Jastrzębianie nie wiedzą jak używać e-bilety?
Jeszcze nie wszyscy pasażerowie autobusów radzą sobie z używaniem elektronicznych biletów. MZK postanowiło więc zamontować przy kasownikach instrukcje obsługi.
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie dochodziło do niesłusznego naliczania opłat za przejazd. Częściowo z winy pasażerów, a częściowo z winy systemu. System został już naprawiony, ale pomyłki nadal zdarzają się po stronie ludzkiej.
- Wielu pasażerów posługujących się biletem jednorazowym (tzw. elektroniczna portmonetką) ma ciągle problem z właściwym użyciem karty, co widać po dokładnym przejrzeniu historii operacji - informuje MZK.
Najczęstszym problemem jest zbyt częste przykładanie biletu do czytnika lub brak jego odczytu przy wysiadaniu. Kilkakrotne przyłożenie karty przy wsiadaniu powoduje naliczenie dodatkowych kursów, a nieodbicie jej przy wysiadaniu skutkuje pobraniem kwoty za całą trasę - nawet za przystanku do których nie dojechaliśmy. Warto też wspomnieć, że pasażerowie korzystający z przejazdów ulgowych przed przyłożeniem biletu muszą wcisnąć na kasowniku przycisk „U”.
MZK zapewnia, że nadal będzie prowadziło reklamacje. - MZK, jeszcze do końca roku, w dalszym ciągu zamierza uwzględniać reklamacje na korzyść pasażera - informuje MZK.
Jest zdecydowanie zbyt mało czasu na odbicie biletu w czytniku zwłaszcza w pełnym autobusie a kierowcy nam tego nie ułatwiają zbyt szybko zamykają drzwi w autobusie a kontrolerów biletów to nie interesuję a jak się odbiję bilet przed przystankiem zanim autobus stanie to kontroler powie że się chciało oszukać to jest chore!
do max
Nie mam nic wspólnego z MZK Jastrzębie - nie pracuję , tam ani , tez nie jestem kanarem - ani nikim. Po prostu nauczyłem się tego na pamięć nic trudnego
no brawo wypociłeś lepiej niż w wikipedii,coś czuję,że masz udziały w tych e-podbieraczach,ale odnieś się do tego co ja napisałem,szczególnie do osób starszych,schorowanych,no bo chyba nie uważasz,że wkują twoją instrukcję bla bla bla na pamięć?!
Przedstawię wam sposób kasowania e biletów czy to e bilet imienny z zdjęciem , czy tez e bilet na okaziciela są następujące :
Widzę w tym jedne rozwiązanie , te osoby które mają uprawnienia do przejazdów ulgowych. Powinni sobie wyrobić e bilet imienny z zdjęciem - i od razu zakodować na tym e bilecie ulgę - i wtedy jak ulga jest zakodowana , to przy kasowaniu biletu jednorazowego , nie ma konieczności naciskania na kasowniku literki U
A jak ktoś nie che zgadza się na wyrobieni e , tego w biletu imiennego z zdjęciem to , może sobie , w prawie już w dużo punktach , idzie nabyć e bilet na okaziciela za pierwszym razem musi być doładowana na kwotę max 10 zł . A następne doładowania mogą być już od kwoty min 5 zł do 250 zł jak się nie mylę
I taka osoba która , posiada e bilet na okaziciela a ma uprawnienia do przejazdów ulgowych
To wsiada do danego autobusu i podchodzi pod kasownik i w pierwszej kolejności naciska literkę U i następne zbliża e bilet do kasowania - i system pobiera opłatę do końca trasy tej linii już jako ulgowy bilet - a przy wysiadaniu tylko się zbliża e bilet imienny z zdjęciem o zwrot kwoty za nie wykorzystany przejazd do końca trasy danej linii
A przy wysiadaniu z danego autobusu tez podchodzi się pod 1 z kasowników i tylko przykłada się e bilet do kasownika nic nie naciskając żadnego przycisku na kasowniku to wtedy system zwraca kwotę nie wykorzystaną na przejazd do końca trasy
Trochę to jest kiepskie , kiedy ma się , zakodowany bilet Miesięczny na e bilecie imiennym z zdjęciem - to jak jest tłok , w autobusie to trudno dopchać się do kasownika pierwszego i odbić ten e bilet miesięczny czy okresowy - to by można by zlikwidować , po 1 to nic nie daje , niby , daje ale dla MZK - bo wiedzą ile pasażerów jest w tej linii i w jakim są wieku na podstawie tych e biletu imiennego z zdjęciem
A co chodzi o reklamacje to , nie musi się lecieć do tego Biura na ul: Przemysłowej - to tez można reklamacje złożyć przez internet , wysłać takiego e maiala z reklamacją
I taka reklamacja powinna zawierać następuje dane
Imię i Nazwisko = ________
dokładny adres osoby składającej reklamacje = ____
Numer tel tej osoby która składa reklamację = ___
Numer e biletu imiennego z zdjęciem oraz numer e biletu na okaziciela = ___
I data zdarzenia ----
podać numer Linii autobusowej ___
Podać Przystanek początkowy ______
Podać Przystanek wysiadający _____
I w opie opisać to wydarzenie i jaki jest powód reklamacji
I takiego maila można wysłać nawet na Biuro Obsługi Klient e biletu i będzie brana pod rozpaczenie
A jak nic nie wiadomo na ten temat po tygodniu , polecam jeszcze raz wysłać zapytanie co , się dzieje z tą reklamacja z dnia podać datę wysłania 1 reklamacji
a mi już wypisali mandat na 84 zł, czyli system działa sprawnie, bo chodzi przecież o dojenie kasy.
