Pogoda na dziś zobacz prognozy
 0°
22 września 2017

Kolej w Jastrzębiu za 76 mln zł. Jest podsumowanie analizy

Kolej w Jastrzębiu za 76 mln zł. Jest podsumowanie analizy
fot. Bartłomiej Banaszak / PKP

Podziemny dworzec kolejowy pod Rondem Centralnym i dojazd do Katowic w czasie 58 minut. Tak miałaby wyglądać linia kolejowa w Jastrzębiu-Zdroju. Są to wnioski z analizy, której tematem były szanse odtworzenia kolei w mieście.

Miasto wraz z partnerami z Czech otrzymało w 2016 roku dotację na przygotowanie analizy dotyczącej odtworzenie linii kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju. 22 września w Urzędzie Miasta podsumowano przygotowany dokument. Koszt odtworzenia kolei miałby opiewać na 76 mln zł.

Jednym z podstawowych warunków odtworzeniu linii kolejowej było skomunikowanie Jastrzębia z Katowicami i to w czasie nie dłuższym niż 60 minut. Według analizy warunek uda się spełnić, bo pociąg ma dojechać do stolicy województwa w 58 minut.

Zaplanowano trzy linie:

  • Katowice (przez Pawłowice, Strumień, Chybie, Pszczynę, Tychy, Katowice Ligota)
  • Hawierzow (przez Pawłowice, Strumień, Zebrzydowice, Karwinę)
  • Wisła (przez Pawłowice, Strumień, Chybie, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Zdrój)

Stacja główna miałaby być zlokalizowana pod ziemią, pod rondem centralnym. Na pobliskim dworcu autobusowym miałoby się znajdować centrum przesiadkowe Park&Ride. Na lokalizację stacji rozważany jest również Zdrój. Przystanki znajdować się mają pod Rondem Centralnym, w Bziu i na ulicy Granicznej.

Kolejnym etapem jest poszukiwanie źródeł finansowania. Miasto chce zwrócić uwagę głównie na środki unijne. Główny głos będą tutaj miały jednak władze województwa, ponieważ to one będą starać się o pieniądze na ten cel.

- Powrót kolei do Jastrzębia jest realny, opłacalny i sensowny. To wykazała nasza analiza. Trudno na początku się w to wierzy. W swojej pierwszej pracy byłem współautorem studium wykonalności dla pomorskiej kolei. W zasadzie średnio w ten projekt wierzyliśmy. Wtedy zaczynaliśmy kreślić linię kolejową, a w tym momencie już ta linia jeździ - mówi Michał Wolański, który zajmuje się realizacją projektów transportowych i jest autorem analizy dla kolei jastrzębskiej.

Szersza wypowiedź Michała Wolańskiego:

Polub i udostępnij
Czytaj też

W jakim czasie pociąg dojedzie do Katowic? W jakim czasie pociąg dojedzie do Katowic?

Będzie pociąg do Chorwacji z... Wodzisławia Będzie pociąg do Chorwacji z... Wodzisławia

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (84)
Zigi BN30.12.2017 7:53

Pieniądze i to nie małe wydają na analizy ? A w zasadzie nic z tego nie wynika ,w Warszawie takich problemów nie mają dzisiaj się powiedziało i dzisiaj budują .

do do jastrząb 26.09.2017 23:22

nasze, nasze , tylko my mniej do Unii wpłacamy, a wiecej wyciągamy i dlatego to się opłaca :)

do jastrząb25.09.2017 12:07

A Unia to co nie nasze? To tak jak w rodzinie byś sam zarabiał a wydawał kasę żony - to przecież nie twoje tylko żony?

jastrząb 25.09.2017 8:52

Kasa na analizę makontencie od Bzianeckiego i Ryżu, pochodzi z pieniędzy unijnych. Pasi?

yhy...24.09.2017 23:28

utopia, ciekawe ile kosztowała ta analiza? znowu pieniądze wywalone w błoto.
Rozbebeszą miasto i nic z tego nie będzie.

