Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Strajk w Jastrzębskiej Spółce Węglowej

Aż 98 proc. uczestników referendum w Jastrzębskiej Spółce Węglowej opowiedziało się za rozpoczęciem akcji protestacyjno-strajkowych w spółce.

Strajk w Jastrzębskiej Spółce Węglowej

W dwudniowym referendum górnicy odpowiadali na pytanie: „Czy jesteś za podjęciem akcji protestacyjno-strajkowych, mających na celu wycofanie się zarządu JSW z uchwał i decyzji, które pozbawiają pracowników dotychczasowych warunków pracy, płacy i świadczeń pracowniczych?”.

W głosowaniu wzięło ponad 70 proc. załogi, czyli ponad 18,7 tys. spośród 26 tysięcy pracowników. Za podjęciem akcji protestacyjno-strajkowej głosowało blisko 18,5 tys. górników, czyli ponad 98 proc. biorących w referendum.

Jedną z przyczyn konfliktu w JSW jest jednostronne wypowiedzenie przez zarząd spółki trzech obowiązujących w niej porozumień zbiorowych Chodzi o porozumienia z dnia 28 lutego 2011 r. (dot. deputatu węglowego), 5 maja 2011 r. (zawartego przed debiutem giełdowym JSW) oraz 8 listopada 2012 r. (dot. wzrostu stawek płac). Jak wynika z szacunków związków zawodowych, pracownicy JSW mogą stracić w wyniku decyzji zarządu nawet 20 proc. rocznych wynagrodzeń.

Konflikt jeszcze bardziej zaognił fakt, że zarząd JSW przesłał do organizacji związkowych działających w KWK Budryk zawiadomienia o zamiarze dyscyplinarnego zwolnienia z pracy liderów związkowych z tej kopalni. Powodem jest udział w akcji protestacyjnej zorganizowanej w JSW w geście solidarności z protestującymi pracownikami Kompanii Węglowej.

Reprezentanci organizacji związkowych działających w JSW zapowiedzieli, że nie zamierzają rozmawiać z obecnym zarządem spółki, domagają się jego odwołania. Deklarują gotowość do rozmów z radą nadzorczą JSW i reprezentantami nadzoru właścicielskiego, czyli rządu.

Dziś formalnie rozpoczął się strajk w spółce. Protest będzie miał charakter rotacyjny i jest prowadzony na powierzchni. Górnicy domagają się m.in. wycofania decyzji o zwolnieniu z pracy 9 liderów związkowych z kopalni Budryk oraz natychmiastowego odwołania zarządu JSW.

- Górnicy po przyjściu na kopalnie nie zjeżdżają pod ziemię, nie podejmują pracy, poza osobami odpowiedzialnymi za zabezpieczenie wyrobisk. Po 8 godzinach pracownicy pierwszej zmiany rozejdą się do domów i zastąpią ich pracownicy zmiany popołudniowej. Strajk rozpoczął się już na wszystkich kopalniach Jastrzębskiej Spółki Węglowej poza kopalnią Knurów-Szczygłowice, gdzie protest ruszy na drugiej zmianie - powiedział Piotr Szereda, rzecznik prasowy Wspólnej Reprezentacji Związków Zawodowych w JSW podczas briefingu po porannej masówce na kopalni Zofiówka.

Związkowcy nie określili jak długo będzie prowadzona akcja strajkowa. O tym jaki kształt przybierze protest w kolejnych dniach WRZZ będzie informować na bieżąco. - Czekamy na panią premier Ewy Kopacz i wicepremiera Janusza Piechocińskiego. Chcielibyśmy, aby ich przyjazd nastąpił jak najszybciej, żeby jak najszybciej można było zakończyć akcję strajkową z korzyścią dla pracowników i akcjonariuszy - powiedział podczas briefingu Roman Brudziński, wiceprzewodniczący Solidarności w JSW.

Jak podkreślił, jeszcze kilka dni temu planowano całkowicie inny przebieg akcji protestacyjno-strajkowej. Decyzję  o jej zaostrzeniu podjęto po dyscyplinarnym zwolnieniu z pracy 9 liderów związkowych z kopalni Budryk. Powodem wypowiedzeń jest udział w akcji protestacyjnej zorganizowanej w JSW w geście solidarności z protestującymi pracownikami Kompanii Węglowej. - To przelało czarę goryczy. My  mieliśmy zupełnie inny harmonogram prowadzenia akcji protestacyjno-strajkowej. Czując odpowiedzialność za naszą spółkę, nie chcieliśmy narażać jej na straty.  Natomiast w wyniku takiego postępowania zarządu nie zostało już nic innego, jak tylko czynna akcja strajkowa - zaznaczył wiceprzewodniczący.

