System rejestracji wizyt w Urzędzie się sprawdził
Od marca obsługa klientów Urzędu Miasta w Jastrzębiu odbywa się on-line, telefonicznie, poprzez skrzynki podawcze lub osobiście, po wcześniejszym umówieniu wizyty.
System wcześniejszych zapisów ma usprawniać i ułatwiać załatwianie spraw. Zainteresowanie np. rejestracją pojazdów jest bardzo duże, co początkowo przekładało się na utrudnienia w kontakcie telefonicznym. Jeszcze we wrześniu wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Urząd Miasta wprowadził pewnie zmiany. Numery telefonów w referacie Rejestracji Pojazdów zostały przypisane do konkretnych celów:
- 32 47 85 172 – wyłącznie rejestracja terminu wizyty
- 32 47 85 366, 32 47 85 367, 32 47 85 368 – udzielanie informacji dotyczących zarejestrowania lub wyrejestrowania pojazdu.
System rejestracji sprawdził się. Dzięki tym zmianom skrócił się czas oczekiwania na wizytę w Urzędzie Miasta. Pomimo pandemii liczba spraw załatwianych przez urzędników nie zmniejszyła się w stosunku do ubiegłego roku. Dla przykładu od sierpnia do października 2019 roku w Referacie Rejestracji Pojazdów obsłużono 7239 klientów, a w tym samym okresie 2020 roku – 7326.
- W odczuciu społecznym może się wydawać, że obsługujemy mniej mieszkańców, ale statystyki pokazują jasno, że tak nie jest – mówi II zastępca prezydenta miasta, Robert Cichowicz.
Aktualnie miasto przymierza się do wdrożenia informatycznego systemu kolejkowego w celu jeszcze lepszego usprawnienia pracy i obsługi klientów w Urzędzie.