PKM ze stratą 2,6 mln zł. Czy przetrwa?
O tragicznej sytuacji Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej mówi się od dłuższego czasu. Na początku roku prezes tej firmy podczas posiedzenia Rady Miasta wyraził nawet obawę o jej dalsze funkcjonowanie. 2016 rok PKM zakończył z olbrzymią stratą.
Jak informuje Międzygminny Związek Komunikacyjny, do którego należy PKM, 2016 rok Przedsiębiorstwo zakończyło ze stratą w wysokości 2,6 mln zł.
- Spółka, której właścicielem jest MZK znajduje się w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Choć wydane do tej pory opinie biegłego rewidenta są pozytywne, to istnieją obawy co do dalszego funkcjonowania spółki przy obecnie obowiązującym zakresie zadań i obowiązującej cenie wozokilometra, która nie pokrywa kosztów. - mówi Rafał Jabłoński, rzecznik prasowy MZK.
Podczas czwartkowego posiedzenia Zgromadzenia Delegatów MZK będzie poruszana sprawa kondycji PKM, którego „sytuacja jest bardzo trudna”. PKM zatrudnia ponad 100 osób, głównie mieszkańców Jastrzębia-Zdroju.
MZK przyczynia się fo likwidacji PKM-u.I pewnie to zrobią ,bo o to chodzi im od paru lat.
mnie przeraża obojętność naszych radnych.... bezradnych
A może Pan Michał i Pan Jacek członkowie rady nadzorczej widząc trudną sytuację finansową firmy, zrezygnowaliby z kasy jaką pobierają raz w miesiącu za godzinkę biadolenia,a sumka nie jest mała, na warsztacie w ciągu miesiąca mechanik tyle nie zarobi co oni w godzinkę , ten drugi to już chyba ponad 10 lat kasę trzepie za nic nierobienie.
Nie, pana Michała który sam chce bardzo zostać kierownikiem ale jest za cienki.
czy chodzi ci o p.kawalca od sweet fotek
Masz racje @Gość. Niestety nie przetłumaczysz ludziom z MZK że zmniejszenie cen zwiększy ilość jeżdżących. Oni jeszcze mentalnie są w PRLu i nie rozumieją dzisiejszej gospodarki i ekonomii...
@maniek od razu widać, ze nie wiesz o co chodzi. Komunikacja w obecnie formie jest od 25 lat, a Ty dalej nie wiesz jaka role pełni MZK a jaka PKM. MZK ORGANIZUJE komunikacje, a PKM posiada autobusy aby ta komunikacje realizować. MZK nie równa się PKM. MZK jest właścicielem PKMu i nie posiada własnych autobusów. Autobusy kupują przewoźnicy. A odnośnie biletów, wystarczy popatrzeć na Rybnik. Obniżono ceny i od razu wzrost liczby pasażerów. MZK myśli ze droższe bilety to więcej przychodów, jak pokazuje przykład Rybnika nie koniecznie.
W Jaworznie przejazd w ramach jednej gminy koszt normalnego bileu to 1,70 zl dziekuje mzk
MZK to beznadzieja ,żadnych zmian, brak orientacji w temacie komunikacji niech się przyjrzą innym miastom, niech się trochę zainteresują ceną wozokm, przestarzały system . Niby właściciel a nie radzi sobie z Firmą WARBUS, która wygrała przetarg. Ceny biletów za wysokie a gdzie ten audyt aż tak się boją !
Szable w dłoń, Lanuszny musi odejść
w 2016 roku kilka tysięcy wozokilometrów firma zwana Warbus nie wykonała w Jastrzębiu i okolicach , i co , i zbiurokratyzowane MZK nałożyło karę na kwotę powyżej stu tysięcy złotych i wszystko gra. Dalej nie płacą PKM-owi, Panie Lanuszny czy Pan się w końcu obudzi i otworzy oczy.
Ukarany Warbus To nie koniec problemów gdańskiej komunikacji. Tylko w pierwszych dwóch tygodniach bieżącego roku ZTM Gdańsk nałożyło na podwykonawcę, czyli firmę Warbus kary umowne w wysokości blisko 15 000 zł. To efekt problemów z właściwą obsługą zadań przewozowych na liniach 117, 122, 126, 143 i 171. Jak uzasadnia swoje decyzje ZTM, Zarząd otrzymał wiele zgłoszeń od pasażerów, którzy skarżyli się na niesprawne autobusy i niewykonane kursy. Kary umowne, jakie znalazły swoje zastosowanie w przedłużonej od 1 stycznia br. umowie z ZTM dotyczyły przede wszystkim realizowania przewozów autobusami o zbyt małej pojemności lub całkowitego niewykonania kursów na trasach. Dodajmy, że problemy taborowe gdańskiego oddziału Warbusa doprowadziły do wypowiedzenia części zadań objętych umową na trasie linii 171 z Gdańska do Gdyni i przekazanie ich komunalnemu przewoźnikowi, spółce Gdańskie Tramwaje i Autobusy (GAiT).
Jak można przeczytać, w Gdańsku jest wola polityczna, a w Jastrzębiu - Zdroju woli politycznej nie było i dalej nie ma.
Trzeba rozpedzic to dziadowskie towarzystwo kijami. Nie ma innego wyjscia.
Co na to prezes Damian? Nic?
aby przewiezc jednego pasazera to potrzeba tyle firm? czyli pkm,mzk,warbus,mikrus-w kazdej firmie siedzi prezes zastepca prezesa sekretarka ksiegowa a to wszystko ma sie utrzymac z biletu? nie dziwie sie ze maja straty .
Dajcie na Prezesa PKM Matusiaka i Szeredę, znanych specjalistów od zarządzania, do tego jeszcze dorzućcie Sławika, który z wielkim sukcesem zbudował ogólnopolską sieć sklepów spożywczych \"Tisław\". Wówczas nastąpi Dobra Zmiana. A za dwa lata na Prezydenta Jastrzębia, wówczas będą mogli wcielić w życie swoje pomysły na to miasto
dlaczego w Jastrzębiu tak drogo ??
http://www.pkm.jaworzno.pl/www/cennik-biletow/
1,70 zł ! za bilet normalny !
w jaworznie taki cennik
Promocyjne opłaty za przejazdy jednorazowe dla pasażerów opłacających przejazd z Elektronicznej Portmonetki dostępnej na Jaworznickiej Karcie Miejskiej, którzy zarejestrowali zarówno swoje wejście jak i wyjście z autobusu.
OBSZAR OBOWIĄZYWANIA BILETU STREFOWEGO Cena biletu normalnego Cena biletu ulgowego
Teren jednego miasta (gminy).
1,70 zł
1,30 zł
Teren dwóch sąsiadujących miast (gmin).
2,60 zł
1,60 zł
Teren trzech i więcej miast (gmin).
3,60 zł
2,10 zł
Spokojnie. Sytuacja opanowana. Napewno ktoś przejmie spółkę. Zatrudni kierowców z Ukrainy za 5 zl/ h i wszystkie straty znikną. Oczywiscie bilety po 10 i 5 zeta. Cha cha cha.
Taniej taxi wychodzi ! jeden przejazd za 4 osoby !! Kto to widział ! Zlikwidować nie rentowne linie !!
Jedynym sposobem na uratowanie sytuacji będzie podniesienie ceny biletów do 5 zł , następna podwyżka do 8 zł , aż do momentu kiedy autobusami będą jeżdzić sami kierowcy.
Wpadne do kierownika od sweet fotek na sesję
Zlikwidować a załogę przenieść do SRK. górniki ich uratują.