Pracownicy JSW zgłosili 5 postulatów, od realizacji których uzależniają przerwanie strajku. Górnicy domagają się wycofania dyscyplinarnych zwolnień liderów związkowych z Kopalni Budryk oraz natychmiastowego odwołania zarządu JSW.

Kolejny postulat dotyczy wycofania decyzji o wypowiedzeniu 3 porozumień zbiorowych obowiązujących w spółce. Chodzi o porozumienia z dnia 28 lutego 2011 roku (dot. deputatu węglowego), 5 maja 2011 roku (zawartego przed debiutem giełdowym JSW) oraz 8 listopada 2012 roku (dot. wzrostu stawek płac). Zarząd JSW jednostronnie wypowiedział te dokumenty 21 stycznia.

Górnicy domagają się również objęcia pracowników kopalni Knurów-Szczygłowice od 1 sierpnia takimi samymi zasadami, na jakich zatrudnieni są pracownicy pozostałych kopalń JSW. Ostatni postulat to żądanie likwidacji spółki JSW Szkolenia i Górnictwo i przyjęcia osób tam zatrudnionych bezpośrednio do Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

110 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Objektywny 31.01.2015 16:29
oceniono 17 razy
13
Zgłoś

@likwidowacwszystko ....twoje myślenie uważam za błędne ,pisanie dużymi literami całego komentarza nie oznacza że masz rację ,racji ci przysporzy myślenie co piszesz !!!!!.

likwidowacwszystko 31.01.2015 13:33
oceniono 16 razy
-14
Zgłoś

tata mama mowi dziecku niema piniedzy nieda na zabawke ale dziecko placze tupie chce zabawke:)

ren 31.01.2015 12:58
oceniono 25 razy
23
Zgłoś

likwidowacwszystko- proponuje zacząć od siebie, zrób to zlikwiduj się.

likwidowacwszystko 31.01.2015 11:53
oceniono 15 razy
-9
Zgłoś

To jest oczywiste, bo każdy prowadząc swój budżet domowy wie, że może wydać tyle, ile w tym budżecie ma.taka prawda!!!!!!!!

likwidowacwszystko 31.01.2015 11:44
oceniono 13 razy
-7
Zgłoś

1. PROWADZISZ FIRMĘ
2. ZATRUDNIASZ CORAZ WIĘCEJ OSÓB, ABY ZWIĘKSZYĆ PRODUKCJĘ I ZAPOTRZEBOWANIE RYNKU W PRODUKT
3. PRACOWNICY ZAKŁADAJĄ ZWIĄZEK ZAWODOWY
4. ZAPOTRZEBOWANIE RYKU NA TWÓJ PRODUKT SPADA, NORMALNA REAKCJA -> REDUKCJA PRODUKCJI I PRACOWNIKÓW
5. NIE MOŻESZ ZREDUKOWAĆ PRACOWNIKÓW I TYM SAMYM PRODUKCJI, PONIEWAŻ SPRZECIWIA SIĘ TEMU ZWIĄZEK ZAWODOWY
6. PRODUKCJA JEST NA TYM SAMYM POZIOMIE CO WCZEŚNIEJ, A ZAPOTRZEBOWANIE I CENA SPRZEDAŻY PRODUKTU SPADA
7. MUSISZ DOPŁACAĆ DO PRODUKCJI PRODUKTU -> CENA SPRZEDAŻY ROŚNIE
8. TWOJEGO PRODUKTU NIKT NIE CHE KUPIĆ, BO CENA JEST ZA WYSOKA
9. NIKT NIE KUPUJE PRODUKTU, ALE DALEJ MUSISZ PRODUKOWAĆ I DO NIEGO DOPŁACAĆ
10. TWOJA FIRMA MA 4MLD PLN DŁUGU

Objektywny 31.01.2015 10:52
oceniono 18 razy
10
Zgłoś

@gyniuś....ty to masz odwagę przyznać się czego tak naprawdę ci brak ....jeżeli mogę ci doradzić stukaniem i pukaniem sobie w głowę na pewno rozumu nie znajdziesz bo jeżeli go tam nie masz, to go tam nie znajdziesz szkoda tylko paluszka i główki oraz twojego wysiłku !!!!!!

gyniuś 30.01.2015 20:49
oceniono 24 razy
-14
Zgłoś

Stuk, Puk ,dzięciole jeszcze daleko do mózgu - mózgu brak !

Objektywny 30.01.2015 14:40
oceniono 30 razy
18
Zgłoś

@likwidowacwszystko ....nie pisałem że wtedy było super.....ale mogę dziś napisać że ty na pewno nie żyjesz w tej samej Polsce co ja- może równoległej ale na pewno innej nie mojej,i wtedy i dziś , powiem że tak żle jak teraz jest to za mojego 64 letniego życia jeszcze nie było,a najbardziej zaniepokojony jestem tym co stoi na naszej wycieraczce bo drzwi nasi rządzący temu czemuś pomału już otwierają.....co bardziej przenikliwy i przy kasie już opuścił ten dom który zaczyna się sypać z wszystkich stron i nie pisz bzdur o moim dzieciństwie bo nie masz pojęcia jakie ono było ,szkoda że nie zestarzałem się właśnie w latach mojego dzieciństwa wtedy do starszego człowieka miano przynajmniej szacunek, dziś jest tylko dobrym zabezpieczeniem młodych bez pracy, jeżeli cokolwiek posiada, i o ile ma kasę > a kim jest dla państwa ???to zobacz w swojej Polsce- bo w mojej już wiem .....

likwidowacwszystko 30.01.2015 09:01
oceniono 30 razy
-10
Zgłoś

Objektywny moze inaczej Ci to wytlumacze jak byleś malym dzieckiem chodziles z mama do sklepu mama miala budzet wiadomo pierwszym produktem to jest jedzenie i zaplata rachunkow jezeli mamie starczylo to Ci cukierka zabawke kupila a jezeli byl miesiac taki inny mniej tych piniedzy bylo to ci nie kupila prawda?no chyba zy sie zadluzala pozyczala u znajomych lub rodziny zebys mial zabake lub cukierka:)

Objektywny 30.01.2015 07:56
oceniono 29 razy
7
Zgłoś

Do poniżej .....na ciebie też nie!!!!!a w oknach już kitu się nie stosuje !!!.

likwidowacwszystko 30.01.2015 02:49
oceniono 25 razy
-3
Zgłoś

Objektywny prawie 3 miliony młodych już wyjechało i pewnie nie wróci masz racje wyjechali i nie beda na Ciebie robili :)

likwidowacwszystko 30.01.2015 02:40
oceniono 23 razy
-1
Zgłoś

Wróćmy jeszcze do związkowców. Nie wiem czy pan słyszał taki cytat z Piotra Szeredy, rzecznika prasowego Wspólnej Reprezentacji Związków Zawodowych. „Chcemy podejść do zarządu tak, jakie kiedyś do Ala Capone. Dopadli go nie za morderstwo, ale za podatki.” To oczywiście nawiązanie do posiłków profilaktycznych.Wróćmy jeszcze do związkowców. Nie wiem czy pan słyszał taki cytat z Piotra Szeredy, rzecznika prasowego Wspólnej Reprezentacji Związków Zawodowych. „Chcemy podejść do zarządu tak, jakie kiedyś do Ala Capone. Dopadli go nie za morderstwo, ale za podatki.” To oczywiście nawiązanie do posiłków profilaktycznych.Ale jest pan pewnie przygotowany na to, że kolekcja pustaków, którymi kiedyś zostało zamurowane wejście do siedziby zarządu JSW się powiększy?Takie zdarzenia są wkalkulowane w tę pracę. Dziwi mnie tylko postawa liderów związkowych, którzy nie mogą zrozumieć, że to nie są ich prywatne kopalnie.

likwidowacwszystko 30.01.2015 02:37
oceniono 24 razy
-2
Zgłoś

Ale to już się kłania ustawa o związkach zawodowych, której od lat nikt nie chce ruszyć.Owszem. Kolejna rzecz. 23 z tych związkowców ma uprawnienia emerytalne. Jeśli im się nie podoba zarządzanie firmą, to dlaczego nie odejdą z tej firmy? Po co tam siedzą? Bo to są fajne stanowiska. Dostają pieniądze, nie muszą pracować, manipulują ludźmi w sposób absolutnie nieodpowiedzialny,To dlatego, że jeśli się dogada z zarządem i odpuści jakiś element, to musi wrócić do swoich członków i powiedzieć: panowie, zgodziłem się, żebyście nie mieli jakiegoś drobnego dodatku. Wtedy jest ryzyko, że kilku ludzi mu się wypisze ze związku. Lider związkowy dlatego jest liderem, że ma przynajmniej 150 członków. Jeśli miałby choć jednego mniej, musi wrócić do pracy. A więc włożyć gumiaki i zjechać na dół. Mamy w Jastrzębiu ludzi, którzy już od 20 lat są liderami związkowymi. Oni nie mają alternatywy w swoim życiu zawodowym, więc zrobią wszystko, żeby pracownicy im się nie wypisywali. Bo wtedy będą musieli wrócić do pracy, a to strasznie boli. Oni nie są w stanie już dzisiaj pracować.

