Pociągiem z Jastrzębia do Krakowa i to w godzinę!
Jastrzębianie pojadą pociągiem do Katowic w ciągu 40 minut, Krakowa - 60 minut, Warszawy - 120 minut. Są to realne możliwości zapowiadane przez Spółkę Centralny Punkt Komunikacyjny.
Spółka Centralny Punkt Komunikacyjny poformowała, że nowa linia kolejowa oznaczona numerem 170, połączy Jastrzębie-Zdrój z Chybiem i czeskim Bohuminem. Dzięki temu jastrzębianie będą mogli błyskawicznie dostać się do Katowic oraz Ostravy (a stamtąd do najważniejszych miast w Europie) . Cała trasa będzie liczyła sobie 34 km (z czego 29 po stronie Polski), a pociągi osiągną na niej prędkość między 160 a 250 kilometrów na godzinę. Według planów, pociągi z Jastrzebia-Zdroju będą odjeżdżać co godzinę.
- Niezmiernie się cieszę, że Jastrzębie-Zdrój odzyska wreszcie połączenie kolejowe. To ogromnie ważne dla rozwoju naszego miasta – zarówno od strony gospodarki, jak i turystyki. Nasze wspólne starania przyniosły efekty - mówi prezydent Anna Hetman.
Budowa linii 170 związana jest z powstawaniem Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Z Jastrzębia do Krakowa 60 minut kto to jeszcze wierzy w te bzdury .
Już 10 lat to czytam o tej kolei a będzie a będzie i tak w kółko i jeszcze 10 lat będę to czytać i znowu kolejne 10 lat .
Anna niech się nie cieszy tylko niech przeznaczy coś kasy na ten. Poprzedni rząd PO-PSL nigdy by tego nie zrobił, a obecny - PiS - już tyle dał ludziom i ma z czego. Czy to nie mówi pani Annie coś??????
W końcu zaczęło się coś dziać. Mam nadzieje, że prace projektowe szybko zostaną ogarnięte i przysstąpimy do budowy
CPK trasuje nowe linie kolejowe 700 km połączeń w 5 województwach, Śląskie. Na terenie Śląska CPK planuje budowę 100 km nowych linii kolejowych. Priorytetowymi inwestycjami maja być dwie linie dużych prędkości: nr 111, stanowiąca przedłużenie CMK w kierunku regionu małopolsko-śląskiego oraz linia nr 113 Katowice?Kraków. Obie połączą się w nowym Węźle Małopolsko-Śląskim (WMŚ), tworząc nowy układ szybkich połączeń kolejowych między Katowicami, Krakowem, CPK, Warszawą i innymi miastami. W zamierzeniu projektantów, będzie to uzupełnienie intensywnie użytkowanych linii łączących Górny Śląsk z Małopolską i Mazowszem. NIE MA SŁOWA O LINII 170 WIĘC NIE PODNIECAJCIE SIĘ
To sa zarty.
poprzednio deklarowano przebudowe linii 93, co bylo niedorzeczne.
teraz odbudowe / budowe linii 170, gdzie trwa budowa sciezek rowerowych.
Podroz z przesiadka w Zebrzydowicach, w postojami co najmniej w Pszczynie i Tychach.
Jakie 40 minut?
Ktoś to jeszcze łyka?
Przy takich szybkościach pociągów, to podmuch może zawalić wiadukt na Piłsudskiego.
Myślenie życzeniowe partii rządzącej
No jasne że pociąg pojedzie co godzinę. Tak jak autobus komunikacji miejskiej. Co godzinę.
Dobre , naprawdę dobre ... dawno się tak nie uśmiałem czego to jeszcze nie wymyślą przed wyborami .