Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

TEK apeluje do kandydatów na posłów i senatorów o poparcie odbudowy linii kolejowej do Jastrzębia-Zdroju

Na prośbę Towarzystwa Entuzjastów Kolei udostępniamy apel, który kierują oni do wszystkich kandydatów na posłów i senatorów w naszym regionie. Mowa w nim o poparciu odbudowy linii kolejowej z Wodzisławia do Jastrzębia.

TEK apeluje do kandydatów na posłów i senatorów o poparcie odbudowy linii kolejowej do Jastrzębia-Zdroju

Szanowni Państwo,

Niniejszym zwracamy się do każdego z Państwa z prośbą o publiczne poparcie odbudowy linii kolejowej Wodzisław Śląski - Jastrzębie Zdrój (Centrum) oraz deklarację dalszych działań dla uruchomienia tej inwestycji również po wyborach w razie uzyskania mandatu.

Odtworzenie połączenia kolejowego Wodzisław Śląski - Jastrzębie Zdrój, o które od szeregu lat zabiega Towarzystwo Entuzjastów Kolei, w ubiegłym roku znalazło swoje miejsce w tzw. programie Kolej+, jednakże dalsze działania w tym zakresie należy uznać za dalece niewystarczające. Co więcej, część tutejszych samorządowców i polityków podejmuje różne działania utrudniające(!) odbudowę tej linii, w zamian forsując pomysł kolei z Jastrzębia wyłącznie w kierunku przeciwnym, przez obszar czynnych szkód górniczych.

Nie ma wątpliwości, że odbudowa linii Wodzisław Śląski - Jastrzębie Zdrój to inwestycja mająca kluczowe znaczenie dla przywrócenia spójności sieci kolejowej w Państwa okręgu wyborczym, która umożliwi oparcie transportu zbiorowego w subregionie na szybkiej kolei miejskiej i stworzenie mu warunków do zrównoważonego rozwoju. Państwa poparcie dla tej inwestycji będzie mocnym sygnałem skierowanym do wyborców o zamiarze rzeczywistego, a nie tylko pozorowanego, działania w interesie mieszkańców okręgu.

Przykładowy tekst deklaracji:

Popieram odbudowę linii kolejowej Wodzisław Śląski - Jastrzębie Zdrój. Jako poseł/senator dołożę wszelkich starań, aby inwestycja ta doszła do skutku. Prosimy o opublikowanie deklaracji na Państwa stronach, mediach społecznościowych lub przesłanie ich do nas na adres tek@wb.pl - chętnie udostępnimy je na naszych stronach oraz przekażemy lokalnym mediom.

Z poważaniem,
Zarząd TEK

66 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
cocolino 21.10.2019 13:38
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Tu dla wszystkich dane GUS z 2016 roku z PIT z których jasno wynika gdzie jest największy ruch ludzi:z do Jastrzębia Zdroju według np powiatów:
1. Wodzisław 2. Cieszyn 3. Rybnik 4 Pszczyna 5 Żory a Katowice na 6 miejscu.
Gdzie trasą na Wodzisław łapiesz Rybnik i Katowice itd.

https://stat.gov.pl/spisy-powszechne/nsp-2011/nsp-2011-wyniki/dojazdy-do-pracy-w-polsce-wyniki-nsp-2011,9,1.html?fbclid=IwAR1Gsz9nSIGar14oSBwGYtEoKNeRIR3ZcNRwpb0vzF3mGzn13KRLdpAcvxM

~Nie_podpisze_sie (31.0. * .1) 19.10.2019 12:38
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~do_kolegi_ARTEX (46.134. * .117) 19.10.2019 11:52
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Samochwała
Jan Brzechwa

Samochwała w kącie stała
I wciąż tak opowiadała:

„Zdolna jestem niesłychanie,
Najpiękniejsze mam ubranie,
Moja buzia tryska zdrowiem,
Jak coś powiem, to już powiem,
Jak odpowiem, to roztropnie,
W szkole mam najlepsze stopnie,
Śpiewam lepiej niż w operze,
Świetnie jeżdżę na rowerze,


Znakomicie muchy łapię,
Wiem, gdzie Wisła jest na mapie,
Jestem mądra, jestem zgrabna,
Wiotka, słodka i powabna,
A w dodatku, daję słowo,
Mam rodzinę wyjątkową:
Tato mój do pieca sięga,
Moja mama - taka tęga,
Moja siostra - taka mała,
A ja jestem - samochwała!”

Wiem :)
Komentarz zostanie usunięty bo jest nie związany z tematem
Ale na pewno z Tobą
Wesołych Świat :)

~NiePodpiszeSię (31.0. * .117) 18.10.2019 10:02
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Rolfik (37.248. * .18) 17.10.2019 22:28
oceniono 6 razy
6

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Arteks 17.10.2019 21:27
oceniono 6 razy
-6
Zgłoś

@cocolino @Gębała - i to jest właśnie wasz poziom. Jak już wystrzelacie swój hejt na inne miasto - to zaczynacie hejtować mieszkańców. A nie macie kaca po takim hejtingu jak rano się budzicie i ogarniająca rzeczywistość waszych smutnych miejscowości jest tak samo smutna? @skinheadzik - piszesz, że Rybnik nie ma wielkomiejskiej architektury, a jednak bije was na głowę pod każdym względem. Porównaj sobie wasz kościół z bazyliką, wasz dworzec z naszym, wasz szpital z naszym wojewódzkim, wasz stadion z naszym, wasze Śródmieście z naszym Śródmieściem. Wasze centrum kultury z naszym teatrem, waszą Karuzelę z naszym Focusem, wasze pseudokamieniczki z mieszczańskimi kamienicami np. na Kościuszki czy Sobieskiego... Miażdżące. Widzisz skinheadzik jestem w stanie łatwo wyśmiać razem wzięte Żory, Wodzisław i Jastrzębie - bo nawet gdyby ktoś je w jakimś programie graficznym połączył - to one nawet razem wzięte nie będą połowy potencjału architektonicznego, miejskiego, gospodarczego i administracyjnego jaki ma Rybnik - jedyne normalne miasto w okolicy. :D

cocolino 17.10.2019 20:14
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Do
GębałaRobert
Zastanawiam się czy w szpitalu w Rybniku na Gliwickiej mają internet bo jeśli tak to to wszystko tłumaczy!

~GębałaRobert (37.248. * .139) 17.10.2019 18:04
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Przez tego rybnickiego pokemona, mam takie dziwne odczucia nieraz. A mianowicie, jak spotkam w pracy czy na wczasach, czy gdziekolwiek indziej, kogoś z Rybnika, to zawsze zadaje sobie pytanie: -ciekawe, czy on(a) jest normalny(a)?

~skinheadzik (31.179. * .1) 17.10.2019 12:45
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

@luxveritatis, kibic Oderki chciałby ci postawić duże piwo, mimo że przytoczyleś przykład Wodzisławia, ze przyłaczenie okolicznych miasteczek zwiększa tylko liczbę mieszkańców i nic wiecej. Ale Arteks tego nie rozumie, ze Rybnik z brakiem wielkomiejskiej architektury jest zwykłą dziurą. Nie rozśmieszaj mnie Arteks z tym waszym pseudoteatrem(wymień mi aktorów twojego "teatru", he he he). Z tym kampusem, to też poleciałeś. Wiesz chociarz co to jest kampys???? Nazwaliscie go sobie kampusem, mimo że świeci pustkami. Kampusy posiadają studentów i biblioteki, a Rybnik nie ma ani tego ani tego. Widać ze się denerwujesz, bo zaczynasz porzadną hale spirtową w J-biu nazywasz "salą dla siatkarzy" Tylko ze na tej "sali dla siatkarzy" bylem kilka lat temu na koncercie Dżemu, gdzie było 6 tys ludzi. Rybnik o takich imprezach w hali, to może pimażyć. O ile pamietam to rybnickie imprezy ktore mogły by pomieścić wiecej jak 1 tys ludzi, przenosicie do Jastrzebia, tak jak to miało miejsce w styczniu tego roku. Tak, że trochę pokory rybniko-maniaku.

