Gminy dopłacą do MZK. Wzrasta dotacja, zapłacimy o 950 tys. zł wiecej
W czwartek 12 października przedstawiciele dziesięciu gmin wchodzących w skład Międzygminnego Związku Komunikacyjnego przyjęli założenia do budżet na 2018 rok. Zdecydowano o zwiększeniu dotacji o 20 groszy za każdy wozokilometr.
Obecnie każda z gmin członkowskich wpłaca 4,55 zł, od stycznia będzie to kwota 4,75 zł. Łączny wzrost z tego tytułu wyniesie ok. 950 tys. zł. Za przyjęciem tego rozwiązania głosowało 8 delegatów. Sprzeciw wyraziły gminy: Pawłowice i Rydułtowy. W nowym budżecie przyjęto realną wysokość wpływów z biletów. Poza tym zabezpieczono środki na zorganizowanie komunikacji na terenie Żor, Suszca i Czerwionki-Leszczyn. Będzie to konieczne od kwietnia przyszłego roku, ponieważ dotychczasowy przewoźnik PKM wypowiedział umowę z MZK.
- Nie mieliśmy innego wyjścia, Stawka wozokilometra w ramach tej umowy od stycznia 2018 roku będzie wynosić 4,53 zł. Nikt nie jest w stanie wykonywać sprawnej komunikacji za tak niską cenę. Dodatkowo podwykonawcy, z którymi jesteśmy związani umowami, nie widzą możliwości dalszej współpracy na takich warunkach - wyjaśnia Stanisław Słowiński, prezes PKM Jastrzębie.
Janusz Buda, przewodniczący Zarządu MZK uważa, że budżet na przyszły rok jest przede wszystkim racjonalny. Z jednej strony zabezpiecza sprawne funkcjonowanie komunikacji, natomiast z drugiej nie przewiduje zbędnych wydatków.
- Jesteśmy poważnym Związkiem, który tworzą poważne gminy. Musimy być przewidywalni m.in. wobec naszych kontrahentów. Przyjęcie założeń na tym poziomie daje nadzieję na przyszłość. Obecnie dopinamy wiele spraw związanych z organizacją pracy i funkcjonowaniem MZK. Kolejny etap to praca nad większą dostępnością komunikacji we wszystkich gminach Związku, a co za tym idzie działania na rzecz zwiększenia liczby pasażerów. Zmierzamy także poprawić wizerunek Związku, który nie jest obecnie najlepszy - mówi Janusz Buda, przewodniczący MZK.
Mysle, ze o sprawie pomocy dla PKM nalezy zawiadomoc UOKiK.
MZK zagralo nie fair, prawdopodobnie rowniez niezgodnie z prawem.
MZK powinno się pozbyć Pkm, jest kulą u nogi. Jeszcze trochę.
MZK jest potrzebne żeby płacić przewoźnikom mają kasę od innych gmin.
linie miejskie nie utrzymają się ze sprzedaży samych biletów trzeba je dotować przez gminy.
Miasto jastrzębie miało by dotować linie np. E-3 z której korzystają w dużym stopniu mieszkańcy Wodzisławia i innych gmin ?
to tak jak by miasto jastrzębie zrobiło darmową komunikację w Wodzisławiu, oni płacą za przejazd do Rybnika E-3 za 4,2 a jastrzębianie 8,4.
20 groszy za każdy wozokilometr bo PKm-owi nie opłaca się jeździć, odstąpić linie Kłosokowi lub Warbusowi im się to pewnie opłaci i zarobią jeszcze na nowe autokary.
@mieszkaniec13.19-
Zlikwidować to trzeba nie PKM, tylko tobie dostęp do internetu, żebyś nie bredził.
Przekleństwem i zmorą PKM
jest jego właściciel/tfuj/, od dawna działający na szkodę
PKMu.
To ewenement niespotykany chyba nigdzie indziej!.
Smierdzisz .....ku MZK na odległość!.
