Reklama internetowa i jej rodzaje
Niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes lokalny czy może o zasięgu ogólnopolskim - obecność w wyszukiwarce Google czy w mediach społecznościowych może pomóc Ci w pozyskiwaniu nowych klientów. Jakie możemy wyróżnić reklamy internetowe i co je cechuje? Poniżej kompleksowy poradnik!
- Reklama internetowa pomoże rozwinąć Twój biznes
- Oto najpopularniejsze formy reklamy internetowej
- Ile kosztuje reklama w internecie?
- Nie musisz znać się na reklamie internetowej - zleć to specjalistom!
Reklama internetowa pomoże rozwinąć Twój biznes
Rosnące zapotrzebowanie zarówno dużych jak i małych firm przyczynia się do rozwoju usług opartych na świadczeniu takich usług jak marketing internetowy.
Pozycjonowanie strony internetowej, kampanie w sieci reklamowej Google, kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google czy w mediach społecznościowych - to wszystko stanowi przykład najpopularniejszych usług, z których tak chętnie korzystają przedsiębiorcy. Możliwości są tutaj na tyle szerokie, że każda osoba i każdy biznes z pewnością znajdą dla siebie najskuteczniejszy wariant. Warto przy tym zaznaczyć, że na efekty niektórych form reklamy trzeba dość długo poczekać - o ile Google Ads działa od razu gdy zasilimy konto, tak w przypadku pozycjonowania - tutaj ten proces będzie dłuższy. Warto jednak wyposażyć się w cierpliwość, ponieważ efekty, jakie zacznie przynosić będą zdecydowanie warte oczekiwania! Ta odroczona gratyfikacja z pewnością spotka się z Twoim uznaniem i korzyściami - wzmożony i wartościowy ruch na stronie - to zdecydowanie się opłaca! Teraz przyszła pora na uszczegółowienie jakie są dostępne rodzaje reklamy internetowej.
Oto najpopularniejsze formy reklamy internetowej
Reklama internetowa pozwala na zwiększenie sprzedaży i utrwalenie w świadomości odbiorców istnienia marki i może występować w wielu odsłonach.
Skuteczna reklama internetowa to taka, która umożliwi dotarcie do Twoich potencjalnych klientów - zarówno w przypadku strony www jak i sklepu internetowego. Reklamy płatne w Google Ads działają natychmiast od momentu zasilenia konta reklamowego. Opierają się na wyświetlaniu reklamy w formie tekstowych - w przypadku tych płatnych reklam dochodzi do rozliczeń w kilku najpopularniejszych formach, do których można zaliczyć:
- CPC - Cost Per Click - wówczas reklamodawcy dokonują zapłaty za kliknięcie w reklamę banerową,
- CPM - Cost Per Impressions - tutaj dochodzi do zapłaty za ustaloną uprzednio kwotę za wyświetlenie tysiąca odsłon,
- CPA - Cost Per Action - w tym przypadku reklamodawca płaci za efekty uruchomionej kampanii, czyli np. za dokonanie zakupu.
Kolejny przykład z dostępnych form reklamy internetowej to pozycjonowanie. Polega ono na bezpłatnym wyświetlaniu adresu strony internetowej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Pozyskiwanie wysokiej wartości linków wychodzących to jeden z elementów, które sprzyjają SEO. Linki sponsorowane i artykuły sponsorowane - to wszystko przykłady działań, które powinny być prowadzone systematycznie i regularnie.
Media społecznościowe to z kolei doskonały przykład, który ilustruje, że to nie tylko platforma do wymiany wiedzy i kontaktów - pozwalają bowiem także na wyświetlanie reklam. I tak np. Facebook Ads jest stosowany przez przedstawicieli różnych branż i usług. Precyzyjne możliwości targetowania umożliwiają dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej.
Ile kosztuje reklama w internecie?
Ciężko udzielić na to pytanie prostej i jednoznacznej odpowiedzi. Ten próg wejścia zależy od Twojej branży i tego, jakie działania do tej pory podjęła Twoja konkurencja, gdzie ma być wyświetlana, jakiego zasięgu oczekujesz oraz do kogo ma finalnie trafić. W praktyce koszty mogą zaczynać się od kilkuset złotych i sięgać kilkuset tysięcy. Najdogodniejszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie dywersyfikacja kosztów na poszczególne kanały reklamy internetowej - dzięki temu będziesz mógł samodzielnie zweryfikować, jaki kanał przynosi najwięcej efektów.
Nieodzowne okaże się tutaj wsparcie profesjonalnej firmy, która w oparciu o analizę Twojego biznesu będzie w stanie opracować najdogodniejsze formy reklamy, które mają największe szanse sprawdzić się w przypadku Twojej branży.
Nie musisz znać się na reklamie internetowej - zleć to specjalistom!
Zastanawiasz się, jaki rodzaj reklamy internetowej będzie najlepszy w przypadku Twojego biznesu? Nie musisz być specjalistą od reklamy w internecie - z uwagi na to, że zapotrzebowanie na usługi reklamowe tylko rośnie - warto zlecić to zadanie fachowcom w swojej dziedzinie. Algorytmy Google'a nieustannie się zmieniają, dlatego samodzielna nauka może szybko się zdezaktualizować. Jeżeli zależy Ci na faktycznym uzyskaniu satysfakcjonujących wyników - wówczas najlepiej powierzyć to zadanie firmie, której załogę tworzą prawdziwi pasjonaci w swoim fachu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wdrażane przez nich metody są oparte aktualną wiedzą. Ty z kolei zyskasz wartościowy czas na to, na czym znasz się najlepiej - czyli na prowadzeniu swojego biznesu.
Artykuł sponsorowany