Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Pomysł na Jastrzębie? Zobacz świetny film

Biuro projektowe ToProjekt zrealizowało film na temat koncepcji zagospodarowania naszego miasta. Projekt zakłada nie tylko przebudowę ulicy 1 Maja czy ulicy Piłsudskiego, ale jest to również kompleksowa analiza i koncepcja na nasze miasto.

Pomysł na Jastrzębie? Zobacz świetny film

Koncepcja była już prezentowana mieszkańcom podczas konsultacji społecznych, teraz jednak została ujęta w filmie, który ilustruje pomysły na zwiększenie użyteczności i upiększenie naszego miasta. To kompleksowe ujęcie tematu zmian, które w przyszłości mogą zostać wprowadzone w naszym mieście. W filmie możemy zobaczyć pomysł na zagospodarowanie terenów miasta na ulicy Piłsudskiego, Parku Zdrojowego czy Domu Solidarności (wraz ze ścieżką edukacyjną).

- Jastrzębie-Zdrój jest niezwykłym i pięknym miastem. Trzeba tylko dobrze patrzeć i nieco zmienić kilka rzeczy, które pozwolą miastu być takie jakie powinno być - mówią projektanci z ToProjekt.

Film został stworzony przez biuro projektowe ToProjekt, które zrealizowało koncepcję zagospodarowania naszego miasta. Sam film jednak jest inicjatywą biura i nie został zlecony przez urząd miasta.

46 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~K3 (37.47. * .156) 06.11.2016 13:17

Do seboc i reszty:
Oczywiście zgadzam się w pełni. Jastrzębie jest doskonale zlokalizowane, mamy niedaleko zarówno go Górnoślaskiego Okręgu Przemysłowego jak i Ostravy, a to są już miasta/aglomeracje gdzie pracy jest na pęczki i to w różnych branżach. Niestety nasze miasto zostalo niesamowicie skrzywdzone przez likwidację linii kolejowej, oczywiście do pracy można dojechać samochodem (sam dojeżdżam do Katowic), ale osoby bez prawa jazdy prawdopodbnie rozważą już przeprowadzę, bo dojazd rozlatującym się busem to (przynajmniej dla mnie) coś nie do zaakceptowania. Budowa szybkiej i wygodniej komunikacji szynowej z sąsiednimi miastami oraz aglomeracjami jest, jak dla mnie absolutnym priorytetem dla naszego miasta.

~seboc (193.28. * .1) 31.10.2016 10:30

@do seboc
Przeciez o tym pisze. Patrz na takie Monachium. Miasto czesto nazywane jest milionowa wsia. Nie bez powodu. Wysokiej wielkomiejskiej zabudowy niewiele a za to terenow zielonych i parkow multum. Sciezki rowerowe, kilka systemow rowerow miejskich.
I to nie przeszkadza istnieniu 6 linii metra, sieci S-Bahn i kolei. Wiele osob pracuje w miescie a mieszka na wsiach i w okolicznych miasteczkach, dokad szybko mozna dojechac.
Skoro w Jastrzebiu nie ma przemyslu a jest w Katowicach, Gliwicach i Ostrawie. Naturalna koleja rzeczy byloby umozliwoc ludziom dojazd do pracy. Jastrzebie centrum biznesowym nie zostanie. Jednak dzieki geograficznej lokalizacji mogloby byc niezlym miejscem do zycia dla wielu.

~Znawca tematu (83.27. * .180) 31.10.2016 08:36

Widać jak mało komentujący znają realia. Gdzie w większym mieście sadzi się drzewa przy głównej arterii miasta, aby powstał jakiś tunel? Gdzie projektuje się rewitalizację terenów, w naszym wypadku Zdrój, gdzie większość terenów jest w rękach prywatnych? Zmiana organizacji ruchu na ul. 1 Maja już raz była. Z ulicy dwukierunkowej zrobiono jednokierunkową i to wystarczy. Ruch nie jest duży, a twierdzenie, że 90 % pojazdów tylko przejeżdża jest wyssane z palca. Tu nie chodzi o narzekanie, ale o realne spojrzenie na temat. Poza tym od tego nie będzie nam się żyło lepiej, a turyści nie będą przyjeżdżać całymi autobusami, a by zwiedzić Jastrzębie.

