Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Walczą o uczniów na osiedlu Barbary

Burzliwy przebieg miało czwartkowe spotkanie prezydent Anny Hetman i naczelnika Wydziału Edukacji Andrzeja Pawłowskiego z rodzicami uczniów Szkoły Podstawowej nr 12. Tematem była przyszłość placówki i, co się z tym wiąże, możliwość powołania drugiej szkoły podstawowej na osiedlu Barbary, w obecnym Zespole Szkół nr 1. 

Walczą o uczniów na osiedlu Barbary

 - O likwidacji państwa szkoły mowy nie ma - zaczęła spotkanie prezydent Anna Hetman.

Poinformowała, że Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół nr 1 zwróciła się do Kuratorium Oświaty z prośbą o przekształcenie obecnego Gimnazjum nr 6 w ośmioletnią szkołą podstawową z oddziałami dwujęzycznymi. Kuratorium wstępnie zaaprobowało tą propozycję. Wiąże się ona z tym, że od przyszłego roku szkolnego, 2017/2018, uczniowie, którzy ukończyli klasę szóstą w SP 12, będą kontynuować naukę w klasie siódmej w już nowo powołanej podstawówce, która zajmie miejsce Gimnazjum nr 6. Następnie dzieci będą kontynuować naukę w tej szkole, już w klasie ósmej. Poza tym ulica Turystyczna ma wejść w skład obwodu przynależnego dla podstawówki z ulicy Granicznej, ale ma się to stać od roku szkolnego 2019/2020.

- Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły. Jednak tak naprawdę wszystko zależy od kuratorium, bo to ono ma decydujący głos w tej sprawie. Osobiście jestem przeciwko istnieniu dwóch podstawówek na jednym osiedlu. Z powodu powołania kolejnej szkoły nie przybędzie uczniów - mówiła prezydent Anna Hetman.

Zdecydowana większość rodziców obecna na zebraniu była przeciwko powołaniu nowej podstawówki i opowiadała się za tym, aby SP nr 12 była jedyną szkołą podstawową na osiedlu. Rodzice przekonywali, że lekcje w szkole będą najpóźniej, i to w zaledwie kilku przypadkach, kończyły się o godz. 15 w roku szkolnym 2017/2018 i o 16:00 w roku szkolnym 2019/2020.

- Działania nauczycieli z Zespołu Szkół nr 1 to próba ratowania tej szkoły. Należy sobie postawić pytanie, dlaczego z tej szkoły uciekają uczniowie? Dlaczego dzieci po gimnazjum niechętnie zostają w jej murach? Dlaczego „jedynka” nie jest już najlepszą szkołą w mieście - pytał jeden z rodziców?

Inna matka zwracała uwagę na aspekt wychowawczy.

- Czy ktoś pomyślał, jak dzieci 7-letnie mają uczyć się w jednym budynku z 17-18-latkami, bo tak przecież w przyszłości będzie? Kto zagwarantuje mojemu dziecku bezpieczne i normalne warunki nauki. To, co teraz się dzieje, to wyrywanie sobie dzieci i walka o nie! - mówiła zdenerwowana.

Rodzice dzieci z SP nr 12 zapowiedzieli działania w tej sprawie. Postanowili walczyć o to, aby ich dzieci mogły uczyć się w 8-letniej Szkole Podstawowej nr 12 i aby obwód szkolny tej placówki nie był dzielony.

227 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~dwie zmiany (89.73. * .175) 16.02.2017 23:15

Rozumiem, że w tej sytuacji kiedy lekcje w sP 12 będą kończyły się o 16 Pani Prezydent dofinansuje naszym dzieciom obiady, w Katowicach obiad kosztuje 3 pln, w Wodzisławiu 6pln, Połomia też 6, Gliwice 4 pln, Pawłowice 4 pln i na koniec Pszczyna gdzie obiad dla dziecka kosztuje 2,50 pln, Da się?

