Przychodnia nadużywa teleporad? Będzie kontrola NFZ
Pacjenci od dłuższego czasu skarżą się, że jedna z jastrzębskich przychodni zdrowia nadużywa teleporad, a dodzwonienie się do rejestracji jest bardzo trudne. Na całą sytuację zareagowały służby wojewody śląskiego.
W obecnej sytuacji w Polsce epidemia koronawirusa została przytłumiona, chociaż nadal należy zachowywać środki ostrożności. Tym bardziej więc pacjenci Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej, mieszczącego się w budynku przy ulicy Harcerskiej, są zdziwieni nadużywaniem – ich zdaniem – teleporad przez lekarzy.
Sytuacja ta jest żywo komentowana na portalach społecznościowych. Głos w sprawie zabrał ratownik medyczny ks. Wojciech Grzesiak.
- Pytam w imieniu pacjentów, którzy nieustannie zgłaszają nam to podczas wizyt Zespołów Ratownictwa Medycznego. Pytam, bo są to ludzie starsi niemogący sami bez pomocy dać sobie radę z bezdusznym systemem. Nie są też sami w stanie przepisać się do innego POZ. Dlaczego, przychodnia na ul. Harcerskiej w Jastrzębiu-Zdroju zwodzi pacjentów chcących zapisać się na wizytę, nieustanie pracuje na teleporadach? - pisze ks. Wojciech Grzesiak, ratownik medyczny.
Rzeczniczka wojewody śląskiego Alina Kucharzewska skomentowała zaistniałą sytuację.
- Wojewoda śląski zwrócił się do Narodowego Funduszu Zdrowia o skontrolowanie jastrzębskiej przychodni w kwestii dostępności pacjentów do usług medycznych. Czekamy na ustalenia w tej sprawie - powiedziała.
Nie udało się dodzwonić do przychodni przy ulicy Harcerskiej i uzyskać stanowiska jej kierownictwa w tej sprawie.
Xyz. Piszesz tak, bo nie masz porównania z przychodniami i obsługą pacientów w innych miastach. Na Harcerskiej można przecierać oczy ze zdumienia. Pracownicy zapomnieli, że są w pracy. Nie ma o czym mówić i porównywać. Część mojej rodziny już zmieniła przychodnię, choć trudno to zrobić, bo nie ma lekarzy i nie chcą przyjmować i zapisywać nowych pacientów. Ale jak ubłagasz to się zlitują i dadzą deklarację.
Xyz na 100proc pracownica tej nieudolnej przychodni. Swój swojego za wszelką cenę będzie bronił... Tomek pewnie syneczek lub zięć.
Nie znam osoby co by dobrze powiedziała chociaż słowo o tej przychodni. Do dziecięcego nic nie mam. Ale dla dorosłych porażka. Już chodzą słuchy na mieście, że są do zamknięcia. Oby!!! Niestety wredne babska i na was przyjdzie kolej. Biedronki czekają, tam Was naucza szanować innych!
Drzwi przychodni otwarte,zawsze można coś ustalić czy osobista czy t.porada.Ale jak macie ciągłe pretensje i obrzucacie personel i ciągle coś nie pasuje....odbierają telefony a nie rejestrują pod okienkiem ...źle, rejestrują pod okienkiem a nie odbierają telefonów.... źle.Może warto się zastanowić czy jesteśmy tacy krystaliczni i bez wad...rozumiem, wszystko nam się pacjentom należy i mamy tylko prawa, ale może jakieś obowiązki,choćby kultura osobista.
Po co zawiadamiać NFZ przecież oni są na miejscu w tej przychodni, i zrobili coś w tym temacie?
Nie ma to jak szkalowanie w środowisko medyczne a nie zauważanie swego pod nosem ,czyżby ratownicy byli bez wad....opinie pacjentów są bardzo podzielone.I tak można byłoby pisać i obrzucać się błotem...tylko czy to ma sens iczemu ma służyć?
To w końcu teleporady, czy dodzwonić się nie da?
Wszystkie przychodnie tak funkcjonują w Jastrzębiu. Więc pisanie tylko tej chyba nie ma sensu. Należę do tej przychodni i nie miałem nigdy problemu żeby dostać się do lekarza. Co prawda może nie w tym samym dniu, ale w następnym już tak. Panie tam pracujące wcale nie są nie miłe. Wręcz przeciwnie jestem zdumiony że w takim nawale pracy są jeszcze uprzejme i potrafią pomóc. Jak nie mogę się dodzwonić to idę tam osobiście i załatwiam swoje sprawy. Stojąc w kolejce do okienka słyszałem jak rozmawiają przez telefon. Jedni dzwonią żeby się dostać do lekarza a inni po informacje. Ludzie rejestracja to nie infolinia do NFZ, okulisty i innego specjalisty który tam ma gabinet. W ten sposób jak co niektórzy będą postępować to nigdzie się nie dodzwonimy. Na koniec moje zdanie jest takie że jak komuś nie pasuje przychodnia to można dwa razy w roku zmienić bez kosztów. Mnie się tam podoba i zostaję. Pozdrawiam malkontentów.
PO dbało o zwykłych ludzi , nie to co PiS . Tusk musi wrócić i zrobić porządek . Jeszcze nie wszystko zdążył sprzedać Niemcom .
Panie sądzę poszczepione a dalej się boja? Czy leniwe? Czy może zapytać ile by chciały zarabiać!! By być uprzejmym ale co za dużo to nie zdrowo...
Teraz niema ze boli tylko strzyka f) alwsz..
Najwyższy czas! Zrobić porządek a najlepiej zmienić personel..
To bunkier nie przychodnia
Na Wielkopolskiej przychodnia nie lepsza.....
Wszystko idzie z góry. Pisowskie państwo ma gdzieś zwykłych obywateli, więc co się dziwić, że zwykła przychodnia też ich olewa. Jedyne w czym pis jest dobry to rozdawanie cudzych pieniędzy patolom.
Przepraszam za moje wczorajsze wpisy, znowu nie te leki wziąłem .
Ta przychodnia i ludzie tam pracujący to dno i metr mułu , to jak te "panie" odnoszą się do ludzi , przechodzi wszelkie wyobrażenie. Jest coś takiego jak szacunek do drugiej osoby , a tam czujesz się jak intruz szczególnie starsze osoby , na nich to dopiero mają używanie.
Kontrolerzy z NFZ również nie zostaną wpuszczeni. I co nam zrobicie?
Jest takie mądre polskie przysłowie jaki pan taki kram przykład personel bierze z Pani dyrektor
Wojtek. A może byś tak odpiął i przeprał koloratkę i zajął się swoim synem z hameryki co u mamy go trzymasz a nie mieszał w NFZ?
W przychodni na ulicy Harcerskiej należy wymienić kierownictwo jest przysłowie jaki pan taki kram
To jest najgorsza przychodnia w Jastrzębiu. Brak szacunku do pacjentów a panie naburmuszone i aroganckie. Dostać się tam, graniczy z cudem
Całym sercem jestem za zamknięciem tej przychodni. Od 1.5 roku nie ma najmniejszych szans na dodzwonienie się, zimą kolejki przed budynkiem. Opryskliwe, wredne babska z wielkim fochem raczyły podejść do domofonu. Zamknąć, zaorać i zbudować przychodne z prawdziwego zdarzenia. Z lekarzami i
Tak własnie działa pisowskie państwo z dykty i gó*na.
Lepiej się przyzwyczajać na jesień. Już głoszą ze będzie 3 fala.
Na oś.VI też nie jest lepiej.
@Do Lewak: Czytaj ze zrozumieniem. Pisałem o innej przychodni. Najgorzej jest narzekać na swoja przychodnie i dalej do nie należeć. Współczuję ludziom, którzy z racji ograniczonej mobilności są skazani na najbliższą. Pozostałym radzę podzwonić po innych i skorzystać z dobrodziejstw konkurencji.
Za przychodnie na Łowickiej też się wziąść , pozamykani a przysięgali pomagać i nie szkodzić.
Nie ma sie co dziwić ze taka umieralność byla jak ludzie nie mieli dostepu do lekarza pierwszego kontaktu.
Chyba ci się przychodnie pomyliły ???? melodyjki w automatycznej sekretarce ,dobre
Heh, dodzwoncie sie na Wielkopolska. To dopiero wyzwanie :-)
2 tyg temu dziecko mocno kaszlace. Odmowa wizyty na miejscu i telepraca. Pediatra przychodnia Harcerska.
Należę do innej przychodni, tam się zawszę dodzwonię. Jak dzwoni więcej osób, to po prostu słucham melodyjki, aż automatyczna sekretarka mnie połączy. Rzadko zdarza się niemiła pani z rejestracji, ale zdarzyło się (może miała zły dzień, albo ja miałem gorszy dzień i tak to odebrałem). Tak samo jak różni bywają kasjerzy w sklepie i ogólnie różni bywają nasi rodacy. Lekarka, która mnie prowadzi, sama domagała się po pewnym czasie, żebym przyszedł. Zawsze się mnie pytają, czy chce teleporadę, czy wizytę osobistą. jeśli mam osobistą, jest ona umówiona na ustaloną godzinę, czasami poczekam do 15minut.. Niestety część przychodni w Jastrzębiu nie radzi sobie z organizacją. W tych przychodniach dalej są tzw. numerki. Osoby mobilne mają możliwość zmiany przychodni, na inną. Niestety nie wszyscy są mobilni i wtedy są skazani na przychodnie rodem z PRL-u.
Chciałam się dodzwonić po skierowanie (e-skierowanie ) dzwoniłam przez cały dzień ok 900 razy nie dodzwoniłam się ???? następnego dnia poszłam się zarejestrować ???? oczywiście tele porada ...
Ważne że kasa się zgadza fundusz płaci abonament wszystko gra, pacjenci -na Ruptawe.
To w większości przychodni ciężko się dodzwonić w tym mieście a nie tylko na Harcerskiej
Dokładnie taka sama sytuacja jest w Przychodni na Wielkopolskiej(no może z małym wyjątkiem,Pani odbierają telefon po jakimś czasie)
W tej przychodni powinien być wymieniony cały personel pielęgniarski i rejestratorki. W rejestracji panuje chaos, zła organizacja pracy, brak szacunku do pacientów, brak nadzoru, brak profesjonalizmu, brak norm dotyczących wykonywanej pracy, brak standardów.Tylko pogaduchy i kawa. Jeśli jest dużo skarg, złych opini to musi być prawda. Ale co ta kontrola da, jak panie nie mają wzorca organizacji pracy, to się nie zmieni.W przychodniach są kolejki, wielu chorych starszych ludzi potrzebuje recept i badań. Tu są potrzebne młode, prawidłowo przeszkolone, wykształcone pielęgniarki i rejestratorki.
I podwyżki dla lekarzy, to już obłęd pytam za co
a kiedy taka sama kontrola bedzie w UM?
nareszcie, najgorsza przychodnia w Jastrzebiu, wczoraj byłem, otwarte od 8,00 starsi ludzie w kolejce a rejestratorki wszystkim teleporady wciskaja , dosc tego, ukarać, rozwiązać kontrakt z NFZ
Zerwać kontrakt i niech przyjmują za pieniądze, jak tacy cwani