Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

W weekend zatrzymali dwie osoby z marihuaną

W trakcie minionego weekendu policjanci zatrzymali na terenie Jastrzębia dwie młode osoby, które posiadały przy sobie marihuanę. Pierwszą z nich jest 18-letnia jastrzębianka, a drugą 16-letni chłopak.

W weekend zatrzymali dwie osoby z marihuaną

W piątek wieczorem policjanci zatrzymali młoda mieszkankę Jastrzębia-Zdroju, przy której znaleziono dwa woreczki foliowe oraz lufkę z marihuaną. Łączna waga narkotyku wyniosła 3,5 grama. Teraz dziewczynie grozi do 3 lat pozbawienia wolności.

14 lipca po godzinie 18:00 dzielnicowi zauważyli dwie osoby, z której jedna zaczęła zachowywać się nerwowo. Policjanci zdecydowali o przeprowadzeniu kontroli osobistej.

- U 16-latka ujawniono foliowy woreczek i szklaną lufkę z marihuaną, których łączna waga wyniosła prawie 2,5 grama - informuje policja.

Teraz o losie chłopaka zadecyduje Sąd Rodzinny.

46 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Angelik (37.7. * .144) 19.07.2012 21:21

janpawel2 moze i masz racje ale trudno mi sie przekonac. uparty jestem i tyle.

~janpawel2 (131.207. * .5) 19.07.2012 12:07

@Angelik i i nni przejeci rodzice

nie bojcie sie, marijuana predzej zniecheci wasze dzieci niz ja polubia, bicie nic nie daje - tu chodzi o szpan, marihuana to nie alkohol, czasami trzeba jarac pare razy zeby wogoole zadzialalo, czasami dostaniesz dola i od razu powiesz nie...
z drugiej strony o taka sytuacje mozecie tylko oskarzac panstwo, gdyby sprzedaz tej uzywki byla legalna i opodatkowana - mafii taki interes by sie nie oplacal - nie kupili by jej na ulicy, a zeby kupic legalnie wasze dzieci musialy by byc zarejestrowane w specjalnym rejestrze i posiadac karte, ktora umozliwialaby im taki zakup - tak jest w Holandi i to dziala !!!

~janpawel2 (131.207. * .5) 19.07.2012 11:57

@Pawel...
@jest

Cannabis jest jednym z najlepszych dotychczas znanych lekow na alkoholizm

a tak a propo calej afery: NIKT NIGDY nie bedzie sie przejmowal waszym zdrowiem, rzaden rzad, na nielegalnej trawie itd. bogaci sie mafia, politycy, policja, wiec nigdy nikomu nie bedzie zalezec na legazlizacji. z drugiej strony delegalizacja marihuany nie miala nic wspolnego z narkotykiem - jak ktos nie wierzy polecam film \"The Union\", konopia jest jednym z najcenniejszych surowcow na ziemi a jej uprawa nic nie kosztuje, mozna z niej zrobic wszystko, jest jedynym 100% lekiem na raka, astme, jaskre, stwardnienie rozsiane, epilepsie i wiele innych ALE nie da sie na tym zarobic bo kazdy moze sobie uprawiac - dlatego zaluje tych, ktorzy nigdy sie o niej nie dowiedza, ja osobiscie znam 2 osoby, ktore koncentratem oleju konopnego uspiły raka!!!

~Angelik (37.7. * .144) 19.07.2012 09:57

Ludzie chodzi o to ze nasze dzieci chodza z narkotykami. Najwiekszy % cpunow marychy to mlodziez do 18 lat. Prawo jest chore ze rodzic nie moze dziecku \"dac klapsa\" bo by go ichronil przed takimi wpadkami, bo miedzy kara wiezienia bylaby kara domowa.

~August (10.2. * .115) 19.07.2012 09:32

\"Prawo zabrania i dlatego jest zakaz\"- dzięki za informację bo nie wiedziałem. Co do 16latka to pisałem o dorosłych ludziach. Ta 18 jest wg prawa dorosła i w wolnym kraju miałaby prawo sobie ćpać. Niestety u nas wszyscy wtrącają się do wszystkich i jest jak jest. Mi nie chodzi o ćpanie bo ani tego nie robię, ani nie chodzę liściem na klapie od garnituru. Chodzi o zasady.

~jest (84.234. * .81) 18.07.2012 22:19

@do August - a kto uchwalał to prawo? M.in. senator Krzystof Piesiewicz, który został przyłapany na wciąganiu nosem \"aspiryny\". Luzuj, człowieku, prawo uchwalają politycy, którzy ani madrzy, ani nieskazitelni, ani też bez nałogów nie są. Co zrobił senator Piesiewicz gdy chciano mu postawić zarzuty zgodnie z prawem, które sam przegłosował? Zasłonił się immunitetem!

~jest (84.234. * .81) 18.07.2012 22:14

@ paweł19870911 - pawełku, pawełku, dzieciąteczko małe, alkoholikom nie da się pomóc, głuptasku. Jesteś małym, śmiesznym syneczkiem-głuptaskiem, a mędrkujesz, mędrkujesz, mędrkujesz. Alkoholik, żeby wyjść z nałogu musi osobiście załatwić sobie skierowanie od lekarza, syneczku-głuptasku, musi też osobiście stawić się w Gorzycach, gdzie jest ośrodek i na wejściu dmucha do alkomotau, jęsli ma chociaż 0,1, to wyjazd, nie jest wpuszczany. Bo alkoholik, dzieciątko, syneczku, sam musi chcieć, nikt mu nie pomoże.
Oczywiście tylko do pewnego momentu, jak walnie wątroba, to już ratunku nie ma, to nawet w szpitalu nie pomogą, alkoholikowi, syńciu, nie przysługuje opieka, w myśl zasady, ze skoro sam sobie szkodził, to niech zdycha. Przeszczep wątroby nie przysługuje, ale i podstawowa opieka również.
Teraz, synku, podziękuj za doedukowanie.

~do August (37.7. * .144) 18.07.2012 19:02

Ale piszesz pierdoly jakbys byl z jasnetu. Prawo zabrania i to jest glowny powod ze jest zakaz. Poza tym jeden z nich mial 16 lat. To fest dorosly. Tej 18-latce do doroslosci jeszcze rozsadku brakuje, bo gdyby go miala wiedzialaby co jej grozi. Zacznijcie sie cpuny bac prawa bo kto wie ktorego zlapia nastepnego.

~August (10.2. * .115) 18.07.2012 17:52

Nie jest ważne co jaki naukowiec twierdzi. Znajdą się tacy i tacy. Nawet jeśli wszyscy twierdziliby że marihuana szkodzi to nie ma żadnego powodu dla którego dorosły człowiek może zabronić dorosłemu człowiekowi ją zażywać.

~do jest (195.34. * .171) 18.07.2012 10:19

Teorie A.Einsteina podobno też mogą zostać podważone i mogą zniszczyć dotychczasowe osiągnięcia nauki, dlatego jeśli jakiś naukowiec coś powie, to jest możliwość, że inny to jest w stanie obalić. także nie wierzyłbym tylko w zbawienny i dobry wpływ narkotyków.

~Angelik (5.60. * .78) 18.07.2012 07:24

August racja! Kazdy wie co robi, zna skutki i jakie ryzyko niosą narkotyki.

~pawel19870911 (195.66. * .146) 18.07.2012 07:02

@jest
nie jestem twoim syneczkiem to RAZ

DWA \"...widziałem jak umierają alkoholicy...\" czemu nie starałeś się im pomóc.
alkohol jest dla ludzi ale w umiarkowanych ilościach

TRZY Jest to w Polsce zakazane więc kara się należy bez względu co twierdzą naukowcy

W Polsce przeprowadzono badania że jeżeli ludziom się powie że \"naukowcy odkryli/powiedzieli\" to ludzie w to wierzą.... Ty chyba kolego jesteś jednym z tych ludzi... Wierzysz we wszystko co Ci ktoś podyktuje...

~jest (84.234. * .81) 18.07.2012 00:01

Dyskusja jest po to, żeby sobie niejaki paweł przestał wierzyć bezgranicznie politykom, którzy mu wskazują co jest dobre, a co złe,oraz po to, żeby sobie poczytał literaturę naukową i stweierdził, że politycy niekoniecznie mówią prawdę. Politycy grubo posmarowani zostali przez koncerny tytoniowe i alkoholowe, i stąd te zakazy, i paragrafy, cała historia.... Chcieli pomóc pozbyć się konkurencji wyżej wspomnianym.

~August (10.2. * .115) 17.07.2012 22:32

A po co dyskusja o to co bardziej szkodzi? Moje życie moja sprawa.

~do guri (84.234. * .81) 17.07.2012 20:05

Guri, ja ci już to kiedyś mówiłem, jakbyś się wcześniej urodził, 38 n.p. w Niemczech, to byś ludzi do wagonów ładował z rączką uniesioną do góry. Takie było wtedy prawo, a prawo jest prawem, nie? Albo za komuny denuncjowałbyś sąsiada za to, ze nie kocha Stalina. Prawo...

~jest (84.234. * .81) 17.07.2012 19:58

@pawel19870911
ja nie palę marychy, nie lubię, ale widziałem jak umierają alkoholicy, więc mnie nie pouczaj. Długa, męcząca śmierć. A co do szkodliwości, syneczku, jest literatura, poczytaj sobie, bo to nie żadne \"tłumaczenia palacza\" tylko dane naukowe. Alkohol szkodzi i uzależnia bardziej, popylaj do Biblioteki Śląskiej i pożycz odpowiednie ksiązki, zapoznaj się, a potem mi tu pyskuj.

~xyz (83.30. * .74) 17.07.2012 18:30

Nie tak mówi dealer, tylko wiekszość toksykologów uważa że konopie są mało szkodliwe. Jak byś troszkę o tym poczytał i pooglądał wypowiedzi ludzi mądrzejszych od nas to byś wiedział. A po 2 dlaczego tak osoba która chce sobie zapalić musi spotykać sie z dealerami i dawać im i mafi zarabiać. Po 3 dlaczego wszystkiego się zakazuje, przecież każdy ma chyba swój rozum i są ludzie którzy pala sporadycznie. Jak to dobrze zauważył pewien polityk \"Skok z 6 pietra jest bardziej szkodliwy niż palenie konopi. Czyli trzeba sakazać budowy 6 pięter?\" Trzeba dać ludzią wolna wole.

~Guri (84.234. * .242) 17.07.2012 14:16

Ludzie, nie patrzcie na to moralnie, tylko względem prawa. Złamali prawo? Złamali. Jest za to kara? No jest. Po co dalsza dyskusja?
Piszecie \"ilu to gwałcicieli i morderców chodzi po ulicach!\" To ja na to: Ilu dziś minąłeś idąc do sklepu? 2 razy pewnie z nożem Cię napadli i raz uniknąłeś strzelaniny. Śmieszne jest to co piszecie. Morderstwo w Jastrzębiu zdarza się raz na ruski rok, a to że chodzą gwałciciele to wina ich ofiar, ze nie chcą szukać pomocy. Dzieciaki mówią ze marycha nie szkodzi bo tak mówi dealer, a dla nich to bardzo wygodne wiec szerzą dalej ciemnotę, miejcie trochę własnego rozumu!

~pawel19870911 (195.66. * .146) 17.07.2012 13:57

Skoro 3,5 gr to mała ilość według niektórych, to ja na miejscu tego gliniarza może i bym puścił tych gówniarzy pod warunkiem że wypali przy mnie wszystko na raz.... zaraz by im się odechciało szpanu na narkotyki

~do gość (195.34. * .171) 17.07.2012 13:26

widzę tutaj samych gimnazjalistów, którzy się wypowiadają. nie pasuje ci zakaz to licz się z karą. prawo jest po to żeby je przestrzegać. Palisz to gó@no i masz dziurę w mózgu i gadasz głupoty.

~Gość (178.42. * .244) 17.07.2012 12:52

Marihuana jest bezpieczniejsza od alkoholu czy papierosów dlatego, że nie uzależnia fizycznie, a tylko psychicznie. Więc \"rzucenie marihuany\" jest dużo łatwiejsze niż papierosów bo jest tylko bariera psychologiczna. Ale tak samo mozna sie uzaleznić np. od szynki czy internetu...

~pawel19870911 (195.66. * .146) 17.07.2012 12:43

@jest
oczywiście tłumaczenie palacza marychy
\"Wódka papierosy szkodzi bardziej\"
Miałem kolegę co palił ganje kilka lat żadnych papierosów czy wódy z czasem tak zgłupiał, wiecznie zamulony chodził... a w szkole była to jedna z bardziej energicznych osób... więc nie gadaj mi tu głupot bo tak samo niszczy człowieka jak inne używki

~jest (84.234. * .81) 17.07.2012 10:45

Posiadanie powinno być legalne, bo w wiekszosci normalnych krajów jest legalne. Co to kogoś obchodzi co ktoś zażywa? To na pewno nie rola państwa, żeby komuś niszczyć życiorys, bo zażywa coś co nie jest wg państwa legalne. Tym bardziej, ze dużo szkodliwsza wódka legalna jest.

~konfident (84.234. * .78) 17.07.2012 09:15

widać kto z Was jara i sracie w gacie :P i dobrze może sie oduczycie :) ćpuny!!! A jak kogos zobacze to zakabluje :D

~nvrmnd (85.219. * .1) 17.07.2012 08:46

puszkujcie tych co pala trawe a gwalcicielom i innym dawajcie zawiasy !! robcie tak dalej !

~August (10.2. * .115) 17.07.2012 00:01

To jest oczywiście skandal, że kogokolwiek obchodzi to co ćpa wolny człowiek Kowalski. Niemniej takie jest prawo i osiemnastolatka z pewnością o tym wiedziała. Trzeba liczyć na sądy żeby tam gdzie się da sądziły jak najłagodniej.

~krzysieq (84.234. * .150) 16.07.2012 23:02

Dozwolone mniej kusi według mnie, więc obecne przepisy powinni złagodzić (małe ilości na własny użytek dozwolone od 18 roku życia). Samo karanie niewiele zmieni, szczególnie przy takich wyrokach. Podejrzewam, że legalizacja byłaby korzystna zarówno dla społeczeństwa jak i dla Państwa, a wydawane niepotrzebnie pieniądze (na lekkie wyroki) przeznaczyć na porządną edukację.

Poza tym mądry sobie krzywdy nie zrobi, a głupiemu i tak Państwo nie pomoże.

~xyz (83.30. * .23) 16.07.2012 22:05

Do aAbB: Gwałciciela jest trudniej złapac niz młodego czlowieka z trawka. Służby scigania w naszym kraju traca czas na łapanie małolatów z trawka, ale cóż takiego jest łatwiej złapac a statystyki wykrywalności muszą się zgadzać.

~Angelik (84.234. * .78) 16.07.2012 20:24

Do @sam nie palę. Gdyby to było moje dziecko to pewnie byłbym zły na siebie że nie zwracałem uwago co robiło w wolnych chwilach, bo to jest wina rodziców, że daja wszystkim za dużo luzu i mają w dupie ich stan w jakim wracaja do domu, więc zwróćcie rodzice uwage na swoje dzieci. Jeszcze jedno! Może to nie są dilerzy i mieli małą ilośc (chociaz nie uważam że 3,5 gr to mało) ale gdyby nie było takich konsumentów nie byłoby dilerów - Proste! Ciało chciało to teraz cierp ciało...

~pawel19870911 (195.66. * .146) 16.07.2012 19:50

@przemko
No i właśnie dlatego że skończy się tylko dozorem i wpisem do akt będzie pełno naćpanych gówniarzy bo się nie boją konsekwencji

~pawel19870911 (195.66. * .146) 16.07.2012 19:49

@krk
w zupełności się zgadzam z cukero
a z tym prawem może i masz rację ZAOSTRZYĆ KARY ZA NARKOTYKI

~przemko (84.234. * .54) 16.07.2012 19:07

Wszystko jest dla ludzi z umiarem. Ale byli świadomi tego że u nas jest to karalne. Skończy się dozorem kuratora i wpisem do akt.

~krk (85.202. * .230) 16.07.2012 17:19

a Wy dalej nie kumacie, że kraj jest chory bo właśnie prawo trzeba pozmieniać w wielu kwestiach. \"Wiedzieli, że jest za to odpowiedzialność karna\" o matko ale głupota. A z takim społeczeństwem niezwykle ciężko o zmiany...

~cukero (195.66. * .252) 16.07.2012 17:16

ćpiesz - ryzykujesz. proste.
uważam, że kary za posiadanie i tak są zbyt łagodne.

~pawel19870911 (195.66. * .146) 16.07.2012 16:51

Bardzo dobrze wiedzieli co mają przy sobie i wiedzieli że jest za to odpowiedzialność karna... więc posadzić nie patrzeć na wiek a następni będą wiedzieć że nie warto... Może będzie mniej tych \"nie ćpunów\" w mieście.

\"Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie\"

~\"Sam nie palę , al (89.72. * .27) 16.07.2012 16:37

@Angelik Cieszy cie fakt że młodemu człowiekowi grozi do 3 lat więzienia? Widać jak płytko myślisz , nie widzicie nic poza czubkami własnych nosów? A gdyby to był Twój Syn bądź Córka? \"Dobrze wiedzieli...Narkotyki\" Ciemnota. Czy wy naprawdę wierzycie we wszystko co usłyszycie w TV? Niewiedza społeczeństwa... Jeżeli już macie czelność wypowiadać się o tym , to poczytajcie coś o szkodliwości marihuany... @Mądrala Wiadome Państwo bez Policji , nie miało by sensu bytu i wszystko jest w porządku dopóki na Policji pracują Policjanci , a nie psy z których słusznie kpi @Mario

~Mario (85.202. * .95) 16.07.2012 16:08

Brawo, jeszcze 2 mandaty za zasmiecanie i bedzie premia.

~mądrala (83.28. * .197) 16.07.2012 16:06

3 lata za pierdoły to fakt. Ale po pierwsze, marihuana jest uważana za narkotyk i takie jest prawo. Nie przestrzegają go to teraz mają. Policjanci robią co muszą, przestrzegają prawa. Więc odczepcie się od policjantów bo to prawo jest winne a nie oni!

~omg (193.239. * .140) 16.07.2012 15:52

3 lata za pierdoły a mordercy chodzą po ulicach...

~Angelik (84.234. * .78) 16.07.2012 15:49

Widze że popieracie narkotyki. BRAWO!!! Chcieli sobie spaprać życie to spaprali. Wiedzieli co robią. W szkołach non stop się gada o odpowiedzialności karnej za posiadanie narkotyków. Dobrze jest że ich złapali. Czekam na kolejne takie wieści bo bardzo mnie to cieszy :)