~chodziłam 12 i ZS1 (89.73. * .175) 16.02.2017 23:11

a teraz mam dzieci w 12 i w zS1 w klasie dwujęzycznej córka w marcu pojedzie do Holandii, młodsza rozpłakała się jak jej powiedziałam, że nie pojedzie bo nie będzie gimnazjum. Gimnazjalistka zachwycona, bardzo wydoroślała w ZS1, w końcu zaczęła się uczyć, a w SP12 miała 5 i 6 nie zaglądając zupełnie do książek. Na zebraniu najwięcej do powiedzenia mieli rodzice 7, 8 10 latków z SP12 którzy nie wyobrażają sobie jak ich \"małe\" dziecko ma dylać do szkoły taki kawał (do ZS1). Drodzy Państwo, uwierzcie ze ten dziesięciolatek w 7 czy 8 klasie będzie miał 170 wzrostu i buta 43 i będzie chodził z 6-7 latkami, to dopiero będzie patologia. Nie jestem przekonana że podstawówka w ZS1 to dobry pomysł, ale nie wyobrażam sobie też kolegów córki z 2 kl gimnazjum (niektórzy 180 cm wzrostu) w ciasnej SP 12. Gimnazja to było dobre rozwiązanie ale się skończyło.
Drodzy nauczyciele ZS1 nie dajcie się zakrzyczeć, są w SP 12 rodzice którzy przepiszą dziecko, do klas dwujęzycznych zawsze było dużo chętnych.

~Aga (89.73. * .175) 16.02.2017 22:34

Dlaczego mam płacić za szkołę językową skoro miałam dwujęzyczną za darmo, właśnie \"nie pasi mi\" jak tu ktoś napisał chodzenie na dwie zmiany do 12, chętnie przepiszę dziecko ale najbliższa szkoła ZS1 została zakrzyczana i nie będzie tam SP w ogóle, liczę że nauczyciele wezmą sprawy w swoje ręce i powstanie szkoła niepubliczna.
Na każde wyjście dziecka poza szkołę jest potrzebna pisemna zgoda rodziców, ja takiej zgody dziecku nie podpiszę, i zobaczymy jak wam krzykacze wyjdzie WF \"na mieście ;-)

~Elo (83.22. * .170) 16.02.2017 22:10

Nie dawno skończyłem edukacje, chodziłem do szkół na wsi i w mieście. Tak naprawdę to nie ma żadnego znaczenia do jakiej się chodzi szkoły. Wpływ na zachowanie uczniów mają ich najlepsi koledzy. W tej samej klasie może być grupa osób, które dużo się uczą, zdobywają nagrody oraz grupa totalnych degeneratów. A dużo starsze roczniki mogą być autorytetem dla \"niezdecydowanych dzieciaków\".

~Zdezorientowana (83.238. * .45) 16.02.2017 18:57

Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego 7-latek i 19-latek w ZS1 to złe połączenie dla rozwoju psychologicznego tego pierwszego, a w ZS5 nikomu to nie będzie przeszkadzało?

~Jonasz Pawlik (89.72. * .178) 16.02.2017 16:38

chodziłem zarówno do 12 jak i ZS1, w 12 paliłem papierosy, w ZS1 piłem alkohol, nie wiem co gorsze

~Do Moderatora (83.5. * .99) 15.02.2017 22:10

Szanowny Moderatorze, zablokuj proszę dodawanie opinii. Wszystkim potrzebny jest czas...

~absolwentka sp12 i zs1 (78.8. * .19) 15.02.2017 21:15

patologia? chyba komuś się coś pomyliło! to w sp12 była patologia! grzesiek, który wąchał klej, palenie papierosów, a duża część mojej klasy skończyła siedząc pod swoim blokiem i żłopiąc browarki. w zs1 był poziom, były wymagania i uczniowie, których tam poznałam, którzy chodzili ze mną choćby do liceum mieli ambicje, plany i dzięki tej szkole możliwości, żeby je realizować. inna sprawa, że szkoła dużo straciła przy chaotycznym i nieprofesjonalnym zarządzaniu poprzedniej dyrektorki, a aktualny dyrektor niestety również kompletnie nie nadaje się na to stanowisko.

~Jastrzębianin (89.64. * .240) 15.02.2017 19:08

Do Roba; pozdrawiam i widzę, że u Pana jest duża wiedza na temat przyszłości naszych dzieci w sp12.Przegraliśmy bitwę o rozładowanie przepełnienia w sp12, ale zapewniam że w przyszłości wygramy wojnę o dobrą przyszłość naszych dzieci.Rodzice sami przyjdą po rozum do głowy jak ich dzieci za rok skończą lekcje o 17.00 i te lekcje wf na dworze etc. Myślimy jednakowo więc proponuję w przyszłości, aby Pan kandydował na radnego naszego okręgu, a poparcie się znajdzie. Pozdrawiam

~Aga (84.10. * .198) 15.02.2017 10:27

No to nieudolny naczelnik teraz się cieszy. Nic nie robi, skłócił nauczycieli i rodziców. Naczelnik jest od podejmwania decyzji, a nie przyklaskiwania dyrektorom. Dlaczego w sąsiednich miastach nie ma takiego problemu. Odpowiedź prosta, bo w WE pracują kompetentni ludzie. Pani Prezydent , czas na zmianę ludzi którzy się do tego nie nadają.

