Remontowana hala peronowa w Bytomiu już działa – korzystają z niej pasażerowie Kolei Śląskich
S18 to najbardziej punktualna linia w siatce połączeń Kolei Śląskich. Punktualnie o godz. 5:13 w środę, 16 października w trasę z Bytomia do Gliwic ruszył pierwszy z zaplanowanych na ten dzień pociągów regionalnego przewoźnika. To pierwszy skład, który wyjechał z remontowanej hali peronowej bytomskiego dworca, gdzie prowadząca remont spółka PKP PLK uruchomiła dla pasażerów peron trzeci.
Remontowana hala peronowa w Bytomiu już działa – korzystają z niej pasażerowie Kolei Śląskich
Wtorek, 15 października był ostatnim dniem funkcjonowania peronu tymczasowego przy bytomskim dworcu. Od 16 października pasażerowie mogą korzystać ze spektakularnej, przeszklonej hali peronowej, a konkretnie z peronu trzeciego, bo pozostałe wciąż są w remoncie.
Zabytkowy charakter i udogodnienia
Dojście do peronu jest możliwe od strony budynku dworca i tunelu zachodniego, dzięki przebudowanym przejściom podziemnym. Jak informuje PKP PLK, pozostałe dwa perony bytomskiej stacji będą oddane w miarę postępu prac.
– Pochodząca z 1929 roku historyczna hala peronowa dworca PKP przechodzi prawdziwą metamorfozę. Dzięki kompleksowej przebudowie hala zyskuje nowe funkcjonalności i staje się przyjazna dla osób, które mają trudności w poruszaniu się – mówi Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia. – Przebudowa całego odcinka magistrali węglowej w Bytomiu sprawi, że mieszkańcy zyskają dogodne i szybkie połączenia kolejowe z miastami Metropolii – dodaje prezydent Bytomia.
Szybko i punktualnie
Pierwszym pociągiem, który odjechał z bytomskiego dworca był pojazd Kolei Śląskich. Punktualność pociągów na linii S18 Bytom – Gliwice kształtuje się na poziomie 99 proc. Wszystko za sprawą faktu, że pociągi między Bytomiem a Gliwicami kursują bez udziału ruchu dalekobieżnego. W dni robocze to 15 par pociągów, a w dni wolne 11 par.
Punktualność i krótki czas przejazdu doceniają pasażerowie. Po uruchomieniu połączenia w grudniu 2021 roku, z pociągów Kolei Śląskich korzystało średnio 177 pasażerów dziennie. W 2022 roku było to już średnio 227 podróżnych dziennie, a w 2023 roku aż 570.
– Stopniowe otwieranie nowej hali peronowej to świetna wiadomość dla podróżnych z Bytomia i Gliwic, którzy coraz częściej wybierają pociągi Kolei Śląskich w drodze do pracy czy do szkoły. Cieszymy się, że to wyjątkowe miejsce odzyskuje swój dawny blask – mówi Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich i dodaje: – Po oddaniu do użytku całej hali i remontowanego szlaku kolejowego, pociągi Kolei Śląskich pojadą z Bytomia także w kierunku Katowic i Tarnowskich Gór. Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK, będzie to możliwe już w grudniu wraz z wprowadzeniem nowego rocznego rozkładu jazdy – dodaje prezes Kolei Śląskich.
Niemamy swoich torów, peronów to o Bytomskich piszecie ,jaja jak berety!!!!