Seba ma rację, przy ulgowym jeszcze tylko naciskasz U przy wsiadaniu. Ale czego oczekiwać od osób, które od 10 lat nie nauczyły się korzystać z tzw. ciepłego guzika jeżeli nie ma strzałek na całe drzwi. System jest prosty, ale ma kilka wad. Na początku faktycznie źle liczył przystanki. Napisałem reklamację, MZK uwzględnieniło. Poza tym przy wsiadaniu system pobiera opłatę za podróż do końca trasy. Mogłoby być tak, że jeżeli na karcie nie ma tyle pieniędzy to pobiera za najdroższy bilet jaki mieści się w kwocie pozostałej na karcie - a później to już problem pasażera. Nie wierzę też że MZK wykorzysta dane o napełnieniach, więc przykładanie miesięcznych traci sens.
dla ciebie nie będzie darowej bo glosowałeś na janeckiego
To nie mieszkańcy nie umieją, system jest fatalny i nie dadzą rady go uruchomić do 15 grudnia więc padnie.
Wystarczy przeczytać instrukcję alleluja i do przodu
Lecz Polacy tacy są najpierw coś robią a potem jak nie działa to instrukcja.
A zasada działania jest prost wsiadasz przykładasz wysiadasz przykładasz i cała filozofia.
tak, tak, to przez PiS, hehe
Nie mam elektronicznego biletu i nie będę miał !!! Przestałem jeździć autobusami
Podziękuję Radym z Miasta z PIS - dzięki im Komunikacji Darmowej nie będzie
W pierwszej kolejności , przeprowadzimy wybory za odłowaniem Rady Miasta
A w następnej kolejności , przeprowadzimy ponowne wybory do Rady Miasta i już nie zagłosujemy na tą partie która to robi na złość dla Miasta - miało być fajnie od 1 stycznia 2016 roku jak MZK - by się rozpad
I ze już ostatni jest Miesiąc to dla MZK - życzę im zęby w 2016 roku ten związek został rozwiązany i mam nadzieje ze tak się stanie
Wiadomo, że pasażer to półgłówek, który niczego się nie nauczy, więc zamiast się użerać z tępakiem to może zamontować stare kasowniki wydrukować papierowe bilety i będzie spokój. Za ten odkrywczy pomysł racjonalizatorski nie żądam zapłaty. MZK może z niego skorzystać.
a od kiedy będzie darmowa komunikacja miejska dla zameldowanych w Jastrzębiu,o ile będzie;przecież przed wyborami obiecała nam to pani prezydent Hetman.nie to,żebym nie miał na bilet,ale jak się coś obiecuje wyborcom to trzeba \"zachować twarz\".nie wiem czy to było priorytetem w obiecankach przedwyborczych.przecież Janecki mógł też zasypać pomysłami z Marsa,ale wyszło jak wyszło.według mnie jak już trzeba płacić to powinno być i analogowo\"bilety papierowe \"i cyfrowo-e-bilety.i wilk syty i owca cała.przecież nie każdy ,a szczególnie starszy człowiek radzi sobie z nowymi technologiami.i jeszcze robią im piesze wycieczki reklamacyjne nierzadko na drugi koniec Jastrzębia pod siedzibę MZK.
Instalacja instrukcji obsługi pół roku po zainstalowaniu kasowników... Brawo Ty dla MZK za grupę zarządzającą wdrożeniem e-biletu. Poziom instytucji zbliżony do pseudo firm naciągających emerytów i rencistów na tańszy abonament podszywając się pod największego polskiego operatora telefonii stacjonarnej. Aaaa ta buńczuczna historia o wielkoduszności MZK przez te reklamacje jest poniżej pasa.
Jastrzębianie nie wiedzą, jak używać e-bilety, a urzędnicy UM nie wiedzą, jak korzystać z elektronicznego obiegu dokumentów, w którym miasto utopiło 7 mln zł.