~Genowefa (94.254. * .124) 15.02.2017 10:22

Potwierdzam slowa bylej uczennicy SP 12, mi tez kiedys pokazal, o ile pamietam nazywal sie grzesiek, nauczyciele nie zareagowali a grzesiek wesolo odpalil sie ze swoim ijuscikiem.

~Byla uczennica SP12 (94.254. * .124) 15.02.2017 10:13

Chodziłam do SP12 i chlopczyk z 2 klasy podstawowej zawolal mnie do lazienki i pokazal mi swojego ijuscika, to wydarzenie odcisnelo mi sie na pamieci i teraz nie umiem normalnie zyc.

~zdrojowiec (89.66. * .23) 15.02.2017 07:09

SP stara się o klasy dwujęzyczne. Teraz, kiedy wiadomo, ze w ZS 1 ich nie będzie, czekam na takie klasy własnie w SP4. Wiem, że tam nauczyciele wiele lat sie przygotowali do tego przedsięwzięcia. Czekamy na decyzje rzadzących.

~do do ja (83.5. * .50) 14.02.2017 22:32

Rodzice biedni nie są. Niestety nie można, bo na to trzeba mieć zgodę organu prowadzącego, który przewidział miejsca w obwodowych szkołach i na utworzenie nadprogramowej poza obwodem się nie zgodzi.

~Do "Do Ja" (89.66. * .63) 14.02.2017 21:46

Drodzy biedni rodzice. Nawet gdyby powstała szkoła w jedynce i wasze (za co im współczuję) dzieci byłyby w okręgu, to nikt was nie zmusza do wysłania ich tam do szkoły. Zawsze można złożyć podanie do szkoły z poza okręgu, czyli w tym przypadku wasza wspaniała SP12.

~Rob (89.73. * .175) 14.02.2017 20:58

Dziękuję za informacje zwrotne.
Odpowiadam.
Nie głosowałem ani na PiS ani na PO, ani na Panią Prezydent A. Hetman. Byłem na wszystkich głosowaniach. Jestem apolityczny i mam swoje przemyślane zdanie. Ekonomia jest dla mnie ważna.

Nigdzie nie napisałem że jestem za utworzeniem SP w ZS1, doskonale wiem że 65% dzieci z SP12 jest z ul. Turystycznej. O co idzie w tej grze ? Geniuszem nie trzeba być. Doskonale też wiem że utworzenie SP dwujęzycznego jest możliwe tylko na podstawie SP obwodowej. Szkoda że nie można utworzyć w ZSnr1 SP bez obwodowej (wiem że na to Ustawa nie pozwala), ale być może powstać SP społeczna bezobwodowa (aktualnie zbieram informacje na jakich zasadach).

Chcę w Jastrzębiu SP z klasami dwujęzycznymi, tylko -jak nam nie wszystkim wiadomo- w uchwale RM takiej nie przewidziano. Dla mnie może być i w SP12. Wiem że stara się SP4. Filii SP12 w ZSnr1 utworzyć też się nie da (pytałem) na sali w UM o to Panią Z-ca Kuratora.
Biorę zawsze moje sprawy w moje ręce. Dzieci moje się dobrze uczą, poświęcam im tyle czasu ile jestem w stanie, a ponieważ mam bardzo duży światopogląd wiem co mam robić. Na etapie SP trzeba dużo więcej niż sama SP może dać. A dziecko to tylko dziecko.
Dotychczasowi pracodawcy bardzo by mnie chcieli zatrzymać, najlepiej za 2500 brutto. Pogratulujcie mi sukcesów i dalej możecie siedzieć przed komputerem i najlepiej nic nie robić.

Zastanawiam się czy nie napisać listu otwartego do Kuratorium o otwarcie dwujęzycznej SP , w którejś SP która nie jest przeładowana, i nie będzie przeładowana do 144%. Tak aby co bardziej świadomym rodzicom i mi również umożliwić (w czasie jak my rodzice jesteśmy w pracy) lepszej szkoły dla naszych dzieci. Zrobimy listę , podpisy. Nie można chyba liczyć na UM.

