Łowcy językowych talentów
Niderlandzki, niemiecki, włoski, francuski, czeski, słowacki, słoweński, węgierski, angielski i chorwacki – osób posługujących się tymi językami obcymi poszukuje specjalny zespół rekruterów działu handlowego Eko-Okien. Gdzie szukają kandydatów do „handlówki”? Jak wygląda ich praca?
Rekruterzy opracowują ogłoszenia o pracę i umieszczają je w sieci. Wcześniej robią research i sprawdzają, które portale są najbardziej odpowiednie. W ich pracy liczy się kreatywność i komunikatywność.
Rekruter to nie urzędnik
– Warto przełamywać stereotyp mówiący o tym, że rekruter siedzi po uszy w papierach, jak urzędnik. Często wychodzimy z biura, podejmujemy różne inicjatywy, piszemy teksty, nagrywamy materiały video. Przeglądanie CV to tylko drobny wycinek naszej pracy. Musimy wykonać bardzo dużo innych zadań, żeby te CV w ogóle do nas spłynęły – tłumaczy Krzysztof Kura.
Rekruterzy wyjeżdżają do innych miast i prowadzą tzw. rekrutację mobilną tam, gdzie działają zewnętrzne biura handlowe Eko-Okien. Niedawno byli na juwenaliach w Łodzi. W ramach współpracy z Akademią Nauk Stosowanych w Raciborzu wzięli też udział w prelekcjach dotyczących dnia przedsiębiorczości, gdzie również mieli okazję zaprezentować firmę.
Pierwszy kontakt z kandydatem
Rekruterzy dzwonią do kandydatów, którzy przysłali swoje zgłoszenie i przeprowadzają z nimi wstępną rozmowę rekrutacyjną. Pytają o kwestie, które nie wynikają z CV i oceniają komunikatywność kandydatów, bo to bardzo ważna cecha w pracy na stanowisku handlowca.
Większość produktów Eko-Okien jest wysyłanych na eksport, dlatego w dziale handlowym pracują osoby, które kontaktują się z klientami w ich ojczystym języku. – Nasi handlowcy posługują się językami niederlandzkim, niemieckim, włoskim, francuskim, czeskim, słowackim, słoweńskim, węgierskim, angielskim i chorwackim. Szukamy obecnie szczególnie pracowników ze znajomością języka niderlandzkiego, niemieckiego, włoskiego i francuskiego – tłumaczy Katarzyna Szatko.
Drugi etap rekrutacji
Informacje pozyskane podczas pierwszej rozmowy są przekazywane dalej razem z CV kandydata do opiekuna działu handlowego w danym biurze. To on wybiera osoby, które rekruterzy umawiają na kolejną rozmowę, już na miejscu. Podczas tego spotkania opiekun weryfikuje m.in. umiejętności językowe. To drugi etap rekrutacji.
Rekruterzy otrzymują zapotrzebowanie na pracowników od opiekunów handlowych z poszczególnych biur. Na bieżąco, w specjalnym arkuszu, sprawdzają stan realizacji założonego wcześniej planu zatrudnienia. Dzięki tej analizie mogą sprawdzać, czy podejmowane przez nich działania są skuteczne i modyfikować je w razie potrzeby.
Dobrze się uzupełniają
Znają się i wiedzą, kto w czym jest dobry. Dzielą pracę tak, żeby każdy mógł jak najlepiej wykorzystać swoje umiejętności. Ich praca jest w pełni zespołowa. – Piotrek jest lepszy w pisaniu tekstów, więc kiedy on zajmuje się treścią ogłoszeń o pracę, my dzwonimy do kandydatów, którzy przysłali nam swoje CV – dodaje Monika Zając.
Eko-Okna to duża firma, która może u niektórych kojarzyć się z korporacyjnym wyścigiem szczurów, szczególnie w działach, gdzie pracuje się na wyniki. Zespół rekrutacji stara się pokazać, że rzeczywistość wcale taka nie jest. Robią sobie zdjęcia z pracownikami działu handlowego, są aktywni w mediach społecznościowych i pokazują, jak ta praca wygląda „od kuchni”.
Onboarding pracowników
Zespół rekrutacyjny zapewnia też wsparcie nowym osobom. Dbają o nich od pierwszego dnia pracy w Eko-Oknach, przeprowadzają ankiety nt. postępów w procesie wdrożenia do pracy. Pracownicy mogą się do nich zwracać z każdym, nawet najdrobniejszym, pytaniem.
Podkreślają, że praca daje im dużo możliwości rozwoju. – Niektóre z CV, które dostajemy, wyróżniają się szczególnie. Zdarzają się osoby, które mają mniej niż 30 lat, znają biegle kilka języków obcych i mają bogate doświadczenie zawodowe. To bardzo inspirujące – mówi Michał Kmiecik.
Bez przerwy się szkolą
Większość ich dnia to poszukiwanie nowych możliwości dotarcia do potencjalnych kandydatów. Rekruterzy biorą też udział w szkoleniach, podczas których uczą się m.in. jak stworzyć profesjonalny i skuteczny tzw. harpun rekrutacyjny.
– Mieliśmy właśnie spotkanie z naszą opiekunką jednego z portali ogłoszeniowych. Rozmawialiśmy o tym, jak ważny jest dobór odpowiednich słów w tytule ogłoszenia o pracę. Już nawet subtelna zmiana może spowodować, że kandydaci będą chętniej otwierać nasze ogłoszenie, a liczba przesłanych CV wzrośnie – mówi Martyna Zygmunt.
Eko-Okna to nie tylko Kornice
Zespół właśnie wrócił z objazdu po miastach, w których firma ma zewnętrzne biura handlowe. Kręcili tam m.in. materiały video, które zostaną opublikowane na profilach „rekrutacjaekookna” na Instagramie i „Eko-Okna Społeczność” na Facebooku.
– Eko-Okna to nie tylko Kornice. Mamy biura handlowe w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Łodzi, Wodzisławiu Śląskim czy Rybniku i teraz skupiamy się na ich promocji. Przed nami dużo pracy, ale także wiele ciekawych i inspirujących rozmów – podsumowuje Piotr Klanowski.
Adam Wita
Znasz język obcy?
Jesteś zainteresowany pracą w dziale handlowym Eko-Okien? Skontaktuj się z rekruterami i dołącz do zespołu handlowców! Zadzwoń lub napisz!
adres e-mail: rekrutacjadh@ekookna.pl
nr tel.: 539-269-820, 538-622-365
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu