JSW: Będą pociągi zasilane wodorem
Fabryka Pojazdów Szynowych „H. Cegielski” z Poznania zawarła porozumienie z Jastrzębską Spółką Węglową i PKP Cargo w sprawie komercyjnego wykorzystania wodoru w transporcie kolejowym.
List intencyjny w tej sprawie Jastrzębska Spółka Węglowa i PKP Cargo podpisały już w czerwcu 2018 roku. Teraz do inicjatywy przyłączyły się zakłady „H. Cegielski-Poznań SA” zajmujące się zaawansowanymi technologiami w zakresie kolejnictwa. Porozumienie podpisano w Jasionce koło Rzeszowa podczas Kongresu 590, którego JSW była partnerem.
Porozumienie dotyczy wspólnego wypracowania innowacyjnych rozwiązań, które mają sprzyjać zmniejszeniu zużycia energii oraz emisji spalin do atmosfery, związanych z eksploatacją taboru kolejowego. Takim rozwiązaniem niewątpliwie jest wodór - czyste, ekologiczne i przyjazne środowisku paliwo. Jastrzębska Spółka Węglowa stawia na wodór jako paliwo przyszłości.
- JSW planuje zaangażować się w „wodorowy projekt”, stając się jego głównym producentem w kraju. Możemy wytwarzać wodór w bardzo konkurencyjnej cenie. Zamierzamy go pozyskiwać z gazu koksowniczego, który jest produktem ubocznym w procesie koksowania węgla w naszych. Koksowniach. W jednoznaczny sposób pokazujemy, że myślimy w nowoczesny sposób. JSW, poza produkcją niezbędnego surowca do produkcji stali, ma szansę stać się również producentem paliwa, które zmniejsza emisyjność, bo przecież efektem spalania wodoru jest niemal wyłącznie para wodna. - mówi Daniel Ozon, prezes zarządu JSW SA.
Oczyszczony wodór może być wykorzystywany w ogniwach wodorowych do produkcji energii elektrycznej, ciepła i chłodu, zasilania urządzeń elektrycznych i awaryjnych stacji zasilania, np. dla szpitali, szkół czy urzędów, ale też może okazać się niezwykle cenny jako ekologiczne paliwo w transporcie publicznym. Ogniwa wodorowe znajdują coraz częściej zastosowanie nie tylko w transporcie samochodowym, ale także w kolejowym. Pierwszy na świecie pociąg zasilany paliwem wodorowym pojawił się we wrześniu w Niemczech.
W podpisaniu listu intencyjnego wzięli udział przedstawiciele trzech spółek: Jastrzębskiej Spółki Węglowej, PKP Cargo oraz Fabryki Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Prawdopodobne jest poszerzenie listy zaangażowanych w ten wodorowy projekt instytucji.
Mało ci pazerniaku??
Oddać kasę za 20 16 emerytom 2018
Coś wam ryle powiem. Opróżnijcie wasze garaże po wsiach to kluczy, bksów, kilofów i innych narzędzi starczy dla każdego. Ale wy zepsuci malkomenci wszystko "do sia", a potem pierdololo że wszyscy kradno w tej spółce. Co drugi hanys mógłby otworzyć castorame z zajumanym sprzętem górniczym. Także proponuje patrzeć najpierw na swoje i kolegów łapki, potem na zarząd. A JSW niech idzie z postępem! Brawo panie prezesie!
Tylko dziesiątki nowych umów a efektów brak. Umowy z firmami powstałymi w ciągu ostatnich dwóch lat i ciągłe plany, co to nie będzie. A nie ma nic. Każdego dnia nowa umowa z nową firmą. A to wszystko opatrzone znakami - narodowy, patriotyczny i katolicki. Jakieś efekty tych kilkudziesięciu umów już są? Jakie są koszty tych umów dla JSW S.A.? Wyprowadzanie pieniędzy, nic więcej.