~do ROB (83.5. * .50) 14.02.2017 20:22

Panie ROB proszę wziąć sprawy w swoje ręce, zapisać dziecko do szkoły językowej, jest ich mnóstwo na naszym rynku, rozmawiać przy obiedzie po angielsku i nauczyć dziecko samodzielnie się uczyć, a zobaczy Pan będą efekty.

~Do Roba (89.73. * .103) 14.02.2017 20:16

Jak ci SP 12 nie pasi to zapisz dziecko gdzie indziej i po sprawie!!! Jakoś się nie dziwi, że musiałeś 3 razy w ciągu 4 lat zmieniać pracę... Jako pracodawca nie chciałbym takiego pracownika

~do ROB (89.73. * .191) 14.02.2017 20:10

Wszystko pięknie, ale to, że znika gimnazjum z klasami dwujezycznymi zawdzięczasz kolego DOBREJ ZMIANIE i PiSowi. Pewnie szkoda. Ale cóż, tak wiekszość wybrała to ma teraz skutki. Nie może być w ZS1 kl. 7 i 8 dwujęzycznych podstawówki, tak zwanej bez obwodu, bo prawo pisowskie na to nie zezwala. Natomaist stworzenie obwodu z ulicy Turystycznej to z kolei zmuszanie rodziców innnych dzieci, żeby przez te dwa lata wysyłali dzieci do obecnego ZS 1. A gdzie prawo rodzica do decydowania o tym, gdzie posłać swoje dziecko? Taki węzeł gordyjski zafundowała nam obecna ekipa rządząca i \"podziękujmy\" jej za to przy najblizszych wyborach.

~Rob (89.73. * .175) 14.02.2017 19:59

Do Goska i Rówieśnica. Drogie Panie . Podkreślę to co napisałem. Propozycja Rady Rodziców z SPnr12 z czwartku 9.02.2017 (spisałem z nagrania z komórki) i ich plan godzin w którym lekcje kończą się :
-w roku 2017-2018 dla dwóch klas kończą się o 15.15;
klasy IV : 3 godziny WF na dużej sali gimnastycznej i 1 godzina na małej sali gimnastycznej,
klasy V : 3 godziny WF na dużej sali gimnastycznej i 1 godzina poza szkołą np. basen,
klasy VI :3 godziny WF na dużej sali gimnastycznej i 1 godzina poza szkołą np. basen,
klasy VII realizowały by całe zajęcia WF poza obiektem SP, na obiektach MOSIR (w lecie, ziemie, jesieni, deszczu, mrozie, przejście 10min,przebranie się, 30min wfu, przebranie i powrót 10min),

-w roku 2018-2019 dla dwóch klas kończą się o 16.10;
klasy IV : 3 godziny WF na dużej sali gimnastycznej i 1 godzina na małej sali gimnastycznej,
klasy V : 2 godziny WF na dużej sali gimnastycznej i 2 godziny poza szkołą np. basen lub MOSIR,
klasy VI,VII,VIII :1 godziny WF na dużej sali gimnastycznej i 3 godziny poza szkołą np. basen lub blokowo (naraz po 2godziny) na MOSIR (w lecie, ziemie, jesieni, deszczu, mrozie, przejście 10min,przebranie się, przebranie i powrót 10min),
klasy IV realizowały by 1 lub 2 godziny religii w salkach katechetycznych w Kościele, (reszta chyba też, choć tego nie powiedziano).
MOSIR dostosuje się do wymagań SP12 !!!! pomijając własne potrzeby,zawody, inne imprezy. Nadmieniam, że każde wyjście dziecka poza teren szkoły wymaga zgody rodzica. Wspomnę, że to tymczasowe rozwiązanie nawet jak wyremontuje się czy wybuduje boisko w SP 12 i tak będzie stosowane bo 1 boisko to za mało. A w następnych kilku latach będzie jeszcze gorzej.

Na pewno zgodzicie się też ze mną, że chcemy dać naszym dzieciom jak najwięcej szans i jak najlepszych umiejętności w przyszłości w życiu. Standard oferuje nam Szkoła Podstawowa, ale już widać gołym okiem że to o wiele za mało (uczę się razem z dzieckiem i widzę czego się uczą). Choćby poziom nauczania języka angielskiego - jest za niski i jest go za mało. Szukam alternatywy i dla mnie to klasy dwujęzyczne. Wszystko pięknie, tylko że jak na razie to ich nie ma. NIE MA!. Wielu z nas zrobi dużo, żeby szkoła do której ma chodzić nasza pociecha, ma być jak najlepsza. SP nr 12 nią nie jest i jestem nią deko zażenowany.

