Ta strona wykorzystuje pliki cookie Odwiedzając portal JastrzebieOnline.pl zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz akceptować cookie na swoim komputerze, opuść stronę. Więcej informacji o wykorzystaniu plików cookie znajdziesz w polityce prywatności.

Zamknij
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 13°11°
28 kwietnia 2017

Którędy pojedzie pociąg? Do Katowic, może do Czech

Którędy pojedzie pociąg? Do Katowic, może do Czech

Do końca sierpnia powstanie analiza, która odpowie na pytania, czy możliwe jest odtworzenie linii kolejowej w Jastrzębiu w kontekście regionalnych i transgranicznych połączeń. Rozważane są dwa kierunki uruchomienia linii kolejowych. 

Jednym z kierunków uruchomienia kolei jest miasto Katowice, do którego pasażerowie będę jechać przez Pawłowice (przez Żory oraz Chybie, Tychy, Pszczyna). Rozpatrywana jest też linia do Republiki Czeskiej, kierunek Pawłowice - Chybie - Zebrzydowice - Republika Czeska). Na chwilę obecną  podejmowane są działania biorące pod uwagę oba kierunki komunikacyjne. Warunkiem uruchomienia kolei jest zapewnienie szybkiego dojazdu do celu (niecała godzina do Katowic), który będzie konkurencyjny wobec komunikacji autobusowej czy samochodowej. 

Polub i udostępnij
Czytaj też

Kolej w Jastrzębiu za 76 mln zł. Jest podsumowanie analizy Kolej w Jastrzębiu za 76 mln zł. Jest podsumowanie analizy

Z centrum Jastrzębia pojedziemy pociągiem? Z centrum Jastrzębia pojedziemy pociągiem?

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (35)
Gość01.05.2017 12:24

a myślisz, że szkody górnicze nie dotyczą innych linii i dróg? To jest kwestia odpowiedniego zabezpieczenia linii i da się to zrobić.
Notabene tuz przed likwidacją linii z Jastrzębia do Żor wykonano remont odcinka z Górnego do Bzia - na darmo wydano pieniądze.

@gosc01.05.2017 10:23

Wiesz co to szkody górnicze do Pawlowic pociąg pojedzie w porywach 30km/h.Sory taki mamy klimat! i to jest nie do przeskoczenia.

Gość30.04.2017 22:23

PS Jeździłem codziennie pociągiem do szkoły, do technikum w Piotrowicach, PKSy nie zatrzymywały się w Piotrowicach. Czas przejazdu już był długi 1.50 h, wcześniej 1.30.

Gość30.04.2017 22:21

Kolej może ten odcinek pokonać w 50 min., no problem, trzeba tylko zrobić porządne torowiska i szybko rozpędzające się składy zakupić, takie n.p. jak produkuje Skoda czeska.
A czy kolej przegrała i z czym? Z niczym; była odgórna decyzja z Warszawy o likwidacji linii, w tym nawet tej pom. Żorami a Orzeszem, chociaż pociągi były przepełnione na tej trasie.
Zaznaczam - żadnego Drabasa wtedy nie było, były tylko PKSy, które jeździły z A. Bożka, czyli z innej części miasta.
Czego jeszcze nie było? Przystanku kolejowego przy Turystycznej, czasami maszynista tam się zatrzymywał, nielegalnie, wielu ludzi wysiadało, nie było autobusów pod stacjami na Górnym czy w Zdroju itd. Przy ewentualnej odbudowie linii kolejowej trzeba pamiętać o przystanku przy Turystycznej, może też i w pobliżu os. Staszica, wskazane też by było by przystanek na Górnym był bliżej dworca autobusowego.

oko30.04.2017 21:06

to dlaczego kolej przegrała w j-biu i z jakim transportem? zaznaczyłem ze mamy A1 i A4 do katowic i za 30-40min jestes w stanie dojechać na miejsce. Turystycznie mozna sobie koleją jezdzić i nawet 2h do katowic ale jesli bedziesz chciał codziennie do pracy czy szkoły dojezdzać to klapa, kolej lezy. I tu jest problem niestety.

Gość30.04.2017 17:56

drogowy transort nie jest szybki, nie opowiadaj bajek - korki, swiatla itd., pociągi natomiast wjeżdżają do centrum Katowic, Krakowa czy /warszawy zupełnie bezkolizyjnie

oko30.04.2017 10:36

moze za sto lat, jak gornictwo w regionie wyfedruje co ma wyfedrowac a miasto stanie sie ostoja regionu jako skansen gornictwa.
Szkody gornicze i to bardzo powazne wykluczają szybką kolej a wiec konkurencja żadna wobec transportu drogowego - pamietajcie ze mamy A1 i dalej A4.

Pokaż wszystkie opinie (35)