Rozmawiają o przywróceniu kolei w ministerstwie infrastruktury
Temat kolei w Jastrzębiu wzbudza spore zainteresowanie. Wiadomo, że na jej odtworzenie potrzeba około 76 mln zł. Dzisiaj na ten temat rozmawiano w ministerstwie infrastruktury i siedzibie Polskich Kolei Państwowych.
We wtorek zastępca prezydenta miasta Roman Foksowicz oraz poseł Krzysztof Gadowski rozmawiali w ministerstwie infrastruktury oraz Polskich Kolejach Państwowych na temat odtworzenia kolei w mieście.
- Kolej w Jastrzębiu-Zdroju to naprawdę realna. Poruszyłem również temat połączenia Wodzisławia Śląskiego z Jastrzębiem, co wzbudziło zainteresowanie w PKP - mówi poseł Krzysztof Gadowski.
Przypomnijmy, że miasto wraz z partnerami z Czech otrzymało w 2016 roku dotację na przygotowanie analizy dotyczącej odtworzenie linii kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju. 22 września w Urzędzie Miasta podsumowano przygotowany dokument. Koszt odtworzenia kolei miałby opiewać na 76 mln zł. Jednym z podstawowych warunków odtworzeniu linii kolejowej było skomunikowanie Jastrzębia z Katowicami i to w czasie nie dłuższym niż 60 minut. Według analizy warunek uda się spełnić, bo pociąg ma dojechać do stolicy województwa w 58 minut.
A Masiusiak to gdzie był, Gadowski próbuje, a pan z dojnej znowu milczy.
my chcemy drezynę !!
Czy nie prościej załatwić darmowa komunikację do Wodzisławia, Rybnika,Żor, Zebrzydowic? I tam jest gotowa kolej rozprowadzona na cały kraj a nawet i Europę!
Do :Gość
Dziś o 16:43
Nie będziesz musiał stać jak to wypali - a wiem że nie wypali bo to tylko czcze gadanie.
W ostatnich latach kolei w Jastrzębiu na trasie Pawłowice > Jastrzębie-Zdrój Górne podróżowało dosłownie kilka osób na kurs. A na trasie Jastrzębie-Zdrój Górne > Jastrzębie-Zdrój Dolne czasem aż 1 osoba. I co do twojego stania będziesz miał cały skład do wyboru.
Jak to dobrze, że ty ze swoim \"inteligentnym\" światopoglądem nigdy nie będziesz miał wpływu nawet na pomalowanie ławki na placu zabaw. Kolej to przyszłość i UE kładzie grube pieniądze na ten cel.
MARZĘ o kolei w Jastrzębiu, by w końcu nie musieć sponsorować najgorszej firmy przewozowej drabas i nie jeździć śmierdzącymi autobusami ;) i do ludzi niektórych tutaj komentujących: nawet nie wiecie ile jest ludzi którzy ubolewają nad brakiem kolei w mieście więc nie piszcie głupot
Oby kolej wróciła. Mogę jechać nawet 2 godziny do Katowic, byle nie drabasem .W drodze powrotnej wiele osób stoi, co w pociągu nie zdarzyłoby się. Szkoda tylko, że plany jakieś nierealne, nie można było wykorzystać starego miejsca, tam gdzie była stacja Jastrzębie Górne (niestety, była).
Jak nie robią nic źle. Jak coś się dzieje i rządzący próbują działać to też źle bo wybory się zbliżają :/ typowo polskie cebulactwo. Miejmy nadzieję, że po dotychczasowych działaniach ludzie nie skieruja się w stronę PiSu i jego socjalistycznego planu.
Kolej jest potrzebna miastu jak maga w zupie mlecznej.
Zwiększcie ilość autobusów do Zebrzydowic i Europa jest w zasięgu ręki i to w krótkim czasie.
kości kolei
Może 2,5 godziny do Katowic ma mnie przekonać o szybkości kolei?