robert k.24.09.2017 22:37

Pamiętam jak ćwierć wieku temu jeździl pociąg do Wisły. O 7.OO wyjeżdżal z Jastrzębia a wracał ok 22-iej. Bez korków i w szybkim czasie można było podróżować. Frekwencja w samym Jastrzębiu to ok. 150 osób, a ludzie wsiadający w Pawłowicach już nie mieli miejsc siedzących. Piekne czasy bezstresowego imprezowania w górach

wolfgang24.09.2017 16:41

Warto się bić o kolej u władz województwa, kraju a także UE, która defakto nam się należy. Bo chyba dość tego aby Jastrzębie było tylko dojną krową a od państwa nic w zamian. Ponadto pobierane są od Jastrzębia podatki na kolej. Wiadomo, że śtodków własnych też trochę trzeba, ale jesteśmy jako nieliczni, niezadłużonym miastem, co w skali kraju jest ewenementem. Następna bardzo ważna rzecz, to KDP(koleje dużych prędkości) między Katowicami a Ostravą, które będą niebawem budowane, a JASTRZĘBIE leży dokładnie w lini prostej między tymi dwiema metropoliami. Więc jest o co walczyć, bo naprawdę warto. DO DZIEŁA JASTRZEBIANIE !!!

Myśl 24.09.2017 14:50

Głupi, prędzej umrze niż pomyśli, bo sądzi, że myśl go zabije. Woli się napić, zajarać a peta wyrzucić na chodnik, ulicę, lub za balkon. Po tym poznaje się głupola.

smolka24.09.2017 14:24

A ja nie lubię Katowic. Smród, brud i ubóstwo.

do Wer24.09.2017 12:34

Przecież ty jesteś chory z zawiści i to cię zabija. Nie kupimy ci nawet kwiatków na grób, bo ludzie, którzy nienawidzą powinni odejść. Oni wprowadzają chorą atmosferę. Bóg z tobą, bo na pewno latasz do swego kościoła i żarliwie się modlisz o zło dla innych.

gustaw24.09.2017 11:38

2-gim największym miastem bez kolei po j-biu jest Lubin.Ale tam właśnie kolej wraca. A wiec można ,wystarczy tylko chcieć !!!!

oko24.09.2017 10:57

jes@ to wszystko BYŁO !!! chyba cos przespałeś teraz jest inna rzeczywistosc.

Vasabi24.09.2017 10:43

I ja wiem, że Lem, Lem jest fantastą
Pisze, że przybysze są zieloni jak ciasto kiwi

jes do Mariusz24.09.2017 10:09

Nie jestem specjalistą od kolei, ale ci powiem, że kiedyś codziennie jeździłem do Katowic-Piotrowic pociągiem, z Górnego, w czasie 1.45 h, co drugi to nie bezpośredni, ale z przesiadką w Orzeszu (Jastrzębski jechał do Gliwic, a z Rybnika jechał do Katowic, więc w Orzeszu było takie nieźle pomyślane "skrzyżowanie".
Pociągi z Jastrzębia ruszały zwykle puste, poza wieczornymi w niedzielę i porannymi w poniedziałki, bo wtedy młodzież jechała do internatów i akademików.
PKSy też jeździły puste - nikt pracy w Katowicach wtedy jeszcze nie szukał, a na PKS nie było ulgowych dla młodzieży, poza tym nie jechały przez Ligotę i nie zatrzymywały się w Piotrowicach, gdzie są różne technika i akademiki. No i autobus cchociaż szybszy, jest mnij wygodny, zadań dfomowych nie dało się w nich odrabiać.
Pociągi codziennie zapełniały się za to w Żorach - z Żor do K-c jechało się tylko niecałą godzinę, dosiadało się dużo ludzi w Palowicach (trzy wsie w pobliżu stacji) i w Orzeszu. Do Katowic dojeżdżał przepełniony.
Mimo to trasę z Żor do Orzesza też porzucono.
Przepełniony pociąg przyjeżdżał też do Jastrzębie o 17.00 w piątki - jechał z Gliwic, ale miał połączenie z pociągiem z Katowic w Orzeszu. Wtedy wszyscy wracali z tych internatów i akademików.
Jechali też uczniowie z gliwickiego Technikum Kolejowego, niektórzy znali maszynistę z praktyk i zagadywali, zeby zatrzymał się przy Granicznej, wtedy multum ludzi tam wysiadało, bo duże osiedle i blisko dworzec na A.Bożka. Na Górnym koło stacji bardzo krótko był przystanek, z którego można było jechać do centrum.

Do mer24.09.2017 9:32

Polaczenie z Borynią jest od około 10 lat z JasMosem podobnie.Z Pniowkiem na poz 580 było w latach '80 w rejonie ''F''

Wer24.09.2017 1:56

Hetmanowej sie koryto kończy

jolek23.09.2017 22:28

Na OWN pwinien być dworzec

Gość23.09.2017 21:49

Janecki jakoby starał się o kolej? Wątpię, palcem też nie kiwnął dla ratowania zabytkowych budynków dworcowych. Historyk.

Gość23.09.2017 21:44

Drabas do Katowic jedzie co pół godziny i jest pełny.Więc na pewno pociąg będzie rentowny.Ale-czy Drabas odpuści .Na pewno musiałby posyłać takie busy jak w innych miastach,czyli lepsze.Na razie nie ma konkurencji i posyla złom.

Mariusz23.09.2017 20:50

Nie przypuszczałem, że w Jastrzębiu mieszka tyłu specjalistów od kolei. Ludzie marnujcie się w tym mieście. Mam nadzieję, że wasza wiedze i wykształcenie dostrzeże PIS i zatrudni was w roli ekspertów.

Michał23.09.2017 20:22

Ktoś się chyba pomylił w walucie.
76 mln złotych uwzględniając dworzec podziemny? Chyba EURO!

jes23.09.2017 19:00

starania o kolej to podjęto jeszcze za Janeckiego, zaangażowały się Pawłowice i żory (teraz pominięte) oraz pochodzący z Jastrzębia i okolicy radni sejmiku samorządowego, bo to nie do kompetencji miasta należy odbudowa, wszystko zależy od decyzji władz wojewódzkich.
Czy powstanie, czy znowu nas oleją, a za to zbudują coś ekstra w Tychach albo Katowicach? W Tychach odbudowali już dawno linię kol. ze stacji Tychy do centrum Tych, czyli taką wewnętrzną linię tyską, którą jednak można dojechać z centrum do Katowic. A mają oczywiście też autobusy i trolejbusy, a mimo to nalegali i województwo im to odbudowało.
PS Podana kwota biorąc pod uwagę dworzec podziemny wydaje się za mała....

Gość23.09.2017 18:40

Brawo pani prezydent, dzięki niej ozyje kolej,

do Nie górnik23.09.2017 18:25

Wtedy w TV i w gazetach non stop przemawiali różne oszołomy, które twierdziły, że co nie rentowne powinno upaść. Kolej regionalna nigdzie w Europie nie jest rentowna, można ją jednak, jak i całą komunikację publiczną, włączając autobusową - powiatową, której w Polsce nie ma i zminimalizować straty + dobre połączenia + dobry marketing.
Na czeskich pociągach czy szynobusach są narysowane: chłopek z dużym psem, chłopek siedzi z laptopem, chłopek z rowerem, z wielkim bagażem, na wózku inwalidzkim itp. itd., czyli pokazują co oni mogą zaoferować, a czego busy nie zaoferują..
Jeszcze tam mają komunikację powiatową organizowaną po przetargach, w efekcie możesz w necie sprawdzać sobie połączenia autobusowo - kolejowe, które zresztą często są dopasowane.
U nas nie da się dopasować miejskich do pociągów z Zebrzydowic - musi miejski przyjeżdżać pięć minut po odjeździe pociągu do Krakowa czy Warszawy, musi i koniec.
Podobno tego się nie da zmienić, bo przesunięcie autobusu o pięć minut doprowadziłoby do końca świata.
Wracając do tematu likwidacji, to PKP wysyłała zapytania, czy miasto mogłoby n.p. dorzucić się do szynobusów. Radny Frank powiedział, ze nie damy ani grosza.
Wtedy zlikwidowano nie tylko do Jastrzębia kolej, ale i do Płocka, to Płock był wtedy największym miastem w Euro bez kolei pasażerskiej. Ale już im ją odbudowali i teraz to jastrzębie jest na pierwszym miejscu. W całej Europie.
Dla porównania największe miasto w Czechach, do którego nie dojeżdża kolej ma 10 000. Ale nie ma problemu, bo z najbliższej stacji jeżdżą do niego autobusy, oczywiście skomunikowane z rozkładem jazdy kolejowym.
My mamy za miedzą fajne pociągi do Warszawy, Krakowa, Pragi (są często w Czechach promocje, z Cz. Cieszyna do Pragi zza grosze można pojechać)itd., ale nie da się dopasować rozkładu jazdy MPK do nich, co jest żałosne.