~Obi (84.234. * .174) 29.10.2016 17:51

Nowe miejsca pracy jak najbardziej tyle tylko że przyciągną rzesze osób z ościennych gmin jak to się ma wJSW i potencjalny inwestor nie będzie patrzył skąd pochodzi pracownik tylko jakie ma kwalifikacje.Zaściankowość części naszych mieszkańców nie pozwala im na pozytywny odbiór tegoż filmiku bo treść i obraz tam zawarty przerasta ich pesymistyczne nastawienie do wszystkiego .Kibicuję pani Prezydent za Jej chęć do zrobienia z Sypialni przyjaznego i urokliwego miasta tylko potrzeba do tego wiecej wiary i entuzjazmu ze strony samych mieszkańców.

~Prawdomowny (89.25. * .138) 29.10.2016 12:31

@znawca_tematu: piona!
Wreszcie jakis glos zdrowego rozsadku w gaszczu papki prounijnej. Niestety malo kto rozumie, ze kolorowe bloki, drzewka i krzaczki obok nowych chodnikow nie stanowia dobrobytu i miejsca gdzie warto osiasc, zalozyc rodzine i zyc. Dobrobyt buduje sie praca, dluga praca ktora przeklada sie na zyski miasta i dopiero wtedy mozna uskuteczniac modernizacje, wieksze zmiany. Ludzie zachlysnieci sa propaganda sukcesu, uwierzyli w bajki jak to na zachodzie jest swietnie i tak trwaja w tych przekonaniach od x lat. Te wszystkie ladne animacje to iluzja, bajki dla najmniej wymagajacych i widzacych. Tylko miejsca pracy moga zatrzymac mieszkancow i przyciagnac nowych - nic innego.
Pozdrawiam myslacych..

~leśny zwierz (31.179. * .1) 28.10.2016 20:41

Uwaga na geniusza klawiatury o nicku znawca tematu. Czytając jego mądrości można odlecieć, jak po dopalaczach. Biedaczyna pisze, ale sam nie wie o czym. Włącz myślenie znawco, bo się zagubiłeś.

~do Bobas Dziś o 8:07 (5.172. * .32) 28.10.2016 19:05

Wyjazd ze Zdroju, obok dworca się korkuje.
Dużo kierowców unika 11 Listopada która też się blokuje na rondzie z cieszyńską, ale jeśli zrobiono by ulicę którą pokazuje film od ul Zdrojowej do ul Północnej, a zostało tam tylko paręset metrów, nie korkowało by się rondo obok urzędu skarbowego i pewnie obok dworca \"Zdrój\".
Połączenie Dworca Głównego na Sybiraków z ul Pszczyńską i dalej do obwodnicy też ułatwiło by wjazd do centrum.
Połączenie ulic 11 listopada przez Kondziołowiec do Pszczyńskiej, rozładowało by ruch na rondzie obok US i Zdroju.
W tej chwili są tylko dwa najkrótsze i najszybsze wjazdy i wyjazdy z centrum Jastrzębia kierunk Wodzisław, Rybnik, Pawłowic jedno ul Zdrojową drugie od ul Rybnickiej do Piłsudskiego na światłach, kierowcy szukają innych ul. które się nie blokują

~znawca_tematu (89.72. * .29) 28.10.2016 18:21

Zabawne są te próby opluwania mnie przez maluczkich zakompleksionych polaczków. :) Pełni skrajnej ignorancji nie mając nic sensownego i merytorycznego do napisania, zaczynają pluć, bo nawet 1/3 z tego, co napisałem, ich zwyczajnie przerasta. :) Pokazali smarkom i mentalnym gówniarzom na obrazku \"pięknie wyglądające\" Jastrzębie i od razu czują się ważniejsi. :) Tacy nowocześni i europejscy. :) Nie wiem czy się śmiać czy płakać nad tą niedouczoną hołotą. :)

~do seboc (89.78. * .62) 28.10.2016 17:38

Seboc mówisz żeby patrzeć na dobrze prosperujące miasta zachodu. To ja patrze i wiesz co widzę? Zachodnie miasta odchodzą od koncepcji \"wyśpij się i najedz\". Tworzą własne miejsca gdzie po prostu żyje się ludziom lepiej. I chodzi tutaj i jakieś wspólne \"rzeczy\" gdzie jest zielono, ładnie. Trend jest taki że nawet duże miasta wyłączają/usuwają ulice by zachęcić ludzi do korzystania z nóg/roweru/komunikacji miejskiej. Radzę się trochę zaznajomić z tematem niż palić głupa by patrzeć na miasta zachodu. Moim zdaniem cała koncepcja jest genialna. Co prawda dyskoteki bym nie zrobił na rondzie a coś bardziej pożytecznego. Ale ul. Piłsudskiego mistrzostwo i do tego fontanna na 1 Maja zahaczająca o park. W takim mieście chciałoby się żyć. Tylko gdyby jeszcze usunąć z nich tych maruderów którzy tylko wszędzie widzą minusy, byłoby super.

~donek (31.179. * .1) 28.10.2016 15:56

Ten \"znafca tematu\", to jakiś skrzywdzony osobnik. Same ponure komentarze, bez życia i jaj. Idąc tokiem myślenia \"wielkiego znafcy\", to wybudujmy sobie wszyscy ziemianki, bo nic sie nie opłaca. Skąd się tacy mega-pesymiści biorą? Pozdrawiam wszystkich, którym zależy na Jastrzębiu, a \"znafca\" niech najlepiej i najszybciej opuści to miasto.

~Do Grzegorz (31.179. * .1) 28.10.2016 14:52

Masz racje z miejscami pracy ale znając nasze realia to te miejsca dostana mieszkańcy Wodzisławia a nasi znowu na banicje skazani.
Popatrzcie po parkingach przy różnych instytucjach same rejestracje SWD trochę SCI i SZO.

~do znawca_tematu Dziś o 11:01 (87.207. * .188) 28.10.2016 14:20

Każdy nierozgarnięty umysłowo ma takie zdanie o sobie jak ty. Na niczym się nie znasz ani niczego nie umiesz. Zapisz się do PiS. Tam takich potrzebują. Brak logicznego myślenia jest twoją największą siłą. Tym się możesz popisywać.

~Pachoł miejski (85.14. * .18) 28.10.2016 13:36

znawco tematu , krynico mądrości , żródło wiedzy wszelakiej, oświeć nas maluczkich, wiedzą swoją podziel się, tej mądrości nie skrywaj w sobie , bo nieludzkie jest ukrywanie tak wielkich projektów , które tylko w twojej głowie urodzić się mogły o Padre......prosimy o choć ułamek tego co projektujesz dniami i nocami mając zapewne przyszłość tego miasta .. ach co ja mówię całego narodu i nie waham się tego powiedzieć .. całego świata.

~seboc (193.28. * .1) 28.10.2016 13:28

Moim zdaniem podejscie, ze miasto musi byc nowoczesne i musi miec \"cos\", do czego ludzie beda wracali, jest bledne.
Czasy sie zmienily. Prawie kazdy ma samochod. Prawie kazdy ma internet. Prawie kazdy zwiedza swiat. Swiat stal sie globalna wioska, dla Polaka nie ma juz prawie granic. Problem tylko skad na to pieniadze. Odpowiedz nasuwa sie sama - z pracy. Ale jak pracy nie ma i nie bedzie?
W latach 80. i 90. XX w. ludzie narzekali, ze Jatrzebie to miasto-sypialnia, ze nic sie nie dzieje. Czasy sie zmienily. Dzis Jastrzebie i inne podobne miasta moga byc wciaz sypialnia, ale sypuialnia dumna.
Potrzebny jest szybki transport do Rybnika, Gliwic, Ostrawy i Katowic. Ale taki na miare XXI w., tj. szybki regularny pociag jezdzacy co 20-30 minut, pokonujacy odcinek miedzy miastami z predkoscia 160km/h. A obok stacji kolejowych wielkie tanie parkingi P+R.
Wiec moze zamiast kolejnych koncepcji z pogranicza S-F czy innego paranormal activity, zakladajacych, ze Jastrzebie-Zdroj to jedyne zamieszkane i wyizolowane miejsce we Wszechswiecie, podpatrzec jak robi sie to w dobrze prosperujacych miastach na Zachodzie?

