Błąd przy pobieraniu opłat za e-bilet. Są reklamacje
165 osób złożyło do tej pory reklamacje związaną ze złym naliczaniem opłat za przejazdy utobusowe. Osoby, które korzystały z e-biletu mogły stracić nawet kilkanaście złotych. MZK przyznaje, że błąd się pojawił. Awaria jest już naprawiana.
Niektórzy pasażerowie mogli natknąć się na błąd systemu naliczania opłat e-biletu. W ponad 100 przypadkach (na 700 tys. operacji) źle naliczono kwotę za przejazd (na niekorzyść pasażera). Teraz Międzygminny Związek Komunikacyjny uruchamia procedurę reklamacyjną poszkodowanych pasażerów. Co ważne, reklamacje przyjmowane są również w przypadku gdy naliczenie opłaty nastąpiło z winy użytkownika (np. złe przyłożenie e-biletu do czytnika).
- Najwyższa kwota reklamacji wyniosła 13,60 zł na niekorzyść pasażera, najniższa 20 gr. Łączna kwota niesłusznie naliczonych opłat to niecałe 500 zł - informuje MZK.
Awaria najczęściej występowała na trasach o dużym zagęszczeniu przystanków. Powodem błędu są wady modułu elektronicznego. Firma, która zajmowała się wdrażaniem systemu już pracuje nad naprawieniem błędu.
- Dla naszych klientów system elektronicznej obsługi jest nowością, dlatego też na tym etapie podchodzimy do sprawy ze zrozumieniem i również tego typu reklamacje rozliczamy na korzyść pasażera - mówi Karolina Budkiewicz z MZK.
Niestety muszę jeździć do pracy autobusem. Wchodząc odbijam kartę i wychodząc również bo mam zwrot. Jestem pewna na 100% że miałam na karcie 14 zł które następnego dnia zniknęły. Musiałam kupić bilet u kierowcy. Złodzieje. I to nie był pierwszy raz. Nie warto ładować karty. Niech się kierowca męczy sprzedażą
Oni okradaja ludzi. Zawsze w MZK Jastrzebie mozna bylo kupic kilka biletow u kierowcy. Ja znow, po dlugim czasie niekorzystania, wsiadlem i kupilem dwa bilety. Okazalo sie ze ZMIENIONO SYSTEM i ze NIBY WSZYSCY wiedza. No nie wszyscy, ja nie wiedzialem, okradziono mnie, nie oddano nadplaconych pieniedzy i nie zezwolono mi na powrot na tym bilecie rowniez ( kierowca i kontrolerzy ). Otrzymalem dzisiaj list od kierownik MZK JASTRZEBIE ze reklamacja nie zostanie uwzgledniona. Jezeli ktos mial podobna sytuacje bardzo prosze o kontakt sprawa jest u wladz miasta i w prokuraturze, domagam sie natychmiastowego zwolnienia pani kierownik - Doroty Pietrzak. W kazdej firmie, kazdym sklepie, hurtowni itp itd w przypadku pomylki czy nieporozumienia zwraca sie nadplacone pieniadze. Kierownik MZK Jastrzebie dokonuje wymuszenia, rozboju. Prosze tutaj odpowiedziec kto chce dolaczyc sie do sprawy, zero kosztow z Waszej strony lub prosze pisac do wladz miasta, do Pani prezydent. Pozdrawiam.
do Pasażerka do komentarza z dziś o godz 15:57
Idzie zarejestrować e bilet na okaziciela zarejestrować , w tym systemie
Czyli spróbuj , zakładając , konto na tej stronie co jest niżej podana , w moim poprzednim Komentarzu o godz 15:06 wpisujesz numer tej e biletu na okaziciela
Nie szkodzi ze korzystasz z portmonetki niespersonalizowanej\".- idzie ją zarejestrować na tym koncie - jedynie co to miejsce pesel nic się nie wpisuje - i można dokonać sprawdzania Historii kasowania tej portmonetki niespersonalizowanej\".
Jedynie już na tą portmonetki niespersonalizowanej\".- nie zakodujesz biletów Miesięcznych , Okresowych i oraz Tygodniowych i tez nie dokonasz , wpłaty na tą kartę na portmonetki niespersonalizowanej\".
Jedynie te portmonetki niespersonalizowanej\". - doładujesz prawie już we wszystkich Kioskach Ruchu - są wyjątki które nie mają , ale ich jest już mała ilość takich punktów - gdzie nie idzie doładować tej karty na okaziciela
A dla wyjaśnienia e bilet na okaziciela - to znaczy ze korzystanie tylko z portmonetki niespersonalizowanej\".- , gdzie macie , daną sumę kasy wpłaconą
Czyli Pasażerka - można ją zarejestrować i możesz wysłać reklamacje do Biura Obsługi Klienta jak ci za dużo z portmonetki niespersonalizowanej\" pobrało >
Odpis jak ci się uda tą reklamacje złożyć do tego Biura Obsługi Klienta e biletu ? czekam na odpowiedz
Bastek, napracowałeś się, natłumaczyłeś, ale Twój wysiłek poszedł na marne, bo ja na szczęście nie jeżdżę często i korzystam z \"portmonetki niespersonalizowanej\". Takiego e-biletu nie można w internecie zarejstrować , doładować ani sprawdzić stanu konta.
do Pasażerka do komentarza z dziś o godz 11:00
Nikt ci nie każe jechać do tego Biura Obsługi Klienta e - biletu na ul: Przemysłową
Reklamacje można , wysłać z każdej poczty e mailowej - tylko w tej wiadomości napisać numer e biletu i ewentualnie jak się pamięta , w którym to było , dniu i o której godzinie był ten kur autobusem
A jak ktoś jest ciekawski , czy dobrze mu system pobiera opłaty ,to może założyć konto na stronie podaję linka do niego
https://e-biletmzkjastrzebie.com/rejestracja
i na tej stronie dokonać , przez siebie wpisu
w pole gdzie pisze Pełna nazwa + podać swoje Imię i Nazwisko
w pole , gdzie pisze Użytkownik - wpisać swoje logo - może być np maks
w pole , gdzie pisze Hasło - podaje się , hasło , które potem się pamięta podczas logowania do tego systemu
w pole gdzie pisze adres e -mail = wpisuje się swój adres poczty e - mailowej może być -----@---
w pole , gdzie pisze powtórz swój e - mail - to ponowie się wpisuje ten sam co u góry jest wpisany
i po prawidłowym wypełnieniu tego rejestracji - proszę zalogować się na swój podany e - mail i potem , na niego przyjdzie wiadomość , żeby potwierdzić , te konto i kliknąć , w ten linka co , będzie w tej wiadomości
i jak będzie dostępny i aktywne te konto , to wchodzimy na linka
https://e-biletmzkjastrzebie.com/logowanie
Wpisujemy w pole Użytkownik - swój login czyli jak wyżej np mak
Wpisujemy w pole Hasło - swoje hasło jakie podaliśmy w formularze rejestracji
i logujemy i jak zalogowaliśmy się , do tego serwisu
i następnie u samej góry mamy napis Twoja strefa :- naciskamy na nią i ukazuje się następujące pola
naciskamy e - kartę i ponownie wyświetla się stan karty i dodaj kartę lub moje karty
i tam wpisuje się , cały numer tego e biletu a jak jest imienny , to dla bezpieczeństwa podaje się pesel
i po dobrym wpisaniu tego numeru tej e - karty możemy przejść w historię skasowania
czyli postępujemy następni tak
Twoja Strefa - - Stan Karty - Historia porponetki - Historia skasowań - doładowanie porponetki - zakup biletu okresowego
twoja - strefa - i pod nim jest takie coś jak wnioski i reklamacje - wniosek o zablokowanie e biletu lub o wydanie duplikatu e biletu - i tez jest reklamacja pasażera - gdzie można napisać jakieś skargi , np Złożyć reklamacje z powodu błędnego poprania kasy za przejazd
i to na tyle nic to trudnego , wiem że dużo ludzi przy wysiadaniu dużo błędów popełnia - przy wysiadaniu to tylko przykładamy kartę do kasowania i niczego nie naciskamy na kasowniku !!
Najlepsze jest jak osoby które maja prawo do ulgi - wyrobić , sobie e bilet imienny z zdjęciem i , tam już jest na tym e bilecie ulga zapisana - i nie ma przymusowego już , wtedy naciskania na kasowniku literki U = w ten sposób sam kasowani pobiera opłatę , jak ulgowy przejazd
165 reklamacji złożyły osoby, które miały czas i ochotę jechać na drugi koniec miasta. Podejrzewam, że oszukanych było 10 razy więcej. Mi pobrało za 3 bilety po 2,40, ale nie będę brała wolnego dnia tylko po to aby odzyskać 4,80. Byle do wyborów. Myślę ,że Jastrzębianie zrozumieją, że złodziejskie MZK to PIS i wybiorą właściwie.