ren 29.01.2015 22:25
oceniono 35 razy
15
Zgłoś

@Syja- nawet chdziaje to rozumią, o czym piszesz, i co z tego. Jest tyla jełopów (tu na ślonsku) co im media mózgi zlasowały że szkoda gadać. Pozdrawiam

Syja 29.01.2015 22:07
oceniono 7 razy
5

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

koło 29.01.2015 22:06
oceniono 31 razy
-7
Zgłoś

Objektywny-Czyli ciebie PRL się podobał? Fajnie ci się pracowało za jedzenie i spanie? Bo nawet nie mogłeś mieć mieszkania własnościowego. Ale tacy jak ty, to chwalą PRL, bo nie robili zakupów, PRL rozpijał ludzi, tyś pewnie szoł na szychta,po szychcie do szynku aby zapić morda i dudom. Bo co innego mogło ci się podobać w PRLu? Twoja żona całymi dniami stoła w kolejkach jak żebrok, aby dostać jakiś ochłapy mięsa, za lodówką czy pralką to stoli po kilka dni a nawet tygodni na zmiany.Aby kupić chlyb u prywaciorza, to trza było stować o 2-3 w nocy i z chlebem wracało się o 7-8 godzinie, o wiela się udało go kupić,bo czynsto się stoło kilka godzin a i tak zawsze toworu brakło.Tak samo z wurztami, aby kupić jakikolwiek wurzt,to ludzie w nocy stowali i stoli w kolejkach po kilka godzin za konskiym wurztu. Jak byś ty tak mioł stoć w kolejkach jak twoja baba, to je żech ciekawy czy też byś był taki rady temu pseudo systemowi,kaj ludzie robili jak niewolnicy a robili jedynie na chlyb i miejsce w króliczoku. Dziś jak żeś je głodnyi nimosz szmalu, to chociorz w hasioku coś znejdziesz,a za PRLu w hasioku niczego nie było, to może yno świadczyć wiela głodu wtedy było. Woloł bych puszki po hasiokach zbiyrać, niż żyć w PRLu. Bo tyn co puszki w hasioku zbiyro, to je bogatszy od robotnika z PRLu, bo na zachodzie to bezdomni lepszy jedli,niż ludzie w PRLu. Zresztą odpowiydź sie na pytani, czamu ludzie uprawiali kożdy konsek ziymi, nie sioli kwiotków, iglaków tak jak teraz, yno sadzili ziymioki, chowali wieprzki itp, bo inakszy to by mięsa ani wurztu nie widzieli, więc jak chcieli być najedzeni, to musieli ziemia uprawiać i wieprzka chować, PRL się skończył i jakoś już ludzie na działkach wieprzków nie chowają,ziymioków w zegórdkach nie sadzą...A przeca według ciebie tak dobrze w PRLu było.Widać że z ciebie to musiał być pieronym czerwony komuch.

ren 29.01.2015 22:02
oceniono 32 razy
12
Zgłoś

@Ben50- masz racje, szkoda słów. Pozdrawiam.

gyniuś 29.01.2015 21:39
oceniono 28 razy
-4
Zgłoś

@Michał - to nie tak jak piszesz ,nikt zdroworozsądkowy nie jest przeciw górnikom bo do tych prawdziwych górników nikt nie musi dopłacać . Oni uczciwie zapracują na siebie i przy okazji jeszcze na 10 -ciu innych . Ale można dostać wzburzenia krwi kiedy górnikiem jest także sprzątaczka czy badwater , szereg ludzi z administracji na czele ze związkowcami których z najnowszych danych jest w JSW 50 ! ( czujecie to ,50-związków zawodowych ) Choćby ten górnik na mordę padł to i tak na całą tą bandę nierobów nie zapracuje - nie mam tu na myśli ludzi ze ścisłego zarządzania kopalnią bo ci ludzie muszą być i odpowiednio zarabiać

Michaił 29.01.2015 21:10
oceniono 25 razy
9
Zgłoś

Zróbmy referendum na Śląsku- kto jest za górnikami. Wiecie kto jest? Górnicy i ich rodziny. Cała reszta ma tego dość. Może niech wyjdą na ulice ci, którzy nie chcą dopłacać to tych "fachowców". Dlaczego każdy pracujący Polak ma dokładać do górnictwa?