Już mnie wkurza to, że dziecko będzie chodzić na 11.00 do szkoły do 16.10. Rodzice w pracy a 10 latka sama musi wyjść do szkoły. A jak przyjdzie, to może lekcje odrobi i z nauki nic, bo zmęczona. No i ten podstawowy poziom z angielskiego, no marnie to wygląda jak za 10 lat przyjdzie wyjść z domu do pracy bez biegłego angielskiego czy innego języka. Nie znajdzie innej pracy jak za minimalne wynagrodzenie. Wiem co mówię, bo przez ostatnie 4 lata 3 razy zmieniałem pracodawcę i wiem jakie są wymagania jak chce się zarobić trochę więcej jak 1700zł i nie pracować na dole (i z tym jest problem) czy w sieciówce za sprzedawcę za popychadło. Poprzeglądajcie sobie oferty pracy, a mój poziom \"Goska\" zostaw w spokoju.
Także , moi Drodzy (do wszystkich) no ... way żebym się biernie temu przyglądał.
Have a nice day.

~Do Ja (89.73. * .103) 14.02.2017 19:50

Bardzo dobrze, że zwołano spotkanie, bo inaczej za naszymi plecami utworzonoby SP7, gdzie moje dzieci miałyby chodzić czego sobie nie życzę

~obserwator (89.72. * .56) 14.02.2017 18:37

Przeczytałem 199 opinii i jedyny wniosek jaki wyciągnąłem to fakt że obecna młodzież jest lepiej wyedukowana niż oburzeni rodzice...

~Ja (91.224. * .172) 14.02.2017 18:36

Gdyby w tym mieście był naczelnik w wydziale edukacji, a nie tylko ktos kto myśli, ze nim jest to nie byłoby tego całego bałaganu. Naczelnik jest od podejmoania decyzji, a nie kumplowania się z dyrektorami. Dlaczego w innych sąsiednich miastach nie ma problemu. Decyzje podjęto na szczeblu wydziału edukacji, przekazano zainteresowanym i nie zwoływano spotkań, komisji itd. zeby skłócać ludzi i udawać że się coś robi. Pani Prezydent , przykro ale z WE w takim składzie to daleko pani nie zajedzie.

~do sluchamzeco (83.5. * .50) 14.02.2017 18:35

W jednej opinii padło słowo patologia i to wywołało taką falę protestów. Dajcie spokój, śmiech na sali. Pojawiały się bardziej obraźliwe komentarze. Ktoś już napisał, spacer, dobra książka i to już koniec...

~Lech (89.73. * .103) 14.02.2017 18:00

Może skończmy już tą dyskusję

~Human (89.66. * .245) 14.02.2017 17:36

Drodzy Państwo
Czy Wy nie widzicie, co się z Wami dzieje? Skaczecie sobie do gardeł, wyzywacie się na poziomie dzieci w podstawówce i używacie mnóstwa kolokwializmow. Jak można Was brać na poważnie? Jestem uczennicą ZS1 od 5 lat i nazywanie moich kolegów i koleżanek patologią, która tylko pali, pije i się narkotyzuje jest wysoce niestosowne. Proszę spojrzeć na nasze osiągnięcia. Ilu mamy laureatów w różnych konkursach. Jaką mamy zdawalność egzaminów. Skoro jesteśmy tak godną pożałowania szkoła, to dlaczego mamy tylu chętnych każdego roku? W naszym gimnazjum jest ok. 6 oddziałów z każdego rocznika. Proszę mi pokazać inna taką szkołę w Jastrzębiu. Uczniowie klas dwujęzycznych, ale też i pozostałych, świetnie mówią po angielsku. W liceum wzbogacmy i poszerzamy tę wiedzę.Mamy ofertę 4 języków do wyboru jako drugi język obowiązkowy. Udzielamy sie charytatywnie, mamy pasje i ambicje na przyszłość. Nie jesteśmy idealni. Nikt nie jest. Ale mówienie, że nie otrzymujemy dobrego wykształcenia jest po prostu śmieszne. Proszę spojrzeć na osiągnięcia naszych absolwentów. Jeżeli Państwo sądzą, że niemożliwe jest, abyśmy mówili tak poprawną polszczyzną, to zapraszam do nas na lekcje. Może się czegoś Państwo nauczycie. We may also teach You sam English because we can speak in this language very well. A nasi uczniowie z rozszerzonej fizyki chętnie opowiedzą o równi pochyłej, po której podobno stacza się nasza szkoła. Chemicy z miła chęcią zbadaja poziom ph ,,kwasu\", jakiego narobiliscie w internecie. Bo tu najłatwiej jest obrażać, prowokować i upokarzać. Tak się zachowują osoby dorosłe? Myślicie, że Wasze dzieci skąd będą brać przykład? Z Was. Nauczycie je nienawiści do drugiego człowieka i tego, że wygrywa się tylko krzykiem. Nie. Tak się nie robi. Nie róbcie tego własnym dzieciom. Jeżeli chcecie nas krytykować, to róbcie to na poziomie. Znając wszystkie fakty o nas. A nie opierając się o plotki pochodzące z niepewnych źródeł. Nienawiść do innych, których się nawet nie zna, jest dla Waszych pociech większym zagrożeniem niż używki. Bo nie będą potrafili żyć w społeczeństwie.
Na koniec tylko kilka słów do Pani Prezydent i Kuratorium. Nie ważne jest to, że nie będzie u nas podstawówki. Ale że uwierzyliscie Państwo w te oszczerstwa rzucane pod naszym adresem, to jakieś jedno wielkie nieporozumienie. Rozumiem, że w ogóle się dla Państwa nie liczymy i każdy może nas obrażać. Ale chyba nie tak powinno się traktować przyszłość tego narodu. Młodzież ambitną, zdeterminowana i pełną zapału. Zatrzymujecie nas już na starcie naszego życia. To boli najbardziej. Dajecie nam do zrozumienia, że z góry skazujecie nas na porażkę. Proszę bardzo. Ale mamy swoją godność i nie pozwolimy na takie traktowanie

