu reklamacje rozliczamy na korzyść pasażera - mówi Karolina Budkiewicz z MZK.

Polub i udostępnij
Czytaj też

Gminy dopłacą do MZK. Wzrasta dotacja, zapłacimy o 950 tys. zł wiecej Gminy dopłacą do MZK. Wzrasta dotacja, zapłacimy o 950 tys. zł wiecej

"To koniec dziadowania". Jastrzębie walczy o pozycję w MZK "To koniec dziadowania". Jastrzębie walczy o pozycję w MZK

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (19)
gosc24.03.2016 2:08

Oni okradaja ludzi. Zawsze w MZK Jastrzebie mozna bylo kupic kilka biletow u kierowcy. Ja znow, po dlugim czasie niekorzystania, wsiadlem i kupilem dwa bilety. Okazalo sie ze ZMIENIONO SYSTEM i ze NIBY WSZYSCY wiedza. No nie wszyscy, ja nie wiedzialem, okradziono mnie, nie oddano nadplaconych pieniedzy i nie zezwolono mi na powrot na tym bilecie rowniez ( kierowca i kontrolerzy ). Otrzymalem dzisiaj list od kierownik MZK JASTRZEBIE ze reklamacja nie zostanie uwzgledniona. Jezeli ktos mial podobna sytuacje bardzo prosze o kontakt sprawa jest u wladz miasta i w prokuraturze, domagam sie natychmiastowego zwolnienia pani kierownik - Doroty Pietrzak. W kazdej firmie, kazdym sklepie, hurtowni itp itd w przypadku pomylki czy nieporozumienia zwraca sie nadplacone pieniadze. Kierownik MZK Jastrzebie dokonuje wymuszenia, rozboju. Prosze tutaj odpowiedziec kto chce dolaczyc sie do sprawy, zero kosztow z Waszej strony lub prosze pisac do wladz miasta, do Pani prezydent. Pozdrawiam.

Bastek0009.10.2015 19:23

do Pasażerka do komentarza z dziś o godz 15:57

Idzie zarejestrować e bilet na okaziciela zarejestrować , w tym systemie
Czyli spróbuj , zakładając , konto na tej stronie co jest niżej podana , w moim poprzednim Komentarzu o godz 15:06 wpisujesz numer tej e biletu na okaziciela
Nie szkodzi ze korzystasz z portmonetki niespersonalizowanej".- idzie ją zarejestrować na tym koncie - jedynie co to miejsce pesel nic się nie wpisuje - i można dokonać sprawdzania Historii kasowania tej portmonetki niespersonalizowanej".
Jedynie już na tą portmonetki niespersonalizowanej".- nie zakodujesz biletów Miesięcznych , Okresowych i oraz Tygodniowych i tez nie dokonasz , wpłaty na tą kartę na portmonetki niespersonalizowanej".
Jedynie te portmonetki niespersonalizowanej". - doładujesz prawie już we wszystkich Kioskach Ruchu - są wyjątki które nie mają , ale ich jest już mała ilość takich punktów - gdzie nie idzie doładować tej karty na okaziciela

A dla wyjaśnienia e bilet na okaziciela - to znaczy ze korzystanie tylko z portmonetki niespersonalizowanej".- , gdzie macie , daną sumę kasy wpłaconą

Czyli Pasażerka - można ją zarejestrować i możesz wysłać reklamacje do Biura Obsługi Klienta jak ci za dużo z portmonetki niespersonalizowanej" pobrało >
Odpis jak ci się uda tą reklamacje złożyć do tego Biura Obsługi Klienta e biletu ? czekam na odpowiedz

Pasażerka09.10.2015 15:57

Bastek, napracowałeś się, natłumaczyłeś, ale Twój wysiłek poszedł na marne, bo ja na szczęście nie jeżdżę często i korzystam z "portmonetki niespersonalizowanej". Takiego e-biletu nie można w internecie zarejstrować , doładować ani sprawdzić stanu konta.

Bastek0009.10.2015 15:06

do Pasażerka do komentarza z dziś o godz 11:00

Nikt ci nie każe jechać do tego Biura Obsługi Klienta e - biletu na ul: Przemysłową
Reklamacje można , wysłać z każdej poczty e mailowej - tylko w tej wiadomości napisać numer e biletu i ewentualnie jak się pamięta , w którym to było , dniu i o której godzinie był ten kur autobusem

A jak ktoś jest ciekawski , czy dobrze mu system pobiera opłaty ,to może założyć konto na stronie podaję linka do niego
https://e-biletmzkjastrzebie.com/rejestracja 

i na tej stronie dokonać , przez siebie wpisu

w pole gdzie pisze Pełna nazwa + podać swoje Imię i Nazwisko
w pole , gdzie pisze Użytkownik - wpisać swoje logo - może być np maks
w pole , gdzie pisze Hasło - podaje się , hasło , które potem się pamięta podczas logowania do tego systemu
w pole gdzie pisze adres e -mail = wpisuje się swój adres poczty e - mailowej może być -----@---
w pole , gdzie pisze powtórz swój e - mail - to ponowie się wpisuje ten sam co u góry jest wpisany

i po prawidłowym wypełnieniu tego rejestracji - proszę zalogować się na swój podany e - mail i potem , na niego przyjdzie wiadomość , żeby potwierdzić , te konto i kliknąć , w ten linka co , będzie w tej wiadomości
i jak będzie dostępny i aktywne te konto , to wchodzimy na linka

https://e-biletmzkjastrzebie.com/logowanie 

Wpisujemy w pole Użytkownik - swój login czyli jak wyżej np mak
Wpisujemy w pole Hasło - swoje hasło jakie podaliśmy w formularze rejestracji
i logujemy i jak zalogowaliśmy się , do tego serwisu
i następnie u samej góry mamy napis Twoja strefa :- naciskamy na nią i ukazuje się następujące pola
naciskamy e - kartę i ponownie wyświetla się stan karty i dodaj kartę lub moje karty
i tam wpisuje się , cały numer tego e biletu a jak jest imienny , to dla bezpieczeństwa podaje się pesel
i po dobrym wpisaniu tego numeru tej e - karty możemy przejść w historię skasowania
czyli postępujemy następni tak
Twoja Strefa - - Stan Karty - Historia porponetki - Historia skasowań - doładowanie porponetki - zakup biletu okresowego
twoja - strefa - i pod nim jest takie coś jak wnioski i reklamacje - wniosek o zablokowanie e biletu lub o wydanie duplikatu e biletu - i tez jest reklamacja pasażera - gdzie można napisać jakieś skargi , np Złożyć reklamacje z powodu błędnego poprania kasy za przejazd
i to na tyle nic to trudnego , wiem że dużo ludzi przy wysiadaniu dużo błędów popełnia - przy wysiadaniu to tylko przykładamy kartę do kasowania i niczego nie naciskamy na kasowniku !!
Najlepsze jest jak osoby które maja prawo do ulgi - wyrobić , sobie e bilet imienny z zdjęciem i , tam już jest na tym e bilecie ulga zapisana - i nie ma przymusowego już , wtedy naciskania na kasowniku literki U = w ten sposób sam kasowani pobiera opłatę , jak ulgowy przejazd

Pasażerka09.10.2015 11:00

165 reklamacji złożyły osoby, które miały czas i ochotę jechać na drugi koniec miasta. Podejrzewam, że oszukanych było 10 razy więcej. Mi pobrało za 3 bilety po 2,40, ale nie będę brała wolnego dnia tylko po to aby odzyskać 4,80. Byle do wyborów. Myślę ,że Jastrzębianie zrozumieją, że złodziejskie MZK to PIS i wybiorą właściwie.

S109.10.2015 8:32

A niby tylko parę reklamacji było. Ha Ha

Ernest08.10.2015 9:48

A ja złożyłem reklamacje i dostałem negatywną odpowiedź. Normalna banda amatorów i fuszerantów

Pokaż wszystkie opinie (19)