Budżet MZK przyjęty. Zwiększono dotację
W czwartek 7 grudnia członkowie Zgromadzenia Międzygminnego Związku Komunikacyjnego zdecydowali o przyjęciu budżetu na przyszły rok. Wyniesie on 41 mln 300 tys. zł.
Uwzględniono wyższą dotację gmin członkowskich do wozokilometra (obecnie jest to 4,55 zł - od stycznia 475 zł), a także dodatkowe 900 tys. zł na obsługę komunikacji na ternie Żor, Czerwionki-Leszczyn i Suszca. Było to konieczne, ponieważ obecny przewoźnik wypowiedział umowę ze względu na zbyt niską, nieopłacalną stawkę za wozokilometr. Od stycznia spadnie ona do kwoty 4,53 zł.
Przedstawiciele gmin wchodzących w skład MZK podjęli również decyzję o przedłużeniu terminu obowiązywania porozumień z Urzędem Wojewódzkim, a także gminami nie będącymi członkami Związku. Uchwały dotyczą współpracy z powiatem i miastem Rybnik, powiatem i miastem Pszczyna, a także z gminą Strumień.
Radiowiec,a jak bedzie po persku. Jestem seboc,internetowy przygłupek?
Radio,dlaczemu sie wstydzasz pisowac pode nazewnictwem seboc?
Byt MZK zagrożony to i pieniądze się znalazły.
To moj tekst. Iran to przepiekny i fascynujacy kraj, moglbym opowiadac godzinami. Polecam sie wybrac. Wize dostaje sie na lotnisku.
Architektonicznym symbolem miasta pozostaje Wieza Wolnosci (Azadi). Miasto od czasow Szacha rozwinelo sie bardzo. Nowoczesna strone reprezentuja np. Wieza Milad (jeden z najwyzszych budynkow na swiecie, wewnatrz znajduje sie galeria sztuki a widok z gory powoduje opad szczeki) i most "Natura". Piekna piesza przeprawa nad autostrada miedzy dwoma parkami bedaca popularnym miejscem spotkan. Most Tabiat zostal zaprojektowany przez mloda kobiete - to tez ma swoje silne znaczenie.
Warto nauczyc sie kilka zdan po persku. Jezyk Farsi chwilami jest zaskakujaco do polskiego podobny.
"Az Lahestan hastam" znaczy "z Polski (Lahestanu) jestem".
Zabłysnąłeś jak żaróweczka. Podejrzewam, że raczej to nie Twój tekst o Persji i Teheranie, ctrl+c i ctrl+v poszło w ruch. No ale cóż. Pozdrawiam.
"po człowieku który ma taki nick - raczej nic mądrego i sensownego"
A to niby czemu?
"Radio Teheran" to jedna z ciekawszych audycji PR3 Polskiego Radia. Wspolczesna muzyka perska, powazna i nie tylko. Persja to kolebka cywilizacji. Sam Teheran to najwieksze miasto Bliskiego Wschodu. Poludnie miasta wylania sie ze swa niska zabudowa z brazowo-zoltej pustyni, od polnocy granice miasta wyznacza osniezona sciana gor Elbrus, dajac tlo wiezowcom w dzielnicy Tajrish.
Radio Teheran to następca Seboca? Kolejny który pozjadał wszystkie rozumy nic mu się nie podoba i wszystko krytykuje. Czego spodziewać sie po człowieku który ma taki nick - raczej nic mądrego i sensownego. PISze żeby pisać.
Są pieniądze i jest dobrze, reszta kogo obchodzi.
