Zgłoś komentarz do moderacji
Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Kwota na ścieżki rowerowa jest kosmiczna, a skorzystają z niej nieliczni. Jedynie możliwą linią kolejową do Jastrzębia jest właśnie odcinek Wodzisław- Jastrzębie i Jastrzębie-Zebrzydowice oraz pętla Jastrzębska obok podhalańskiej łącząca te dwa odcinki przechodząca obok największych osiedli. Kolej na Pawłowice za ulicą Graniczną jest nie do utrzymania technicznie wręcz niebezpieczna pod względem szkód górniczych (rok temu na 5 osób zginęło w tam 900 metrów pod ziemią rejon H). Mówienie, że tam będą pociągi jeździć 100km/h to jest proszenie się o tragedię. Na mniejszych szkodach na liniach przemysłowych pociągi jadą 30km/h i są ciągle remontowane. Linia ślepo zakończona w Jastrzębiu z takimi szkodami górniczymi jest skazana na szybkie jej zamkniecie i ciągła komunikacje autobusową zastępczą. Towarzystwo Entuzjastów Kolei proponuje miastu Jastrzębie i subregionowi linię przelotową, gdzie oprócz pociągów na Katowice w podobnym czasie ale bez przesiadek będzie pociągi SKM Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie oraz pociągi Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik-Radlin Obszary-Wodzisław-Jastrzębie-Zebrzydowice-Cieszyn. Dodatkowo pociągi w góry - Wisła i Ustroń. Możliwe jest też uruchomienie pociągów do Bielska. Pomysł towarzystwa entuzjastów kolei to nie tylko transport poza miasto, ale w mieście Jastrzębie, gdyż zakładamy przystanki około 10 przystanków: Szotkowice, Moszczenica, Zdrój, Górne(przesunięty ku osiedlu), Graniczna, Arki Bożka, obok Obi, Zofiówka(Prymat), Ruptawa i Cisówka. Takie rozwiązanie znacznie poprawi kulejącą komunikację miejską w Jastrzębiu. Trzeba pamiętać, że 500mln to to bardzo duże pieniądze i każdy Polak w wieku produkcyjnym dał 20zł na kolej do Jastrzębia i trzeba to wykorzystać jak najlepiej, a nie utopić w szkodach górniczych i firm remontowych. Dodatkowo trzeba pamiętać, że darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby jak robi miasto Jastrzębie i subregion i tylko brać i robić oraz scalić subregion w ten sposób. Głubczyce z pocałowaniem w dupę wzięły by te 500mln i odbudowały, kolej Racibórz -Głubczyce-Racławice śląskie. Władze tamte mało, że nie niszczą kolei przez rozburzanie wiaduktów, robienie ścieżek to wręcz utrzymują pozostałości, bardzo starają się o kolej, a maja obiecaną przez premiera kolej wiec może zostać przerzucona ta kwota na Głubczyce jeśli Jastrzębie i subregion zachodni gardzi pieniędzmi i pomysłem na kolej łączącą subregion Zachodni.Napisany przez ~maziizam, 01.04.2019 11:22
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 18.118.146.180 / ec2-18-118-146-180.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)