~ukośnik (87.207. * .99) 14.02.2017 17:20

Przestań już kobieto/mężczyzno produkować się. Pani/pana wpisy z tym ukośnikiem są już do znudzenia. Uczniu/nauczycielko daj już se na luz. Tylko się pogrążasz i stajesz się żałosny/żałosna.

~sluchamzeco (85.202. * .191) 14.02.2017 16:42

5 dni w tygodniu chodzę do szkoły, uczę się jak najlepiej umiem, staram się zapewnić sobie jak najlepszą przyszłość i słyszę/czytam, że jestem patologią?! Zastanawiam się, czy Państwo myślicie co piszecie, ale po tym, co można tu przeczytać wątpię, czy w ogóle zachodzi u Państwa taki proces myślowy... Jak można obrażać młodych, kształcących się nastolatków. To WY dajecie nam przykład postępowania. I mam się uczyć od Państwa, że nieznanych mi ludzi wymyślać od narkomanów, alkoholików i Bóg wie co jeszcze...? Gdzie tu jakiekolwiek morale? Gdzie szacunek do drugiego człowieka?

~Do Nieporozumienie (5.184. * .155) 14.02.2017 15:12

Dla wiadomości nie można robić\"tworu\" tylko 7-8 klasa. Musi to być podstawówka. A jak mówiła wczoraj Pani kurator i Pani prezydent podstawówka MUSI mieć obwód! A plany były takie, że za 3 lata całą Turystyczna miała być obwodem Sp 7. A Do 12 miałoby tylko Jasną i Szkolną i w tym momencie szkoła jest do likwidacji bo z tych ulic jest bardzo mało dzieci. I tyle w tym temacie!