To tak jak było z PKP - pierwsze czym się zajęli w ramach reform to bynajmniej nie poprawianie infrastruktury, rozkładów jazdy, połączeń, punktualności, tylko likwidacją linii. Mniej linii, mniej pracy, mniejszy kłopot. Po czym oczywiście hałas podnieśli, ze brak im kasy. Dofinansowanie oczywiście dostali, bo który z rządzących zdecyduje się pozwolić na upadek firmy i likwidację tak wielu miejsc pracy, zwłaszcza, ze w biurowcach siedzą partyjni koledzy. Jak juz dotacja wpłynęła, to znowu polikwidowali kolejne linie. Praca coraz lżejsza, zwłaszcza w biurowcach, mniej pretensji, że zły rozkład, że brudne pociągi, bo i mniej pociągów w rozkładzie, proste.
W tym czasie ich koledzy, kolejarze z Czech, wzięli się ostro do roboty i Czeskie Koleje na nogi postawili, żadnych linii nie zlikwidowali, tylko postarali się o nowy tabor, remonty, lepszy rozkład,\. Ale to wymagało pracy...
To samo jest z MZK. Po co się spocić, lepiej poprosić o dotację i dalej "gapić się w okno bezmyślnie".
@Mieszkaniec
Twoje sposrzezenie nie dotyczy tylko MZK. Wszelkie sluzby miasta zyja glownie dla samych siebie, traktujac swoja podstawowa funkcje jak swiadczenie uslug dla miasta i jego mieszkancow, jak zlo konieczne i zrodlo krepujacych niewygod.
Dosyc hodowli tego (i innych tez) dziadostwa.
Kolejne dziadostwo to Daszek. Naprawde nie trzeba utrzymywac firmy z prezesem, RN, pracownikami i premiami dla budowy 2 (slownie: dwoch) mieszkan rocznie.
MZK żyje po swojemu to jest twór anty społeczny. Nie wożą górników do pracy na każdą zmianę (z pewnością zrezygnował bym z auta wtedy) i na każdą kopalnię. Skandalem jest aby nie było przystanku dopasowanego do życia Kopalni. Myślę że najwięcej korzystają uczniowie a z tym i nie zawsze chyba wychodzi więc pytam się dla kogo MZK istnieje w tym mieście i jakie ma cele strategiczne ? ? ? Ten twór zamknąć jeżeli nie opłacalny !!!
Leszek a co ty masz do gadania na co idą pieniądze z twoich podatkow
A ja autobusami nie jeżdżę i nie chce żeby dokładali im z moich podatków.
Bo pomysl na biznes R-Busa to swiadczenie uslug.
MZK pomysl na zdobycie pieniedzy to wymuszenie rozbojnicze.
Taki R-bus w godzinach szczytu jeździ nabity, ludzie wożeni są jak śledzie w puszkach. I czemu MZK nie uruchomi zatem kursów na tej linii, skoro R-busow sie opłaca, to i im by się opłaciło? Nie muszą sie jednak starać, skoro kasę zgarną za darmo od miasta... To ja już wolałbym, żeby ten właściciel R-busa dostał dotację i kupił za to lepszy tabor, niż MZK, któremu wszystko wisi.
Byle do wyborów Panie Prezydencie Buda. Utrzymujecie trupa żeby tylko zachować posadki w przyszłej kadencji samorządu.
A kierowcy Warbusa nie dostali wypłat, bo chyba 500 zł to nie wypłata? Nie płacą wypłat o czym nikt nie informuje, nie wypłacają za nadgodziny, za niedzielę, ponoć zaległości mają w opłacaniu pracownikom ZUSu, a grafiki robione są dla kierowców z dnia na dzień przez co kierowca nic nie może sobie zaplanować i ciągle musi dzwonić i pytać czy jutro ma wolne czy idzie do pracy. Weźcie się za tą firemkę i pogońcie z Jastrzębia. Jak można tak traktować ludzi? Wesołe Święta będą mieli rodziny kierowców Warbusa.
To jest po prostu zwyczajny skamdal.
Kosztuje to grube miliony a komunikacja publiczna ma obecnie charakter szczatkowy i absolutnie nie spelnia swojego zadania.
Czyli agonia przedłużona