Oszuści okradają konta bankowe
Podają się za pracowników banku i żądają podania przez telefon loginu i hasła do konta bankowego. Uzyskawszy te dane czyszczą rachunek z pieniędzy, przelewając je na swoją rzecz. Nie podawajcie swoich danych. Nie dajcie się oszukać!
Oszuści działają podstępnie. Dzwonią do osób i przedstawiają się jako pracownicy banku, informując o niepokojących transferach pieniężnych z konta ofiary, po czym proponują zablokowanie tychże przelewów. W tym celu rozmówca proszony jest o podanie loginu, hasła do konta oraz kodu autoryzacyjnego sms. Chwilę po przejęciu konta, oszuści przelewają środki na inne konta bankowe, skąd są pobierane w formie gotówki.
- Nie reagujmy pochopnie. Należy sprawdzić czy jest to prawdziwy konsultant, np. poprzez skontaktowanie się z bankiem. Pamiętajmy! Banki nie wymagają podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu sms. Nie proszą o zmianę, ani nie wysyłają nowych danych logowania. Nie wysyłają maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. nr telefonu do autoryzacji transakcji. Pod żadnym pozorem nikomu nie przekazujmy haseł dostępowych do naszych rachunków bankowych, gdyż może skutkować to pozbawieniem nas całych oszczędności. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy natychmiast poinformujmy Policję, korzystając z numeru alarmowego 997 lub 112. Nie obawiajmy się, że alarm może okazać się fałszywy - apelują policjanci.
Dzwonili do mnie. Powiedziałem, żeby podali swój numer telefonu a ja zadzwonię i podam. Podałem, tyle że fałszywe informacje. Wraz z nagraniem całej rozmowy. A numer przekazałem tam gdzie powinno się zgłosić przestępstwa.
Ci emeryci chodzą z buta do banku po kase, nie maja opcji internetowego dostepu. Wykiwali jakiegoś młodego
Goście; nie piszcie tego tylko rozpowiedzcie swoim rodzicom, dziadkom i znajomym, którzy mogą być zagrożeni. A wy chwalicie się, że nie jesteście idiotami? Mylicie się.
\"Jakim trzeba być idiotą\"
Jest spora grupa osob, ktorzy zostali zmuszeni do zalozenia rachunku (np. emeryci) i nie maja pojecia co to login i haslo i ze nalezy ich nie podawac.
W tym wypadku to bankowcy to idioci, ktorzy nie przemysleli zabezpieczenia kompletnie.
Święta racja, idiotów nie brakuje
Jakim trzeba być idiotą żeby podawać przez telefon nr.konta i loginu