Przetarg na szybką kolej ogłoszony
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg, który jest pierwszym krokiem do uruchomienia Kolei Dużych Prędkości łączącej Katowice z Ostrawą. Ma to zapewnić dostęp do połączenia kolejowego mieszkańcom Jastrzębia-Zdroju.
Przetarg dotyczy wykonania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla linii kolejowej Katowice – Jastrzębie – Godów – granica państwa. Poza tym powstaną mapy do celów projektowych oraz studium geologiczne. Po tym nastąpi rekomendacja wariantu inwestorskiego, czyli dokładny przebieg trasy. Prędkość pociągu ma wynosić do 250 km/h.
Projekt dotyczy odcinka przyszłej linii kolejowej nr 170, a dokładnie stacji Katowice Piotrowice lub Katowice Podlesie do granicy państwa z Republiką Czeską, a następnie szlak ma biec do Ostrawy. Dla naszego miasta istotny jest odcinek Jastrzębie-Zdrój – Wodzisław Śląski, wraz z odgałęzieniem do planowanej stacji Jastrzębie-Zdrój Centrum.
Przeprowadzimy aneksję Mszanej i ustanowimy tam Centrum. Wszystko będzie się zgadzało, wystarczy odrobina kreatywności proszę Państwa. I to nie jest nasze ostatnie słowo :)
Niczego tu nie będzie.
No może oprócz kolejnego jakże wyczekiwanego muzem.
Za chwilę to jeszcze taki Kraków czy Wrocław będą nam zazdrościły takiej ilości tych przybytków.
Ekszpert
Dziś o 7:29 Jak wybudują to będziesz wiedział , nie interesuj się bo kociej mordy dostaniesz.
Będzie w Zebrzydowicach to jasne , a dojedziesz tam szybkim i darmowym dyliżansem miejskim , którego wprowadzenie zapowie już nie długo pani burmistrz . Konie dostarczy stadnina w Ochabach .
Dołączam się do pytania, czy stacja "Jastrzębie-centrum" będzie w Bziu czy może w Mszanie? Chcę móc zawczasu sprawdzić czym tam dojechać.
"do planowanej stacji Jastrzębie-Zdrój Centrum"
Można wiedzieć, gdzie ona jest planowana, znaczy, jeśli nie byłby to podziemny dworzec.
Aha już robią przetarg a nie wiadomo gdzie będzie stacja. Wybudują komuś przed nosem i fajnie :-)
- Na realizację całości zamówienia przeznaczono 496 dni.
- prace przygotowawcze wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej mają potrwać do pierwszego kwartału 2023 roku
- Pozwolenie na budowę ma być uzyskane do pierwszego kwartału 2026 roku,
- zakończenie i odbiór inwestycji przewidziany jest na rok 2029.
Czyli na pozwolenia i inne decyzje trzeba czekać 7,5 roku , a sama budowa linii potrwa 1, 5 roku. Budowa 30 metrów wiaduktu z prefabrykatów w dwa lata , a linia kolejowa na szkodach górniczych w 1,5 roku ... powodzenia .