Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

W szkołach powstały komitety strajkowe

Wprawdzie rozmowy pomiędzy organizacjami związkowymi a rządem w sprawie postulatów nauczycieli trwają, to w jastrzębskich szkołach utworzyły się komitety strajkowe. Wszystko jest gotowe do rozpoczęcia akcji protestacyjnej.

W szkołach powstały komitety strajkowe

Na wypadek, gdyby do poniedziałku rząd nie doszedł do porozumienia ze stroną związkową w jastrzębskich szkołach powołano komitety strajkowe. Mają one czuwać nad prowadzeniem akcji strajkowej przez nauczycieli i innych pracowników szkoły.

Jeśli do strajku dojdzie, nauczyciele i inni pracownicy przyjdą do szkoły, ale nie będą wykonywać swoich obowiązków. Nie mogą też utrudniać pracy dyrektorowi szkoły, który jako pracodawca nie może strajkować.

Przypomnijmy, że o strajku danej szkoły/przedszkola zadecydowało referendum. W Jastrzębiu działa 52 placówek oświatowych w 44 przeprowadzono referendum strajkowe, w 40 szkołach i przedszkolach pedagodzy opowiedzieli się za strajkiem. Strajkować chcą wszystkie szkoły w mieście, za wyjątkiem 4 przedszkoli. Poparcie akcji strajkowej w Jastrzębiu zadeklarowało 91,76 proc. spośród głosujących pedagogów (frekwencja 80,59 proc.). 

Urząd Miasta w Jastrzębiu-Zdroju podejmuje działania, aby w przypadku strajku zapewnić dzieciom i młodzieży  opiekę. Do tego zadania mają być zaangażowani pracownicy Miejskiej Biblioteki Publicznej, Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, Miejskiego Ośrodka Kultury.

 

102 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~cała prawda (89.77. * .63) 06.04.2019 15:18

Pewien Pan napisał: PRZEPRACOWAŁEM W SZKOLE 20 LAT STĄD ZGADZAM SIĘ Z PONIŻSZYMI WYLICZENIAMI.... ''Efektywna praca nauczyciela w szkole: to 365 dni minus 52 niedziele minus 52 wolne soboty - minus 60 dni letnich ferii minus 14 dni ferii zimowych 1,2 ,3 maja - minus 11 listopada to się równa około 183 dni czyli 36,6 tygodni. Przy pensum:20 godz tygodniowo nauczyciel przepracowuje faktycznie 732 godziny 45-minutowe w ciągu całego roku. Przeliczając to na pełne godziny wychodzi 549 godzin 60-minutowych. Dzieląc te godziny na 183 dni faktycznie przepracowane wypada średnio dziennie 3 pełne godziny pracy. Idąc dalej: średnio w m-cu są 4 tygodnie pracy po 5 dni, czyli 20 dni roboczych po 3 godz. dziennie - to nauczyciel w miesiącu pracuje w szkole 60 godzin pełnych, czyli tyle, ile przeciętny pracownik przepracowuje przez 7,5 dnia. I teraz zarobki: stażysta (2417 zł m-cznie) - 40,3 zł/ godzinę; kontraktowy (2487 zł m-cznie) - 41,5 zł/ godz.; mianowany (2681 zł m-cznie) - 44,7 zł/ godz); dyplomowany (3317 zł/m-cznie) - 55,3 zł/ godz. A to są tylko zarobki za goły etat nie licząc wysługi lat, dodatku motywacyjnego, dodatku za wychowawstwo ( w niektórych miastach nawet 600,- zł/m-cznie) i nadgodzin.
Jeżeli otrzymają, tak jak żądają, po 1000,00 zł podwyżki, to pensje podstawowe będą wynosiły kolejno: 57,- zł, 58,- zł, 61,- zł, 72,- zł/ godzinę. Kto tak w Polsce zarabia?
Jednak wciąż trapi mnie jedno pytanie: jeżeli nawet podniosą nauczycielom pensje o te 1000 zł - to czy cokolwiek zmieni to w ich pracy??? Bo jakoś o tym milczy p. Broniarz, jak i nauczyciele!.........Dodajcie swoje opinie i poprawiajcie cyfry.''

~do skundlonych (89.77. * .181) 06.04.2019 14:22

Ale tu ujadają kundle! A jak liczą, a jak się znają, a jak wiedzą lepiej... ojejej! Sami inteligenci sie tu wypowiadają (często ci sami, pod różnymi podpisami). Tutaj i na innych forach dają upust swoim frustracjom i nienawiści - ANONIMOWO. A jak przychodzą do szkoły, to z podkulonymi ogonami uśmiechają się fałszywie do nauczycieli i kadzą im.
Typowy obraz Polaka. Smutny, bo skundlony...

~Hella (89.64. * .59) 06.04.2019 14:19

Do - cała prawda- nauczycielem nie byłeś nawet. Zarobki dyplomowanego przekraczają 3.800 zł.

~tik tak (83.26. * .214) 06.04.2019 12:55

Nauczycielom jak źle to polecam poradę byłego prezydenta "Weź kredyt, zmień pracę"
I jego małżonki "Ja bym emigracji za pracą nie traktowała w kategorii dramatu. To jest też jakaś szansa"
Wszyscy zarabiamy słabo i powinny być podwyżki. Jednak forma protestu jest zła. Nauczyciele dali się wmanewrować w protest polityczny. Powinni przyjąć propozycję stopniowego podnoszenia zarobków.
I tak większość uważa nauczycieli za osoby zarabiający dużo za tak mało ilość godzin pracy, tym strajkiem sympatii zwykłych ludzi nie podniosą. Totalni są zachwyceni, bo im na rękę każda forma destabilizacji państwa

~Marek (188.137. * .39) 06.04.2019 11:45

Nauczyciele nie czuli się poniżani przez PO gdy nie otrzymywali żadnych podwyżek, przedłużali wiek emerytalny, likwidowali szkoły i lekcje historii. Rząd PiS to faszyzm, bo uznali, że dostali relatywnie mniejszą podwyżkę niż inni - szczególnie młode rodziny z dziećmi i seniorzy! Oto moralność wychowawców naszych dzieci!

~pmk (89.77. * .239) 06.04.2019 11:03

szmata , miotła i do roboty jak nie pasuje , kompetencje i kultura wielu belfrów pozostawają wiele do zyczenia

~Do obiektywny. (188.146. * .171) 06.04.2019 10:35

Jesteś nauczycielem piszący bzdury. Niech strajkuja jak mają o co. W opinii większości zarabiają za dużo za mało godzin. Dać im podwyżkę i praca 40 godzin na terenie szkoły.

~Gość (37.47. * .95) 06.04.2019 10:34

Sądząc po opiniach, co niektórych zazdrość zjada, jeśli ktoś zarabia więcej... Niech strajkują i niech podnoszą koszty. Będzie drożej i może reszta ludu też zawalczy o swoje.

~Miś (89.64. * .59) 06.04.2019 10:23

Niski poziom nauczania, zajęcia fizyczne prowadzone bez pomysłu, nauczyciel potrafi przegadać połowę lekcji i skarżyć się na swoje życie. Jak ktoś jest uzdolniony to gasi się w nim potencjał, ktoś słabszy w nauce to upadla się go przy całej klasie. Zero podejścia. Teraz o prawdziwy autorytet to ciężko. Upadek szkolnictwa na dobre.

~cała prawda (89.77. * .63) 06.04.2019 10:16

Pewien Pan napisał: PRZEPRACOWAŁEM W SZKOLE 20 LAT STĄD ZGADZAM SIĘ Z PONIŻSZYMI WYLICZENIAMI.... ''Efektywna praca nauczyciela w szkole: to 365 dni minus 52 niedziele minus 52 wolne soboty - minus 60 dni letnich ferii minus 14 dni ferii zimowych 1,2 ,3 maja - minus 11 listopada to się równa około 183 dni czyli 36,6 tygodni. Przy pensum:20 godz tygodniowo nauczyciel przepracowuje faktycznie 732 godziny 45-minutowe w ciągu całego roku. Przeliczając to na pełne godziny wychodzi 549 godzin 60-minutowych. Dzieląc te godziny na 183 dni faktycznie przepracowane wypada średnio dziennie 3 pełne godziny pracy. Idąc dalej: średnio w m-cu są 4 tygodnie pracy po 5 dni, czyli 20 dni roboczych po 3 godz. dziennie - to nauczyciel w miesiącu pracuje w szkole 60 godzin pełnych, czyli tyle, ile przeciętny pracownik przepracowuje przez 7,5 dnia. I teraz zarobki: stażysta (2417 zł m-cznie) - 40,3 zł/ godzinę; kontraktowy (2487 zł m-cznie) - 41,5 zł/ godz.; mianowany (2681 zł m-cznie) - 44,7 zł/ godz); dyplomowany (3317 zł/m-cznie) - 55,3 zł/ godz. A to są tylko zarobki za goły etat nie licząc wysługi lat, dodatku motywacyjnego, dodatku za wychowawstwo ( w niektórych miastach nawet 600,- zł/m-cznie) i nadgodzin.
Jeżeli otrzymają, tak jak żądają, po 1000,00 zł podwyżki, to pensje podstawowe będą wynosiły kolejno: 57,- zł, 58,- zł, 61,- zł, 72,- zł/ godzinę. Kto tak w Polsce zarabia?
Jednak wciąż trapi mnie jedno pytanie: jeżeli nawet podniosą nauczycielom pensje o te 1000 zł - to czy cokolwiek zmieni to w ich pracy??? Bo jakoś o tym milczy p. Broniarz, jak i nauczyciele!.........Dodajcie swoje opinie i poprawiajcie cyfry.''

~Nauczyciel który nie strajkuje (89.77. * .44) 06.04.2019 09:42

Ten broniarz to komuch śpioch sowicie opłacany ustawiony finansowo przez poprzednią nomenklaturę teraz ta nomenklatura obudziła śpiocha i ma robić co mu każą bo przecież wybory tuż tuż.

~do 22:49 (89.77. * .181) 06.04.2019 09:35

Gościu, te wpłaty na komitet idą na dzieci (min. nagrody, opłaty za transport na zawody). Chcesz ukarać dzieci? Poza tym i tak mało rodziców wpłaca na komitet (30% rodziców wpłaca) a korzystaja z tego wszystkie dzieci. Ty pewnie nigdy nie wpłacałeś, a pyskujesz.

~Gość (89.72. * .210) 06.04.2019 09:25

Do obiektywny
Dobrze. Tylko prosze dodać, że do strajkujących nauczycieli policja powinna strzelać i lać wodą jak to było w przypadku górników pod JSW.

~Obiektywny (89.77. * .210) 06.04.2019 00:28

Dziwię się ludziom którzy piszą negatywne komentarze, sam jestem rodzicem dzieci które uczęszczają do szkoły i przedszkola. Każdy przecież ma prawo do strajku, żyjemy w demokratyczny kraju. W poprzednim ustroju był on zakazany i tłumiony siła. Mieszkamy w mieście który to dotkliwie doświadczył. Więc pytam dlaczego miasto górnicze które strajk ma zapisany w swoją historię ma się jemu sprzeciwiać. Górnicy jeszcze nie tak dawno sami strajkowali, strajkowali również kierowcy autobusów. Pytam więc dlaczego nie mogą strajkowac nauczyciele.

~dorian (31.179. * .1) 05.04.2019 23:12

Co zrobi Broniarz po jesiennych wyborach, jak Platforma zaliczy ogromną POrażkę??? Przygotuje kolejny strajk? Obecny strajk został zaplanowany w 2015 r. zaraz na drugi dzień po przegranych wyborach przez PO. Jak będzie teraz?

~Gość (188.146. * .171) 05.04.2019 22:49

Żadnych wplat na komitet i pomagania szkole. Za każdym uczniem idzie ponad pięć tysięcy a nauczycielom mało i mało.