Arteks 17.10.2019 11:58
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

@luxveritatis - jeśli dla ciebie Rybnik 40 lat temu z 4 szpitalami, teatrem, 3 kinami, kilkoma domami kultury i zakładami pracy zatrudniającymi po kilka tysięcy ludzi nawet w centrum miasta był miasteczkiem - to teraz sam sobie odpowiedz dlaczego w naszym regionie Wodzisław czy Żory traktowane są współcześnie przez wszystkich jako... upadłe mieścinki. Bo u was mimo kilku dekad rozwoju innych miejsc - nic się nie zmieniło!
Trzeba mieć trochę z ignoranta aby atakować silniejszych z tak niskiej pozycji jaką mają twoje Żory - miasteczko z wymarłym Rynkiem i kamieniczkami-stodółkami w centrum. Piszesz, że w Rybniku jest małomiasteczkowa zabudowa, to pogląd ignoranta. Żaden architekt i krajoznawca tego ci nie potwierdzi. Jak każde duże miasto mamy reprezentacyjne dominanty których nie ma i nie będzie w twoich Żorach i których masz prawo nam zazdrościć: bazylika - najwyższy kościół górnego Śląska, kamienice mieszczańskie - modernistyczne i secesyjne, gmach sądu - dawny zamek, kilkukondygnacyjne galerie handlowe, Teatr Ziemi Rybnickiej, międzywojenne gmachy szkół średnich, kampus, biurowce, dworzec kolejowy - największy w okolicy i wiele innych pięknych budynków jak na dawne poniemieckie miasto przystało. A przecież architektura to nie jedyny wyznacznik poziomu każdego miasta. W Żorach nie ma porządnych miejsc pracy, handel to tylko przyuliczne markety, sport już dawno umarł, a z poziomu transportu publicznego można szydzić w nieskończoność... Tutaj Żory już prawie dotykają poziomu Jastrzębia. Bo Wodzisław w dziedzinie transportu poszedł bardzo do przodu w ostatnich latach.

~luxveritatis (37.248. * .134) 17.10.2019 09:29
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Arteks, Rybnik 40 lat temu był 58 tys. miasteczkiem, i taką tez posiadał zabudowe, czyli małomiasteczkową z wiejskimi kopcącymi chałupami w "centrum" gdzie biegają kury. Nagle 40 lat temu, 70 tys. ludzi stało się "rybniczanami", bo przyłączono kilka miasteczek położonych satelitarnie, ale małomiasteczkowa architektura Rybnika jest dalej, co dyskwalifikuje Rybnik, jako miasto poważne. Tak samo Wodzisław, ktory jest mi bardzo bliski, po przyłaczeniu Pszowa, Rydułtów i Radlina stał się nagle ponad 100 tys. miastem, ale czy takie sprawiał wrażenie? NIE !!! I taka sama sprawa jest z Rybnikiem. Na szczęście mieszkańcy Subregionu Zachodniego znają ten problem i ty swoimi bajkami i agresywną postawą, jaką prowadzisz od kilkunastu lat, tego nie zmienisz. Sprubój powiedzieć mieszkańcom Żor, że Rybnik jest stolicą ich regionu, to cię "zabiją" śmiechem. Podejrzewam że w innych miastach jest podobnie.
Powiem ci, że każde miasto Subregionu Zachodniego, bije na łeb w niektórych dziedzinach, przereklamowany Rybnik.

Arteks 16.10.2019 21:05
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@śmiechtozdrowie - to trzeba mieć prawdziwy talent, żeby kogoś rozbawić. Z kolei do hejtingu wystarczą tylko dwie cechy - nienawiść i zawiść. Z obu słyną komentatorzy SWD i SJZ. Ja będę opowiadał jak to w Jastrzębiu za miasto robi... sala do siatkówki i McDonald - też będzie śmiech i to szczególnie wśród tych którzy nie znają Jastrzębia. A jak coś pokazać to pokażę ruiny spalonego dworca kolejowego, dawną linię kolejową której nasyp i słupy trakcyjne zalały wody podziemne oraz makabryłę jaką jest ten budynek mieszkalny z wiejską chatą na górze. Wszyscy będą mieli fajny polew. @cocolino - ale przecież nikt niczego nie musi robić bo Rybnik pełni funkcje nadrzędne dla okolicy i to tu się załatwia większość spraw, zainstalowane są media, urzędy, a politycy robią tu eventy i ogłaszają składy swoich drużyn. A w tematach kolejowych - Jastrzębie nie istnieje, Wodzisław to zwykła umarła stacyjka. W Rybniku duża stacja, normalny dworzec z kasami, największa ilość pociągów, węzeł w kilku kierunkach, lokomotywownia, jedna z największych stacji towarowych w Polsce, multum kolejarzy, zakład DB. Miasto które pod każdym względem wyróżnia się na tle okolicznych mieścin.

cocolino 16.10.2019 20:22
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

https://wybory.gov.pl/sejmsenat2019/pl/wyniki/sejm/okr/30 tu jest jednoznacznie że Bielsko Biała.

Arteks skończ już dupczyć fleki trzy po trzy - jak z gówna drutu nie ukręcisz tak z Rybnika miasta nadrzędnego do pozostałej części Subregionu Zachodniego.nie zrobisz !!!

~ŚmiechToZdrowie (37.248. * .252) 16.10.2019 13:40
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

No to teraz wszyscy "Z POLOTEM": - Niech żyje Arteks!!! Dawno żeśmy się tak nie uśmiali. Masz chlopaku talent do rozśmieszania. Wesoły chlopak, gdzie nie pójdzie, wszędzie się z niego śmieją, nawet w Rybniku.

Arteks 16.10.2019 12:03
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@natt - nazwa okręgów jest od głównych miast i tak Okręg 30 to Okręg Rybnicki. I wszyscy dziennikarze to stosują - a wszystkie komitety wyborcze zorganizowały prezentacje kandydatów na posłów na rybnickim Rynku. :) @Dżiowani - super, bardzo lubię rozśmieszać, bawić i się śmiać. Mnie też np. rozbawiło jak ktoś w dyskusji transportowej napisał o hali sportowej która w Jastrzębiu zastępuje dworce czy centrum. ;) Jak będę miał spotkanie z kolegami transportowcami, też się z tego będziemy śmiać. Posłowie też się mogą pośmiać z tego, że ktoś wierzy w powodzenie odbudowy linii z Wodzisławia do Jastrzębia którą nikt nie jeździł nawet w mniej zmotoryzowanych latach 90.

~natt (91.191. * .58) 16.10.2019 08:44
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

W temacie wyborów Arteks łże: okręg ma numer 30, nie nazywa się rybnicki, a siedzibą jest Bielsko-Biała, nie żaden Rybnik. Nara.

~Dżiowani (31.0. * .38) 16.10.2019 06:00
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Najlepszy cytat roku. Arteks pisze: "WORD wrócił z polotem do Rybnika" wszyscy w pracy się tak z tego śmiejemy, że słowo "z polotem" stało się hasłem roku. Dziękuje Arteks, że tak bawisz ludzi. Kabaret stoi dla ciebie otworem.

~KibicKoszykówki (31.0. * .99) 15.10.2019 19:18
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Arteks 15.10.2019 18:56
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@mnb - problem psychiczny mają ci którzy nie potrafią dyskutować inaczej niż przez hejt personalny. Piszesz, że się wpieprzam w problemy innych miast. Wypowiedziałem swoje zdanie na temat sensowności odbudowy linii w sposób jaki się nie sprawdziła. Niektórzy się ze mną zgodzili, niektórzy nie. Ale... tylko kilka osób zaatakowała mnie personalnie i zaatakowała moje miasto. Kompleksy okolicy wiecznie żywe. ;) @cocolino - tak, twój prostacki język i wyrazy typu "gówno", "psińco", "dupa", "króliczok" i inne ujawniają to, że masz wiejską mentalność. Ja też zadam pytanie - dlaczego nie angażujesz się na portalach wiejskich? Tam czułbyś się akceptowalny. ;)