Objektywny 29.01.2015 19:33
oceniono 26 razy
2
Zgłoś

@gyniuś.... ty to powinieneś zostać ogrodnikiem nie górnikiem -bo w przesadzaniu masz mistrza .... (proś nowiny bo komentarz ci ubliża)....zgadzam się że można jechać za granicę i nam to ułatwiłeś i dlatego prawie 3 miliony młodych już wyjechało i pewnie nie wróci ,na twoją czy moją emeryturę będzie pracowała partia jedyna uczciwa w której jesteś pewnie zaangażowany aż pod sam kołnierzyk...my będziemy spłacać raty ludzi zadłużonych w frankach zadłużając się w złotych,bo niby tak trzeba....człowieku otwórz oczy co u nas jeszcze nie leży i kwiczy ....przemysł węglowy leży,szkolnictwo leży ,rolnictwo leży ,kolejnictwo leży ,służba zdrowia leży.sądownictwo leży,drogi i autostrady nie powiem że leżą bo ich nie ma , bezrobocie rośnie,ministrowie nie wiedzą co mówią !najczęściej tłumaczą potem że się pomylili,korupcja rośnie ,zarobki leżą,żebracze emerytury,praca do śmierci ,praca -za ile dajesz,okupowanie śmietników za jedzeniem ,bezdomność,MOPSy które mają więcej korzystających z pomocy- na liście płac niż nie jedna kopalnia, podatki od podatków ....i tak można by jeszcze wymieniać bez końca ....czy o takie Polskie nam walczyłeś czy takie rzeczy miały miejsce za tych złych czasów które z taką nienawiścią wspominasz ,i przede wszystkim nie pisz bzdur może człowiek był biedniejszy ale życie było weselsze ludzie byli dla siebie milsi pracę miał każdy i jak czytam komentarze takich jak twoje to mam wrażenie że lata mojej młodości spędziłem w innym świecie niż twój .....!!!!

koło 29.01.2015 19:18
oceniono 27 razy
-1
Zgłoś

slash-Co z tego że wywalczą, jak za chwila im gruba zawrzą,wtedy bydą walczyć na hasiokach o złom... Wiysz wiela było kopalń na ślońsku? Wiysz wiela z nich zostało?Przemysł śloński głównie podł dzięki związkowcom,kierzy nie chcieli prywatyzacji, bo wtedy nie mogli by mieć swoich mafii węglowych itp. Nawet fiat ucieko do włoch, bo jak związki dały im swoii rządania,to Fiat w dużej mierze swoja produkcja woloł przenieść do Włoch, 1000 ludzi dzięki zwązkowcom to straciło fajno robota. Jaki mo sens wycinanie śliwy, jak dobre owoce rodzi. A górniki są tak bezczelni, że jak nie umieją wlyźć na strom, to bierą piła i tną drzewo a za rok płaczą że śliwek nie mają....

gyniuś 29.01.2015 19:14
oceniono 23 razy
-1
Zgłoś

@ren - jeżeli jest patologia pokazujmy to ,ale nie walmy obuchem tylko w jedną głowę ! http://biznes.onet.pl/praca/sad-potwierdza-pkp-cargo-slusznie-wyrzucilo-jozefa-wilka/77tg2 ........A wichrzyciel Duda niech sobie posprząta swoje podwórko ,a nie zapowiada strajku kolejarzy .

slash 29.01.2015 18:59
oceniono 20 razy
2
Zgłoś

Likwidowacwszystko ,do ciebie mówie, ty se gadaj co chcesz ,ale ci powiem ,że związki i górnicy z jsw o to co walcza ,to to wywalcza. A ty sobie gadaj co chcesz, bo chłopie twoich komentarzy to już ,nie idzie czytać. Gadasz jak d..n naprawde! Kup se meter gumy i szczel se w łep, bo może ci to pomoże !

gyniuś 29.01.2015 18:43
oceniono 20 razy
4
Zgłoś

A i jeszcze jedno -nigdy nie przyrównuj się do bogatych nacji bo oni na to pracowali setki lat i dochodzili do tego z pokolenia na pokolenie . Odwrotnie Polska zawsze co coś dobrego zbudowała to za chwilę to rozpierdolono . Szanuj to co masz i staraj się do tego coś pozytywnego dołożyć ,a nie tylko dążyć do rozpierdalanie dla zasady nie bo nie .

Ben50 29.01.2015 18:34
oceniono 17 razy
-3
Zgłoś

@ren nie dyskutuje się z Jełopami szkoda czasu !

gyniuś 29.01.2015 18:31
oceniono 20 razy
0
Zgłoś

Człowieku ty nie masz zielonego pojęcia o związkach jakie powinny być o pracy związkowej o kierowaniu jakimkolwiek zakładem pracy .Kiedy byłem związkowcem walczyłem miedzy innymi o to aby takie bęcwały jak ty mogły teraz bezkarnie byle dyrdymały wypisywać . Załóż swój jakikolwiek byznes i wtedy się dowiesz ile pracy trzeba włożyć w coś aby to w miare dobrze funkcjonowało i wtedy gwarantuję ci nikogo bęcwałem nie nazwiesz . Kiedy wróciłem do kraju i zobaczyłem co się stało ze związkami zawodowymi i jacy ludzie się tam zakotwiczyli to omijałem tą bandę z daleka . Człowieku jest dużo niesprawiedliwości ,ale hipokryzją jest obarczanie za wszystko tylko jednych zapominając o innych . Piszesz o niewolnictwie człowieku masz wolny kraj nikt do niczego cię nie zmusza ! Żyłem w komunie i nigdy bym mi nawet do głowy wtedy nie przyszło abym mówil o niewolnictwie bęcwale zasmarkany . Nie mogłeś wyjeżdżać za granicę ,miałeś nakaz pracy ,były czasy że nie mogłeś przekraczać granic województwa nie miałeś punktów za pochodzenie miałeś studia z głowy i na Śląsku mówienie w j.Śląskim delikatnie mówiąc nie było mile widziane . Nigdy by mi nawet do głowy nie przyszło nazwać tego niewolnictwem . Teraz macie to wszystko czego my nie mieliśmy i jeszcze wam się w głowach przewraca bo wam wichrzyciele polityczni robią wodę z mózgu ! Gdyby wtedy mogli ludzie legalnie wyjeżdżać to w polsce został by tylko aparat rządowy . Tak na koniec - piszesz o umowach "śmieciowych ",a nie masz pojęcia na jakich zasadach tak to naprawdę działa jest to powszechne na całym cywilizowanym świecie . Ja kiedy przyjmowałem się do pracy w kopalni miałem stawkę zeszeregowania 59 zł a halba z czerwoną kartką kosztowała 51 zł i nikt się nie czół niewolnikiem . Amyn

koło 29.01.2015 17:58
oceniono 18 razy
-4
Zgłoś

ren-Popierasz to, że robotnik z swojej pensji musi płacić wysokie koszty ZUSu? Jak myślisz, kto płaci rzeczywiscie ZUS, robotnik czy pracodawca?Bo nie wiem czy wiesz, ale pracodawca płaci robotnikowi zawsze brutto, czyli pracodawca zapłaci mu 2 tys zł, gdyby pracował na lewo to zarobił by 2 tys zł, jak by miał umowę zlecenie to zarobił by 1800 zł a jak ma umowę o pracę to dosytanie 1300 zł. Który wariant zarobków byś wybrał? Pracodawca nigdy nie płaci ZUSu, on jedynie potrąca ZUS z wypłaty robotnika.

ren 29.01.2015 17:13
oceniono 21 razy
9
Zgłoś

@gyniuś- z demagogią tu mi nie wyjeżdzaj!!!! Jak byłeś zwiazkowcem (sam to mówiłeś) w tamtych czasach, to o co walczyłeś? O to żeby dziś ludzie robili na umowach śmieciowych, masowo emigrowali za chlebem??? A żeby nieudacznicy z namaszczenia pożal się Boże parti rzadzili w kraju i w zakładach??? O to walczyłes??? Chcesz z nas zrobić niewolników??? Ech szkoda gadac.