~Gość (89.64. * .87) 05.04.2019 22:23

ZNP - Ostatni Bastion Komuny w Polskiej Oświacie

~Adam (193.239. * .92) 05.04.2019 21:53

Żadnej litości dla ludzi, którzy dla własnego interesu poświęcają zdrowie dzieci.
20 godz pracy w tygodniu, wszystkie weekendy wolne, ferie, przerwy świąteczne, wakacje- również wolne. Roczny płatny urlop dla podreperowania stanu zdrowia.
A co tam - dajmy im 2000 zł pożyczki- wszak to najbardziej zapracowana grupa zawodowa.

~BYK (178.43. * .157) 05.04.2019 21:26

W głowie się nie meiści,że ktoś chce miec złote góry za 18 h. Do tego prawie 3 mies wakacji. Chyba cos sie tym nauczycielom pomyliło. Prosze bardzo niech pracują tak,jak kiedys w latach 70 mieli 32 godz pracowało się w soboty. N a zachodzie nauczyciel pracuje dłużej niz w Polsce. Nauczyciel w USA spędza w szkole 12 godz. w Szkocji jest od 9 do 15 w Niemczech tygodniowo nauczyciel pracuje 26 godz. w Turcji 30 w Hiszpanii 25 tylko w Polsce nasi narzekają że za dużo mają 18 godz. tygodniowo.
Dosyć tego nauczyciele! Prosze bardzo pensja wyższa,ale za wiecej godzin lekcyjnych,.

~Lokator (89.64. * .141) 05.04.2019 21:18

Nauczyciel to autorytet wstyd ze reprezentant ZNP to stary beton ktury ma zagwarantowane szalone pieniądze ima was w nosie ,nie dajcie zeby dzieci padły ofiara tego czerwonego sporu ich czas juz dawno minol ,na Zakałkazie z nim bez powrotu .

~J. (193.239. * .4) 05.04.2019 20:56

Też jestem za zmianą - praca od 7:00 do 15:00, miejsce do pracy którą wykonuję w domu, urlop do wybrania w dowolnym momencie, telefony od rodziców, wywiadówki, rady, studniówki, dyskoteki i inne akcje też w godzinach pracy szkoły, czyli do 15:00, świetlica również do 15:00. Jestem za! Czas, aby polska szkoła zmieniła się na lepsze! P.S. Dodatkowo, jestem za tym, aby i nauczyciele i rodzice przestali sponsorować szkołę ryzą papieru, tuszem do drukarki, chusteczkami itp., materiały do pracy powinny być zapewnione przez państwo.

~Babcia Jadzia (89.77. * .181) 05.04.2019 20:38

Przecież to nie wina nauczycieli że maja takie tempe tłuki do wyuczenia. Macie pretensje, że słabo nauczają, że korepetycje itp. Nosz q..wa! Jakby te wasze dzieci normalnie korzystały z nauki w szkole- uważały na lekcjach, to nie trzeba by było żadnych korepetycji! korepetycje są dla tempaków! I dla rodziców co na nie stać.

~a (185.135. * .194) 05.04.2019 19:48

Jastrzębie to najbardziej zpatologizowane miasto. Byle 500 plus i 0,7 na stole.

~Gość (188.146. * .171) 05.04.2019 18:52

Za dni strajku potracic z wypłaty.odebrac szkole pieniądze za dzieciaki a rodzice niech wysla do kuratorium rachunki za opiekę.

~Inżynier bolek (83.30. * .58) 05.04.2019 16:59

Do roboty a nie strajków się chce zaraz są wakacje i 2 miesiące wolnego

~Koło (94.254. * .140) 05.04.2019 16:38

może niech wszyscy Polacy wyjdą na ulicę ze chcą też podwyżki my inni to gorsi!!!też mamy rodziny kredyty itp

~Ryl Pniówek (188.137. * .220) 05.04.2019 16:35

A dlaczego nauczyciele strajkujący mają mieć płacone za dni strajku? Ja na strajkach w JSW w 2014r wyszedłem z wypłatą 1100zł..

