Kto ma interes w blokowaniu darmowej komunikacji?
Stowarzyszenie Osób Pokrzywdzonych Działalnością Radnego AM sugeruje, że pewne grupy mogą mieć interes w tym, żeby blokować wprowadzenie w Jastrzębiu darmowej komunikacji. Komu na tym zależy?
Stowarzyszenie powstało pod koniec czerwca tego roku i zajmować się ma pomocą prawną dla osób, które zostały pokrzywdzone przez osoby publiczne. Nieoficjalnie mówi się, że inicjały "AM" w nazwie stowarzyszenia mają dotyczyć radnego Andrzeja Matusiaka z PiS, ale oficjalnie władze organizacji takich informacji nie potwierdzają.
Na pierwszej konferencji prasowej Stowarzyszenia poruszono m.in. temat darmowej komunikacji. Założyciele organizacji, czyli Janusz Tarasiewicz, Dariusz Janicki oraz Jan Wyrwa, mówili, o tym, że głosowanie za ponownym wstąpieniem do MZK (i przez to wstrzymanie planów wprowadzenia bezpłatnej komunikacji) mogło leżeć w interesie pewnej grupy osób. Według Stowarzyszenia chodzi o Prawo i Sprawiedliwość. Jako przykład, stowarzyszenie podało Jacka Sasina, kandydata PiS na prezydenta Warszawy, który w kampanii wyborczej obiecał chciał wprowadzić darmową komunikację.
- Decydenci z Warszawy z tego samego ugrupowania są za darmową komunikacją, a nasze środowisko lokalne jest przeciwko. To jest dla mnie kuriozum. Jacek Sasin (…) obiecał darmową komunikację, a u nas w Jastrzębiu próbowano zburzyć to wszystko - mówił Janusz Tarasiewicz.
Wprowadzenie darmowej komunikacji byłoby na korzyść prezydent miasta, która startowała z list Platformy Obywatelskiej, a to mogłoby się przełożyć również na wyniki kolejnych wyborów, który mógłby być mniej korzystny dla Prawa i Sprawiedliwości.
Ponadto członkowie stowarzyszenia sugerowali, że firma Warbus, która wygrała przetarg na organizację komunikacji miejskiej w naszym mieście "dziwnym trafem wstrzeliła się" w kwotę przetargu, która pozwalała go wygrać. Tymczasem ta sama firma, będzie jeździć po drogach Lublina mimo, że nie złożyła najtańszej oferty w przetargu. O sprawie można przeczytać tutaj.
Jednocześnie stowarzyszenie poinformowało, że można się do niego zgłaszać telefonicznie dzowniąc pod nr 501 328 290 lub mailowo: am.stowjz@gmail.com
Akurat pani prezydent próbowała zablokować Warbusa i chciała, żeby miasto wyszło z tego złodziejskiego MZK. Ale ostateczną decyzję podejmuje RADA Miasta. Lepiej sprawdźcie którzy radni nie pozwolili na to. Przecież to byłoby spełnienie jej obietnicy wyborczej - a kto ma interes w tym, by jej się nie udało?!
obejrzyjcie sobie głosowania radnych 9 z PiSu i 4 ze wspólnoty Janeckiego było za pozostaniem Jastrzębia w MZK. Wiecie komu dziękować.
na co bezplatna komunikacja w miescie, zeby wozic \"smierdzieli\" bezdomnych, pijakow, w zorach autobusy zdewastowane, w srodku pala, pija, bo jak twierdza to ich komunikacja, zero kontroli do tego zmierzacie?? pomyślcie
W końcu ktoś się interesuje sprawą komunikacji w naszym mieście. Dziwię się, Pani Prezydent i radzie miasta, która pozwoliła na wpuszczenie dziadowizny, jaką jest WARBUS. Nie do pomyślenia w innym mieście, aby na swój teren wpuszczać OBCYCH.
I teraz sprawa wygląda tak w Firmie WARBUS, nieobsłużone kursy, nie jest przestrzegany czas pracy kierowców, niskie płace kierowców. Swoją drogą MZK ukrywa wpadnięte kursy . Nie ma dnia, aby PKM nie wykonywał kursów za WARBUSA.
Decydenci naszego miasta, gdzie Wy macie oczy?
Mam nadzieję, że ktoś się tej sprawie przyjrzy?!
Panie Matysiak , Małysiak czy jak tam Pana zwą . Przez grupę z Jastrzębskiego PIS-u jestem dziś bez pracy .
Przegłosowaliście wstąpienie do MZK , skutkiem czego z PKM-u zwolniono 51 osób. Pytam się gdzie wtedy byliście by nas bronić . Niech was szlag.... Ktoś zapyta jesteś bez pracy a Warbus przyjmuje do pracy .Odpowiadam.Nie będę pracował w firmie gdzie łamie się ustawę o czasie pracy kierowcy , nagina się prawo pod siebie na wszystkie możliwe strony.
Zastanawiam się gdzie jest Inspekcja Transportu Drogowego oraz Państwowa Inspekcja Pracy .Nie wspomnę tu o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym który powinien zajrzeć do drzwi w MZK gdzie siedzi taki mały człowieczek ,któremu obniżali pisuary w PKM -owskim kibelku ,gdyż po wyjściu zawsze miał mokre spodnie. Wiadomo na pewno że ktoś zapewne wziął w łapę . Pytanie kto i ile ?
Jeszcze o Warbusie gdzie Pan Szymonik tak chwali swoją firmę i nie chce aby wyciągano tu publicznie jego brudy
Po pierwszej wypłacie , zaraz zwolniło się kilku kierowców . Ogólnie w regionie już kierowcy wiedzą co znaczy firma ,,Warbus,, . Wieści rozchodzą się szybko . W Warbusie pasuje pracować tylko emerytom , którzy nie chcą zapisywać się do związków zawodowych i robią krecią robotę pozostałym którzy chcieli by polepszyć warunki pracy i płacy załodze .Panie Januszu Tarasiewicz wierzę i wierzyłem w Pana zawsze że jest Pan w stanie wyciągnąć pewne sprawy na światło dzienne . Do pracy życzę powodzenia.
Trzy podstarzalce udają, że coś dla miasta chcą robić.
Ludzie macie prawo jeździć taxi jak nie jedzie autobus firmy Warbus bieście rachunki i do MZK niech płacą a z tego co wiem to dziennie Warbus nie wykonuje około 200 kilometrów A Pani prezydent niech się nie męczy z darmową komunikacją bo od poniedziałku w autobusach nie będą sprzedawane bilety więc jeździmy za darmo Panie Januszu niech pan się tym zainteresuje niech pan w końcu zrobi porządek z tym tworem jakim jest MZK niech pan się przyjrzy tej sprawie Przychodzi gołodupiec wygrywa przetarg który nie ma nic autobusów kierowców pracowników zaplecza nie ma nic a idealnie wie ile ma dać żeby wygrać przetarg a teraz nie wywiązuje się z zadań i wszystko jest tuszowane na wet przez władze PKM-u
Szymonik mówisz nieprawdę żeby nie użyć mocniejszych słów . Przypomnieć Panu słowa z sesji z ubiegłego roku ( wszystko będę płacił wszystko będzie tak jak w PKM nic nie stracicie a na wet będą podwyżki ) teraz się okazuje to było wielkie kłamstwo na które nabrały się wszyscy a szczególnie władze miasta Obecnie wszyscy widzimy ze autobusy firmy Warbus nie są w stanie obsłużyć linie wynikiem tego jest ze ludzie nie mogą dojechać do pracy itd. Kierowcy w Warbusie pracują po 12 14 godzin dziennie tu aż się prosi o sprowadzenie kontroli ITD i PIP . Po śmiertelnym wypadku w firmie Warbus był pan tak choiny że ubezpieczył pan pracowników od 1 lipca Prośba do Pana Tarasiewicza i stowarzyszenia niech Pan się tym zajmie bo na władze miasta nie można liczyć A dla mieszkańców wiadomość od poniedziałku w firmie Warbus można jeździć za darmo bo kierowcy nie będą sprzedawać biletów
Szymonik nie ośmieszaj się ,ty i ciężka praca ,jak byś ciężko pracował to 4 tysiące km by nie wypadło w czerwcu, nie wspomnę o 1 kwietnia kiedy to scanie wyjechały bez sprawnego systemu biletowego.
Panie Szymonik musze przyznać ze mało która firma tak ma opanowane media jak wy Zastanawiam się dlaczego nie napisał pan ze z PKM układała się firma Warbus bo musiała Przeciez nie mieliście zaplecza i niemacie ,nie mieliście kierowców i nadal nie macie i nie byliście w stanie zorganizować komunikacji w naszym mieście samodzielnie Dowodem jest to ze w samym miesiącu czerwcu nie wykonaliście 4 000 wozo kilometrów Dzieki pomocy PKM który wykonał za was 3000 wozokilometrów udało się uniknąć katastrofy komunikacyjnej Wasza atrakcyjna oferta opiera się na oszczędności na tzw kosztach utrzymania pracownika Dobrze pan wie ze nie opłacacie składek ZUS chyba ze pracownicy się upomną o zaległe składki ,jak były wynagradzane prace w godzinach nadliczbowych tez pan wie Firmy które ponoszą wszystkie koszta regulaminowe nie maja szans z firmami prywatnymi
Stojac na przystanku słysze codziennie ze jak nie jedzie autobus to znaczy ze to zawaliła jak zwykle firma z Warszawy Gratuluje rozpoznawalnosci
No to Tarasiewicz i spółka z zarządu mocno uderzyła w stół. Nożyce się odezwały i chyba zacznie się robić gorąco.
Do:
Janusz Tarasiewicz
Dariusz Janicki
Jan Wyrwa
Szanowni Panowie,
ad.
http://jastrzebieonline.pl/news,8336,kto-ma-interes-w-blokowaniu-darmowej-komunikacji.html
1. Organizatorem Komunikacji pozostaje cały czas MZK Jastrzębie, Nasza spółka wygrała przetarg na obsługę komunikacji jako przewoźnik nie jako Organizator - w politykę się nie mieszamy. Interesuje Nas tylko ciężka praca.
2.Piszecie panowie ad. \"dziwnego trafu\" złożenia oferty która mieściła się w szacunkach zamawiającego - czy moglibyście Panowie rozwinąć ten wątek?? Rozumiem że mogliby Panowie robić zarzut gdyby Nasza oferta nie mieściła się w szacunkach i został wybrana - nie zaś w przypadku kiedy się mieściła
Nasza spółka cały czas startuje w przetargach z różnym rezultatem tzn. na kilkanaście złożonych ofert wygrywamy kilka zamówień. Żeby wygrywać trzeba grać. Swoją drogą Panowie też mogli startować w tym przetargu wystarczyło tylko kilka miesięcy ciężkiej pracy.
Robienie Nam zarzutu z tego, że wygraliśmy bo startowaliśmy, jednocześnie samemu nie startując jest co najmniej niepoważne
3. W jednym akapicie Zarzucacie Nam wygranie w przetargu z 1 miejsca w Jastrzębiu , a w innym wygrania z 2 miejsca w Lublinie (oferent z 1 miejsca został odrzucony przez Zamawiającego ze wzgl na brak posiadanego doświadczenia dlatego to Nasza spółka wygrała.Złożonych bylo 7 ofert z czego 4 wg Panów \"dziwnym trafem\" mieściły się w szacunkach zamawiającego) - czyste szczęście polegające na błędzie oferenta z 1 miejsca.
Zaskoczę Panów. mamy jeszcze 6 innych lokalizacji w których wygraliśmy przetargi i będą kolejne ponieważ ciągle ciężko pracujemy oraz składamy oferty - Co polecam również Panom
5. Nasza spółka może obsługiwać każdą komunikację w regionie bez wzgl. na to czy będzie płatna dla pasażera czy też nie więc Państwa atak na Naszą spółkę jest chybiony. Komunikacja bezpłatna charakteryzuje się tym, że jest bezpłatna dla pasażera natomiast nie dla organizatora czy miasta
a brak wpływów z biletów podnosi koszt funkcjonowania takiej komunikacji o 35% i powoduje spadek komfortu podróży (przykład Żor gdzie młodzież najmniejszą odległość, którą kiedyś pokonywała rowerem lub pieszo - pokonuje autobusem powodując spadek komfortu przewozu pozostałych pasażerów
Rozwiązaniem mogło by być obniżenie cen biletów np. do 1 pln lub wprowadzenie tylko kilku linii bezpłatnych nie zaś wprowadzenie komunikacji całkowicie bezpłatnej aby nie uczynić z niej noclegowni
6. Nadmienię również, że osobiście podjąłem decyzję aby wszystkie nowe autobusy w Jastrzębiu posiadały klimatyzację (nie było takiego wymogu) co na pewno podczas ostatnich upałów docenili pasażerowie. Inni oferenci tego nie przewidywali.
Ponadto, Nasza spółka przekazała PKM-owi za darmo połowę kontraktu aby go ratować(100 mln pln ) chociaż nie musieliśmy tego robić
Co natomiast Panowie zrobili dla miasta i jego mieszkańców w tym roku ??? Czy Państwa zasługi dla Jastrzębia można mierzyć w milionach złotych??
Prosimy również o zaprzestanie publicznych insynuacji co do Naszej spółki i kierowanie bezpośrednio do Nas swoich zapytań oraz obaw - z chęcią odpowiemy.
Z Poważaniem
Paweł Szymonik
Dyrektor Generalny
Warbus sp. z o.o.
jakoś cicho a warbusowi ponad cztery tysiące km wypadło w czerwcu
Na Bożka i Dworcu Głównym brakuje tablicy informacyjnej, wspólnej dla wszystkich rozkładów jazdy, trzeba latać od tablicy do tablicy
Interes maja wszyscy.
Za-PO-mniałeś trollu klanu dodać, że jastrzębski pis to takie warszawskie po. Nic dodać, nic ująć - LUSTRZANE ODBICIE!
Tarasiewicz - kiedyś w Lidze Polski Rodzin, potem z PiS, a teraz za PO. Niezatapialny kameleon.
\"Działacz PiS publicznie domaga się audytu w strukturach partii. \"Gdzie są nasze pieniądze?\"
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,35063,20351240,czlonek-prawa-i-sprawiedliwosci-pyta-gdzie-sa-nasze-pieniadze.html#BoxLokKatImg
interes ma tylko pkm, nie ma nic za darmo i każdy o zdrowych zmysłach o tym wie,
Pkm jest do likwidacji, to nawet nie zarabia na siebie a MZK ładuje w to pieniądze, tylko ludzie nie rozróżniają MZK od pkm
MZK to PKM
PKM to MZK
właścicielem PKM jest MZK
do Gość: a kto bedzię utrzymywał beton i sektę zwaną MZK
Ci z \"dobrej zmiany\" będą blokować wszystko, co p.prezydent będzie chciała zrobić, bo chcą ją ośmieszyć i wystawić swojego pisiora w przyszłych wyborach. Ale my widzimy co wyprawiają i jak się rządzą wbrew dobru miasta i podsumujemy ich za dwa lata
Panowie na zdjęciu pewnie sami \"przepracowani\" z legitymacją Zus symbol KGE (emerytowani górnicy) którzy są nauczeni dostawać wszystko za darmo \"bo się im należy\". Świerklany i Ornontowice się już wycofały z BKM, ale biedne jastrzębie nic nie potrafi tylko drążyć już wyklepany temat BKM, bo PO obiecała a mało- mądrzejsi poszli na nią głosować. ŻENUA
Ale wiesz ze teraz i tak finansujesz ze swoich podatków komunikacje w Jastrzebiu? Miasto daje 13 mln do MZK co rok. Chcąc czy nie chcą i tak to finansujesz i w przypadku bezbiletowej komunikacji też byś finansował więc to bez różnicy
Ja mam interes w blokowaniu \"darmowej\" komunikacji, ponieważ nie chcę aby ktoś jeździł na mój koszt. Praca kierowców, paliwo oraz zakup i serwisowanie pojazdów nie są za darmo więc trzeba za to zapłacić. Osoby przemieszczające się za pośrednictwem komunikacji miejskiej pobierają usługę i to one powinny finansować przedsiębiorstwo komunikacyjne, poprzez zakup biletów. Nie widzę sensu w tym aby wszyscy mieszkańcy płacili za usługi dla pewnej grupy korzystającej z komunikacji. Mam nadzieję, że sporo osób się ze mną zgodzi.
Lepsze nowe Scanie z klimą niż stare Many i Solarisy tylko kto teraz będzie utrzymywał pokomunistyczny moloch bazę PKMu ?
A że burza i zalało domy to też wina pisu. Gratuluje myslicielowi
Pisioriusie i ty przeciwko mnie?
Wszyscy trzej mają wysokie czoła, czy oczy nisko?
Temu łysemu z lewej źle z oczu patrzy. Kto to?
@Bastek00: A teraz przeczytaj pytania, które zadałem. Poza tym skoro nie ma planów jak miałaby docelowo wyglądać bezbiletowa komunikacja to skąd wiadomo, że to będzie akurat 10 milionów a nie 20? A może 12 albo 17? P. Prezydent zatrudniła kogoś, kto wróży z fusów?
No, ale do rzeczy: w Polsce właśnie o to chodzi, żeby oferent \"wstrzelił się\" w to, co zamawiający chce wydać. Jeżeli wszystkie oferty będą wyższe od kwoty, którą chce wydać zamawiający - ten może zadecydować \"nie mam kasy\" i odrzucić wszystkie oferty albo dołożyć brakującą sumę - to zależy już od niego. Inna sprawa czy prywaciarz jest w stanie zaoferować spełnianie wymagań przetargowych za tą cenę i gdzie będzie oszczędzał (wypłaty, zaplecze techniczne, jakość taboru). Nie chce mi się analizować dokumentacji przetargowej, ofert i wyroku KIO w sprawie Lublina, ale jeżeli konsorcjum zawarło nieprawdziwe informacje (o doświadczeniu) w ofercie to nic dziwnego, że ich oferta została odrzucona.
Nie zmienia to faktu, że jestem niezadowolony z faktu, że u nas wygrał Warbus. Dobrze jednak, że dogadali się z PKM i Mikrusem. Cieszę się z nowych Solarisów i klimatyzacji (MZK jej nie wymagało, gniazdek USB też). Scanie nie przypadły mi do gustu.
do AleDom
Było i dużo konkretów
1 - Komunikacja bezpłatna - inaczej z taryfą 0 zł dla Mieszkańców miała się opierać o e bilet imienny z zdjęciem
2 - Na początku czyli od 1 styczna 2016 roku do 31 Marca 2016 roku - Linie i trasy mieli zostać na tych samych wariantach co w MZK
3 - Dopiero zmiany by mogli by być zmiana trasy i kursów autobusów mogła by być zmieniona od 1 Kwietnia 2016 roku
4 - A po Wakacjach czyli od 1 września 2016 rozkład jazdy autobusów i godziny kursowania by był tak dostosowany żeby każdy uczeń mógł bez kłopotów dojechać do Szkoły
5 - Co najważniejsze oszczędności - Komunikacja Darmowa - przez Miasto miała kosztować na poziomie ok 10 mil zł a do MZK Jastrzębia Miasto wpłaca ok 13 mil zł
6 - Czyli wychodzi na to ze organizowana przez Miasto Komunikacja jest o 3 mil zł tańsza - niż w tym Mzk
A przejazdy z taryfa 0 zł były by zakodowane na e bilecie imiennym z zdjęciem i tylko dla tych co maja stały lub tymczasowy adres zameldowania na terenie naszego Miasta Jastrzębia Zdrój
Takie to byli plany i argumenty ale ba wiadomo Panowie z PIS - - będą tak to blokować - żeby ich koledzy z innych Miast nie straci pracy i owszem takiej dużej dotacji którą Miasto wpłaca do MZK
Moim zdaniem chyba lepiej mieć dla Miasta w kasie rezerwę ok 3 mil zł niż np nie mieć takiej rezerwy ?
Bucefał w GW odgraża się sądem dla Tarasa. jajcarz jakiś?
@Gość: Gdybyś podał jakieś linki albo pokrótce napisał jakie konkretne odpowiedzi padały na te pytania byłbym wdzięczny. Był na którejś Radzie Miasta prof. Tomanek, ale konkretów to tam nie było, jedynie możliwe scenariusze.
Jak nie było konkretów? To skąd ja wiem a ty nie? Widze ze pisowska propaganda że \"nic nie było zaproponowane\" ciągle działa. Ale mam nadzieje ze stowarzyszenie na czele z Panem Tarasiewiczem zrobi porządek z tym...
I co Miasto wystąpiło z dniem 29 stycznia 2015 roku z Związku MZK
Potem potrzymali ze dalej Miasto występuje z Związku MZK Jastrzębia w dniu 18 czerwca 2015 roku
Ale potem Radni z Miasta z partii PIS - w dniu 29 września 2015 roku postanowili anulować tą ustawę o wyjściu z MZK Jastrzębia
A to było zagrożenie dla MZK ze być może MZK Jastrzębie 2 Miasta by nie mogli dalej go utrzymać i by musiał ogłośić upadłość czyli zbankrutować
Ponieważ boją się o swoich kolegów z Żor i Pawłowic - tez by stracili prace a po 2 w Mieście Żory komunikaja tam by tez została zlikwidowana - i dla tego postanowli ta decyzję zmienić nie na cel Mieszkańów zeby lepiej mieli się tylko o to w tym chodzi żeby ich koledzy nie poszli na dno
Ale mam taka nadzeje ze przyjdzie czas i mzk ogłosi czym prędziej swoja upadlośc -
Ciekawe kiedy ludzie nauczą się, że nie ma nic za darmo. Cóż, komunikacja organizowana przez MZK jest bardzo daleka od ideału, co nie znaczy że trzeba pchać się w bezbiletową komunikację. Ja jestem za dobrą komunikacją z trochę tańszymi biletami. Przede wszystkim liczy się jakość. Co mi po zapchanym, bezbiletowym busiku kursującym 3 razy dziennie? Nie lepiej mieć 5 kursów dziennie, wielkość taboru dostosowaną do potrzeb, ale płacić za bilet? Wyjście z MZK to też nie takie hop-siup. Co władze zaproponowały po wyjściu? Taki sam rozkład jak w MZK - czyli stada i niedopasowanie do dzisiejszych czasów. Co by się stało z PKM (własność MZK) i ich majątkiem? Czy miasto musiałoby zwracać coś UE? Co z komunikacją międzygminną (pamiętajmy, że u nas nie ma kolei pasażerskiej)? Władze rzucały tylko populistycznymi hasełkami, ale nie było konkretów.
Zacznijcie wreszcie sprawdzać tych oszołomów!!!! Proszę Was! Zobaczycie ile rzeczy powypływa! On blokować będą wszystko co obiecała Prezydent.
Brawo,brawo wszystko się zgadza tak właśnie jest. GDZIE JEST CBA,ABW i inne instytucje kontrolujące MZK. dlaczego jeszcze nie siedzą w MZK.
Przecież to logiczne że PiS blokuje...