~Znawca tematu (83.10. * .28) 28.10.2016 11:40

Ci architekci nie mają bladego pojęcia o zabytkowym charakterze Zdroju. Chcą rewitalizować tereny, które w większości należą do osób prywatnych i to od nich zależy jak będzie wyglądać ich własność. 90 % samochodów tylko przejeżdża przez ul. 1 Maja? Chciałbym zobaczyć te badania. Kto i kiedy je przeprowadził? Wciskacie ludziom kit, aby zablokować przejazd przez Zdrój. Obecna sytuacja jest dobra. Droga jednokierunkowa, minimalne zagrożenie wypadkowe, przyjazna komunikacja.
Dom Solidarności to jakaś porażka. Tym bardziej w Zdroju.
Aleja Piłsudskiego ma wyglądać jak jakiś tunel w lesie. Teraz jest przejrzyście co podnosi poziom bezpieczeństwa. Oczywiście dochodzi do wypadków, ale kiedy aleja zostanie zarośnięta przez drzewa to już można sobie wyobrazić wzrost liczby wypadków.
W sumie ręce opadają jak niekompetentne osoby biorą się za \"rewitalizację\" naszego miasta.

~znawca_tematu (89.72. * .29) 28.10.2016 11:01

Słowa krytyki skierowane do mnie są tak bajecznie zabawne, że szkoda tracić na nie więcej czasu. :)
Najbardziej rozbawił mnie geniusz, który stwierdził, że mam \"poglądy z późnej komuny\", kiedy cały mój tekst aż wypchany jest wolno-rynkowymi propozycjami, a więc skrajnie sprzecznymi z późną i każdą inną komuną, Im dalej czytam tym więcej śmiechu.

Pisałem coś o ignorantach, i proszę - uderz w stół. Już na mnie szczekają. :)))
Dzieci poczytajcie najpierw jakieś książki, bo jak na razie pleciecie co wam slina na język przyniesie wykazując się totalną nie wiedzą i nie znajomością definicji terminów, do których się w swoim bełkocie odwołujecie. :)))

~Miro (78.8. * .69) 28.10.2016 09:17

Jakby nie było sklep to też zakład pracy :P Prawdą jest że trzeba przyciągać inwestorów ale z drugiej strony czego my oczekujemy? Jastrzębie nie ma tak dobrych terenów żeby wybudować tutaj jakąś super duża fabrykę. Z drugiej strony większe miasta mają przewagę w ściąganiu inwestorów np. ze względu na dostępność pracowników czy chociażby mogą dać większe ulgi (miasto nawet jakby dało jakieś ulgi to mocniej obciąży to budżet miasta które ma 400 mln rocznie, niż takie które ma powiedzmy 900 mln rocznie. A odnośnie pracowników to spora część mężczyzn kształciła się w kierunku górniczym. Jaki więc interes ma inwestor który potrzebuje np. chemików? No nie znajdzie tutaj po prostu pracowników. A tacy inwestory robią takie analizy bo przecież musi im się interes opłacać. W Jastrzębiu raczej będą się tworzyć mniejsze firmy, które zatrudniają może 10-20 pracowników a nie wielkie fabryki.

~Patryk (5.172. * .219) 28.10.2016 09:09

Za dwa lata Janecki chce wrócić... trzeba się zastanowić kogo chcemy. Wolę p. Hetman, bo Ona przynajmniej coś działa. Widzę jej efekty w postaci nowych chodników, remontów ulic itd. Ilu inwestorów przez 12 lat ściągnął do miasta Janecki? Ile fabryk, zakładów, hal produkcyjnych powstało za czasów Mariana Janeckiego? Wszystko co wybudował albo było przepłacone, albo było bublem.

~Grzegorz (46.148. * .170) 28.10.2016 08:36

Po pierwsze trzeba stworzyć miejsca pracy w postaci zakładów produkcyjnych różnych branż co będzie alternatywą jak już miejsca pracy na kopalniach zostaną ograniczone do minimum- do czego powoli zmierzamy :-( i wtedy miasto będzie powoli umierać, co już się dzieje. Bez powyższego kroku nie ma po co tworzyć tych wszystkich miejsc gdyż młodzi będą dalej uciekać z Jastrzębia. Pomysł fajny ale nawet gdyby stworzyć dużo miejsc pracy w naszym mieście to pewnie nie doczekamy się większości pokazanych inwestycji. Wobec tego film wydaje się być propagandowy. Pani Prezydent, proszę zacząć od zakładów pracy bo z tego ludzie żyją ( nie kolejne sklepy !!)

~Obi (84.234. * .174) 28.10.2016 08:08

Za dwa lata macie szansę na wybór kolejnego prezydenta i nową okazję na biadolenie i opluwanie włodarza miasta.Znawcy tematu będą mieli szansę wykazać sie swoimi walorami literackimi w zaciszu domowego ogniska bo na zewnątrz brakuje naszym \"znawcą\" odwagi i chęci do działania.

~Bobas (83.29. * .35) 28.10.2016 08:07

W 4:14 min ktoś chce kompletnie zakorkować ulice... Najpierw zachwala to, że mamy płynne przejazdy, a później doprowadza do tragedii.. Przecież sam mówi, że ponad 90% samochodów przejeżdża ul. 1 maja. Skierowanie tych ponad 90% na drogę z i tak już gęstym ruchem przy ul. energetyków doprowadzi do ogromnych korków!! Niech spróbuje w godzinach szczytu wyjechać z dworca w zdroju w lewo (stronę lidla).... korki są czasem aż pod parking przy stokrotce. No płakać się chce jak się tego słucha...
Jeżdżę zdrojem kilka razy dziennie od lat i wiem, co się stanie jak ten głupi pomysł wejdzie w życie.

~Kajtek (84.234. * .174) 28.10.2016 07:47

Ależ tu \"znawców tematu\"za Janeckiego tylu nie było bo widocznie nie było tematów a mieszkańcy wiedli spokojne sielskie życie.

~Mati (80.238. * .153) 28.10.2016 01:15

Oglądam ten film już drugi raz i nie wiem co w nim jest świetnego. Chyba tylko to że robi ludziom wodę z mózgu. Najpierw chwalą układ drogowy że jest sprawny a potem chcą go rozwalać. Pokazują kiepskie przymglone zdjęcia robione porą późno jesienną gdy na drzewach nie ma liści ale perspektywa jest już zielona i drzewa są od razu duże. I ten budynek na rondzie pięknie podświetlony o każdej porze dnia. Ciekawe tylko jak będą ci ludzie wewnątrz ewakuować się w razie pożaru. Albo jak go wybudują bez zamykania ronda i alei.

~życzliwy (188.117. * .4) 27.10.2016 21:46

Jastrzębie może być piękne....wystarczy tylko wysiedlić mieszkańców bo to oni szpecą to miasto...prawdziwi polacy...

~Do "znawca_tematu" (5.172. * .222) 27.10.2016 21:45

Człeku, nie obrażaj innych od nieuków, kiedy sam nim jesteś. Wychodzisz z błędnego załozenia, że skoro Ty jesteś matoł, to inni również. Bladego pojęcia nie masz o jakimkolwiek rozwoju, a co dopiero o rozwoju miasta mówić. Tępotą swoją dorównujesz poprzednim władzom tego miasta a do tego powielasz puste i niczym nie poparte argumentacje wszystkich, lewaków, którzy tylko czekają aż wszystko im się podstawi pod nos. Zakładów pracy nie da się załatwić w rok czy dwa. Jest to proces długotrwały i niepewny. To nie to samo, co 20 lat temu, kiedy zakłady szukały miejsca na działalność. Teraz to miasta szukają zakładów. Nie da się więc przez następne 20 lat nic nie robić w mieście, tylko tworzyć miejsca pracy. Wszystko trzeba robić dwu i trzytorowo. Ścierżek musi być wiele. I tak działa obecny prezydent miasta. Ty masz poglądy z późnej komuny i do tego widoczne braki w wiedzy dotyczącej takich przedsięwzięć. Do tego sugerujesz żeby miasto nie korzystało z unijnych dotacji. Ty naprawdę nie masz pojęcia co piszesz, a do tego wygłaszasz takie chore poglądy. Nie korzystać z środków unijnych, bo nie ma w mieście pracy? znaczy, ci co tutaj pozostali mają zdychać w post komunistycznym wystroju bo taki znawca jak ty uznał, że skoro nie ma nowego zakładu pracy, to nie powinno być również inwestycji związanych z upiększeniem, unowocześnieniem miasta dla innych? Weź człeku walnij się w ten poniemiecki łeb i nie pisz już więcej takich wypocin......Aha, i to ty idź do szkoły, a nie posyłasz tam wszystkich innych ....... Pozdrawiam wszystkich optymistów....;-) ;-)

~do "znawcy tematu" (87.207. * .188) 27.10.2016 21:41

Może się na czymś znasz, ale na pewno nie na tym o czym piszesz. Bezsensem jest pokazywać co w Twojej opinii jest bezsensem, bo wszytko. Najpierw miasto musi się pokazać z dobrej strony tym, którzy chcą tu zainwestować, Żaden inwestor nie chce otwierać swojej firmy w mieście brzydkim. Inwestor wie, że zaraz po uruchomieniu produkcji UM zacznie naciskać na inwestowanie, które nic nie daje inwestorowi. Inwestor musi część pracowników ściągnąć z innych swoich firm. Musi zainwestować w uruchomienie produkcji i chce żeby mu się te pieniądze zwróciły. Każdy człowiek, który idzie na rozmowę z przyszłym pracodawcą chce się zaprezentować jak najlepiej. Nigdy odwrotnie. Tak samo jest z naszym miastem.