Andrzej23.09.2017 17:05

Myślę że będzie to szynobus a więc coś pośredniego między tramwajem i pociągiem. Żeby nie być oryginalnym jestem też za tym żeby Pana Kaszę i PiS zostawić na bilbordach a na rajców wybrać nowych bezpartyjnych przedstawicieli naszej społeczności.

Gość23.09.2017 16:30

Może radny Piechoczek się w końcu uaktywni. Może coś przeczyta .Bo potem powie,że nie wiedział o co chodzi.

LG23.09.2017 16:28

Może faktycznie z tymi czasami nie będzie tragedii. Ktoś wspomniał o złym stanie torów Żory-Pawłowice(-Strumień-Chybie) ale tam prace aktualnie trwają i warunki mają się znacznie poprawić. Ktoś też wspominał o tym że to koszty dla Jastrzębia, co też nie wyklucza realizacji, bo odcinek pawłowicki długi nie jest, o ile wiem, też na stacji trwają (trwały) prace modernizacyjne. Jedyne co dla mnie sprzeczne to połączenie do Hawierzowa ze zmianą kierunku w Chybiu, co z budową łącznika z Jastrzębia bezpośrednio do Petrvic u Karvine? Nie wchodzi w grę?

Gość23.09.2017 16:14

Pierwotnie mówiono o jastrzębiu Górnym, tym bardziej, ze ulica Grodzka biegnie obok starej stacji PKP. Chyba ekonomiczniej,niż ładować miliardy w dworzec podziemny.

gosc23.09.2017 15:42

76 mln zl to stanowczo za malo. Potem w urzedzie beda pisac protokoly koniecznosci i sztucznie podwyzszac wartosc inwestycji jak robili to dotychczas!!! Dlaczego na forum nie podano kosztów wyliczenia tej inwestycji? To przeciez obowiazek!

Nie górnik 23.09.2017 13:30

Dlaczego nikt z włodarzy nie robił protestów, pikiet, strajków, blokowania dróg, nikt nie protestował jak w 2000 roku kolej zamykali, jak odjeżdżał ostatni pociąg z Jastrzębia-Zdroju. Cisza. To co dobre umiera w ciszy.

Koks23.09.2017 13:28

Bus brothers tez jezdzil do Katowic za 7 zl pamietam to go wykonczyli

Gość23.09.2017 12:22

Zgadzam się z sebocem .Dla Drabasa Jastrzębie to żyła złota i zrobi wszystko,żeby kolei nie było.Nie rozumiem jednak,dlaczego nie można zrobić postoju w tradycyjnym miejscu-Jastrzębie Górne.Budowa stacji pod rondem to gigantyczne koszta.

Gość23.09.2017 10:42

A propo wyliczen, to mogli by udostepnic ten raport do zapoznania sie.

Gość23.09.2017 10:38

Wiem ile kosztuja inwestycje na kopalni. A tu mowimy o dworcu, czyli mega gabarytach pod ziemia w centrum miasta. Kupa stali i betonu. Ktos wcześniej pisał, ze obwodnica od ronda do pawlowic (3,5km) wiecej kosztowala.

Do seboc23.09.2017 10:01

Nie możesz tu pisać swoich głupot, bo ośmieszasz mieszkańców przed innymi miastami. Już niektórzy liczą inteligencję w seboc. Zwyczajny głupek ma 100 seboc.

do MaNo23.09.2017 9:54

Aleś ty ubogi w umysł. Bez komunikacji kolejowej żadne miasto nie ma prawa rozwoju. Jeżeli tego nie wykorzystamy, to jest po nas.

Olgierd23.09.2017 8:38

Jak nie pod ziemią, jak nie na ziemi to może nad ziemią bo i tak kursują pociągi na świecie. Nie potrafimy zrozumieć w Jastrzębiu elementarnych spraw a zaczynamy filozofować na tematy na których kompletnie się nie znamy. Fachowcy stwierdzili że można zrobić połączenie Jastrzębie - Katowice i to należy przyjąć za pewnik. Tylko nasi lokalni politycy (pożal się Boże) muszą współdziałać w tej kwestii. Każdy w tej kwestii będzie chciał być ojcem chrzestnym tego pomysłu i o to się pogryzą między sobą. Dlatego należy zostawić Kaszę i PiS na bilbordach a do RM wprowadzić nowych niepartyjnych ludzi. Czekamy na lokalne organizacje samorządowe zdolne wyprowadzić nas z tego marazmu.

