Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Zauważył narkotyki u 18-latka i zadzwonił na policję

Policjanci chwalą jednego z mieszkańców Jastrzębia, który widząc narkotyki w rękach młodzieży, powiadomił o tym dyżurnego komendy. Policjantom udało się zatrzymać młodego mężczyznę i odebrać mu nielegalne używki. 

Zauważył narkotyki u 18-latka i zadzwonił na policję

W czwartek dwadzieścia minut po godzinie 18:00, do komendy zadzwoniła anonimowa osoba, która poinformowała, że przebywające na klatce schodowej osoby palą marihuanę. Wysłany na miejsce patrol kryminalny potwierdził informację.

- Okazało się, że 18-letni mieszkaniec Jastrzębia posiadał przy sobie 0,80 grama marihuany. Mężczyzna przyznał, że woreczek z substancją narkotyczną jest jego własnością. Za posiadanie substancji odurzających grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności. O dalszych losach 18-latka rozstrzygnie sąd - informują policjanci.

Mundurowi chwalą czujność jastrzębianina, który zadzwonił na komendę. - Zachowanie mieszkańca jest przykładem prawidłowego działania w myśl kampanii "Nie reagujesz- akceptujesz!". Mamy nadzieję, że podobną postawą wykaże się więcej osób i będziemy otrzymywać od państwa zgłoszenia o podejrzeniu popełnienia przestępstw - czytamy na stronie policji.

57 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Drjoint (78.131. * .4) 21.06.2012 14:38

Zal

~oooo (84.234. * .81) 20.06.2012 21:02

A dzisiaj wyłowiono zwłoki Irlandczyka z rzeki Brda, który pił legalną wódeczkę i zatoczył się i stracił życie. Jaki z tego moraŁ? żE LEGALNA WÓDKA JEST GROŹNIEJSZA NIŻ NIELEGALNA MARYŚKA.

~... (37.30. * .139) 20.06.2012 09:02

pytanie czy złapany chłopak był sąsiadem czy nie.... w mojej klatce różni przesiadują i niekoniecznie ich znam... wydaje mi się że nawet nie są z mojego bloku....
a jak raz takich kilku stało i mój sąsiad (starszy człowiek) poszedł do komórki, to został przez takich stojących pobity....

~ja (89.73. * .112) 19.06.2012 20:42

ja np sie nie kłócę o to czy ktos jest przestepca czy nie, tylko o to w jaki sposob zostal zlapany, bo jak ja bym podkalblowal sasiada, to cala klatka by mi dzien dobry nie mowila...

~cukero (195.66. * .252) 19.06.2012 19:40

Kłócimy się de facto o to, czy przestępca przestępcą jest, czy też nie.

~... (178.180. * .29) 19.06.2012 10:36

a tak poza tym to może wypadało by włączyć myślenie... jak się robi coś, to trzeba sie liczyć z efektem tego czynu...
jak uprawiasz seks, to musisz sie liczyć z tym, że będziesz miał dziecko...
jak pijesz alkohol, musisz sie liczyć z tym, ze na drugi dzień będziesz miał kaca....
jak nie nauczysz sie na sprawdzian/egzamin, musisz sie liczyć z tym, że go oblejesz...
jak wsiadasz po pijanemu do samochodu, musisz się liczyć z tym, że doprowadzisz do wypadku
... niestety wielu bardzo młodych wyznaje zasadę, że może się uda... że jakoś to będzie...

~... (178.180. * .29) 19.06.2012 10:29

no cóż, to nie są domysły. To -jak nazwiesz zachowanie człowieka, który wiedząc, że ma coś nielegalnego, że robi coś nielegalnego, robi to publicznie i sie z tym nie kryje...

~kierowca (84.234. * .152) 19.06.2012 10:28

niechce za chmure gnić za wieziennym murem,kto jest za legalizacją niech podniesie reke w góre...

~ja (89.73. * .112) 19.06.2012 10:11

to chyba jak was sie czyta wlosy staja deba, jeden pisze ze cwaniakowal, drugi ze za zwrocenie uwagi by na pewno pobil tego donosiciela... ciekawe na jakiej podstawie te domysly wysnówacie? Jak by go po prostu policja SAMA złapała to okej, ale ktoś zadzwonil ANONIMOWO i mu pomogl zostac zlapanym, pewnie juz ten donosiciel odczowa \"skutki\" bycia \"wzorowym\" obywatelem...