A niby tylko parę reklamacji było. Ha Ha
A ja złożyłem reklamacje i dostałem negatywną odpowiedź. Normalna banda amatorów i fuszerantów
te e-bilety i kasowniki to jedno wielkie oszustwo pobiera za przejazd nawet 3 razy więcej niż powinno, a jak złoży się reklamację, że za dużo zabiera za przejazd, to przez miesiąc nawet odpowiedzi się z MZK nie uzyska
jaka awaria!! mydlenie oczu mieszkańcom, gdyby nie info w teleexpresie tematu by nie było, ten cały system to czysta inwigilacja obywateli i tylko po to żeby naciągać na kase, przede wszystkim starszych zdezorientowanych pasażerów i przyjezdnych z innych miast i gmin, założe sie że wpływy z tego tytułu będą o wiele większe niż przed wprowadzeniem tego e-biletu, niestety radni a szczególnie z PiSu nie mieli jaj żeby pokazać środkowy palec temu pasożytowi jakim jest MZK, szkoda tylko pracowników PKM-u, tyle lat byli uciemiężani przez MZK i była nadzieja aby ukrócić ten proceder....mam nadzieje że ręka sprawiedliwego dosięgnie kiedyś panów L i W z Żor
I po co to było potrzebne, te E-bilety, niech PIS odda pieniądze za nas co to wprowadził.
Beznadzieja..
do Konodon
Masz racje to , Radni z PIS - zrobili , na złość wszystkim Mieszkańcom .Ale zapamiętają to , w następnych Wyborach do Rady Miasta - które odbędą się w 2018 roku, Apeluję do wszystkich , Mieszkańców naszego Miasta Jastrzębia Zdrój nie , głosuje na Radnych z PIS - to dla tego że oni wszystko , na odwrót robią , Miało być , za darmo , a teraz jeszcze będziemy drożej płacić , W 2018 roku na Wyborach do Rady Miasta - nie głosujemy na Panów z PIS - - jak dalej w Jastrzębiu Zdrój będzie w Radzie Miasta zasiadać z PIS - to nigdy nic się nie zmieni
do Kamil
Prawda , w tym coś jest , ja tez to słyszałem ze ta Firma Wambus - a na zlecenie tej firmy Wabus - będzie w 50% powieżone dla PKN . A pozostałe 50% będzie wykonywać inna Firma a jaka tego nie wiemy ale , już za nie długo dowiemy się
Ludzie, to nie miasto wstąpiło z powrotem do MZK. To PIS wstąpił wbrew woli mieszkańców.
Mam plan jak skrócić te kłopot , Miasto musi ponowie zaś wystąpić z Związku MZK Jastrzębie z dniem 31 Maja 2016 roku czym szybciej tym lepiej po co Miasto , tyle kasy płaci do tego Związku MZK Jastrzębie ok 13 mil , A od 2016 pradopodobnie ma być , płacone do Związku MZK Jastrzębie aż 15 mil zł - i te podwyszka cen biletów jest , jedynie po to żeby , każdy pasażer autobusu spłacił ten cały projekt z procetami do UE
A od 1 stycznia 2016 roku , Firma Wambus - dalej PKN będzie jako podwykonwawczą Wabusa ale tylko w 50%
A pozostałe 50% przejmuje inne Przedsiębiorstowo Komunikacyjne - której firma powuerzy , wykoywanie tych usług , Komunikacji
System analogowy (kasowniki) powinien funkcjonować równolegle z systemem cyfrowym który jest obecnie. Ja np. Nie chcialbym Dzielic sie informacjami gdzie jeżdżę z MZK i bog wie kim. Nie chcialbym z powodu anonimowości ponosić dodatkowych opłat w postaci droższych biletów u kierowcy.
Wiadomo że nowy system to i wątpliwości dużo.
Czy w tym Jastrzębiu nic nie może działać normalnie?
Cokolwiek robią i budują to koszty rosną czas się wydłuża.
Tężnia i wiele innych prac to samo
W październiku ubiegłego roku Janecki oddał II etap DGP a od tygodnia dorabiają wjazdy na ul Okopowej o których jakiś nieudacznik w UM zapomniał, ponadto wczoraj łatali dziury w dziurach na tej że ulicy połowa pomijana a reszta byle jak.
Czemu za taki bajzel nie lecą głowy i kary pieniężne dla urzędasów?
Gdzie jest rada miasta? Czemu tego nikt nie pilnuje? To przecie nasze pieniądze.
MZK to banda kłamców
No proszę MZK nagle jakie się stało miłe dla pasażerów. Szkoda ze dopiero wtedy gdy Jastrzebie chciało wyjsć ze związku. To po prostu jest chamskie wręcz.