Content i grafika siłą każdej marki - Akademia PR Commplace o najważniejszych działaniach dla klientów
Zastanawiając się, jak możemy trafić do odbiorców, zwiększyć popularność marki, a tym samym znacznie poszerzyć sprzedaż produktów czy usług, przychodzi nam do głowy mnóstwo pomysłów. Jednak nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że powodzenie marki zawsze zaczyna się od dobrej treści i grafik, które w pełni opisują to, co proponujemy klientom. Profesjonalna agencja marketingowa na początku każdej współpracy zaczyna od audytu treści. Właśnie dlatego dzisiejsza Akademia PR Commplace zajmie się tymi dwoma najważniejszymi atrybutami marki.
Dlaczego content jest ważny?
Za pomocą treści możemy opisać wszystko, co dotyczy naszej marki. Musimy jednak wiedzieć, jak to zrobić. Dokładny audyt pokaże nam, jak dużo mamy „treści w treści”. Najważniejsze są konkrety - im więcej rzetelnych informacji uwzględnimy w naszej treści, tym będzie ona lepiej przyswajalna dla naszych odbiorców.
Pierwsza styczność klientów z treścią zaczyna się na stronie, dlatego wiele marek decyduje się na specjalny audyt ze strony agencji marketingowej, która dokładnie zbada jakość i skuteczność prezentowanego contentu oraz zaproponuje ewentualne zmiany, które warto wprowadzić na stronie. Zobacz, jak zmiana strony internetowej wpływa na jakość komunikacji marki z klientami:
https://commplace.pl/blog/kolejny-kamien-milowy-strategii-nowa-strona-internetowa-etisoft/
Teksty to charakterystyka marki
Treść na stronie wizytówkowej będzie znacznie różnić się od contentu sklepu internetowego. Tam mamy do czynienia z językiem opisowym, bardziej technicznym, nastawionym na prezentowanie zalet produktu. Co więcej, treść musi być fokusowana na SEO, czyli na pozycję marki w wyszukiwarce, pod względem jakości treści i zawartości słów kluczowych. Wiele firm korzysta w tym zakresie z pomocy doświadczonych firm. O tym, jaką metamorfozę treści przeszła marka Cymes, przeczytasz na:
https://commplace.pl/blog/nowy-klient-victoria-cymes/
Dobre zdjęcia pokażą charakter produktu
Pozytywny odbiór marki to nie tylko dobra treść. To także świetnej jakości zdjęcia przyciągające uwagę. Mówi się, że jesteśmy wzrokowcami i to prawda - zwracamy uwagę na aspekty wizualne o wiele częściej, niż na treść. Z nią mamy do czynienia wtedy, kiedy chcemy zasięgnąć konkretnych informacji. Wtedy musimy wczytać się w odpowiedni content.
Zdjęcia mają na celu zobrazowanie nam najważniejszych cech przekazu bez użycia słów. Musimy więc zawrzeć na zdjęciu wszystkie przymiotniki, które pojawią się w głowach odbiorców, po spojrzeniu na fotografię. W tym celu należy śledzić najnowsze trendy fotograficzne. Zobacz jak do takiego zadania można podejść w sposób kreatywny:
https://commplace.pl/blog/sesja-zdjeciowa-dla-polska-press/
Fotografia kulinarna ma to do siebie, że produkt prezentowany na zdjęciu pobudza nasze kubki smakowe. Musimy jednak przedstawić go w przystępny dla odbiorcy sposób. Marka Cymes jest idealnym przykładem na fotografię, w której zawarte jest najważniejsze hasło sesji, do którego należy dopasować charakter i tematykę zdjęć:
https://commplace.pl/blog/sesja-zdjeciowa-dla-marki-victoria-cymes/.
Dystrybucja treści do mediów - media relations
Kiedy już mamy wszystko, czego oczekiwali naszym zdaniem klienci, możemy każdy przekaz wysłać w świat. Po co? Chcemy, aby każdy nasz komunikat trafił do wybranej grupy odbiorców. W tym celu wykorzystujemy wszystkie dostępne media, które są swoistym przekaźnikiem komunikatów, między marką, a odbiorcami. Zobacz, jak zrobiła to marka Commplace dla jednego ze swoich klientów: https://commplace.pl/blog/kompleksowe-wsparcie-palarni-kawy-blueberry-roasters/ . Wówczas nie tylko dbamy o interesy klienta, ale także dostarczamy mediom pełnowartościowy content, którego oczekują.
Artykuł partnera