~... (178.180. * .29) 19.06.2012 09:56

włosy stają dęba na głowie jak sie was czyta. To po cholerę cwaniakował, siedział na tej klatce i afiszował sie z czymś co jakby się nie patrzeć jest w Polsce nielegalne.
Sam sie podłożył... po prostu głupi i tyle. Dajcie mu jeszcze medal za męczeństwo!!! Robiło sie w życiu wiele rzeczy, ale zawsze staraliśmy sie robić to w miarę dyskretnie...
Sorry ale jak czytam wasze komentarze, to wydaje mi sie, że chyba co niektórym sie w głowach poprzewracało.

~heh (84.234. * .81) 18.06.2012 23:38

Łebak nikomu w niczym nie zaszkodził i dostanie zawiasy zapewne. Co nie ułatwi mu poszukiwania pracy, utrudni, uniemożliwi dostanie wizy amerykańskiej, jeśli będzie potrzebował. A nikogo nie skrzywdził, nikogo nie okradł, nie pobił. gdyby pobił dostałby taki sam wyrok - za pobicie człowieka dostałby taki sam wyrok jak za to, że sobie palił konopie, które n.p. w Indiach rosną wszędzie i nikomu tam do głowy nie przyjdzie by za to karać!!
U nas się karze, bo prawdopodobnie koncerny alkoholowe posmarowały kieszenie politykom.i ci przegfłosowali ustawę o zakazie posiadania. Wiadomo, ze koncerny legalne nie lubią mieć konkurencji w kwestii używek.
W sąsiednich Czechach można nie tylko posiadać, ale nawet uprawiać na własny użytek te rośliny.

~co?? (84.234. * .78) 18.06.2012 22:37

Juz to widze jak im zwraca uwage i robi pogadanke na temat marihuany haha.
Usłyszałby pewnie spier..... dziadu w najlepszej wersji, a w najgorszej dostałby w ryj. Niech sie ćpuny chowają a nie w miejscach publicznych się pokazują jacy to oni cool nie są.

~ja (89.73. * .112) 18.06.2012 21:31

wy nie rozumiecie ze to nie chodzi o to czy on mial narkotyk, czy piwo, lub palil papierosa, ani o to czy mial 18, 15 czy 50 lat tylko o to ze ktos zamiast mu zwrocic uwage, poszedl i anonimowo zadzwonil, ja bym wstydu musial nie miec zeby tak zrobic, ale narod mamy taki a nie inny

~ja (194.152. * .132) 18.06.2012 19:35

ormowcy

~Donosiciel (84.234. * .78) 18.06.2012 15:33

Jak któregoś zobacze to zadzwonie więc ćpuny strzeżcie się!!!

~Syrop (89.72. * .31) 18.06.2012 14:37

prostytucja jest też nie legalna a jakoś night cluby istnieją... czemu się nie zajmą np. tym??? bo co? mafia tym rządzi i strach??? nie raz widziałem jak jarają i nie dzwonię na 997 bo jeżeli są spokojni i nikomu nie przeszkadzają to po co... faktem jest, że lepiej by było gdyby jarał w swoim domu. Grozi mu 3 lata więzienia za 0,8g tyle samo dostał gościu który jechał popijanemu (2,1 pr) i zabił moją ciocię więcej nie komentuję bo to kraj chorych zasad i praw...

~.... (87.205. * .39) 18.06.2012 13:14

hmm... nie wiem jak mam odebrać wasze komentarze... bo tak naprawdę to ten chłopak jest pełnoletni i powinien odpowiadać za swoje zachowanie, czyż nie? Nie rozumiem tylko czemu tak dziwnie reagujecie. Ja też uważam że kara jest zbyt duża i pewnie też chłopak dostanie zawiasy, ale no proszę was, to nie obcy ludzie złamali mu życie, tylko sam ryzykował i sam musi ponieść karę, więc sam złamał sobie życie!!! Gdyby ktoś dał mu to do łapy i zadzwonił, ok, ale on zrobił to sam i dobrowolnie!

~szkoda słów (84.234. * .81) 18.06.2012 10:41

nasze głupie, zamordystyczne prawo stwarza właśnie okazje do łatwego nabijanioa statystyk. Łapania z otwartym piwem w miejscu publicznym, rowerzystów po piwie, babci co marchewkę sprzedaje, łebka kopcącego marychę. Mundurowi mogą dzięki temu \"nie widzieć\" agresywnych, bijących, niszczących, bo i po co, to kłopotliwe, lepiej złapać rowerzystę czy babcię z marchewką, sztuka jest sztuka.
To prawo należy w końcu zmienić...

~ja (89.73. * .112) 18.06.2012 00:21

a, i jeszczę \"do komendy zadzwoniła anonimowa osoba\" - jak już ktoś miał odwagę zadzwonić to dlaczego nie miał odwagi się przedstawić?

~ja (89.73. * .112) 18.06.2012 00:18

jak zobaczylm tytuł artykółu to od razu przed ocami miałem \"uprzejmnie donoszę\", najgorsze jest to, żę ten kto zadzwonił sie jeszcze pewnie teraz cieszy, że młody chłopak może pójść siedzieć. Nienawidzę donosicieli.

~szkoda słów (84.234. * .81) 17.06.2012 19:38

W Moszczenicy na łące rosną grzyby halucynogenne, narkotyki, ciekawe kiedy ktoś zabroni im rosnąć w końcu? Jak na razie każdy moze nazbierać sobie i zjeść, a to skandal, przeciez prawo zakazuje, a one rosną!

~szkoda słów (84.234. * .81) 17.06.2012 19:31

masz uczulenie na myślenie... walnij setę.

~cukero (195.66. * .252) 17.06.2012 14:26

mam uczulenie na ignorancję.

~Gość (89.72. * .27) 17.06.2012 13:37

masowego?!? To co oni tam w 40 stali? Naprawdę przeglądając twoje poprzednie posty @guri , można stwierdzić , wypowiadasz się w wielu tematach nie mając (zielonego) pojęcia , ideologie typowego społeczniaka (wiem , że szufladkuje) , ale ile musi być w tobie zawiści (chyba cię bili w szkole , teraz odreagowywujesz) , żeby uważać że karanie 18sto letniego chłopaka więzieniem za zapalenie używki jest słuszne... Co wam napruli do tych próżnych głów , z tych waszych postów mógłbym wywnioskować że marihuane wstrzykuje się w żyłę , po czym morduje ludzi i jest się zagrożeniem dla własnych rodzin i społeczeństwa... To tylko świadczy o waszej nie wiedzy...@heh zgadzam się z tobą

~Guri (84.234. * .242) 17.06.2012 02:01

Prawo jest prawem, a to był przykład masowego jego łamania. Możesz powiedzieć, czemu jestem żałosny, bo nie mogę się tego dopatrzyć w Twoich wypocinach :)

~cukero (195.66. * .252) 17.06.2012 00:49

\"Zamkną faceta do więzienia za to, że sobie palił, nikomu nie szkodząc, zrujnują mu życie [...]\"

Jego życie - robił, co chciał.

~szkoda słów (84.234. * .81) 17.06.2012 00:35

Zamkną faceta do więzienia za to, że sobie palił, nikomu nie szkodząc, zrujnują mu życie, a głupki się cieszą, szkoda słów.

~heh (84.234. * .81) 17.06.2012 00:23

guri, jesteś żałosny, czy to nie ty pisałeś, ze prawo jest prawem w kwestii zakazu spożywania alkoholu w miejscach publicznych? Przed chwilą oglądałem zdjęcia z Euro i setki Irlandczyków stało z otwartymi piwami na przystankach, na tych zdjęciach. Nikt ich nie karał za to, niewykonalne, co ty na to powiesz>? Nikt jednak złego się zs tego powodu, że pili to piwo w miejscu publicznym, nie stało. Jesteś w stanie to ogarnąć, czy podobnie jak niezbyt pojętny cukero twierdzisz, ze trzeba komuś zryć życiorys za to, że nikomu nie zaszkodził?

~heh (84.234. * .81) 17.06.2012 00:17

niestety, cukero, ale jesteś w błędzie, mam prawie 40 lat, z konopiami indyjskimi zetknąłem się w szkole średniej, czyli prawie 20 lat temu, koleżko. Nie spodobały mi się te używki i ich nie uzywam. Co nie znaczy, ze, w przeciwieństwie do ciebie, cieszy mnie, ze kogoś zamykają za to, ze mu tego typu rzeczy odpowiadają!!!
Ty mi piszesz o tragediach rodzinnych???
Czy zamknięcie ojca rodziny za to, ze zabawia się niedozwolonymi używkami to nie jest tragedia trodzinna??? Facet, o czym ty gadasz???
Pijany non stop facet nie powoduje tragedii rodzinnych? Nie, bo jest legalnie pijany???
A poza tym, nie cwaniakuj, tylko ....Zajmij się swoją rodziną, a nie czyjąś, to po pierwsze, i nie opowiadaj mi tu bzdetów, ze zamknięcie kogoś do więzienia to zapobieganie tragediom rodzinnym.\\
Bo to jest powodowanie tragedii rodzinnych, a nie zapobieganie.
ZAJMIJ SIĘ SOBĄ i swoją rodziną i nie wtykaj nosa do innych.
Każdy niech używa co mu się podoba, nie to co tobie podobni i koncerny alkoholowe lobbujące uznają za słuszne.

~jbie (87.205. * .177) 16.06.2012 20:38

Ciekawe czy 0,8 mokrego czy suchego ;)

~Guri (84.234. * .242) 16.06.2012 20:25

Mógłbym pisać dużo, ale nie będę się wysilał bo i tam mnie duża część nie zrozumie. Nie poruszam kwestii czy powinno być legalne czy nie, tylko mówię że nie jest i tego należy przestrzegać póki co, jak chcesz to zmienić to idź do sejmu. Gość który odpisywał mi jest chyba niespełny rozumu, nie zna mnie a mówi że nigdy z narkotykiem nie miałem do czynienia. To świetnie kreuje mi Twoj obraz jako śmiesznego wyszczekanego dziecieka. Koniec dyskusji pod tym tematem.

~m (89.72. * .31) 16.06.2012 18:07

póki co jest nielegalna i prawa trzeba przestrzegać, nie popieram ani nie ganie osób które jarają (jeśli robi to z głową), po alkoholu ludzie robią gorsze rzeczy niż po jaraniu (marihuana jest zalecana przy leczeniu ciężkich chorób bo poprawia samopoczucie i uśmierza ból) olejek z marihuany jest używany na raka skóry i trudno wyleczalne wrzody skórne w Chinach (99%wyleczalności).Coca-cola posiada ekstrakt z koki, w tabletkach na poprawę pamięci i koncentrację znajdziemy ekstrakt z konopi. Wiele gwiazd i polityków jara zioło tylko lepiej jest karać \"pachołków\" niż wielkie pale...

~Gość (89.72. * .27) 16.06.2012 17:21

To nie tak , że próbowałem zrzucić winę na TVN , po prostu to akurat ta stacja wydała mi się najbardziej ogłupiającą (od niedawna , bardzo rzadko oglądam telewizje , więc wątpliwe jest bym mógł ci podać ową \"nie ogłupiająca\" ) Jeżeli chodzi o stacje , aktualnie ograniczam się do discovery i national geographic , ale chyba nie to jest tematem rozmowy. Erkan w pełni cię popieram i się z tobą zgadzam.

~cukero (195.66. * .252) 16.06.2012 17:00

Powiem to najprościej jak potrafię, aby była szansa, że \'heh\' pojmie o co mi chodzi.
Myślisz po dziecięcemu, dlatego jestem pewien, że mam do czynienia z osobą poniżej 21 roku życia - to nie brak argumentów, a konkluzja.

Myślisz, że ćpanie, to tylko problem ćpuna, a tak nie jest. To tragedia jego rodziny, to tragedia rodzin zabitych/poszkodowanych przez niego osób, to tragedia dla społeczeństwa.

Pomyśl kilka razy, zanim następny raz napiszesz, że ćpanie jest fajne.

~\\m/erkan (84.234. * .174) 16.06.2012 16:52

Przepraszam bardzo @Gościu napisałeś, żeby @Guri nie opierał się na tym co narzuca TVN. Wybacz ale dla mnie jest to dowód na to, że idziesz na łatwiznę zrzucając winę na TVN. Wskaż mi zatem stacje, które w przeciwieństwie do tego co napisałeś \"nie ogłupiają\". Czekam.

Co do tematu to fakt, dzwonienie po policję tylko za to, że ktoś zapalił marihuanę jest śmieszne. Ale prawo to prawo, nie można palić marihuany i koniec. Druga rzecz to źle skonstruowane prawo, które zakazuje marihuany a pozwala na alkohol. Powinno być na odwrót - marihuana dozwolona (bo tak jak napisał @Gość nie jest groźna dla człowieka, nie odnotowano wypadku śmiertelnego bezpośrednio związanego z zażywaniem marihuany), a alkohol zabroniony (albo w jakiś sposób przynajmniej ograniczony).

Sam nigdy nie paliłem marihuany i zapewne nie będę bo jest mi to nie potrzebne. Jednak jestem za jej legalizacją - przemawia choćby za tym fakt, że budżet państwa miałby z tego jakieś zyski. Druga rzecz, że alkohol jest dużo bardziej groźniejszy od marihuany (patrz pijani kierowcy).

Wszyscy skupiają się na tym, że człowiek który naskarżył to konfident. Najpierw trzeba coś zrobić z prawem - leczyć należy przyczynę a nie skutek.

~1962 (195.34. * .52) 16.06.2012 16:51

Nie dyskutujcie z Guri, bo mam wrażenie, że dyskutuje się z programem komputerowym!!! Polska to kraj społeczniaków , kapusiów , sprzedawczyków i konfidentów. Guri to typowy przykład sterowanej marionetki.

~Gość (89.72. * .27) 16.06.2012 15:57

@Guri
Właściwie to nie masz pojęcia o czym piszesz , nigdy w życiu nie miałeś/aś z tym styczności , a masz najwięcej do powiedzenia. Uważasz że jeżeli coś jest zakazane musi być szkodliwe? Myśl samodzielnie , nie to co narzuci ci TVN , czy inne stacje propagujące ogłupianie społeczeństwa i narzucani im często błędnych i idiotycznych teorii. Według mnie osoba , która doniosła jest zwykłym , jak można jednym głupim telefonem odbierać dzieciakowi przyszłość (grozi mu do trzech lat więzienia) , pomyślcie logicznie jak można karać młodego chłopaka tylko dla tego , że zapalił sobie środek odurzający. Nie prawdziwe opinie o marihuanie wynikające z nie wiedzy społeczeństwa , osoba paląca jest spokojna , pozytywnie nastawiona do ludzi , nie odnotowano żadnego przypadku zgonu na skutek palenia , szkodliwość porównywalna z zapaleniem jakże popularnego w Polsce papierosa... Pamiętajcie ludzie myślcie samodzielnie , nie wierzcie we wszystko co słyszycie w telewizji!

~Guri (84.234. * .242) 16.06.2012 14:55

Ja na to prosto: Marihuana jest nielegalna, więc postępowanie zgłaszającego i policji jest poprawne. Do \"heh\" powiem więcej, czekolada (która przecież dajemy swoim dzieciom!) też jest narkotykiem. I co z tego? Narkotyk narkotykowi nierówny. Skoro marihuana jest nielegalna, to ma jakieś działanie, wykluczające ją ze spożywania. Palenie tego na klatkach jest w ogóle głupotą, jak chce zapalić to niech robi to w domu (czego też nie popieram) a nie afiszuje się wśród ludzi. Jeszcze raz mówię do \"heh\": Pokaż mi dowód że marycha jest mniej szkodliwa i że osoby po niej są mniej agresywne. Chcę dowód, a nie pseudonaukowy tekst z internetu czy nagranie dealera!

~heh (84.234. * .81) 16.06.2012 14:19

Brakło ci argumentów, więc żałośnie wyzywasz od dzieci i lewaków. Bezsensownie zresztą. Ja osobiście nie jestem ani dzieckiem ani lewakiem, nie wiem na jakiej podstawie uznałeś, ze jest inaczej?
Używki nie są przypisane ani do wieku ani do poglądów politycznych.
Proponuję ci w związku z brakiem wiedzy i argumentów nie wtrącać się w niczyje życie. Rób to co ci się podoba i pozwól na to innym.

~cukero (195.66. * .252) 16.06.2012 13:19

Europa jest mentalnie i kulturowo opóźniona ok 30 lat względem USA.
Tak więc wolę brać przykład z walczącymi z narkomanią Stanami, niż z opóźnionej Holandii.

Dzieci nasłuchały się lewackich liberałów - tylko to jedno wytłumaczenie przychodzi mi do głowy, gdy czytam niektóre z poniższych komentarzy, które są po prostu głupie.