~sławomir (87.101. * .252) 27.10.2016 21:23

Nareszcie koncept, który może poważnie upiększyć Jastrzębie. Z takiego wyglądu miasta byłbym naprawdę dumny. Zawsze mówiłem, że Zdrój to perełka, tylko przez lata był zapuszczony. Brawo!

~Jerzy (87.207. * .188) 27.10.2016 21:23

Jestem przeciwnikiem \"domu \"solidarności\" który będzie się odwoływał do ZZ \"Solidarność\". Ten związek w lutym 2014 zniszczył kopalnie na zlecenie Jarosława Kaczyńskiego, który chciał się pozbyć problemu przed przejęciem władzy. Do tej pory JSW działa tylko dlatego, że się wyprzedaje ze wszystkiego. Jej akcje na giełdzie rosną w jakiś tajemniczy sposób. To powinno być dokładnie zbadane przez NIK i prokuraturę. Nawet górników to zdumiewa i cieszy choć bardzo dziwi. Jestem za \"Domem Solidarności\" ludzi jako takich. Bez względu na zapatrywania, pochodzenie, i wszystko inne co może dzielić. Bardzo dobrze pokazana wstępna koncepcja. Idea przedstawiona przez biuro projektowe jest realne i daje nam możliwość szybkiego rozwoju. Gdyby tak jeszcze znaleźć duże firmy, które by chciały otworzyć produkcję właśnie tutaj. Bliskość autostrady jest dużym pozytywem.

~Ogarniety (89.78. * .62) 27.10.2016 18:49

Gdzie praca, gdzie praca? Tylko to słyszę. Ano jak się stworzy taką choćby 1 Maja ładną to myślicie, że nie będzie pracy dla np. kawiarenek, restauracji wokół? Pewnie że się miejsca pracy stworzą bo będzie tam przychodzić więcej osób niż teraz. Tak samo przy budowie tego wszystkie mogą zarobić jastrzębskie firmy a np. budowa tej dyskoteki czy co tam będzie to może przejąć na siebie prywatny inwestor który może akurat przy okazji rozkręci podziemia. To wszystko się wiąże ze sobą. To nie jest czarno-biała tylko. Poza tym jeśli jesteście tacy mądrzy co niektórzy to może byście własną działalność założyli a nie tylko czekali na gotowe aż kto inny da wam pensje. Inni mają robić, myśleć, pracować a wy tylko na gotowe byście chcieli...

~Gość (5.172. * .127) 27.10.2016 18:27

Kto miałby wybudować dyskotekę na rondzie Miasto ?
Czy prywatny inwestor ?

~do K3 (31.179. * .1) 27.10.2016 18:23

A po co nam praca w Jastrzębiu? W Wodzisławiu nie ma pracy w ogóle, a wszyscy SWD pracują w Jastrzębiu lub Rybniku. Może w końcu ktoś inny będzie tworzył miejsca pracy dla jastrzębian. Według danych GUS w Jastrzębiu jest obecnie 33 tyś. miejsc pracy, w Wodzisławiu 7 tyś, w Żorach 9 tyś.a w Rybniku 34 tyś. I co ty na to?

~trololo (188.172. * .35) 27.10.2016 18:17

Dzień dobry poproszę o kosztorys tego przedsięwzięcia

~Mieszkaniec (89.72. * .234) 27.10.2016 17:59

Ręce opadają jak czytam wypociny tych malkontentów. Nasze miasto ma wiele walorów i trzeba je tylko odkryć. Będzie pięknie! Zobaczycie.

~Gość (195.34. * .240) 27.10.2016 17:13

Przestańcie rysować, a zacznijcie dbać o miasto. Od kilku tygodni koło śmietników zalegają tzw. gabaryty, chodniki pełne psich odchodów, krzywe chodniki, dziurawe drogi, a im się marzy City. Władze lepiej niech się zastanowią co z miastem po zamknięciu kopalń i wyjeździe młodych. już niedługo będzie tutaj mieszkało co najwyżej 50 tys. ludzi, w większości starych.