gyniuś 29.01.2015 15:23
oceniono 19 razy
1
Zgłoś

@ren- demagogia ,pomieszana z głupotą ! Jak to ty mądralo sobie wyobrażasz kierowanie zakładem bez kadry kierowniczej ( inna sprawa to przerost urzędników ) . Może ci ludzie którzy kierują , całą strukturę produkcyjną kopalni powinni zarabiać tyle ile pracownik fizyczny ? Czy ty jesteś tak tępy albo tylko udajesz ? Spójrz wreszcie realnie realnie na świat ! Zmiany w kopalniach powinny być na każdym miejscu ,a zacząć by trzeba było od wyprowadzenia sztandarów związkowych poza zakłady pracy ! bo za niedługo rozpierdolone będzie wszystko co jeszcze jest i co może służyć ludziom na długiiiiie lata . Zapytaj się ile zarabia przewodniczący związku zawodowego na kopalni ( a jest ich ok .30 ) a ile górnik w ścianie . ( nigdy się tego nie dowiesz ,tak samo jak się nie dowiesz ile zarabia główny wichrzyciel w Polsce Duda ) .

likwidowacwszystko 29.01.2015 15:18
oceniono 11 razy
-5
Zgłoś

Do ponizej ja wklejam na temat slowa ludzi ktorzy tym fachem sie zajmuja :) t nie sa wyssane z palca bzdury a ty obracasz temat bo ten temat jest dla ciebie nie wygodny

ren 29.01.2015 15:02
oceniono 20 razy
12
Zgłoś

@Psychoterapeuta- masz przykład o czym piszę.

likwidowacwszystko 29.01.2015 14:51
oceniono 11 razy
1
Zgłoś

Przejdźmy do zarobków w JSW. Czy to prawda, że średnia płaca w spółce do około 8,4 tys. zł brutto i do tej średniej nie jest wliczana płaca zarządu?Statystyka robiona na podstawie wytycznych GUS pokazuje, że średnia pensja jest właśnie taka. Ona ujmuje wszystkie elementy, m.in. „barbórkę” i 14-tą pensję. Dlatego trzeba być bardzo precyzyjnym w porównaniach i łatwo jest wprowadzać w błąd opinię publiczną. Związkowcy często pokazują paski z wynagrodzeń miesięcznych, na których rzeczywiście niewiele osób ma te 8,4 tys. Ale jeśli się zliczy 14-tą, 15-tą pensję, deputat i kilka innych elementów okołopłacowych, w sumie wychodzi właśnie 8,4 tys. zł. Nie licząc zarządu, który zgodnie z prawem ma kontrakty managerskie. Tu ciekawostka, zarząd JSW, spółki, która na razie jest jeszcze w WIG 20, jest w drugiej 50-ce pod względem wysokości wynagrodzenia

likwidowacwszystko 29.01.2015 14:50
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

najważniejsza uwaga: niektórzy odbierają ten termin dosłownie, czyli dziecmi neo nazywają każdego posiadacza neostrady, co nie jest prawdą. Sam fakt posiadania neostrady nie oznacza tego, że jest się dzieckiem neo.

ren 29.01.2015 14:34
oceniono 11 razy
5
Zgłoś

@Psychoterapeuta- masz racje, ale jak widzę, te bezdety co tu pisza, to cosik ściska, na ludziach co ciężko pracują psy wieszają a tych lebrów z zarzadów, nie ruszają, w jeden, góra dwa miesiące zarobią więcej niż górnik na ścianie za rok. Jak by jeden z drugim w markiecie na kasie porobił wiedział by co to robota. Szkoda gadać.

Psychoterapeuta 29.01.2015 14:17
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

ren ja tu widze temat ,ciagnie sie na temat górnictwa.Tylko widze ,Ty ciągniesz inny temat.

Psychoterapeuta 29.01.2015 14:11
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Dziecko neo to osoba, która spamuje fora i strony internetowe, robi celowo lub niechcący ludziom na złośc. Termin powstal od tego, że na przełomie lat 2002-2008 rodzice dawali dzieciom (zazwyczaj w wieku od 8-17 lat) jako internet Neostradę, i one często łamały netykietę. I tu najważniejsza uwaga: niektórzy odbierają ten termin dosłownie, czyli dziecmi neo nazywają każdego posiadacza neostrady, co nie jest prawdą. Sam fakt posiadania neostrady nie oznacza tego, że jest się dzieckiem neo. Tak samo fakt posiadania innego lacza niz neostrade nie oznacza tego, ze NIE jest się dzieckiem neo.

