Do 2015 modernizacja podziemnego transportu w JSW
Jastrzębska Spółka Węglowa zamierza do 2015 roku gruntownie zmodernizować system podziemnego transportu. Ma być bezpieczniej, szybciej i efektywniej.
W sumie podziemne trasy w pięciu kopalniach JSW liczą ponad 300 km. - Modernizacja systemów transportu jest obecnie naszym priorytetem w obszarze technicznym. To jeden ze sposobów podnoszenia efektywności pracy, ale nie chodzi tu tylko o optymalizację kosztów, ale także o poprawę komfortu pracy załogi i bezpieczeństwa pracy - wyjaśnia Jarosław Zagórowski, prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.
Prace związane z unowocześnianiem transportu dołowego rozpoczęły się w 2008 roku. Postanowiono, że docelowo w JSW powinny funkcjonować najwyżej dwa systemy transportu: kolejki spągowe zębate z napędem własnym oraz kolejki podwieszone z napędem własnym.
Stopniowo zaczęto eliminować najbardziej niebezpieczne i mało efektywne systemy transportowe oparte na kolejkach z napędem linowym i zastępować je kolejkami podwieszanymi z napędem własnym. Oprócz tego do przewożenia materiałów na dole kopalni, za przykładem kopalni "Budryk", zaczęto w szerszej skali stosować kontenery.
- Kontenery gwarantują płynność transportu i dzięki nim można zrezygnować z niezwykle czasochłonnego przeładowywania materiałów, a im rzadziej materiały są przeładowywane, tym mniej jest wypadków związanych z tymi pracami - powiedział Michał Kapała, główny inżynier w zespole górniczym JSW SA.
Wraz z unowocześnianiem transportu dołowego ilość wypadków związanych z transportem materiałów i ludzi w JSW zaczęła spadać - z ponad 30 rocznie w latach 2008 i 2009 do 23 w 2010 i 19 w 2011 r. Do połowy 2012 r. zanotowano 7 zdarzeń wypadkowych związanych z transportem.
Jak zapowiada JSW, dzięki wprowadzeniu kolejek podwieszanych z napędem własnym oraz konteneryzacji do 2015 roku zatrudnienie związane z transportem dołowym powinno się zmniejszyć w skali całej JSW o około 540 pracowników na dobę.
Koszty przedsięwzięcia szacowane są na ponad 219 mln złotych, przy czym do końca 2011 roku JSW wydała na ten cel przeszło 62 mln złotych.
maszynioków do roboty gonić a nie żeby spali po kanciapach !!
Może by rozwinęli jakąś komunikacje miejską podziemną, mzk ma ostatnio problemy to kolejkami podziemnymi byśmy podróżowali. Na pewno mamy więcej torów podziemiom niż metro w warszawie.
becker sie nachapie kasy znowu ;p