~Były nauczyciel (188.146. * .60) 05.04.2019 16:19

Pewien Pan napisał: PRZEPRACOWAŁEM W SZKOLE 20 LAT STĄD ZGADZAM SIĘ Z PONIŻSZYMI WYLICZENIAMI.... ''Efektywna praca nauczyciela w szkole: to 365 dni minus 52 niedziele minus 52 wolne soboty - minus 60 dni letnich ferii minus 14 dni ferii zimowych 1,2 ,3 maja - minus 11 listopada to się równa około 183 dni czyli 36,6 tygodni. Przy pensum:20 godz tygodniowo nauczyciel przepracowuje faktycznie 732 godziny 45-minutowe w ciągu całego roku. Przeliczając to na pełne godziny wychodzi 549 godzin 60-minutowych. Dzieląc te godziny na 183 dni faktycznie przepracowane wypada średnio dziennie 3 pełne godziny pracy. Idąc dalej: średnio w m-cu są 4 tygodnie pracy po 5 dni, czyli 20 dni roboczych po 3 godz. dziennie - to nauczyciel w miesiącu pracuje w szkole 60 godzin pełnych, czyli tyle, ile przeciętny pracownik przepracowuje przez 7,5 dnia. I teraz zarobki: stażysta (2417 zł m-cznie) - 40,3 zł/ godzinę; kontraktowy (2487 zł m-cznie) - 41,5 zł/ godz.; mianowany (2681 zł m-cznie) - 44,7 zł/ godz); dyplomowany (3317 zł/m-cznie) - 55,3 zł/ godz. A to są tylko zarobki za goły etat nie licząc wysługi lat, dodatku motywacyjnego, dodatku za wychowawstwo ( w niektórych miastach nawet 600,- zł/m-cznie) i nadgodzin.
Jeżeli otrzymają, tak jak żądają, po 1000,00 zł podwyżki, to pensje podstawowe będą wynosiły kolejno: 57,- zł, 58,- zł, 61,- zł, 72,- zł/ godzinę. Kto tak w Polsce zarabia?
Jednak wciąż trapi mnie jedno pytanie: jeżeli nawet podniosą nauczycielom pensje o te 1000 zł - to czy cokolwiek zmieni to w ich pracy??? Bo jakoś o tym milczy p. Broniarz, jak i nauczyciele!.........Dodajcie swoje opinie i poprawiajcie cyfry.''

~K.S. (89.64. * .225) 05.04.2019 16:15

Poziom hejterów powala.
Nie zrozumie strajku nauczycieli nikt, kto w szkole nie uczył. Brawo nauczyciele. Do szkoły CFaniaki ktytykujący nauczycieli. To pewnie Wy - ten Kwiat młodzieży, którzy do szkoły pod górkę mieli. Powinno się cofnąć do czasów bata w szkole.
Nie jestem nauczycielem, tylko przedsiębiorcą. Ale rozumiem nauczycieli.

~Marek (188.137. * .39) 05.04.2019 16:14

Obowiązkiem nauczyciela jest towarzyszenie uczniowi w całym procesie edukacji, zwłaszcza przy egzaminach. Służebny charakter tego zawodu zobowiązuje - nauczyciel, który tego nie rozumie już dawno powinien się pożegnać ze szkołą. Niestety jesteśmy świadkami totalnego upadku tej profesji - czas na zmiany i to bardzo głębokie.

~Gość (89.64. * .140) 05.04.2019 16:12

Od przyszłego roku nie płacę na komitet rodzicielski. Nie stać mnie po to, jak muszę zapewnić dziecku dodatkową opiekę na czas strajku.

~Xxxc (193.239. * .161) 05.04.2019 16:11

Ten strajk to głupota i jeszcze raz głupota. Nauczyciele wcale tak mało nie zarabiają A placza jak by mieli 2000 zł tyle wolnego śmiech na sali!