mer23.09.2017 7:46

Górniczku, Zofiówka połączona jest przecież dołem z Borynią i Jastrzębiem. Pierwsza linia metra na osi wschód - zachód gotowa :)))

do seboc23.09.2017 7:27

Drabas niedługo sam będzie zablokowany ze swoim złomem

Leonard23.09.2017 7:03

Inhalatorium kosztowało 5 milionów , a to same deski i krokwie .... kawiarenka 2 miliony no i jak w takim tempie jak remont Mazowieckiej to kolej nie w tym stuleciu .....ogarnijcie temat

seboc23.09.2017 0:00

Drabas zablokuje inwestycje stracił by na taborze, Podobno stawia już dom dla swojego nienarodzonego dziecka.

Do Gość Dziś o 20:1122.09.2017 21:58

Jak to policzyłeś? Pokaż swoją analizę kosztów.

MaNo22.09.2017 21:36

Przed wyborami to jastrzębianom nawet wybudowanie lotniska będą obiecać .A obiecać to nie grzech .

Gość22.09.2017 20:11

70mln nie wystarczy na podziemny dworzec

Ksg22.09.2017 19:35

Kto wylicza te koszty? 70 mln to chyba koszt stacji kolejowej. Miliard przynajmniej.

Górnik22.09.2017 19:03

Pogadajcie z JSW na KWK Zofiówka poz. 580 w rejonie nieczynnym "E" to okolice naszego blokowiska na Katowickiej a to wasze "centrum". Były tory potem w kierunku rejonu "F" Tam podczas budowy kopalni Zofiówka i Pniówek było połączenie tych że kopalń a z Pniówka macie już do Pawłowic kilkanaście metrów. Tak oto by powstało metro jastrzębskie bo nic innego tu nie wyjdzie i tylko kasa wywalona w błoto dla pociotków to projektujących.

do: dayryk Dziś o 14:3922.09.2017 18:59

Tylko do Wisły-Obłaziec. Dalej nie dojedziesz rozebrane mosty i naprawa infrastruktury kolejowej
.

Edek22.09.2017 18:57

Miasto bez kolei i dobrej komunikacji miejskiej to nie miasto ,tej kolejki nam brakuje...

józwa22.09.2017 18:06

Nie wierzę za chińskiego boga że będzie kiedykolwiek zrealizowane , przynajmniej nie w tym stuleciu.

Ginter 196222.09.2017 18:01

Co te urzędasy piją że mają takie fajne pomysły.Szkody górnicze do Pawowic nie do przeskoczenia!!!

...22.09.2017 16:53

Nie, w najlepszych latach pociąg do K-c jechał 1.5 h, najwolniej na odcinku Jastrzębie Górne - Pawłowice, niewiele szybciej z Pawłowic do Żor. Potem już jechał normalnie, a z Żor do Orzesza to nawet wręcz ekspresowo. A kolej do Zebów przez Strumień to bzdurne się wydaje, już lepiej pociągnąć nitkę do Zdroju, a dalej do Ruptawy przez tereny po KWK Moszczenica, linią Jastrzębskiej Spółki Kolejowej Niestety ta linia była solidna, bo przecież budowana dla towarowych, ale niestety też została zlikwidowana.

tik tak22.09.2017 16:22

"oko" nic się nie pomyliło , wiem jakie są plany . Piszę o faktach które miały miejsce . O zlikwidowanej trasie kolejowej . Zdajesz sobie sprawę jaka jest odległość do Zebów z J-bia , istniało połączenie . Teraz proponują ci jechać pociągiem przez Pawłowice - Strumień niezłe kółeczko , szybciej z kijkami emeryci dojdą , niż Ty pociągiem . Założę się że nigdy z tego nie skorzystasz .
Przy tych szkodach jakie są na tych trasach nie ma szans na dojazd w godzinę do K-wic , w najlepszych latach po remontach trwało to 2 godziny minimum . Do Żor pociąg jechał 1 godz . To już w tym czasie jak do nas kursował pociąg elektryczny . Technologia idzie do przodu , można to osiągnąć ale szkody górnicze będą jeszcze bardzo długo .