~Nieporozumienie (83.29. * .185) 14.02.2017 14:54

Nie wile osób piszących tutaj wie lub ignoruje fakt, że reforma zmienia lata kształcenia 1. Podstawówka bedzie mieć 8 lat 2. Liceum 4, technikum 5. Nic poza usunięciem samej nazwy \"gimnazjum\" się nie zmienia. Planem Zs1 było nie przeniesienie, ale utworzenie klasy 7 i 8, które nie podlegałyby obwodom (nie zabierały by uczniów z 12, ale tworzyłyby możliwość przeniesienia się uczniów, którzy by chcieli, bez żadnego przymus. Nieprawdą jest stwierdzenie że dzieci będą miały styczność z prawie dorosłymi licealistami, ponieważ klasy 7-8 to przedział wiekowy 12-15, dzieci w tym wieku to już młodzież więc różnica wieku nie jest żadnym niebespieczeństwem. Inną propozycją Zs1 było stworzenie oddziałów dwu języcznych (zajęcia poza językiem angielskim byłoby prowadzone po angielsku), które byłyby kontynuowane w liceum. Co do zarzutów o patologię szkoły zs1 są nie tyle nieprawdziwe, ale krzywdzące. Zs1 nie promuje takich zachowań. Na korytarzu można spotkać plakaty o narkotykowych, ale ich treść dotyczy działań antynarkotykowych (wcale ich nie promuje, ale potępia). Kadra petagogiczna interesuję się uczniami, potrafii dostrzec problemy i pomaga uczniom je rozwiązać. Bardzo często w czasie lekcji pytają uczniów o samopoczucie, kiedy wydaje im się, że coś może być nie w porządku. Są to ludzie wymagający (a chyba własnie tacy powinni być), ale też wyrozumiali. Ich wymaganiama nie przewyższają możliwości uczniów. Nauczyciele kształtują młodzież zachęcając ją do brania udziału w rozmaitych konkursach, tworzą możliwości równocześnie będąc ludźmi z kreatywnym podejściem. Nasza szkoła ma mnóstwo wad, ale czy istnieje szkoła, która ich nie ma? To dzięki możliwości rozwoju ją wybrałam i był to moja świadoma decyzja.

~Do Jastrzebianka (217.231. * .212) 14.02.2017 14:03

Zgadzam sie z Pania . Wypowidzi p. Barbary S. z ZS1 sa nasaczone agresja. Dlaczego pisze anonimowo -
po prostu boje sie o wasne dziecko , podobnie jak inni rodzice szykan z jej strony. To dla niej typowe.

~Uczennica zs1 (94.254. * .165) 14.02.2017 12:30

Bardzo prosze o ogarniecie swoich nierecjolanych oskarzen. Mysle, ze to bezpodstawne oczernanie naszej szkoly, skonczy sie zle. Dlaczego mowimy o zs1 tak negatywnie? 12 to podstawowka i nie ma mowy o jakis obelgach tak? Chodza tam dzieci z ktorymi mialam do czynienia i bardziej odczuwalam przejwienia \"patologii\". Chodze juz kilka lat do tej szkoly i bardzo dobrze wiem co dzieje sie w naszej szkole. Z nikim nie konkurujemy ani nikomu nie zyczymy zle. Chcemy aby nasza szkola preznetowala sie z dobego imienia i jak najbardziej postaramy sie o powstanie nowych oddzialow bez pomocy Pani Hetman, jej cudownych ministrów i całej Jastrzębskiej rady. Pozdrawiam serdecznie, jezeli ktos chce porozmawiac glebiej na ten temat, zapraszam do dyskusji w wiadomosciach prywatnych. ;)

~Obserwator Rose ^^ (46.76. * .157) 14.02.2017 10:32

Nie czujecie się źle, bezpodstawnie oczerniając starszych uczniów, tylko i wyłącznie w obronie własnego zdania? Jakim prawem rzucacie w ich stronę obelgami (tak, stwierdzenie, że są patologią, to obelga), nawet ich nie znając? Żenujące, że dzisiejsze \"dorosłe\" środowisko potrafi zmieszać z błotem młodzież, idąc za fałszywymi stereotypami i zniechęcając ich do dalszego rozwoju w ich otoczeniu. Powiem tylko, że nie mam powiązania z żadną ze wspomnianych przez Was placówek, więc patrzę od początku obiektywnie. Smutne jest to, że rodzice nie patrzą na to, czy zranią uczniów z ZS1, wylewając tu na nich wiadra pomyj.
Nie mówiąc już o komentarzu UFO, gdzie założone jest, że młodzież nie potrafi się posługiwać językiem na poziomie (gdzie większość rodziców tu nie stosuje się do zasad naszego języka [i netykiety przy okazji], więc w takim razie to są dzieci podszywające się pod rodziców?).
Polecam każdemu tutaj wziąć jakieś leki na uspokojenie, wyjść na spacer, wyciszyć się, a potem, JAK NA DOJRZAŁYCH LUDZI PRZYSTAŁO, wyrazić opinię o sytuacji, nie ubliżając nikomu bezpodstawnie.
PS. Rzucanie oskarżeniami, jakoby nauczyciele mieliby się podszywać pod uczniów, bo nagle napłynęły od nich komentarze, jest śmieszne.
W końcu starczy grupa uczniów, która się zaloguje na tym portalu i stanie w obronie szkoły (którą znają, bo się w niej uczą, w przeciwieństwie do rodziców stąd, którzy nie mają pojęcia o sytuacji od wewnątrz, a znają jedynie plotki) i już macie kilka komentarzy. To normalne, a jeśli tego nie rozumiecie, to chyba pora cofnąć się do szkoły i zobaczyć, jak wygląda sytuacja. ;)

