Są pieniądze na kolej w Jastrzębiu. 7 mln zł na projekt
Jest 7 mln zł na to, aby Jastrzębie wróciło na kolejową mapę Polski. Pieniądze mają być przeznaczone na dokumentację projektową 30-kilometrowego odcinka linii kolejowej od granicy polsko-czeskiej do Jastrzębia-Zdroju.
W środę, w ministerstwie infrastruktury w Warszawie podpisano umowę o współpracy przy przygotowaniu dokumentacji projektowej do budowy 30-kilometrowego odcinka linii kolejowej od granicy polsko-czeskiej do Jastrzębia-Zdroju. Porozumienie mówi o przekazaniu 7 mln zł na realizację niezbędnej dokumentacji.
- To bardzo doba widomość dla mieszkańców Jastrzębia-Zdroju. Wiele lat działań, jakie podejmowane były w tym temacie przyniosło efekty. Szczególne uznanie należy wyrazić prezydent Jastrzębia-Zdroju pani Annie Hetman, która zajmowała się tym tematem i przeprowadzała szereg spotkań, konsultacji i rozmów, zarówno na szczeblu wojewódzkim jeszcze u marszałka Saługi, jak i ministerialnym. Doprowadziła do podpisania porozumienia gmin naszego regionu w sprawie odtworzenia linii kolejowej. Można powiedzieć, że działania i presja podejmowane przez te wszystkie lata mają sens. Cieszę się, że jako poseł tej ziemi również mogłem brać w nich udział – powiedział poseł Krzysztof Gadowski.
Projekt przyczyni się do budowy brakującego ogniwa Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) i pozwoli na lepsze skomunikowanie kolejowe Polski z Czechami. Realizowany przez spółkę CPK projekt to ważny element realizacji założeń rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, która zakłada walkę z wykluczeniem transportowym. W Programie Kolejowym CPK ten odcinek linii stanowi fragment tzw. szprychy numer siedem: CPK - Centralna Magistrala Kolejowa (CMK) - Węzeł Małopolsko-Śląski (WMŚ) - Katowice - Jastrzębie-Zdrój - granica z Czechami.
Nie może być mowy o budowie nowej lini w starym śladzie, który był projektowany 120 lat temu, gdzie największe skupiska ludzi w Jastrzebiu były w calkiem innych miejscach, jak w obecnych czasach.
Moim zdaniem wiadukt na Al.Piłsudskiego nie będzie wiaduktem kolejowym, więc najtaniej będzie zrobić zwykły nasyp.
Zastanawiam sie gdzie bedzie najlepsze miejsce na centrum przesiadkowe. Moim zdaniem to w miejscu tego dużego parkingu na przeciw dworca Arki Bożka.
Pięknie!!!
Oby prace projektowe ruszyły pełną parą. W 21 wieku komunikacja zbiorowa, to podstawa.
Jakby to podsumował osioł ze Shreka: "Daleko jeszcze?"
"a dalej ?"
Budowal terminala kolejowego pod rondem, budowa parkingu P&R pod dworcem, przepraszam, pod krzemowa dolina autobudowa.
W 2035 wiceprezydent oglosi (po raz 2035), ze PKM planuje sie uczynic podmiotem wewnetrzym.
Tak, dostajemny ale dzięki staraniom posła G. Matusiaka i obecnemu rządowi PiS. Rząd dał teraz 10 679 889 zł. na realizację projektu ?Rewitalizacja części zabytkowego Parku Zdrojowego", a wasz artykuł w tej sprawie nie podaje żródła finansowania - dlaczego? Podaję link, ws. tego żródła::
Grzegorz Matusiak - Poseł na Sejm RP
? Marszalek Jakub Chełstowski i Wicemarszalek Wojciech Kaluza dotrzymali slowa.????????????????
? Dziękuję w imieniu mieszkańców Jastrzębia Zdroju ????????
7 milionów na same papiery. No nie źle.
Po co kolej ? Hah konkurencja dla drabasa i flixbusa.
A co z wiaduktem niech szanowna prezydentôwna sie okresli w tej sprawie w końcu
"pozwoli na lepsze skomunikowanie kolejowe Polski z Czechami"
Oczym oni mowia? Przeciez linia kolejowa miedzy Polska a Czechami istnieje i jest w ciaglym uzyciu.
Propaganda powinna choc w jakimkolwiek sposob byc prawdopodobna.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_93
CO z wiaduktem na Piłsudskiego? Ileż można udawać że sie robi przetargi czy czeka na wykonawce ?
Od granicy polsko-czeskiej do Jastrzębia-Zdroju.... a dalej ? dalej to się zobaczy .....
Najważniejsze jest kupno projektu najlepiej od dobrych znajomych za 7 milionów i opowiadanie o kolei.
Czyli jakaś firma zarobi sobie na projekcie, a potem temat zamilknie.
W realizację zaś wierzą tylko naiwni.
Kiedyś w tej upadającej osadzie górniczej żyło więcej mieszkańców i było mniej samochodów, a mimo tego pasażerskie połączenia kolejowe zdecydowano się zlikwidować ponieważ ich utrzymanie się nie opłacało.