Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Męskie spotkanie na placu zabaw. Znaleźli narkotyki

Jastrzębska policja zatrzymała 19-latka, który posiadał przy sobie 2,6g marihuany. Narkotyki ujawniono podczas zakrapianego alkoholem "męskiego spotkania" na placu zabaw.

Męskie spotkanie na placu zabaw. Znaleźli narkotyki

7 sierpnia po godzinie 22:00 na policję zadzwoniła kobieta, która zauważyła młodzież spożywającą alkohol przy placu zabaw. Patrol policja, który przyjechał na miejsce, wylegitymował uczestników alkoholowego spotkania. Okazało się, że jedna osoba nie miała ukończonych 18 lat.

-  W gronie młodych osób znalazł się także 19-letni mieszkaniec naszego miasta, który nie kryjąc niezadowolenia, wywołanego policyjną interwencją, zaczął głośno używać słów nieprzyzwoitych, w związku z czym został ukarany mandatem - informuje jastrzębska policja.

W wyniku kontroli osobistej funkcjonariusze policji znaleźli u 19-latka woreczek foliowy z ponad 2,5g marihuany. On i jego nietrzeźwy kolega trafili na komendę. Najmłodszy z nich został przekazany opiekunowi prawnemu, a o jego losie zadecyduje sąd rodzinny. Z kolei 19-latkowi grozi do 3 lat pozbawienia wolności za posiadanie narkotyków.

43 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~MASSS (84.234. * .64) 14.09.2012 11:53

http://www.otwartapestka.info/viewtopic.php?p=47085#47085 eżeli już okaże się, że jednak mamy nielegalne narkotyki, należy pogodzić się z sytuacją ? w ciągu 24 godzin będziemy wolni. Sytuacja nie jest tak tragiczna jak próbują przedstawiać to funkcjonariusze Policji. Przekonywanie ujętej osoby o nieuchronności kary za posiadanie narkotyków to głupi nawyk, który należy po prostu zignorować. Człowiek rodzi się wolny, a to, że zażywa niedozwolone prawnie narkotyki nie pozbawia go ani człowieczeństwa ani prawa do wolności. Czuj się niewinny. Z punktu widzenia prawa karnego Twój czyn nie jest przestępstwem, niestety można tego dowieść dopiero przed sądem. Twojego suszu już natomiast nigdy nie zobaczysz!

Prawo milczenia

Po pierwsze - prawo do odmowy składania wyjaśnień tudzież odmowy odpowiedzi na poszczególne pytania bez podania powodów, na każdym etapie postępowania (art. 175 kpk).

Najlepiej ograniczyć się do stwierdzenia, że środki odurzające przeznaczone są na własny użytek, to nie jest przestępstwo, a następnie sformułować wypowiedź następującej treści:

Na podstawie art. 175 kodeksu postępowania karnego przysługuje mi prawo do odmowy składania wyjaśnień, z którego w tym momencie korzystam i odmawiam odpowiedzi na wszelkie pytania.

W przypadku zatrzymania grupy osób, każda z nich może w ten sposób odmówić odpowiedzi na każde pytanie, w szczególności dotyczące konsumpcji środków odurzających, udziału osób współzatrzymanych, sposobu wejścia w posiadanie narkotyków itp.

~cukero (195.66. * .252) 15.08.2012 21:54

idźcie być gimnazjalistami gdzie indziej

~do cukero (84.234. * .81) 12.08.2012 11:40

dbaj o siebie, koleś, pilnuj swoich czterech liter, to ci na pewno wyjdzie na zdrowie.
PS ja też nie ćpam, ale mam wiedzę w przeciwieństwie do ciebie. Prawo jest do bani i tyle w temacie. Bo narkotyki bynajmniej nie zniknęły, zapełniono tylko więzienia amatorami ich zażywania, nie wiadomo po co. Nikomu nic złego przecież nie zrobili, szkodzili tylko sobie, czasami w mniejszym stopniu niż spożywający alkohol

~cukero (195.66. * .252) 11.08.2012 23:36

Innymi słowy - mam się nie wypowiadać, bo nie ćpam. W porządku panie ekspert.

Tymczasem prawo jest po mojej stronie i zadbam o to, by ćpuny bezkarnie po ulicach się nie szwendały.