~Karolina Kuczyńska (31.0. * .65) 14.02.2017 10:27

Czy na prawdę Państwo myślą, że ZS1 jest - jak to zostało napisane - \"patologiczną\" szkołą? Jestem w tej szkole szósty rok... Jest Nas prawie tysiąc w tej szkole, nigdy nie było przejawów handlu narkotykami, sprzedaży nieprzygotowań czy jakiś szkalowań uczniów przez nauczycieli... Nie w ostatnich 12 latach, ludzie. Wyciągacie sprawy, które wydarzyły się paręnaście lat temu i za które uczniowie i nauczyciele przepraszali. Jeśli szkoła jest \"patologiczna\" czemu wygrywamy jakieś konkursy, zdajemy dobrze egzaminy - gimnazjalny, jak i maturalny, mamy osiągnięcia w różnych dziedzinach? I dlaczego Wy - rodzice, którzy tak się wczoraj deklarowali, że chodzili do tej szkoły i mają dobre wspomnienia - tak szkalujecie tą placówkę, a i tak Wasze dzieci \"będziecie namawiać i doradzać\" w wyborze akurat tej szkoły średniej? Nie rozumiecie, że jest to śmieszne? Oraz wczorajszą wypowiedź Waszego Przewodniczącego RR z SP12 - \"żeby dzieci były w otoczeniu licealistów, którzy palą i okazują miłość swojej sympatii przed szkołą\" - niech mnie Państwo zapewnia, że żaden z rodziców ucznia dwunastki nie pali ani że nie okazują sobie Państwo \"miłości\" w domu :) To rodzice głównie wychowują swoje dzieci i to od Was zależy kim dokładnie się stanie, jeśli dziecko np. nie nauczy się szacunku w domu - nie nauczy się tego w szkole.
Wiadomo, że My jako uczniowie liceum niezbyt chcemy żeby utworzyła tutaj podstawówka, ale patrząc na to logicznie, Wasz kochane SP12 będzie przepełnione za dwa/trzy lata, Wasze dzieci będą musiały iść do innych szkół bo SP12 nie będzie wstanie przyjąć tak duża liczbę uczniów i oddziałów, a Wasz pomysł żeby nie było zmianowości odbije się na Waszych dzieciach już we wrześniu 2017, gdzie zobaczycie jak Wasze dzieci będą kończyć o 17, a nie o 15 jak to wczoraj przedstawiliście... Zastanówcie się o co walczycie, bo jak na razie ukazujecie swoje niedoinformowanie jak i brak troski o Wasze dzieci.
A do wszystkich osób, które mówią, że jedynka jest patologia, przyjdź i zobacz jaka ta \"patologia\" jest zła, która ma szanse na prawdę zajść daleko. A do rodziców, którzy mają taką opinię, a uczęszczali do tej szkoły wielkie brawa, można wtedy stwierdzić, że to Państwo byli tą patologią.

~Rówieśnica (84.234. * .75) 14.02.2017 07:53

Do Rob. Inna sp zgłosiła wniosek o klasy dwujęzyczne, ale UM od razu był przeciwko, dlaczego? Co do przepelnienia w podstawowkach, to w okręgu ma Pan jeszcze wybór sp10 i nową po gimnazjum nr 8.

~Goska (37.248. * .55) 14.02.2017 07:21

I koniec chyba faktycznie nalezy to zakonczyc.przykre tylko ze nauczyciele z zs1 i ich pan radny interesowali sie etatami dla tej szkoly a co z etatami dla sp12 gdyby otworzono kolejna podstawowke??????jakos pan radny nawet spojrzec nie chcial na osoby ktore o to pytaly.przykre bo jest podobno dla calego naszego społeczeństwa lokalnego tak sie przedstawia a idzie za tymi ktorym blizej do dobrej zmiany.i taki czlowiek powinien nie byc radnym.zenujace!!!!a tak na marginesie jakiez to dziwne ze nagle w 1dzien posypalo sie tyle dobrego na zs1i zlego w druga strone.to raczej chyba nie uczniowie.a co do Rob ksiedza rowokop..zero poziomu zeroooooo

~Do Obserwatora (89.73. * .103) 14.02.2017 06:53

Masz całkowitą rację. Sądzę że czas już zakończyć tę niesmaczną wymianę zdań.