~mnb (91.192. * .86) 15.10.2019 09:43
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Arteks - ty masz jakiś problem psychiczny? Na rybnickim portalu już cie mają dość Wpieprzasz się do spraw okolicznych miast Jesteś żałosny Proponuję ci żebyś wszedł na portal Wiednia i namów ich żeby zburzyli stare miasto i zabudowali tak jak Rybnik

cocolino 14.10.2019 23:27
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Osobiście mieszkam na wsi i w dupie mam mieszkanie w króliczku czy w domkach osiedlowych nie ma jak spokój i cisza. A jechałem ze znajomym na kopalnię Chwałowice robiłem dobry uczynek znajomemu załatwić pewną rzecz na byłym zakładzie pracy.
A ubogi intelektualnie i z brakiem logiki to jesteś Ty i szkoda mojego czasu na takiego trolla internetowego.
Powiem tak na koniec dlaczego sam nie piszesz na portalach, gazetach twojego miasta a spamujesz inne, bo po prostu w Rybniku mają cię dość.

Arteks 14.10.2019 23:22
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@cocolino - głupotą jest to co ty piszesz - zaprzeczenia samemu sobie. A pychą - myślenie, że coś takimi wpisami zmienisz. A nie zmienisz. Ciesz się ze szpitala w Jastrzębiu bo ten wodzisławski prędzej czy później zamkną. ;) Właśnie odbyły się wybory - siedzibą komisji był Rybnik, Okręg wyborczy nazywał się Rybnicki bo w naszym okręgu jest tylko jedno liczące się miasto, reszta to dodatek. Jeśli imponuje ci drewniana wieża, to tym bardziej powinien ci imponować najwyższy kościół i największy teatr na Śląsku jaki znajdują się w Rybniku. Takie dominanty tylko w dużych miastach. :D

Arteks 14.10.2019 23:03
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@cocolino - mi bardzo pasuje Rybnik. A tobie jeśli pasują Gliwice - przeprowadź się tam. ;) Każde miasto lepsze od upadłego Wodzisławia czy upadłego Jastrzębia. I każda miejscowość która ma dobry transport lepsza od tej która go nie ma. Zyska przez to twoje samopoczucie bo stracisz kompleksy. :D Raz piszesz, że nie masz do Rybnika po co przyjeżdżać, innym razem, że byłeś przy KWK Chwałowice... Raz piszesz o poziomie parkowania by potem krzywić się na miejskie parkingi płatne i chwalić jastrzębskie bezpłatne łąki... A w końcu zaczynasz pisać o jakimś gównie i psińcu? Problemy emocjalne czy intelektualne ubóstwo?

cocolino 14.10.2019 22:12
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Arteks pasuje Ci ten Rybnik i chociaż masz blisko do lekarza specjalisty z twoimi zaburzeniami i własnym ego.
A co do parkingów przy kopalniach nie raz byłem przy Chwałowicach nawet nie ma gdzie zaparkować w Jastrzębiu jest chociaż. A do roboty jeżdżę aby zrobić a nie tracić kasę na parkingi podejście czyście ekonomiczne, a nie psychiczne że wow parkuję na parkingu płatnym.
Tak naprawdę gównem się szmarujesz jak tak wychwalasz co to w tym Rybniku nie jest a jest wielkie psińco.

Dla mnie Gliwice owszem mają coś już do zaproponowania np: Politechnikę Ślaską, Stadion, Lodowisko, Lotnisko z pasem startowym Arteks nie łąka jak w Rybniku, operetka, palmiarnia, najwyższa wieża drewniana na świecie, port rzeczny, kanał Gliwicki.

Proszę Rybnik niczym nie przewyższa innych miast Subregionu Zachodniego co najwyżej pychą i głupotą swoich mieszkańców np takim Arteksem.

Arteks 14.10.2019 21:43
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@cocolino - okazuje się, że miałem rację pisząc, że jastrzębskie parkingi to łąki koło kopalń... hehehe A ty kłamałeś, że Rybnik nie ma dobrych parkingów - Rybnik ma parkingi na wyższym poziomie niż średnia krajowa" i ma więcej miejsc parkingowych od innych miast - koło elektrowni, Tennecoo, K1 czy kopalń - ludzie parkują w cywilizowany sposób - nie na łąkach! Większe miasto - większa kultura, większa cywilizacja. Skoro uważasz, że zarobki są takie wysokie w JSW - dlaczego ciągle piszesz o parkingach darmowych. Sknerus czy jednak biedak? Ja niczego nie przechwalam - to wy ciągle hejtujecie ośmieszając jednocześnie inicjatywy z jakimi sami wychodzicie. Ty zamiast skierować dyskusję na właściwe tory to wszczynasz nowe wątki, teraz o jakieś Ostrawie i szpitalu czy operetce która już nie istnieje... Potem się dziwcie, że TEK nikt nie traktuje na poważnie. ;) @Klemens - jesteś kolejną osobą która ośmiesza inicjatywy związane z przywróceniem cywilizacji transportowej Jastrzębiu. Piszesz jakieś tyrrady o... salach koncertowych podczas gdy w Jastrzębiu koncerty dla melomanów odbywają się do tej pory pod chmurką hehehe Chciałbyś miastu zaimponować jakąś salą do siatkówki? U nas niedawno na imprezie żużlowej kibicowało 10500 osób! To jest siła! Po co nam jakieś sale do siatkówki którą nikt się nie interesuje? Lepiej inwestować w coś czym interesują się rzesze ludzi. Teatr Ziemi Rybnickiej - to od 50 lat najlepsza i największa sala koncertowa w regionie. Żadna mieścina w okolicy nie dorobiła się tej klasy obiektu i nie dorobi się bo taki obiekt kosztowałby na dzisiejsze czasy z 200 milionów. :))))

cocolino 14.10.2019 20:52
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Tylko po co mam jeździć do dziury którą Arteks tak przechwala?
Do Jastrzębia mam robotę owszem parkingi przy kopalni jakie są takie są ale chociaż da się zaparkować czego o ruchach Chwałowice i Jankowice nie można powiedzieć. O wypłacie nie wspomnę bo PGG to tyle płacą co w firmach na JSW śmiech na sali dodatkowo nie ma na Jastrzębskich kopalniach szczurów w Rybniku są.
Szpital w Jastrzębiu ma lepszy poziom niż Rybnicki a i parking mam za free.
Co do wolnego czasu to wolę Ostrawę np Zoo, Park Żyrafa, czy Dino Park Orłowa czy Racibórz Arboretum Gliwice Palmiarnia czy Operetka.
Czas dojazdu mam najszybszy mam podobny do Jastrzębia-Wodzisławia czy Ostrawy wiec nic te miasto mnie nie może przyciągnąć.
Galerie mnie nie interesują tak samo sklepy wolę kupić przez internet a i tak więcej jest w Ostrawie i z darmowymi parkingami :)

Arteks jesteś zwykły blokers, który wielce wychwala swój króliczok itd

~Klemens (31.0. * .121) 14.10.2019 20:30
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Arteks, nie ośmieszaj się już bardziej, bo wtopiłeś z polotem, he he he. Sale koncertowe w grajdołku Rybnik? Pamiętaj śmieszku, że sale gimnastyczne w szkołach to nie sale koncertowe. Tylko nie pisz mi tu o waszym pseudo-teatrze na 600 osób, gdzie akustyka w ogóle nie pozwala na poważniejsze imprezy muzyczne. Takie sale to w każdym mieście by się znalazły. W Rybniku nawet nie ma hali sportowej, a najbliższa znajduje się 8 km od Rybnika w Boguszowicach i posiada AŻ 900 miejsc!!! Ha ha, w 10 tysięcznych miasteczkach są lepsze obiekty spirtowe. Dlatego Rybnika nie można traktować poważnie, bo to zwykła sypialnia, dla robotników.

Arteks 14.10.2019 18:07
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

@LuckyLuck - różnica jest taka, że są u nas inne sale koncertowe. A kolei pasażerskiej w Jastrzębiu nie ma jak przystało na wsie... No nie bardzo - bo niektóre wsie mają kolej. Jak przystało na zadupia komunikacyjne - ooo to już brzmi poprawniej. ;)

~LuckyLuck (31.0. * .11) 14.10.2019 17:36
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Słyszałem, ze w rybnickim, zresztą podrzędnym szpitalu, jakaś kwarantanna jest. Jakaś zaraza? Zresztą ten szpital zawsze był beznadziejny. Nawet w więlkim Rybniku nie powstanie malutka na 300 miejsc, sala koncertowa. Widać, że wielki Rybnik jest marginalizowany na każdym kroku, bo to upadajaca mieścinka.