Łoś22.09.2017 16:14

Super pomysł kwota dziwnie mała po mojemu to tylko kwota modernizacji dla Jastrzebia czyli do stacji bzie a co dalej pewnie gmina Pawłowice musiałaby modernizowac do węzła magistrali oby nie bylo jak z obwodnicą jastrzebia ktora jest ogniwem trasy pszczyna raciborz jastrzebie i pawlowice wykonaly plan a swd ciagle w fazie projektu tak wiec jastrzebie wykona prace ale do katowic w 58 minut bedziemy jazdzic w 2030

Jastrzębianin22.09.2017 16:09

A co z ludźmi, którzy wybudowali domu przy zlikwidowanych torach, wypłacicie odszkodowanie czy mają im pociągi pod oknami jeździć? Chory pomysł.

J/w22.09.2017 15:59

Proszę zakończyć tę propagandę sukcesu. Nikt nie pozwoli na hałas w centrum miasta w celu sukcesu wyborczego.

oko22.09.2017 15:58

tik tak - linia ma "biegnąć" dawnym szlakiem z kierunku bzia i pawlowic do ulicy Granicznej i dalej "nową" nitką do centrum !!! Tam nigdzie nie ma nowych domow, za to są gigantyczne zapadliska, niecki kopalniane !!! Pomyliło ci sie cos w głowie z dawnymi szlakami kierunek Zeb-y

Hawk22.09.2017 15:47

Janecki by wybudował, ale główna stacja w Bziu :)

koleista22.09.2017 15:24

Droga Główna Południowa kosztowała 280 mln złotych, która dla przeciętnego jastrzębianina jest w ogóle nie potrzebna. Droga ta służy wyłącznie mieszkańcom SWD, aby mogli szybciej dostać się do pracy do Jastrzębia. Wiec kolej w Jastrzębiu musi być!!!!!

Gość22.09.2017 15:23

Jak pod rondem centralnym? Tunel/komore chcą drążyć?

Olgierd22.09.2017 15:09

Ale dzisiaj sypnęło pomysłami inwestycyjnymi....... OWN -ok, darmowa komunikacja dla samochodziarzy - ok, a teraz kolej do Katowic - też ok. Nic tylko się cieszyć bo nawet plany otwierają możliwości przed mieszkańcami, integrują ich wokół wspólnego celu. Brawo dla Prezydent Jastrzębia-Zdrój. Ktoś zaczyna mieć plany na naszą zaściankowość. Dopisuję się z rodziną do pomysłu żeby zostawić p. Kaszę i pis na bilbordach a ludzi z pomysłami dającymi nadzieję do Rady Miasta.

goryl we mgle22.09.2017 15:02

Najśmieszniejsze jest to, że my jastrzębianie płacimy podatki na kolej a nie możemy z niej korzystać. Do dzieła włodarze, bo czekam na pociąg do Wisły.

dayryk22.09.2017 14:39

Rewelacja!!!!!!! Nie wierzę. Pociąg do Wisły.

tik tak22.09.2017 14:36

Około 10 lat temu zwinęli tory do Zebrzydowic , kilka lat temu zdemontowano mosty . Ludzie wykupili działki przy samym torowisku , wybudowali domy , trakt zarośnięty drzewami samosiejkami . Dziś planujemy budowę kolei , taki urok naszego gospodarowania . Jestem za koleją oczywiście , ale zobaczcie do czego prowadzi niegospodarność , w tym przypadku PKP i brak działań UM w tamtym okresie . Dziś wystarczyłoby wyremontować , wyciąć drzewka poprawić nasypy , a trzeba zaczynać od "0" ZERA

hrabiaVONjabol22.09.2017 14:33

Janecki wybudował kawiarenkę z Zdroju za prawie 1,5 miliona ! To "inwestycja", która zwróci się miastu ... nigdy ?

Kolej w Jastrzębiu ? Ambitny i konkretny pomysł, ale skąd na to kasę???

...22.09.2017 14:17

Przez Żory mogłoby być chyba szybciej, jest linia Pawłowice - Żory (w złym stanie), nie ma już linii Żory - Orzesze (mimo, że była w bardzo dobrym stanie i pociągi tam jechały najszybciej), ale Orzesz - Katowice po remoncie (trasa z Rybnika)

Ernest22.09.2017 14:12

Za rok są wybory samorządowe to mi to pachnie kiełbasą wyborczą hehehehe

Gege22.09.2017 14:11

Okej, okej. PO została założone w 2001 roku. Ogiegło rządził miastem od 1994 do 2002. Ale w PO w tamtym okresie nie był. Więc nie przypisuj mu że przydomku "Ogiegło z PO" bo wtedy jeszcze takiego nie było. W PO był zdaje się od 2010 roku a więc długo długo po swoim rządzeniu. Widać musisz przypisywać komuś łatkę partyjną bo bez tego nie potrafisz merytorycznie rozmawiać.