Prezes napompowany wodorem i buja w obłokach jak dron
Haha, dobre. Do Jebia nie dojedziesz żadnym pociągiem, nawet na napęd knyszowy.
Wodoru nie można opatentować. Technologia znana od lat, ale zamiatana pod dywan przez koncerny naftowe...
Jak myślicie dlaczego nikt na to nie "wpadł" wcześniej czyżby prezes to jakiś wizjoner , który wynalazł koło.
@żałośni ludzie
"Tak też myślą ci z PiS"
No ale te baki o wodorze, elektrowni, fabryce autobusow i czego to jeszcze, to wlasnie ludzie PiS wymyslaja.
A wszystko to brednie.
Prawdopodobnie chodzi o wpompowanie kasy w kolejne komusze przedsiebiorstwo. Przyklad to Autosan, ktory jest teraz firma zbrojeniowa i robi jakies budy z blachy dla wojska.
FPS nie wyprodukowala zadnej lokomotywy od 26 lat.
No to tera nic ino pierdzieć nam trza...
Ilu tu mondrych inaczej. A każdemu się wydaje, że jest nierozpoznanym geniuszem. Tak też myślą ci z PiS i wielu z innych partii.
Do Edek z fabryki wungla BKSów jak by były to hanysy by już mieli je w garażach ,albo w chlywie do dzwiganio swini na zbijani
Czy komentujący wiedzą co piszą? Mam wrażenie, że nie mają pojęcia, ale przecież dokopać trzeba. Takie prawo bezmyślnych.
Powrót do przyszłości III
Produkcja wodoru z gazów koksowniczych skutkować będzie emisją tlenku węgla.
Na świecie wodór produkuje się klasycznie - elektroliza. W Polsce dalej jak w lesie...
Czy ten zarząd myśli??
Zamiast inwestować z zgazowanie węgla to patrzy na innych
Kiedy bedzie hajs za listopad? Nam sie nalezy!!
Dobre! Rozbawiłeś mnie :)
na dole brakuje kluczy i innych narzędzi, a oni inwestują w pociągi na wodór, śmiechu warte
Temu prezesowi wydaje się że nowym Steve Jobsem , tylko wizje nie te no i efektów nie ma.
Na dole nie ma BKSów a oni w lokomotywy inwestują i śmieszne drony KPINA Z ludzi
Nowy tydzień, nowy pomysł w JSW. Czy przypadkiem zarząd JSW nie powinien zając się rozwiązywaniem problemów firmy, a nie opowiadaniem farmazonów. Im wydaje się, że są wizjonerami. Samochody elektryczne, lokomotywy wodorowe, drony, a wejdziesz do siedziby, porozmawiasz i masz wrażenie, że cofnąłeś się do XIX wieku, przypadkowi ludzie dobierani z pewnością nie na podstawie kwalifikacji.
A ten wodór będzie z tych toi toi opuszczanych na kwk pod ziemię.Wlasciciel toi toi zarobi za kible i wodór z nich.
Szanowny Kierowniku Karuzeli, to jest w następnej pięciolatce, w obecnej obiecuje się samochody na prąd oraz produkcję serii promów.
Ech, ludzie to by chcieli, żeby obiecać od razu wszystko naraz.
"Porozumienie dotyczy wspólnego wypracowania innowacyjnych rozwiązań"
Mysle, ze nie ma sie co rozdrabniac w autobusy, pociagi itp.
JSW powinna zasilic wodorem wszystkie pojazdy, od deskorolek po rakiety i statki kosmiczne.
Pomija sie przy oglaszaniu tych wszystkich wodorowych rewelacji dwa fakty.
JSW nie ma wodoru, musi go wyprodukowac, nikt na swiecie nie zrobil tego jescze wystarczajaco tanio.
Gazu koksowniczego jest za malo, by wyprodukowac tyle wodoru, by zasilic pokazniejsza flote pojazdow.
A kiedy kilofy i łopaty zasilane tym przyszłościowym paliwem.