~:D (93.179. * .153) 05.04.2019 16:09

Proponuje dzieci wszystkich niezadowolonych zapisać do szkół prywatnych. Będziecie Państwo płacić za edukacje oficjalnie z własnej kieszeni. Będziecie tym wspomagać nasz kochany kraj, który nie będzie musiał utrzymywać tych beznadziejnych dla Was szkół a Wasze podatki odda na kolejne pomysły typu 500+ aby ludzi z socjalu stać było na kolejna butelkę :)

~Mmm (5.184. * .175) 05.04.2019 16:00

Pewnie najlepiej to błotem obrzucać nie mając pojęcia o specyfice pracy nauczyciela w obecnych czasach. Zupełny brak szacunku do tej grupy zawodowej, ciągłe pretensje i roszczenia. Najlepiej byłoby mieć możliwość oddania dziecka do szkoły albo przedszkola na 24h i żeby to nauczyciele je wychowali i nauczyli wszystkiego łącznie z robieniem do toalety bo dzisiejsza zapracowana ciężko mamusia nie ma na nic czasu albo wciąż twierdzi że jej synuś czy córeczka są przecież jeszcze tacy mali. Jak ja chodziłam do szkoły nikt nauczycielowi nie podskoczył, bo to z domu wyniósł, że ludzi się szanuje. A teraz pyszczy już dziecko w przedszkolu. Wychowuje się dzieci bez żadnych granic. Jaką przyszłość zagwarantuje nam rozkapryszone społeczeństwo? Ciągły jad jak w tych komentarzach. Sama uważam, że postulaty są wygórowane ale nie będę hejtować tej grupy zawodowej, bo właśnie dzięki niektórym nauczycielom mam zawód, w którym się spełniam i kręgosłup moralny. Pozdrawiam wszystkowiedzących najlepiej ?

~Nauczyciele_do_SIG (31.179. * .54) 05.04.2019 16:00

Niech się przekwalifikują, Lidl, Biedronka przyjmują. No ale co 10 lat rok urlopu, wakacje i masa dodatków. od przyszłego roku rodzice powinni przestać płacić na komitet rodzicielski, zakaz wstępu nauczycieli na studniówki, zero kwiatów i podziękowań. Jak ktoś już nie daje sobie rady w życiu a jest po studiach to zostaje nauczycielem... Taka jest prawda.

~Gość (84.234. * .76) 05.04.2019 15:36

Niech pracują dłużej czyli 24 h, oprócz zajęć udzielając słabszym uczniom darmowych korepetycji. I wtedy mogą dostać podwyżkę... Ale na to nie pójdą....

~Gość (31.0. * .31) 05.04.2019 15:35

Jeszcze im mało kasy ? Wycieczki za darmo mają, wakacje ferie inne święta - wolne i to płatne..... a poziom nauki w niektorych szkołaś średnich żenada .

~Elwis (31.0. * .31) 05.04.2019 15:30

Jak tak im źle nauczycielom tacy biedni tp dlaczego nauczyciele zs 3 katechetka polonistki nauczyciel wf, nauczycielka biologi oraz niemieckiego wraz z dziećmi - jedna nauczycielka ze swoim dzieckim ! Polecieli na malte i drugi tydzien tam są taki strajk. ?! W szkole.ni ma kto pracowac lekcje odwolane zwłaszcza klasy ostatnie gdzie egzaminy lada chwila a oni sie pseudo uczą ! Czego ?! I za czyją kase ?

~Radio Teheran (193.28. * .1) 05.04.2019 15:16

Tak sie zapytam.
Po co jest w UM Wydzial Dialogu Spolecznego?
Sytuacja kryzysowa,p ojawila sie szansa na zaistnienie, nie slychac, by pracownicy tego nowego wydzialu robili cokolwiek.

https://bip.jastrzebie.pl/artykul/5519/57234/wydzial-dialogu-spolecznego

~mieszkaniec (93.179. * .168) 05.04.2019 14:52

Nie rozumiem dlaczego pracownicy innych instytucji mają przejąc obowiązki za strajkujących nauczycieli. Kto im to wynagrodzi? bo pensje w tych instytucjach nie dorastają do pensji nauczycieli mimo 40 godzinnego tygodnia pracy. Dlaczego pracownicy np. w placówkach kulturalnych muszą opiekować się dziećmi i organizować im zajęcia przez pełne 8 godzin i nie korzystają z żadnych przywilejów przysługujących nauczycielom?