Tam gdzie są kopalnie są szkody górnicze i one ograniczają prędkość pociągów.
Mija się to z celem.
Hejterzy PiSu w akcji.Czuć to na odległość bo śmierdzi.
Z inicjatywy Radnych PiS Rada Miasta na sesji w dniu 26.10.2017 r. podjęła uchwałę ws. zobowiązania Prezydenta Miasta do nabycia gruntów i budynków niezbędnych na potrzeby rewitalizacji linii kolejowej Jastrzębie-Zdrój - Pawłowice. Radni PiS się starają a poseł ze swoim zastępcą partyjnym - Romanem F. - już się chwalą. Czy ci z PO nie wiedzą, że NIE SĄ TO ZADANIA MIASTA??? Niech najpierw zrobią to co należy do ich obowiązków!!!
Będzie od razu schronisko dla bezdomnych ,do których nic nie mam tak tylko wspomniałem ,a ci Panowie to są z naszego miasta? Od kiedy?tylko pytam!
Tonie są zadania Miasta więc czemu się tak wysilają????
\"zastępca prezydenta miasta Roman Foksowicz oraz poseł Krzysztof Gadowski rozmawiali w ministerstwie infrastruktury oraz Polskich Kolejach Państwowych na temat odtworzenia kolei w mieście\"
I co wyrozmawiali? Wydali publiczne pieniadze na podroze i za publiczne sie nazarli, to jakas krotka relacja sie ludzkosci nalezy.
Masz 100% racji!! Ba, wystarczyło by, aby Jastrzębie przesunąć parę km na południe do Czech, to połączenia kolejowe mielibyśmy z całą Polską i nie tylko. Wstyd dla Polski, że dwa największe miasta Europy bez kolei leżą w Polsce. Jastrzębie 90 tys. mieszkańców i Lubin 70 tys.
Dworzec podziemny nie ma sensu, bo po co to komu? Wystarczy kładkę nad dawnym targiem przy Północnej, żeby nie trzeba było po schodach chodzić, ludzie w 2 minuty z peronu doszliby do dworca autobusowego, a pociąg powinien pojechać dalej, do Zdroju, a w przyszłości może i do Zebrzydowic, n.p. trasą towarową dawną, a potem można byłoby do Ostrawy pojechać albo w góry po czeskiej stronie, bo tam pociągi jeżdżą regularnie i wszędzie.
Niech Niemcy zabiorą Górny Śląsk, a kolej wróci raz dwa.
Wy rozmawiacie oni działają...W grudniu 2017 r., wraz z nowym rozkładem jazdy zwiększy się liczba połączeń kolejowych Rybnik ? Wodzisław Śląski, a pełna kolej miejska ma ruszyć w czerwcu 2018 roku Koleje Śląskie, które mają być operatorem połączeń, proponują wykorzystanie dwuczłonowych składów Elf2 z Pesy w Bydgoszczy, lub Impuls z nowosądeckiego Newagu. Producenci zachwalają te konstrukcje jako ciekawe wizualnie, nowoczesne, ciche, zdolne rozwijać 120 km/h, wyposażone w klimatyzację i wygodne fotel
76 milionow to 3x koszt remontu rudery po lazni.
Moze nie budujac podziemnego dworca z XXII w. (bo Jastrzebie nie musi byc od razu Singapurem), moznaby ten koszt obnizyc.
76mln to ma pochłonąć tylko budowa dworca podziemnego , czego to jeszcze nie naobiecują przed wyborami, przestańcie snuć te fantasmagorie o lini kolejowej .Za chwilę wiadukt na granicznej się zawali i nie będzie przejazdu , a wy śnicie sny o potędze to miasto jest skazane na niebyt i jako takie nie jest brane pod uwagę w temacie inwestycji centralnych.Zapomnijcie o pociągach skupcie się na realnych problemach .MZK na skraju bankructwa tym się zajmijcie temat kolei stanowczo was przerasta.