Arteks 14.10.2019 16:11
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

@cocolino - w Jastrzębiu można zaparkować bezproblemowo wszędzie? Szczególnie na łąkach pod kopalniami gdzie auta parkują jak na wiejskich festynach... hehehe Na osiedlach jest fatalnie bo Jastrzębie ma fatalny transport publiczny. Mieszkaniec Chałupek ma lepszą ofertę dojazdową niż mieszkaniec Jastrzębia. Jeśli ktoś chce swoim autem zagracać cenną powierzchnię i mamy nadpopyt aut - samorząd czy osoby prywatne lub placówki handlowe mają prawo zarabiać na kierowcach, zniechęcając w ten sposób do przyjazdu "darmusów". W przypadku Rybnika znowu pokazałeś swoją tendencyjność (lub strzelanie na oślep) bo u nas... mamy za dużo miejsc parkingowych! Jako jedyne miasto na Śląsku mamy w centrum aż 3 parkingi wielopoziomowe. Kiedyś naliczyłem w Śródmieściu ogólnie 30 parkingów na ok. 3000 miejsc parkingowych. Osobiście zlikwidowałbym od zaraz 1/3 z tego i przeznaczył te obszary na inwestycje lub skwery. Wierzę w to, że interesujesz się transportem ale niestety ogólnie twoja wiedza jest niewielka. Może warto by abyś poczytał coś na temat równowagi w transporcie? Polecam chociażby coś takiego: http://www.feswar.org.pl/fes2009/pdf_doc/zrownowazony_rozwoj_metropolii_silesia.pdf

~AlfredGomola (37.248. * .1) 14.10.2019 15:05
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Arteks, jo cie prosza.
Jo sie nie życza, abyś pisoł w imieniu Rybnika. Tyś ni ma żodyn rybniczanin. Tyś je rozwydrzone kłutliwe dziecko.

cocolino 14.10.2019 12:38
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Co do Jastrzębia gdyby nie hrabina i wywalenie pieniędzy na pseudo ścieżki rowerowe, rowery miejskie, porażka OWN to już dawno by był wiadukt na Piłsudskiego i czteropasmowa podhalańska i nie byłoby w ogóle problemów z korkami w Jastrzębiu. Tak wszystko jest tylko odsuwane i na głupoty kasa idzie.
I tak z tymi problemami to Jastrzębie jest boskie w porównaniu do gniota Rybnika.
Parkingi w Jastrzębiu są darmowe Arteks i jest bezproblemowo zaparkować prawie wszędzie.
Tu dygresja do wtrącania się do pomysłów radnego aby przy urzędzie miasta był postój za darmo na 30 minut aby załatwić sprawy.
Takie coś powinno być wszędzie czy to na lotnisku np Pyrzowice to widać złodziejstwo, szpital (Jastrzębie ma 30 minut za darmo), i urzędy, sklepy powinno być za darmo dla klienta.

Arteks 14.10.2019 12:18
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

@op - w Rybniku korki stymuluje centrum miasta jak w każdym polskim. Ale jeśli ktoś nie chce stać w korkach ma już alternatywę. Może korzystać z roweru, może mieszkać tak jak ja na Nowinach czy w centrum i większość spraw załatwiać pieszo, można dojeżdżać pociągiem i nie stać w korkach. W Jastrzębiu czy Żorach teoretycznie nie powinno być korków bo do tych miast po nic się nie jeździ, a mimo to czytam o korkach na Wiślance, sam widziałem kilka razy gigantyczny korek w Rowniu, w Jastrzębiu korki są w okolicy kopalń. Radio90 mówi też o korkach w Wodzisławiu czy nawet Radlinie. Może masz rację, że z moich Nowin na Żorską jedzie się długo ale... ja tam jadę kilka razy w roku. W tym roku nawet na weekend do Wisły jechałem już wygodnym pociągiem, olewając szalone korki na Wiślance. Nowa obwodnica też odciąży niektóre ulice.