"-SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM (i tak moze trwac o wieeeele wiecej)"
"-Ja mam 10 lat wiec nie jestem za mlody na neta pajacu!"
"-SiEmA pOkLiKaSh?!?!"
"....:::::H3IQA! CO TAM MISIACHQ?!?!?!?!?!?::::::....."

ren 29.01.2015 13:54
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

Kol. gracz- weź te trzy wpisy ponizej, jak je opiszesz (czy gostek ma 72 latka, czy 10 latek), to dziecię neostrady, jaką metafoer tej nzawy byś nie wziął.

likwidowacwszystko 29.01.2015 11:45
oceniono 36 razy
-24
Zgłoś

Przejdźmy do zarobków w JSW. Czy to prawda, że średnia płaca w spółce do około 8,4 tys. zł brutto i do tej średniej nie jest wliczana płaca zarządu?Statystyka robiona na podstawie wytycznych GUS pokazuje, że średnia pensja jest właśnie taka. Ona ujmuje wszystkie elementy, m.in. „barbórkę” i 14-tą pensję. Dlatego trzeba być bardzo precyzyjnym w porównaniach i łatwo jest wprowadzać w błąd opinię publiczną. Związkowcy często pokazują paski z wynagrodzeń miesięcznych, na których rzeczywiście niewiele osób ma te 8,4 tys. Ale jeśli się zliczy 14-tą, 15-tą pensję, deputat i kilka innych elementów okołopłacowych, w sumie wychodzi właśnie 8,4 tys. zł. Nie licząc zarządu, który zgodnie z prawem ma kontrakty managerskie. Tu ciekawostka, zarząd JSW, spółki, która na razie jest jeszcze w WIG 20, jest w drugiej 50-ce pod względem wysokości wynagrodzenia

likwidowacwszystko 29.01.2015 11:22
oceniono 13 razy
1
Zgłoś

JAROSŁAW ZAGÓROWSKI, PREZES JASTRZĘBSKIEJ SPÓŁKI WĘGLOWEJ, PO RAZ KOLEJNY IDZIE NA WOJNĘ ZE ZWIĄZKOWCAMI. JAKO JEDEN Z NIELICZNYCH W TEJ BRANŻY OD LAT GŁOŚNO MÓWI O ZWIĄZKOWYCH PATOLOGIACH. W ZAMIAN CO JAKIŚ CZAS SŁYSZY, ŻE POWINIEN ODEJŚĆ, BO NIEUDOLNIE ZARZĄDZA FIRMĄ. JAK TYM RAZEM SKOŃCZY SIĘ STARCIE NA LINII ZAGÓROWSKI-ZWIĄZKOWCY?Kopalnie nie są prywatnym folwarkiem liderów związkowych. One nie należą do związkowców, wbrew temu co wszystkim by się wydawało, bo związkowcy zawsze się wypowiadają w sprawie kopalń, wydobycia, pracowników. Za miejsca pracy odpowiada zarząd. Żaden związkowiec nie odpowiada za miejsca pracy. Tak więc jeśli to zarząd ponosi odpowiedzialność, to zarząd z nadania właściciela będzie podejmował takie decyzje, które będą służyć firmie i pracownikom. Niezależnie od tego czy się to związkowcom podoba, czy nie. W JSW jest 103 związkowców, których etaty są płacone z pieniędzy spółki. Nawet jak wywołają strajk, to pracownicy nie będą mieli zapłacone za strajk, a związkowcy będą mieli.

likwidowacwszystko 29.01.2015 11:11
oceniono 9 razy
-1
Zgłoś

Prezes JSW: Nie wyciągniemy ręki po pieniądze podatnika. Tutaj jesteś: Strona główna | AKTUALNOŚCI KRAJ Prezes JSW: Nie wyciągniemy ręki po pieniądze podatnika
Prezes JSW: Nie wyciągniemy ręki po pieniądze podatnika
2015-01-29 08:50
Prezes JSW: Nie wyciągniemy ręki po pieniądze podatnika (fot. sxc.hu)Prezes JSW: Nie wyciągniemy ręki po pieniądze podatnika
Prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej, Jarosław Zagórowski, chce wraz z zarządem wdrożyć plan oszczędnościowy. - Rząd jako większościowy akcjonariusz nie ingeruje w spółkę. To my jako zarząd podjęliśmy decyzję, że nie będziemy wyciągali ręki po pieniądze podatnika. Uważam, że powinniśmy poradzić sobie sami - powiedział na antenie TVN 24 BiŚ. W kopalniach JSW w środę górnicy rozpoczęli strajk - chcą między innymi odwołania zarządu spółki.