Jak zawsze, wypowiadają się najbardziej zorientowani
@Mieszkaniec do Gość
Ale nadal nie wyjasniles po co dla istnienia E-3 potrzeba MZK
Linia E 3 biegnie przez tereny różnych gmin a tam organizuje komunikację MZK czyli Międzygminny Związek Komunikacyjny.
Miasto Jastrzębie nie miało by interesu żeby utrzymywać taką linie i tak mieszkańcy Jastrzębia płacą najdroższy bilet żeby dojechać do Rybnika na zakupu lub pracy - 8,40zł, z Wodzisławia 4,2zł i chyba najwięcej z tej Lini korzystają wodzisławianie.
Właścicielem PKM jest MZK czyli majątek Pkm jest również Mzk, jeśli ktoś dotuje lub pokryje długi PKM to jakby dawał MZK
Dzięki za info . Myślałem że to inaczej wygląda :) Kto pyta nie błądzi .
Racja, jak najszybciej zlikwidować PKM, tych darmozjadów. Czemu więc czcigodne MZK ze smrodem w gaciach tego nie robi, bo o pieniądze z gmin dla MZK chodzi. W PKM mało kto się waszych gróźb boi.
@tiktak
W cenie biletu nie jest zawarte ubezpieczenie. Przewoznik jest ubezpieczony a korzystanie z przejazdu w sposob uprawniony jest zawarciem umowy z przewoznikiem. Za realizacje umowy przewoznik ponosi pelna odpowiedzialnosc.
Nie ma wiec roznicy, czy ktos za bilet placic musi, czy nie.
MZK- owski układ zamknięty dalej kwitnie.
Super wygląda perspektywa darmowej komunikacji dla wszystkich :)
1 . Od kiedy podwyżka cen biletów ?
2. Czy obecnie darmowa komunikacja dla uczni , jest objęta ubezpieczeniem które normalnie jest wliczone w cenę biletu ? Czy miasto płaci za takie ubezpieczenia za darmowy przejazd ?
Jeśli tak no to spoko , kolejny koszt na naszych podatkach . Jeśli nie to gratuluję wyobraźni , w razie draki każdy łącznie z p Prezydent trzaśnie drzwiami poszkodowanemu np. w wypadku .
Może ktoś odpowiedzieć , ktoś kto jest zorientowany ?
\"bez MZK nie mielibyśmy połączeń między gminnych typu E-3\"
A to niby dlaczego?
Artykuł napisany z myślą żeby pokazać MZK w złym świetle bez MZK nie mielibyśmy połączeń między gminnych typu E-3, 101, 130, 131, 132, 102, 114, 120, 128 itp pozostały by tylko na terenie samego centrum jastrzębia.
A PKM powinno się jak najszybciej zlikwidować przerost kosztów nad zyskami, dlaczego inne gminy mają dopłacać do Jastrzębskiego przewoźnika który co miesiąc powiększa długi.
Macie bezpłatną komunikację,gmina dopłaci z naszych podatków, od nowego roku spodziewajcie się ich podwyżek
Dopłata do pracowników którzy nic nie potrafią, i nic nie robią.
A prywatnej firmie już dawno były by zwolnione ale MZK to firma z tradycjami.
Tam wystarczy przyjść do pracy. A odpowiedzialności zero.
Jastrzębię ma więcej wpłacać do kasy MZK bo PKM wypowiedział umowę w Suszca i Czerwionki-Leszczyn ? i nie stać ich na podwykonawców.
Teraz będziemy dopłacać do bezpłatnej komunikacji w Żorach i do komunikacji w Suszcu i Czerwionce -Leszczynach. Dobrze że nie musimy dopłacać do metra w Warszawie.A to dopiero jest sukces ......budżet nie przewiduje zbędnych wydatków , jak to osiągnęliście to jest wydarzenie na miarę Nobla z dziedziny ekonomii.
A audyt? Pieniadze nadal znikaja i okazalo sie - w wiekszej ilosci?
Towarzysz Buda, widac dziala. Ten sam burdel, tylko mocniej przez miasto futrowany.