~znawca_tematu (89.72. * .29) 27.10.2016 16:14

Co to za kretyński spektakl?! Co to za absurdalny bełkot i robienie ludziom wody z mózgu? Widać dorwanie się do koryta z unijnymi dotacjami, przetargami na to i tamto wśród znajomych królika pobudza wyobraźnie!

Jak powyższy plan zagospodarowania naszego miasta ma się do realiów dziś panujących? Dla kogo chcecie budować to wszystko. Z jakich pieniędzy bedziecie to utrzymywać? Ile nieuctwa i zwyczajnej ignorancji musi okupować mury naszego urzędu miasta nawet nie chcę wiedzieć!

Kompleksowa przebudowa naszego miasta nie może odbywać się w ramach sztucznej, nie podyktowanej naturalnym procesem rozwoju inwestycji. Nasz miasto się wyludnia. Ludzie tutaj tracą pracę, wyjeżdżają za granicę. Nie mają też do niczego wracać. W jaki sposób tego rodzaju rozwiązania mają pozytywnie wpłynąć na status jastrzębia-Zdroju.

Tylko skończony ignorant i człowiek bez elementarnego pojmowania otaczającej Jastrzębie rzeczywistości może zachwycać się tego rodzaju PROPAGANDĄ. Ludzie zejdźcie na Ziemię! Panująca nad miastem ekipa, próbuje jedynie wykorzystać ewentualne fundusze unijne i stworzyć sobie bazę ogromnych rurociągów i podpiąć się pod kurki z unijną kasą dla siebie samych. To co na wideo na dzień dzisiejszy i co najmniej na najbliższe 15 lat nie ma racji bytu.

Jastrzębie Zdrój jeśli chce rozwijać się w stronę solidnego i nowoczesnego miasta najpierw musi zatrzymać tu swoich mieszkańców. To praca ludzi, przedsiębiorczość i aktywnośc społeczna może spowodować, że tego rodzaju dążenia nie skończą się KATASTROFĄ.

W sytuacji, w której jesteśmy nie ma innej drogi i stworzyć z naszego miasta jedną wielką strefę ekonomiczną na wzór strefy wolnego handlu. Jastrzębie najpierw musi obrosnąć w wielkie przemysłowe strefy, w których wszelkiego rodzaju firmy będą mogły korzystać z wolno-rynkowych przywilejów takich jak zniesienie podatku dochodowego, zmniejszenia kosztów zatrudnienia, zniesienia przymusowych opłat dla małych i średnich przedsiębiorców w pierwszych pięciu latach istnienia. Dopiero wtedy, kiedy nasze miasto dzięki zniesieniu tych wszystkich panujących dziś regulacji przyciągnie do siebie nowych mieszkańców, stanie się \"ziemią obiecaną\" górnego śląska, będzie można myśleć o inwestycjach.

To co widzicie na powyższym filmiku, to bezczelne sięganie do unijno-publiczneju kasy, na którą wszyscy się składamy. W skrócie, chcą Was okradać, na krótką metę stworzyć iluzję rozwijającego się miasta, a potem zniknąć i zostawić nas wszystkich jak HIMILSBACHA Z ANGIELSKIM!!! NIE DAJCIE SIĘ NABIERAĆ!!!

~mieszkaniec (93.179. * .168) 27.10.2016 15:34

A przecież pani prezydent twierdzi, że w kasie miasta na wszystko brak pieniędzy, skąd weźmie więc środki na takie inwestycje? Czyli znów obietnice bez pokrycia i liczenie na naiwność mieszkańców?

~Gość (87.205. * .207) 27.10.2016 13:55

niedoczekanie Nasze,ani żeby tak upiększyć miasto,ani żeby strefa ekonomiczna się rozwinęła

~Gość (93.179. * .245) 27.10.2016 13:50

Zapomnieli wszystkim dodać maseczki, bo na chwile obecną tu sie można tylko udusić!

~Do Kajtek (217.99. * .37) 27.10.2016 13:47

\"Sam film jednak jest inicjatywą biura i nie został zlecony przez urząd miasta\"

~do K3 (78.8. * .69) 27.10.2016 13:46

Ale ładne, przemyślane miasto też przyciągnie do siebie inwestorów. Moze nie fabryki, ale mniejszych inwestorow. A przecież większość podatków jest własnie od mikro i małych przedsiębiorców a nie tych dużych.