tik tak22.09.2017 14:09

Fajnie z tego co pamiętam na tym rondzie miała być dyskoteka ;) Takimi makietami się chwalono . Czyli podziemny dworzec nad którym będzie dyskoteka . Nieźle wykombinowali .
Droga Prezydent , Drodzy Radni , nie zapominajcie w tych obietnicach o nas , mieszkańcach sołectw .
Obiecajcie nam np. kanalizację . Mamy XXI wiek od 14 lat jesteśmy w UE do 2015 mieliśmy mieć aglomeracje skanalizowane , z końcem 2018 miasto będzie płacić kary . To wszyscy mieszkańcy dorzucą się do tych kar z podatków .
Zegar tyka tik tak tik tak

do Geoge22.09.2017 14:08

Było, było Od 2001 PO jest w sejmie. Potem to on radnym był z PO w latach 2010-14.

waldi22.09.2017 14:02

Ale byla poprzedniczka po czyli unia wolności unia demokratyczna itd

Gege22.09.2017 13:56

@Ginter gdy Ogiegło rządził to nie było jeszcze nawet PO...

Ginter 196222.09.2017 13:50

Kolej zniszczono za Ogiegły z PeŁO nie za Janekiego nieuku

Ryl22.09.2017 13:48

Pod Alejami mądralo. Zrozumiał czy nie ?

Gość22.09.2017 13:48

Bliskość parkingu? Pod LeClerkiem można parkować. Moim zdaniem ważniejsza jest bliskość przystanku autobusowego czyli w tym przypadku dworca autobusowego. I to jest fajnie wymyślone. Jak ktoś ma auto to sobie pojedzie do Katowic autostradą raczej niż podjecie na pociąg. Tak mi się wydaje. Jakby tam obok jeszcze powstało to centrum handlowe to by się nam fajnie rozrosło centrum. Ktoś wie jak sie ma sprawa z tym centrum w strefie centrum? Podobno utknęla w sądzie z ekologami.

II22.09.2017 13:48

Najpierw wydają pozwolenia na budowę domów w bezpośrednim sąsiedztwie z liniami kolejowymi, a potem chcą odbudowywać kolej!!!

waldi22.09.2017 13:45

Jesli owa kolej zawinie do centrum po pasażerów a następnie zabierze pasażerów do Katowic to gratuluje i trzymam kciuki za inwestycje.

Gość22.09.2017 13:43

A gdzie te tory by biegly?? Po alei

seboc22.09.2017 13:42

Zastanawia mnie cel lokalizowania tej stacji pod rondem.
Kluczowe wydaje sie bliskosc parkingu i stacji. Lokalizacja pod rondem podnosi koszty budowy stacji i ogranicza wielkosc parkingu. Wokol przeciez tyle nieuzytkow.
Ta cala analiza to sztuka dla sztuki prawdopodobnie.

mieszkaniec22.09.2017 13:38

Bardzo dobrze. Dobra inicjatywa. Wierzę, że to też Pani Prezydent uda się zrealizować. Wspieram i jeszcze raz wspieram.

smutny pan bez wąsa22.09.2017 13:36

Za janeckiego kolej zniszczono, za..........wybudują naprawdę chore.

Gość22.09.2017 13:32

Super, liczę na realizację tej inwestycji. Pani Prezydent powodzenia. Wierzę, że i ten projekt Pani zrealizuje.

seboc22.09.2017 13:31

78 milionow to nie jest kupa kasy. Trzeba pamietac, ze to wydatek rozlozony na kilkadziesiat lat.
Miasto jest gotowe wyrzucic miliony na pierdoly jak DS.

Michu22.09.2017 13:26

Radni nie radni ale przeczytaj ostatnie zdanie tekstu. To zarząd województwa będzie się starał o dofinansowanie a nie miasto. 78 mln zł to kupa kasy jak na Jastrzębie. Jakieś 1/5 budżetu miasta jesli mnie pamięć nie myli. Zresztą miasto chyba nawet nie może wydać kasy na kolej bo to zadanie województwa własnie.

herbaciany niedżwiedż22.09.2017 13:20

Brzmi interesująco , a więc radni i nie poradni macie okazję się wykazać przed wyborami 78 mln to nie tak dużo