~do cukero (84.234. * .81) 11.08.2012 21:06

jesteś teoretykiem w sensie takim, że nie masz doświadczenia, a zabierasz głos. Trzeba się zorientować cokolwiek, potem opowiadaj co i jak, czy w zasadzie nie o to samo chodzi z alkoholem, że tu i tu jakiś inny stan świadomości, czyli, że to i to, to ta sama bajka tym się różniąca, że jedno legalne, drugie nie... Nie legalne w PL, bo n.p. trudno sobie wyobrazić, żeby w Indiach marihuana była nielegalna... Zreszta posiadanie jest legalne w wielu krajach Europy, a w jednym nawet sprzedawanie...

~cukero (195.66. * .252) 11.08.2012 19:41

Nazywając mnie teoretykiem, ktoś chciał mnie obrazić.... tymczasem mi schlebił. Dziękuję

~hej (84.234. * .81) 11.08.2012 16:13

narkotyki to bardzo szeroka grupa i o różnym działaniu i zastosowaniu, Jak działa alkohol każdy wie, uzależnia fizycznie i psychicznie, marycha poprawia samopoczucie, uzależnia tylko psychicznie, jest niegroźna właściwie, mniej groźna na pewno od alkoholu zwłaszcza dla zdrowia fizycznego. LSD bardzo zmienia świadomosć po zażyciu, ale nie uzależnia wcale, natomiast amfetamina to coś jak mega kawa, pobudza, ale niestety ze skutkami ubocznymi oraz uzależnia fizycznie i psychicznie.
Ciekawe są też \"relacje pomiędzy używkami\" - przykładowo amfetamina z alkoholem idzie jak najbardziej w parze, ale już n.p. po LSD nie ma możliwości by ktos był w stanie wypić choćby piwko, po prostu obrzydzenie go bierze na sam widok jakiegokolwiek alkoholu, dlatego stosuje sie ją eksperymentalnie w USA jako srodek do leczenia alkoholizmu.

~do cukero (84.234. * .81) 11.08.2012 15:24

bredzisz jak potłuczony, chłopaczku, a pojęcia nie masz zielonego o niczym, teoretyku od siedmiu boleści....

~cukero (195.66. * .252) 11.08.2012 13:09

WHO stwierdziło również, że homoseksualizm nie jest chorobą - tak więc decyzjami tej organizacji można sobie co najwyżej tyłek podetrzeć.

Dla nich liczy się tylko to, skąd popłynie kasa.

Ale wy macie problemy - chcecie mieć spokój, to nie ćpajcie... zacznijcie się uczyć - już niedługo przed Wami matura.

~do cukero (84.234. * .81) 11.08.2012 04:05

oczywiscie, ze alkohol jest narkotykiem
Podział według Światowej Organizacji Zdrowia
Opiaty np. heroina, morfina
Psychostymulanty np. amfetamina, metamfetamina
Kokaina
Marihuana i haszysz
Halucynogeny np. DMT
Psychodeliki np. LSD-25
Środki lotne - kleje
Leki uspokajające i barbiturany
Nikotyna
Alkohol
Steroidy
Dokształć się troszeczkę, a potem opowiadaj o gimnazjalistach.

~Gość (84.234. * .174) 10.08.2012 22:59

Co jak co ale marihuana jest używana również do leczenia. Wątpie czy papierosy i alkohol mają takie zastosowane. No, moze oprócz niektórych typów alkoholów (ale co za dużo to nie zdrowo).

~cukero (195.66. * .252) 10.08.2012 22:38

\"alkohol narkotykiem\", \"kwach najlepszym prezydentem\", \"marihuana nie szkodzi\"....

Czuję się, jakbym rozmawiał z gimnazjalistami, którzy dla zabawy pompują prezerwatywę w autobusie komunikacji miejskiej.

~do gość (84.234. * .81) 10.08.2012 09:14

niektóre narkotyki już są legalne, alkohol to też narkotyk, silniejszy od marihuany.

~Gość (213.238. * .212) 09.08.2012 17:20

w tym miescie zyje debile a pozniej ludzie mowią ze ktoś pali weed i odrazu jest bandyta

~Gość (213.238. * .212) 09.08.2012 17:20

w tym miescie zyje debile a pozniej ludzie mowią ze ktoś pali weed i odrazu jest bandyta

~Gość (195.34. * .171) 09.08.2012 13:47

2,7 promila alkoholu w organizmie miała 15 ? latka, którą zatrzymali policjanci podczas działań \"Bezpieczne wakacje\". a wy chcecie narkotyki legalizować. trzeba zwalczać jedno i drugie

~jojo (84.234. * .81) 09.08.2012 11:58

nie działa jak papieros, poczytaj fachową literaturę, nie uzależnia fizycznie, a papieros tak, tylko psychicznie. To nie ma znaczenia zresztą czy i jak jak szkodliwe i co, fakt jest taki, ze państwo pozwala uzywać pewnych szkodliwych rzeczy, w tym badzo niebezpiecznego alkoholu, a za używanie innych zamyka do więzienia, to jest działania dla dobra, ale koncernów tytoniowych i alkoholowych, a nie dla dobra konkretnych jednostek, które same powinny decydować czym się truć, jeśli mają na to ochotę.
I jeszcze raz napiszę, to prawo uchwalają populiści, a nie fachowcy, każdą bzdurę można sprzedać, a zaostrzanie prawa dobrze się sprzedaje i wpływa na wyniki sondaży.

~Guri (84.234. * .242) 09.08.2012 10:41

DonJuan, masz racje, ze alkohol szkodzi, rozbija rodziny, a wciąż jest legalny, jednak marihuana nie jest legalna i dlatego popieram tę interwencje. Dyskutuje z poziomu aktualnego prawa, a nie co jest bardziej szkodliwe a co mniej i co by było gdyby. Mówisz, że ludzie umierają na marskość z powodu alkoholu, ale nie chcesz chyba powiedzieć, że marihuana jest nieszkodliwa, działa na płuca i żyły dokladnie jak papieros. Czy THC jest aspołeczne? Nie wiem, kwestia dyskusyjna, podkreślam że mi chodzi tylko o aspekt realnego teraźniejszego prawa, a nie jego zmian.

~jojo (84.234. * .81) 09.08.2012 10:40

Bierzmy przykład od mądrzejszych, w Czechach można posiadać i kraj sie nie zawalił.

~jojo (84.234. * .81) 09.08.2012 10:39

zgadzam sie z tym co pisze DonJuan, bzdety typu prawo jest prawem to sobie darujmy, bo kto to prawo uchwala? Politycy. Po co? Pod publiczkę często gęsto. Taki senator Krzysztof P. też był za karanie za posiadanie, ale jak go przyłapano to pomachał immuniteten.

~DonJuan (109.243. * .206) 09.08.2012 09:23

Drogi Guri, odsylam Cie do wypowiedzi, najlepszego prezydenta w powojennej Polsce, Pana Kwaśniewskiego, ktora oficialnie, pare miesiecy temu przeprosil, za to ze wprowadzil ta chora ustawa, ktora nawet za mala ilosc miekkich narkotyko grozi pozbawieniem wolnosci! Zgodze sie, ze picie w miejscach publiczych to debilizm, i do kobiety, ktora zglosila sprawe na policje nie mam absolutnie nic, skorzystala, ze swojego prawa, ale czy szkodliwosc marihuany jest wieksza, niz rozpowszechnianego wszedzie alkoholu? Ile ludzi na swiecie umarlo z przedawkowania marihuany, bodajze jeszcze nikt. A ile ludzi umiera, na schorzenia typu marskosc itp? Rozbite rodziny alkoholikow itp, ale nikt tego dziadostwa nie zakazuje! Powiem tak sa ludzie, ktorzy by zbyt wiele stracili na legalizacji pewnych srodkow, a ci ludzi mogli by np: oplacac kampanie wyborcze, nie ktorych ugrupowan politycznych :), a tak pozatym zobacz co PO-paprance ronia z tym krajem, wielu ludzi zyje na skraju nedzy!

~mamcia (89.72. * .170) 08.08.2012 23:23

dokladnie co winna jest kobieta ktora zglosila, jak zachowywali sie glosno to ich wina

~ciepciok (84.234. * .174) 08.08.2012 22:15

Czepiajcie się prawa a nie bogu winnej kobiety. Wlasnego mózgu nie macie!?

~pawlo (89.73. * .185) 08.08.2012 22:10

narkotyki i to jakie ciężkie jezu troche marihuany !!!choree polskie prawo karac za coś takiego!!!!!!!!!!!!!

~cukero (195.66. * .252) 08.08.2012 21:36

Wspaniała postawa, wspaniałe interwencja.
Co z tego, że to była płotka. Element trzeba tępić w zarodku.

~Guri (84.234. * .242) 08.08.2012 21:29

DonJuan, jesteś skrajnie lewicowy. Jest prawo do przestrzegania i już. A to nie miejsce na manifestacje swoich racji politycznych i to w sposób ironiczny. Dodatkowo jestes trywialny, przedstaw mi badania naukowe (a nie osiedlowego dealera), że ten nakotyk nie szkodzi, czekam. Ci ludzie do piją i palą bardzo czesto są agresywni dla przechodni i zachowują się głośno, a ludzie chcą spać. Wszystko jest dla ludzi, jak sie robi to odpowiednio, a nie żłopiąc opojnie alkohol w publicznym miejscu i dodatkowo obrażając policjantow i drac jape na caly regulator. A jak Ci coś nie pasuje to jest na calym swiecie grubo ponad 100 krajów.

~wodstock (85.202. * .131) 08.08.2012 21:25

na którym placu zabaw??

~DonJuan (164.127. * .198) 08.08.2012 19:40

I jaka krzywde wyrzadzaja ludzie pod wplywem THC dla spoleczenstwa? A moze PO-prostu, nie potrafia juz znalezc PO-zytywnych stron w tym PO-papranym kraju? I szukaja PO-mocy w takich oto alternatywach, a naprawde jedyny skutek to taki, ze chlopaki sie posmiea, a na koncu zarobi na nich najblizsza knajpa sprzedajaca fast food, to naprawde zasluguje na to by chlopaka zamknac na 3 lata i pokrywac miesieczny koszty utrzymania w wysokosci okolo 2500 pln ;) a za grube piliony, ktore przepuszczaja nasi kochani PO-litycy naleza sie nagrody typu buissnes award ;)

~biały00 (164.126. * .203) 08.08.2012 19:34

Policja ehh ta POlicja za 2 gramy zioła iść siedzieć na 3 lata a ten co zabije dostanie pięć

~gal Anonim (83.5. * .85) 08.08.2012 19:32

trzymaj się koleżko : )

~:) (83.26. * .165) 08.08.2012 19:22

Pozdrowienia z tego osiedla nie wierzcie pismakom !!! pozdrowienia dla prawdziwych ;)

~Gość (84.234. * .174) 08.08.2012 19:21

A moze ta kobieta zadzownila tylko po to bo halasowali a ona chciala spac i sie nie dalo... A wy juz ze konfidentka... ŻAL!

~kotek (195.34. * .118) 08.08.2012 19:08

\"...na policje zadzwoniła kobieta...\" Co za konfidencki kraj, same sprzedawczyki i społeczniaki. Ten kraj spada na psy. Ciekawe czy ta kobieta dzwoniąca na policję jest taka bez skazy? Mam nadzieję, ze tej pani za bardzo się w życiu nie wiedzie.

~przemko (84.234. * .54) 08.08.2012 17:49

Młodzież wraca do korzeni że w piaskownicy się bawią!? Ehhh...

~jojo (84.234. * .81) 08.08.2012 17:28

Haha, Tusk zapisał w budzecie 1,5 miliarda przychodów z\\ mandatów to policja łapoie kogo się da.

~Gość (84.234. * .14) 08.08.2012 17:08

Brawo! Policja jak zwykle walczy z ludźmi z największą szkodliwością społeczną, a jak wczoraj na mojej ulicy wybili szybę w samochodzie, a potem ograbili samochód to byli łaskaw się wstawić dopiero jak wszyscy usunął się z miejsca zdarzenia.

~O. (80.48. * .55) 08.08.2012 16:36

do \" N \" palenie marihuany nie nalezy do ćpunów :) widze wiedza duza o tym :)

~Gość (84.234. * .174) 08.08.2012 16:03

2,5 grama a nie kilograma. Czytaj dobrze

~sądzić palic zalegalizow (89.72. * .70) 08.08.2012 15:44

huhuhh^^
2,5kg mariijuany :D boooosko :D
ZAWSZE ZA!

~hiehiehie (84.234. * .174) 08.08.2012 14:58

Ah te męski spotkania na placu zabaw :D