~op (91.192. * .86) 14.10.2019 11:30
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

rozwiązania komunikacyjne Żor tj wiślanka obwodnica i czteropasmowka przez osiedla i jastrzebia tj odwodnica i czteropasmówka przez osiedla powodują że w tych miastach nigdy nie ma korków a sam wiesz że przez Rybnik nie da sie przejechać Z twoich Nowin żeby przejechać np na Żorską to trzeba poświęcić pół godziny

Arteks 14.10.2019 10:58
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

@op - ale Rybnik buduje porządnie i perspektywicznie - czteropasmową bezkolizyjną trasę, nie tak jak Jastrzębie czy Żory które zbudowały pseudoobwodnice z... skrzyżowaniami z lokalnymi drogami i nawet... przejazdami kolejowymi hehehe. Jastrzębie nie jest i nie będzie węzłem kolejowym. I musi to bardzo boleć i uwierać mieszkańców, którzy muszą podróżować jakimiś dostawczakami przypominającymi busy - a mieszkańcy wielu wsi takich jak Bełsznica czy Chałupki podróżują wygodnymi, nowoczesnymi pociągami. Wiele wsi w Polsce ma większy standard życia od "miasta" Jastrzębia.

~op (91.192. * .86) 14.10.2019 10:36
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Arteks Rybnik nie buduje żadnej obwodnicy To droga ktora połaczy Racibórz z Pszczyną a która biegnie po części Rybnika Rybnik ma co najwyżej obwiednię która kończy sie korkami na ul Prostej Dalej nie można minąć centrum wjeżdżając od Mikołowa Gliwic Raciborza czy Wodzisławia A po wyniku wyborów już wiesz kto będzie decydował o inwestycjach i już wiesz że to Jstrzębie będzie głównym węzłem kolejowym w regionie Rybnik jest i pozostanie prowincją

Arteks 14.10.2019 10:18
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@Anapurna - ale co się rozwija w Żorach? Centrum już dawno upadło tak samo jak w Wodzisławiu, a Jastrzębie centrum nigdy nie miało. Upadek waszych miejscowości jest powiązany z niewielkimi możliwościami budżetowymi i tym, że mieszkańcy chcą u was tylko spać. Bogaci i silni potrafią realizować poważne inwestycje. Tak jak Rybnik który buduje sobie obwodnicę o parametrach autostrady za 450 mln zł. Czyż wiara, że coś się zmieni w Wodzisławiu lub Jastrzębiu to nie szaleństwo? ;) Naprawdę ktoś jeszcze wierzy, że Wodzisław stanie się na nowo znaczącym węzłem kolejowym? A ktokolwiek wierzy, że przez pogrążone w szkodach górniczych Jastrzębie przeprowadzona zostanie magistrala kolejowa?

~Anapurna (37.248. * .172) 13.10.2019 23:47
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Rybnik juz dawno jest na równi pochyłej w dół. To widać jak rozwijają się Żory i inne miasta Subregionu Zachodniego.
Jeszcze jeden zagubiony człowieczek zaklina rzeczywistość, ale to jest szaleniec.

~Brandenbur (31.0. * .21) 13.10.2019 23:37
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Arteks, ja z polotem wróciłem po kilku latach do monej starej:)
Przyznaj, ze jesteś zagubionym człowieczkiem.

Arteks 13.10.2019 23:17
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@Leszczynski_Adam - "polot" oznacza w tym przypadku, że przeniesiono WORD z większego miasta do mniejszego - to się zdarza niezwykle rzadko. A czemu w Jastrzębiu zlikwidowano kolej pasażerską? Bo nasze państwo uznało Jastrzębie za miasto "w likwidacji". W innych przetrwała, ma się dobrze i ciągle rozwijane są połączenia. Niektórzy twierdzą, że powrót kolei do Jastrzębia nastąpi już w 2050 roku i że będzie to kolej magnetyczna. ;)