Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Coraz bliżej szybkiego połączenia kolejowego Jastrzębia z Katowicami

Trwają prace nad opracowaniem szczegółowego przebiegu dwóch połączeń kolejowych Jastrzębia-Zdroju z Aglomeracją Śląską.

Coraz bliżej szybkiego połączenia kolejowego Jastrzębia z Katowicami

Spółka Centralny Port Komunikacyjny, odpowiedzialna za budowę połączenia kolejowego dużych prędkości (KDT),  rozpoczęła prace przygotowawcze do budowy nowej linii kolejowej między Katowicami i Ostrawą. Powstanie blisko 75 km nowej trasy kolejowej.

Rozstrzygnięto przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla zakładanej linii kolejowej które wskaże dokładny przebieg trasy łączącej Katowice z Ostrawą. Projekt obejmie odcinek przyszłej linii kolejowej nr 170 między Katowicami i granicą z Czechami, jej przedłużenie po stronie czeskiej do Ostrawy oraz odcinek Jastrzębie-Zdrój – Wodzisław Śląski wraz z odgałęzieniem do planowanej stacji Jastrzębie-Zdrój Centrum i w kierunku Rybnika.

- Dzięki tej linii zapewnimy zarazem obsługę największego polskiego miasta pozbawionego dzisiaj dostępu do kolei, czyli Jastrzębia-Zdroju - mówi Mikołaj Wild, prezes spółki CPK.

Według harmonogramu pierwsze roboty budowlane mają ruszyć w 2024 roku, a odcinek linii łączący Katowice z Ostrawą zostanie oddany do użytku przed końcem 2030 roku Pociągi będą jeździły z prędkością do 250 km/h.

Także drugi projekt związany z przywróceniem regionalnego połączenia kolejowego z Aglomeracją Śląską wszedł w następną fazę. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego wyłonił wykonawcę studium technicznego, który wskaże optymalną trasę połączenia naszego miasta ze stolicą województwa. Obecnie rozważane są dwa warianty przebiegu linii kolejowej, a zakładany czas dojazdu do Katowic wyniesie mniej niż godzinę. Projekt realizowany jest w ramach Programu Kolej Plus, odpowiadana za niego Marszałek Województwa. Jastrzębie-Zdrój współfinansuje opracowanie dokumentacji projektowej, a przedstawiciele miasta biorą udział w pracach związanych z uszczegółowieniem przebiegu trasy.

10 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~arteksic (5.184. * .31) 17.06.2021 21:43
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Tor (46.134. * .98) 17.06.2021 16:36
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Czy ja dobrze widzę, 250 km/h ? Teraz składy z węglem max 30 km/h i to na odcinkach bez szkód górniczych

~arteksic (5.184. * .31) 17.06.2021 15:37
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Artexs (188.146. * .239) 17.06.2021 15:03
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~New343 (46.134. * .7) 17.06.2021 14:36
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Rok 2035 pociąg Pendolino Warszawa-Praga i w środku komunikat. Zbliżamy się do przystanku Mszana. Tyle będzie miało Jastrzębie z tej inwestycji. No ale jak przeprowadzić kolej przez Jastrzębie jak tam albo bloki albo hałdy albo zalewiska albo jary .

~Gościu6 (93.179. * .248) 17.06.2021 13:10
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

bicie piany aby czymś zająć elektorat. Ani nie ma na to kasy ani technicznie nie jest to do realizacji. Albo nie, jest to technicznie możliwe ale bardzo kosztowne co w rezultacie mało prawdopodobne aby powstało. A tak poza tym to ta linia za każdym razem (za każdym artykułem) jest w innym miejscu. No i studium to nie jest nawet koncepcja nie mówiąc o projekcie budowlanym, wykupach gruntów i realizacji. W rezultacie moze się okazać że nie ma pieniędzy na centralne lotnisko i właściwie to jet ono niepotrzebne, a jak nie ma lotniska to linie kolejowe też są niepotzebne i wystarczy zmodernizować te co są a ci z Jastrzębia mogą przecież zawsze dojechać do Wodzisławia lub Rybnika. No ale najważniejsze że przez wiele lat będzie działać spółka budowy kolei w której swoi będą mieli intratne stanowiska. Tak samo było z budową elektrowni atomowej.

~mazizam (188.147. * .9) 17.06.2021 12:56

@TytusAndronikus
Człowiecze, to by musieli 3/4 lini kolejowych na Śląsku zamknąć.
W latach 70-90 w Zagłębiu Ruhry w Niemczech, było dwa razy więcej kopalń niż na Śląsku, a szkody górnicze dużo większe niż u nas, a pociągi zapierniczały 200 km/h.

~arteksic (5.184. * .31) 17.06.2021 12:19

tak przypuszczałem

~TytusAndronikus (87.101. * .96) 17.06.2021 11:58
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Szybka kolej na szkodach górniczych to tylko PiS owski bełkot.Bedzie jak z elektrownią atomową kasę zbierali a do dziś ani widu ani słychu.

~arteksic (5.184. * .31) 17.06.2021 10:37
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem